Zie mythbusters.quote:Op maandag 8 november 2010 20:11 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Zou deze werken? Klinkt niet eens zo gek namelijk
http://en.wikipedia.org/w(...)evitation_Machine.22quote:Op maandag 8 november 2010 20:20 schreef picodealion het volgende:
[..]
Zie mythbusters.
http://en.wikipedia.org/wiki/MythBusters_(2004_season)#Episode_17_.E2.80.93_.22Elevator_of_Death.2C_Levitation_Machine.22
Koop jij even een stok die 1 lichtjaar lang is en zet je hem dan even in je kamer?quote:Op maandag 8 november 2010 20:30 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[ afbeelding ]
waarom zou deze niet werken?
Een stok met een lengte van 1 lichtjaar?quote:Op maandag 8 november 2010 20:30 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[ afbeelding ]
Maar als we echt een stok van zo lang hebbenquote:Op maandag 8 november 2010 20:32 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Een stok met een lengte van 1 lichtjaar?____________!!!!1!!!1!
Omdat de moleculen waar de stok van gemaakt is de lengte niet kunnen onderhouden. Daarbij duurt het ook nog steeds heel erg lang voor dat de moleculen zich verplaatsen.quote:Op maandag 8 november 2010 20:30 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een faalquote:
De mijne is het nét niet.quote:Op maandag 8 november 2010 20:32 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Maar als we echt een stok van zo lang hebben
Een stak nog wel.quote:Op maandag 8 november 2010 20:35 schreef horned_reaper het volgende:
Als jij een stak zou hebben van een lichtjaar lang en je zou hem rond gaan draaien (hoe dan ook) ..... dan zouden alle moleculen richting het einde van de stok uit elkaar vallen.... en mocht deze heel blijven zou je een zwart gat creëren lijkt me
Editquote:
Een lichtjaar is de afstand die het licht in 1 jaar aflegt in een vacuümquote:Op maandag 8 november 2010 20:36 schreef timmmmm het volgende:
Ik wist niet dat een lichtjaar een lengtemaat was? Mijn piemel is een etmaal lang
Een lichtjaar is wel degelijk een lengtemaatquote:Op maandag 8 november 2010 20:36 schreef timmmmm het volgende:
Ik wist niet dat een lichtjaar een lengtemaat was? Mijn piemel is een etmaal lang
lichtjaarquote:Op maandag 8 november 2010 20:36 schreef timmmmm het volgende:
Ghihih, daarom is dit topic ook heel slecht voor mij. Ik snapte ook al niet waarom de magneten niet zouden werkenquote:Op maandag 8 november 2010 20:37 schreef Henkie94 het volgende:
[..]
lichtjaar
` licht - jaar het -woord lichtjaren de afstand die het licht in één jaar aflegt, 9460 miljard km '
Fail.
Ga jij eens beter opletten met natuurkunde.quote:Op maandag 8 november 2010 20:39 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ghihih, daarom is dit topic ook heel slecht voor mij. Ik snapte ook al niet waarom de magneten niet zouden werken
Jeetje.... je bent bijna 20quote:Op maandag 8 november 2010 20:39 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ghihih, daarom is dit topic ook heel slecht voor mij. Ik snapte ook al niet waarom de magneten niet zouden werken
Maar dit zelfde principe is met een stok van bijvoorbeeld een meter. Met de snelheid van het licht duurt het 0,00000000x sec. om die meter te overbruggen. Een duw aan die stok is meteen een beweging van de hele stok. Wat klopt er niet? Ik weet het serieus niet, maar ik studeer ook geen natuurkundequote:Op maandag 8 november 2010 20:33 schreef Morton_Koopa het volgende:
[..]
Omdat de moleculen waar de stok van gemaakt is de lengte niet kunnen onderhouden. Daarbij duurt het ook nog steeds heel erg lang voor dat de moleculen zich verplaatsen.
Hoe langer de stok hoe langer het duurt voordat er beweging in zit. I.v.m. zwaartekracht, momentum etc. Als je in een rij staat en de achterste duwt en iedereen valt als domino stenen om dan duurt het een periode voordat de voorste de duw voelt. Hoe langer de rij hoe langer het duurt voordat de voorste er erg in heeft.quote:Op maandag 8 november 2010 20:45 schreef OKSELHAARSHAMPOO het volgende:
[..]
Maar dit zelfde principe is met een stok van bijvoorbeeld een meter. Met de snelheid van het licht duurt het 0,00000000x sec. om die meter te overbruggen. Een duw aan die stok is meteen een beweging van de hele stok. Wat klopt er niet? Ik weet het serieus niet, maar ik studeer ook geen natuurkunde
Ja maar zo'n rij bestaat uit allemaal losse onderdelen. Een stok is 1 geheel. In de stok zelf heb je wel het principe van een rij, maar dat gaat een stuuuuuuuuuuk sneller. :3quote:Op maandag 8 november 2010 20:48 schreef Morton_Koopa het volgende:
[..]
Hoe langer de stok hoe langer het duurt voordat er beweging in zit. I.v.m. zwaartekracht, momentum etc. Als je in een rij staat en de achterste duwt en iedereen valt als domino stenen om dan duurt het een periode voordat de voorste de duw voelt. Hoe langer de rij hoe langer het duurt voordat de voorste er erg in heeft.
Nee een stok bestaat ook uit deeltjes. Daarom breekt een stok ook af als ie te lang is, dan begint ie te wiebelen en is het het moeilijk om een langere stok te balanceren.quote:Op maandag 8 november 2010 20:49 schreef Henkie94 het volgende:
[..]
Ja maar zo'n rij bestaat uit allemaal losse onderdelen. Een stok is 1 geheel. In de stok zelf heb je wel het principe van een rij, maar dat gaat een stuuuuuuuuuuk sneller. :3
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |