abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88439272
Ik kan TS wel begrijpen, als ik in haar plaats was zou ik het ook niet houden denk ik. Maar het is niet de keuze van TS maar van haar zus, je kan haar niet dwingen om een abortus te laten uitvoeren.
pi_88439459
Kerel je wordt oom :D

En ja, haar toekomst ligt in duigen.. haar probleem niet de jouwe ;)
pi_88439927
Als je in een auto wilt rijden moet je maandenlang lessen, examens halen en vooral een flinke zakcent neerleggen.
Als je een kind wilt daarentegen hoef je je maar een avond goed te misdragen en klaar is kees...
  zondag 7 november 2010 @ 18:02:22 #129
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_88439945
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 17:28 schreef neo2000 het volgende:

[..]

Shit, ik wilde net vanavond iets met m'n vriendin gaan bespreken waarbij de meningen verschillen. Toch maar niet doen, voor je het weet is ze voor de rest van d'r leven getraumatiseerd. ;(
Ja euh dat is toch iets heel anders dan een kind weg laten halen. Bovendien wil ik niet zeggen dat ze sowieso een trauma krijgt, maar de kans is groot.
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 18:35:35 #130
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_88440937
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 17:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ze studeert en heeft dankzij een overbemoeizuchtige TS en ouders nog nooit iets zelf hoeven doen, en daaruit concludeer jij dat ze dus onverantwoordelijk moet zijn?

Kennelijk heeft ze er geen behoefte aan TS te vertellen wie de vader is, want de zwangerschapsduur schijnt ze wel exact te weten op basis van haar seksuele activiteiten... Ik denk dat de zwangere zus het eeuwige gebemoei van haar ouders en surrogaatmoeder meer dan zat is en daarom geen zin heeft om te vertellen wie de vader is.

Laat haar gewoon haar eigen leven opknappen, in plaats van voor een meerderjarig kind de huisarts met de psycholoog te laten bellen en achterbaks een afspraak bij een kliniek te regelen.
Ik vind het al te zot voor woorden dat de huisarts en psycholoog daar mee akkoord gaan terwijl de zwangere zelf geen behoefte heeft aan ingrijpen.

Het gaat over iemand die gezien haar studieniveau bovengemiddeld intelligent moet zijn, niet om een zwakbegaafde die werkelijk geen benul heeft wat het allemaal inhoudt.
Ik geloof er echt niets van maar als het echt zo is...dan heb je geen vijanden meer nodig met zo'n familie -O-
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zondag 7 november 2010 @ 19:12:30 #131
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_88442151
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 18:02 schreef Zoheetik het volgende:

[..]

Ja euh dat is toch iets heel anders dan een kind weg laten halen. Bovendien wil ik niet zeggen dat ze sowieso een trauma krijgt, maar de kans is groot.
Sorry, maar je reaktie kwam bij mij nogal emotiekipperig over. Ik snap dat veel mensen hier reageren uit gevoel, maar van gevoelens kan een klein mensje niet leven. Zeker niet als de moeder liever de onverantwoordelijke, werkloze nog studerende lang leven de lol-puber uit hangt. Ik snap niet wat daar rocket science aan is. Kindje zal af en toe wat moeten eten, heeft luiers nodig etc etc. In een normale situatie IS er meer dan 1 ouder en IS er een eigen onderkomen en IS er een stabiele bron van inkomsten. Mocht dat bij 1 van de 2 ouders onverhoopt wegvallen, dan heb je altijd nog het salaris van de ander om op terug te vallen.

Iemand die er bij voorbaat al van uit gaat dat ze zo ongeveer per direct terug kan vallen op familie ("want het komt nu ff niet uit, ben nog met m'n studie bezig") en vrienden "als het even niet uit komt" is naar mijn idee te naïef om überhaupt aan kinderen te beginnen. Jouw kind, jouw verantwoordelijkheid.

Trauma is overigens nogal een zwaar woord. Denk niet dat iemand een trauma op loopt als iemand anders vertelt hoe hij/zij ergens over denkt.
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
  zondag 7 november 2010 @ 19:16:26 #132
310366 AwesomeFace
Who Was Phone?
pi_88442285
Dit is echt de eerste keer dat ik hierbij stil sta maar inderdaad...abortus tering dat voelt best kut om zo te zeggen :P maarja wat dat Kind later voor pauper toekomst krijgt...
Lost my ipod :`(
  zondag 7 november 2010 @ 19:17:21 #133
310366 AwesomeFace
Who Was Phone?
pi_88442316
23 en thuis wonen btw :')
Lost my ipod :`(
  zondag 7 november 2010 @ 19:31:37 #134
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_88442840
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 19:16 schreef AwesomeFace het volgende:
Dit is echt de eerste keer dat ik hierbij stil sta maar inderdaad...abortus tering dat voelt best kut om zo te zeggen :P maarja wat dat Kind later voor pauper toekomst krijgt...
Hoe weet je nu dat het kind een paupertoekomst krijgt? Goed, de moeder is 23 en niet op de meest liefdevolle manier zwanger geraakt, maar heeft volgens TS wel een goed hart gezien de manier van werken en de prijzen die ze daarmee heeft gewonnen. Daaruit valt helemaal niet te concluderen dat ze een slechte moeder zal zijn en het kind een pauper-toekomst zal krijgen.

Het zal hooguit een kut-tante krijgen, want ik vind dat zij zich nogal gepikeerd opstelt terwijl ik er ook wel van overtuigd ben dat als het kindje er eenmaal is dat ze toch trots zal zijn op dr kleine neefje/nichtje. Het is meer het idee dat op dit moment raar is denk ik.

Je kunt je ook een andere vraag stellen: wat is traumatischer? Een kindje aborteren en altijd met die wetenschap leven of net even wat jonger dan gepland moeder worden, even doorbikkelen?

Ik ken 2 personen die <18 jaar ouders geworden zijn. Met beide gaat het goed, beide kinderen lijken gelukkig en opa en oma genieten met volle teugen.
Ook hoi !
  zondag 7 november 2010 @ 19:34:41 #135
317680 GoWithIt
Just like that
pi_88442957
Ik vraag me af wat je ouders de afgelopen 23 jaar gedaan hebben.
Je zusje heeft kennelijk geen enkel verantwoordelijkheids gevoel.
Ze heeft ook nog nooit gewerkt en gaat niet echt goed met mensen om.
Het kan van twee jongens zijn, gaat echt lekker.

Dat kind (de baby dus) gaat voor galg en rad opgroeien, great.

Misschien moeten dit soort typetjes gewoon even bedenken dat een condoompje gebruiken toch een stuk makkelijker is. Scheelt een hoop sores.
Dus. Dat.
pi_88443124
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 19:31 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Hoe weet je nu dat het kind een paupertoekomst krijgt? Goed, de moeder is 23 en niet op de meest liefdevolle manier zwanger geraakt, maar heeft volgens TS wel een goed hart gezien de manier van werken en de prijzen die ze daarmee heeft gewonnen. Daaruit valt helemaal niet te concluderen dat ze een slechte moeder zal zijn en het kind een pauper-toekomst zal krijgen.

Het zal hooguit een kut-tante krijgen, want ik vind dat zij zich nogal gepikeerd opstelt terwijl ik er ook wel van overtuigd ben dat als het kindje er eenmaal is dat ze toch trots zal zijn op dr kleine neefje/nichtje. Het is meer het idee dat op dit moment raar is denk ik.

Je kunt je ook een andere vraag stellen: wat is traumatischer? Een kindje aborteren en altijd met die wetenschap leven of net even wat jonger dan gepland moeder worden, even doorbikkelen?

Ik ken 2 personen die <18 jaar ouders geworden zijn. Met beide gaat het goed, beide kinderen lijken gelukkig en opa en oma genieten met volle teugen.
Ze heeft geen werk, is niet van plan om te werken en verwacht haar baby wel bij iemand te droppen terwijl zij uitgaat/shopt etc en haar 2 studies afmaakt. Natuurlijk weet je niet of het kind een paupertoekomst krijgt, maar je weet ook niet dat het een goede toekomst gaat worden.

Voor zover ik gelezen heb e.d zal OP's zusje niet alleen haarzelf maar ook haar hele familie in dit probleem opslokken met deze instelling. Ik hoop dat haar ouders zich niet te veel verheugd hebben op het reisje. Want ik vrees dat er toch iemand voor de baby moet zorgen buiten de "speelmomentjes".
  zondag 7 november 2010 @ 19:47:17 #137
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_88443459
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 19:34 schreef GoWithIt het volgende:
Ik vraag me af wat je ouders de afgelopen 23 jaar gedaan hebben.
Je zusje heeft kennelijk geen enkel verantwoordelijkheids gevoel.
Ze heeft ook nog nooit gewerkt en gaat niet echt goed met mensen om.
Het kan van twee jongens zijn, gaat echt lekker.

Dat kind (de baby dus) gaat voor galg en rad opgroeien, great.

Misschien moeten dit soort typetjes gewoon even bedenken dat een condoompje gebruiken toch een stuk makkelijker is. Scheelt een hoop sores.
Condoompje en pil...

maar ik lees echt niet dat ze niet goed met mensen omgaat. Eerder juist heel goed, getuige de prijzen die ze heeft gewoon en de mantelzorg ed die ze verleende.

En, ja, sommige vrouwen zijn nu eenmaal hoeren, maar we moeten ook de mannen niet vergeten he?
Ook hoi !
  zondag 7 november 2010 @ 20:08:57 #138
317680 GoWithIt
Just like that
pi_88444467
Ja ok, de man is vaak ook maar wat aan het kloten.
Maar hij komt niet met een buik vol te zitten he?
Hij kan gewoon weglopen, soms zelfs zonder dat hij ervan weet.
Het meisje zit vaak toch met de echte problemen.
Dus een beetje beter nadenken lijkt mij dan niet verkeerd.

Ik denk dat je niet echt lekker met mensen omgaat als je zo met je familie omgaat, en je laat je vriendinnen wel oppassen als je uitgaat. En ze gaat kennelijk ook niet zo goed met jongens om, anders had je wel zeker geweten wie de vader was...
Dus. Dat.
  zondag 7 november 2010 @ 20:19:13 #139
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_88445003
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 20:08 schreef GoWithIt het volgende:
Ja ok, de man is vaak ook maar wat aan het kloten.
Maar hij komt niet met een buik vol te zitten he?
Hij kan gewoon weglopen, soms zelfs zonder dat hij ervan weet.
Het meisje zit vaak toch met de echte problemen.
Dus een beetje beter nadenken lijkt mij dan niet verkeerd.

Ik denk dat je niet echt lekker met mensen omgaat als je zo met je familie omgaat, en je laat je vriendinnen wel oppassen als je uitgaat. En ze gaat kennelijk ook niet zo goed met jongens om, anders had je wel zeker geweten wie de vader was...
Ja, wij als mannen hebben het wat makkelijker. Wij kunnen inderdaad wat makkelijker weglopen in het geval dat.

De instelling van 'o, paps en mams kunnen wel op de kleine passen' zal na een paar keer wel snel verdwijnen als pa en ma er een keertje op wijzen en hetzelfde geld voor de vrienden/vriendinnen. Daar zal ze snel genoeg wel achterkomen vermoed ik. Verder kan ik er niet over oordelen, maar ik denk dat het uiteindelijk wel zal meevallen als mama tot de conclusie komt dat ze echt zelf de moeder is...
Ook hoi !
  zondag 7 november 2010 @ 20:45:13 #140
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_88446737
Overigens is TS er gewoon stil van volgens mij.
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_88446926
Huur over een maandje of twee Nigel de Jong even in.
  zondag 7 november 2010 @ 20:55:38 #142
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_88447449
Overigens een vraagje aan TS. Je bent zelf 37. Heb jij kinderen?
Ook hoi !
  zondag 7 november 2010 @ 21:01:10 #143
236839 TimKuik
Illegaal downloaden mag niet!
pi_88447837

Opgelost.
This crypto stuff is all hype anyway, nothing will ever replace Windows 10.
pi_88448316
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 03:09 schreef capricia het volgende:

[..]

6 jarige studie. Heeft net bachelor, moet nog 3 jaar.
Je zou verwachten dat mensen die zo'n studie doen wel wat slimmer zijn :')
No amount of money ever bought a second of time.
pi_88448795
Ze zal het helaas wel verdiend hebben. Sorry TS.
Things happen for a reason :)
  zondag 7 november 2010 @ 21:15:28 #146
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88448894
quote:
14s.gif Op zondag 7 november 2010 21:13 schreef brood_met_aarbeien het volgende:
Ze zal het helaas wel verdiend hebben. Sorry TS.
Things happen for a reason :)
Als dat de manier is waarop het werkt dan geldt dat natuurlijk niet alleen voor de zwangere zus, maar ook voor TS en de ouders van TS....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_88449207
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 21:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als dat de manier is waarop het werkt dan geldt dat natuurlijk niet alleen voor de zwangere zus, maar ook voor TS en de ouders van TS....
was grapje he ;(

maar je zus is gewoon dom. beter verstoot je haar van de familie :) straks krijg je nog allemaal problemen van haar die jij op mag lossen
  zondag 7 november 2010 @ 21:22:34 #148
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_88449422
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 02:58 schreef capricia het volgende:
Mijn zusje is 23, studeert en is sinds een paar weken zwanger van een of ander vaag sekscontact.
Ze wil het kind houden omdat dat 'natuurlijk' is.
Ze woont nog thuis, maar gaat er van uit dat ze urgentie krijgt bij een huurwoning. Geen spaargeld what so ever.
Die vent vindt het geweldig, maar ze hebben geen vaste relatie en hij geen geld/inkomen.
Ze denkt ook dat haar vriendinnen het kindje wel op zullen vangen terwijl zij verder studeert. Dream on...

Dit gaat ongelooflijk kut worden, denk ik dan.
Je moet het positief zien.
Je wordt wel een leuke oppas Tante he :)
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_88449619
Wel geld vragen voor het oppassen ofc :)
pi_88452724
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 18:02 schreef Zoheetik het volgende:
[..]
Het is een fokking klompje cellen wat parasiteert op de reserves van het lichaam van de moeder. Nou, wat een reden voor een trauma. Het heeft nog niet eens een eigen hart momenteel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')