abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88435385
oh en TS,

Er lopen hufters, eikels en achterbakse mensen rond op deze wereld. Maar zij zijn niet echt niet waard om jou niet meer te laten genieten van het leven.
Uiteindelijk zijn dit de mensen die ongelukkig worden in hun leven, niet jij.

De 1e TS vond ik verschikkelijk, de 2e lijkt me juist ontzettend leuk. :)
pi_88435470
Weet je wat het is, je hoeft je hier helemaal niet te verdedigen, maar de meesten die hier serieuze reacties geven willen je gewoon behoeden van een leven vol irrationele eisen.

Ik herken me een beetje in jouw verhaal. Aantal jaren terug was ik ook een redelijk timide, kwetsbaar naief meisje waar vervolgens misbruik van werd gemaakt. Hoe dan ook, daarna was het voor mij heel erg lastig om nog mensen te vertrouwen en inmiddels een paar grote teleurstellingen verder heb ik dat nog steeds.

Ook ik heb een lange tijd de schijn opgehouden en verder jarenlang met niemand betekenisvolle gesprekken of relaties onderhouden. Tot ik mn ex tegenkwam. Ik werd verliefd. Echt verliefd. En geloof me als je echt zo verliefd wordt vallen al die muren weg waar je nu zo hard je best voor doet.

Ok, het is nu klaar, het is mn ex en alles is ongelofelijk kut gegaan uiteindelijk dus geen happy end maar ik heb voor mezelf nu een andere keuze gemaakt. Ik kan nu zeggen niemand is te vertrouwen alles is weg maar je kunt ook voor jezelf besluiten er op een andere manier tegenaan te kijken. Het was het waard.

Tot nu toe is het niet goed gegaan maar er komt ooit iemand die het wel waard is. Die jou de moeite waard vindt. Als je zo door blijft gaan stoot je die persoon al af voordat je daar achter komt en heb je daar uiteindelijk jezelf mee en blijf je hangen in die selffulfilling prophecy.

Zoek de kracht in jezelf om die omslag te maken om jezelf toe te staan fouten te maken maar ook te accepteren dat soms je hart wordt gebroken. Waar ben je nou zo bang voor? Dat er iemand komt die over je heen walst? Je hart breekt? Pijnlijk, maar je overleeft het echt wel. Vertrouw op jezelf en vertrouw op jouw kracht om daar overheen te kunnen komen.
Je leert ervan, wordt er wijzer van, en de deur staat weer open voor een volgende poging. Ga erin geloven dat het het waard is om tig keer op je muil te gaan voor die ene keer dat het wel goed gaat.

Uiteindelijk gaan we allemaal voor het ultieme geluk. En wees nou eens eerlijk. Is dat het niet waard om een aantal keren flink hartzeer voor te verduren?

Je kunt niet leren lopen zonder te vallen. Niet leren fietsen zonder ook eens van de fiets af te glijden. Waarom verwachten wij wel dat we kans hebben op het geluk zonder daar eerst een aantal keren voor te moeten vallen?

Uiteindelijk zorgt de liefde voor de meest nare gevoelens die je je voor kunt stellen maar ook de allermooiste. Waarom zou je je zo opstellen dat dit nooit gaat gebeuren?

[ Bericht 1% gewijzigd door Jolene22 op 07-11-2010 16:02:32 ]
pi_88435519
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 15:44 schreef SemperFii het volgende:

[..]

Waarom zou je je dan anders voor doen dan je bent? Je was toch gelukkig hoe je was (laatste vriendjes issue daargelaten)?
Het probleem in je laatste relatie was niet alleen je hufterige vriend maar ook jijzelf. Je moet voor jezelf leren opkomen en dat niet op de manier die je nu gebruikt. Uiteindelijk moet je toch voor jezelf kiezen, dit doet iedereen namelijk.
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 15:44 schreef SemperFii het volgende:

[..]

Waarom zou je je dan anders voor doen dan je bent? Je was toch gelukkig hoe je was (laatste vriendjes issue daargelaten)?
Het probleem in je laatste relatie was niet alleen je hufterige vriend maar ook jijzelf. Je moet voor jezelf leren opkomen en dat niet op de manier die je nu gebruikt. Uiteindelijk moet je toch voor jezelf kiezen, dit doet iedereen namelijk.
Ja, ik was zeker blij met wie ik was. Ik genoot van alle kleine dingen in het leven. Nu loop ik op mijn tenen om geen ''fouten'' te maken en dat resulteert in eenzaamheid.

Ja, mijn ex was een hufter. En zo was ik te zwak om voor mezelf op te komen. En ja, ik ben nu aan de extreme kant.

Het gaat een beetje moeilijk worden om terug te keren naar mijn basis. Ik heb ook geen idee hoe ik het moet doen. Gewoon doen zoals ooit? Mijn huidige missie was ''foute'' mannen op afstand houden, maar ik maakte daar snel ''alle'' mannen van, om risico's te verkleinen. Puur uit angst om weer terug te vallen in mijn oude ik. Maar ergens denk ik ook weer, met mijn huidige kennis, is het geen eens mogelijk om weer naïef te worden. Ook al zou ik het willen, ik kan het geen eens zo ver laten komen. Waarom die angst dan?
  zondag 7 november 2010 @ 15:58:46 #179
52513 whosvegas
The Trickster
pi_88435792
tvp, boeiend topic
Are you nuts??
  zondag 7 november 2010 @ 16:01:16 #180
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_88435907
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 15:51 schreef Jolene22 het volgende:
Uiteindelijk zorgt de liefde voor de meest nare gevoelens die je je voor kunt stellen maar ook de allermooiste. Waarom zou je je zo opstellen dat dit nooit gaat gebeuren?
Tsja lastig cliché van dit leven: De mensen die het dichtst bij je staan kunnen je het meeste pijn doen. Daar is niets aan te doen.
  zondag 7 november 2010 @ 16:02:10 #181
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_88435947
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 15:49 schreef SemperFii het volgende:
De 1e TS vond ik verschikkelijk, de 2e lijkt me juist ontzettend leuk. :)
Het is een verschil van een dag en een nacht ;) (letterlijk en figuurlijk enzo)
pi_88436130
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 16:01 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Tsja lastig cliché van dit leven: De mensen die het dichtst bij je staan kunnen je het meeste pijn doen. Daar is niets aan te doen.
Maar ook het meeste geluk brengen. Ik zeg dat de gok het waard is. Je kunt niet in de hand houden hoe anderen met jou omgaan, je bepaald wel zelf wat je ermee doet als het misloopt. Je kunt een muur bouwen, arrogant tegen iedereen gaan doen en zorgen dat er niemand meer in jouw buurt wil komen en argwanend reageren bij ieder beroep op vertrouwen. Het kan ook anders. Ik denk dat je daar uiteindelijk gelukkig van wordt. Dan maar eens een paar mensen vertrouwen terwijl ze niet te vertrouwen zijn maar wel de kans houden op het ontmoeten van vertrouwenswaardige mensen dan de hele wereld maar langs je heen laten gaan.

Het gaat toch om leven? En wanneer voel je dat nu meer dan in de liefde en in vriendschappen?
pi_88436134
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 15:51 schreef Jolene22 het volgende:
pi_88436159
Je argument jegens internet sluit niet uit dat je niet IRL kan ontmoeten, zoek gewoon iemand in de buurt. Of de lokale supermarkt checken?

Tevens is citroenpeper veel beter.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_88436252
quote:
14s.gif Op zondag 7 november 2010 16:06 schreef Dale. het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Leuke strip maar door niets te doen bereik je hoogstens gelijkspel. En als dat nou het doel is... Doe maar mij het echte leven vol ups en downs en hartzeer en intens geluk. Gelijkspel staat dichter bij verliezen dan bij de overwinning.
pi_88436586
Jolene22,

Bedankt voor je post. Ik sluit me er helemaal op aan :) Ook het begrip Self fulfilling prophecy is niet nieuw voor mij. Ik weet ook waarom ik er geen einde aan wilde maken. Het is misschien wel de makkelijkste weg, maar de boel zelf kapot maken is minder pijnlijker. Je hebt er dan controle over. Onverwachte teleurstellingen heb je dan niet. En daarom maakte ik vaak potentiële relatie kapot, voordat ze konden groeien. Ik voelde me er super klote over achteraf, maar tegelijkertijd opgelucht. E die opluchting voelde zo goed, dat ik het bleef herhalen. Maar op een gegeven moment krijg je frustraties en wil je de cirkel doorbreken. En dat heb ik dan gedaan door hier lid te worden en een topic te openen.

Zoals Daniel1976 het ook zegt; hoe dichter iemand bij je is, hoe meer diegene je pijn kan doen. Ze zeggen niet voor niets ''Je beste vriend is je potentiële vijand''.
pi_88436628
quote:
3s.gif Op zondag 7 november 2010 16:07 schreef trancethrust het volgende:
Je argument jegens internet sluit niet uit dat je niet IRL kan ontmoeten, zoek gewoon iemand in de buurt. Of de lokale supermarkt checken?

Tevens is citroenpeper veel beter.
Droog :{
pi_88436836
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 16:16 schreef 4SeizoenenPeper het volgende:

Zoals Daniel1976 het ook zegt; hoe dichter iemand bij je is, hoe meer diegene je pijn kan doen. Ze zeggen niet voor niets ''Je beste vriend is je potentiële vijand''.
Ja dat zijn leuke uitspraken van mensen als Schopenhauer die een vak maakten van het pessimistisch zijn.

Waarom ben je daar zo bang voor? Je zal heus een keer gekwetst worden door iemand die je lief is. Nou en? Dan veeg je je ego weer op en ga je weer verder met mensen die wel te vertrouwen zijn. Je kunt kiezen om bij voorbaat te verliezen of je kunt kiezen om op pad te gaan om te kijken of voor jou meer is weggelegd dan verliezen. Een hobbelig pad zonder duidelijke bestemming maar altijd nog beter dan bij voorbaat je verlies al te nemen. Maar ach zo denk ik erover. Het is jouw leven uiteindelijk.
pi_88436840
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 16:17 schreef 4SeizoenenPeper het volgende:

[..]

Droog :{
Het is toch gewoon zo? Behalve dat dat van de citroenpeper wellicht subjectief is :P .
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_88436922
quote:
99s.gif Op zondag 7 november 2010 14:01 schreef rijsttafel het volgende:
Zulk soort meiden.. beetje jammer. :N
Dit neem ik terug.

Volgens mij ben je toch best wel een tof persoon, die helaas door omstandigheden en een (tijdelijk) gebrek aan eigenwaarde in een verkeerde relatie is beland. Gelukkig heb je dat zelf door gehad, nu moet je nog doorkrijgen dat niet alle mannen zijn zoals je ex.

En ja, bepaalde persoonlijkheden gaan niet samen. Dat je een bepaalde sterke persoonlijkheid zoekt, kan ik zeker begrijpen, maar ga dan niet bij voorbaat iedereen in het uitgaansleven afstrepen, want daar lopen ook genoeg toffe mannen rond.

Ik weet niet of het zo gaat lopen, maar als je een relatie krijgt wil ik je waarschuwen dat je niet van de ander kunt verwachten dat hij je 'problemen' oplost en van je leven een hemel maakt. Zoiets kun je van niemand vragen. Daarnaast heeft een relatie ook altijd nadelen, hoe geweldig je partner ook is. Maar als je de juiste persoon vindt en je op je plek voelt, zal die verwachting ook vanzelf wel verdwijnen. Want dan is er 'love in the air'! En dan zal het ook niet zo zijn als met je ex.

Je moet er wel open voor staan, dan komt het vanzelf goed. Je hebt volgens mij best wel wat te bieden, en dat moet je niet afsluiten en voor jezelf houden door bij voorbaat jongens af te keuren. Zo krijgen ze jouw kwaliteiten niet te zien, maar jij die van hun ook niet.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_88436954
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 15:52 schreef 4SeizoenenPeper het volgende:

Het gaat een beetje moeilijk worden om terug te keren naar mijn basis. Ik heb ook geen idee hoe ik het moet doen. Gewoon doen zoals ooit? Mijn huidige missie was ''foute'' mannen op afstand houden, maar ik maakte daar snel ''alle'' mannen van, om risico's te verkleinen. Puur uit angst om weer terug te vallen in mijn oude ik. Maar ergens denk ik ook weer, met mijn huidige kennis, is het geen eens mogelijk om weer naïef te worden. Ook al zou ik het willen, ik kan het geen eens zo ver laten komen. Waarom die angst dan?
Naïef zijn is nooit goed. Dan zullen er altijd mensen zijn die misbruik van je maken, net zoals in jouw relatie is gebeurt. Ik denk dat als je weer jezelf probeert te zijn met je huidige kennis, dus wel open maar ook 'alert', het al een stuk beter zal gaan.

Je moet gewoon een beetje van dat hokjes-denken afstappen, ieder individu is immers anders.
pi_88437065
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 16:26 schreef SemperFii het volgende:

[..]

Naïef zijn is nooit goed. Dan zullen er altijd mensen zijn die misbruik van je maken, net zoals in jouw relatie is gebeurt. Ik denk dat als je weer jezelf probeert te zijn met je huidige kennis, dus wel open maar ook 'alert', het al een stuk beter zal gaan.

Je moet gewoon een beetje van dat hokjes-denken afstappen, ieder individu is immers anders.
Komt het er dan op neer dan ik destijds een optimist was, recent een pessimist en nu een kritische optimist ben/moet worden? :)

quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 16:24 schreef Jolene22 het volgende:

[..]

Ja dat zijn leuke uitspraken van mensen als Schopenhauer die een vak maakten van het pessimistisch zijn.

Waarom ben je daar zo bang voor? Je zal heus een keer gekwetst worden door iemand die je lief is. Nou en? Dan veeg je je ego weer op en ga je weer verder met mensen die wel te vertrouwen zijn. Je kunt kiezen om bij voorbaat te verliezen of je kunt kiezen om op pad te gaan om te kijken of voor jou meer is weggelegd dan verliezen. Een hobbelig pad zonder duidelijke bestemming maar altijd nog beter dan bij voorbaat je verlies al te nemen. Maar ach zo denk ik erover. Het is jouw leven uiteindelijk.
Ja, komt er weer op neer dat ik mijn pessimistische instelling moet veranderen in een kritisische optimist.
pi_88437147
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 16:29 schreef 4SeizoenenPeper het volgende:

[..]

Komt het er dan op neer dan ik destijds een optimist was, recent een pessimist en nu een kritische optimist ben/moet worden? :)

[..]

Ja, komt er weer op neer dat ik mijn pessimistische instelling moet veranderen in een kritisische optimist.
Nog een tipje: Niet teveel analyseren. Je wilt een partner die in het 'hier en nu' leeft.. probeer dat dan zelf ook ;) Jezelf analyseren leidt alleen maar tot gepieker en daar is nog nooit iemand gelukkiger van geworden. Wees gewoon wie je bent en niet wie je wilt zijn.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_88437151
quote:

[..]

Lol. Mja je trekt wel mensen aan met wat je uitstraalt heh. Als jij iemand wordt die zelfverzekerheid uitstaalt, weet wat ze waard is en wat ze te bieden heeft, wat denk je dan wat voor mannen daarop vallen?

Als je een onzekere houding aanneemt komen daar vaak mannen op af die daar misbruik van willen maken, of 'redders in nood' waar je ook niet op zit te wachten.

Op een arrogante, narcistische houding komen echt niet de mannen af die jij wilt. Komen hoogstens minstens zo arrogante mannen op af.
pi_88437315
quote:

[..]

[..]

In mijn ogen bekijk je het nog steeds te zwart-wit. Je moet gewoon lekker zijn wie je bent maar niet iedereen zomaar op zijn woord geloven.
pi_88437346
quote:
99s.gif Op zondag 7 november 2010 16:26 schreef rijsttafel het volgende:

[..]

Volgens mij ben je toch best wel een tof persoon, die helaas door omstandigheden en een (tijdelijk) gebrek aan eigenwaarde in een verkeerde relatie is beland. Gelukkig heb je dat zelf door gehad, nu moet je nog doorkrijgen dat niet alle mannen zijn zoals je ex.

En ja, bepaalde persoonlijkheden gaan niet samen. Dat je een bepaalde sterke persoonlijkheid zoekt, kan ik zeker begrijpen, maar ga dan niet bij voorbaat iedereen in het uitgaansleven afstrepen, want daar lopen ook genoeg toffe mannen rond.

Ik weet niet of het zo gaat lopen, maar als je een relatie krijgt wil ik je waarschuwen dat je niet van de ander kunt verwachten dat hij je 'problemen' oplost en van je leven een hemel maakt. Zoiets kun je van niemand vragen. Daarnaast heeft een relatie ook altijd nadelen, hoe geweldig je partner ook is. Maar als je de juiste persoon vindt en je op je plek voelt, zal die verwachting ook vanzelf wel verdwijnen. Want dan is er 'love in the air'! En dan zal het ook niet zo zijn als met je ex.

Je moet er wel open voor staan, dan komt het vanzelf goed. Je hebt volgens mij best wel wat te bieden, en dat moet je niet afsluiten en voor jezelf houden door bij voorbaat jongens af te keuren. Zo krijgen ze jouw kwaliteiten niet te zien, maar jij die van hun ook niet.
Ik heb wat uitspraken van je dik gedrukt. Je hebt gelijk.

Wat betreft het verwachten dat een man mijn problemen oplost ben ik het niet zo met je eens. Ik heb geen persoonlijke issues meer. Ik leid een zelfstandig leven en alles gaat eigenlijk goed. Alleen isoleerde ik me zo erg. Jullie feedback is genoeg voor mij om dat ook te doorbreken. Gezien mijn opvattingen een herinstallatie ondergaan, zal mijn houding zich erop aanpassen en dat zal zeer zeker lijden in positieve relaties. Op alle gebieden wel.

Ik zoek geen ideale partner. Wel eis ik wel wat meer karakter dan waar mijn ex over beschikte.

Zoals SemperFii hiervoor zei, zullen hufters veel meer moeite hebben in het leven dan ik. Puur omdat zij juist kampen met een lage eigenwaarde. Want iemand met een hoge eigenwaarde is zowel goed voor zichzelf als voor de ander.
pi_88437375
Dus...
Wat studeer je nu eigenlijk?
Beneath the gold, bitter steel
pi_88437388
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 16:38 schreef 4SeizoenenPeper het volgende:

[..]
zeer zeker lijden in positieve relaties. Op alle gebieden wel.
Heel flauw om dit uit context te halen maar vond het even grappig :P
pi_88437405
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 16:32 schreef Jolene22 het volgende:

[..]

Lol. Mja je trekt wel mensen aan met wat je uitstraalt heh. Als jij iemand wordt die zelfverzekerheid uitstaalt, weet wat ze waard is en wat ze te bieden heeft, wat denk je dan wat voor mannen daarop vallen?

Als je een onzekere houding aanneemt komen daar vaak mannen op af die daar misbruik van willen maken, of 'redders in nood' waar je ook niet op zit te wachten.

Op een arrogante, narcistische houding komen echt niet de mannen af die jij wilt. Komen hoogstens minstens zo arrogante mannen op af.
Oké, tijd om mijn vernieuwde ik weer op markt te brengen dan :D Als dat echt gaat leiden tot het aantrekken van soortgelijke mannen... :P Dan ben ik ervoor in!
pi_88437459
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 16:37 schreef SemperFii het volgende:

[..]

In mijn ogen bekijk je het nog steeds te zwart-wit. Je moet gewoon lekker zijn wie je bent maar niet iedereen zomaar op zijn woord geloven.
Oké, done. Zal ik!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')