Geef een voorbeeld waarom je dat zo aantrekt.quote:Op dinsdag 9 november 2010 21:31 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
een bedrijf dat inspeelt op de mark situatie
Joh, het was een grapje. Ik had die foutjes blijkbaar zelf over het hoofd gezien,quote:Op woensdag 10 november 2010 00:59 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Niet zeuren: correct is correct en hij vraagt om correctie!
Was het een grápje? Ooooooh!quote:Op woensdag 10 november 2010 10:07 schreef picodealion het volgende:
[..]
Joh, het was een grapje. Ik had die foutjes blijkbaar zelf over het hoofd gezien,.
Of het straalt juist uit dat hij zijn best heeft gedaan een goede brief in elkaar te zetten ondanks dat het geen WO-baan is. Kan ook voor 'm spreken, iemand laten helpen als je zelf niet helemaal uit je brief komt is imo geen schande maar juist een indicator van gedrevenheid.quote:Op woensdag 10 november 2010 01:07 schreef Adames het volgende:
Goede spelling is belangrijk, maar ik vraag me verder wel af. TS is automonteur, daar hoort (zonder denigrerend te willen zijn) een dito brief bij.
Als secretaresse, manager of elke hoog opgeleide functie hoort een nette brief met degelijk taalgebruik en lange volzinnen. Maar kan me voorstellen dat een te nette brief een werkgever van een klein bedrijf eerder afschrikt. Die wilt geen betweter met perfect taalgebruik (waar de beste spellingnazi's van fok mee hebben geholpen)
Zo'n brief moet ook weer niet te lang worden hè. Als hij alles gaat uitleggen zit je straks aan twee bladzijdes, dat wil niemand bij een sollicitatiebrief.quote:Op woensdag 10 november 2010 08:12 schreef Leigh het volgende:
[..]
Geef een voorbeeld waarom je dat zo aantrekt.
Alleen ergens werken omdat het dynamisch is, is.. redelijk zwak. Veel bedrijf (om niet te zeggen: alle bedrijven) spelen in op de marktsituatie. Zo kan je dat overal wel zeggen.
bedanktquote:Op dinsdag 9 november 2010 21:36 schreef Tinkepink het volgende:
Ik vind je eerste zin juist wel goed. Je valt inderdaad direct met de deur in huis,maar dat is zeker niet verkeerd. Gewoon zo houden dus. Grammaticaal valt er het een en ander op de brief aan te merken, maar ik vind je in je brief enthousiast en gemotiveerd overkomen. Zou je zeker uitnodigen. Ondanks de kleine taalfoutjes. Liever een goede en enthousiaste monteur dan een die perfect kan spellen.
Sinds 2de monteurs opleiding geen NL of EN gehadquote:Op woensdag 10 november 2010 08:25 schreef Leigh het volgende:
Het is idd, zoals Lienekien zegt, 'elektronica' en niet 'electronica'. Geldt ook voor: 'electronisch'. Dat moet 'elektronisch' zijn.
En 'accesoire' of 'assecoire'? Je bedoelt: 'accessoire'. (blijft een vaag woord)
Die hele alinea is vrij lastig. Daar zou ik nog eens naar kijken als ik jou was. Dat-ie automonteur is en geen kantoorbaan ambieert is prima, maar ook een automonteur heeft taallessen gehad op school. Het hoeft niet moeilijk te zijn. Je hoeft geen moeilijke woorden te gebruiken of lange zinnen met vier komma's te maken, maar zorg dat wat je schrijft iig foutloos is.
(En ja, ik gebruik ook idd en iig, maar dit is FOK! hè)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |