abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88403898
Ik moet maandag een presentatie doen, ik ben hier echt zo slecht in. Ik ga snel praten, haperen en ik ga peentjes staan zweten. Hebben jullie tips dat ik toch een goede presentatie kan neerzetten waarbij ik ook helemaal niet zenuwachtig overkom
pi_88403911
Oefenen voor de spiegel.
Noot noot.
pi_88403915
Stel je voor dat iedereen naakt is.
For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
pi_88403925
Hou 'm thuis voor je teddybeer, een keer of 8.

En nee, dit is geen grap. Als je weet wat je gaat zeggen (niet dreunen maar vertellen) dan sta je daar veel ontspannender.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_88403952
Zorg dat je de stof waar het over gaat 100% kent, als je snapt waar je over praat gaat het altijd al makkelijker.
pi_88404212
Inderdaad vaak oefenen. Het feit dat je het goed beheerst, zal dan al wat spanning wegnemen.
En tijdens de presentatie af en toe even een moment nemen om rustig te ademen. Succes :)
"The problem with common sense is that most people are morons."
  zaterdag 6 november 2010 @ 16:53:05 #7
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_88404519
Het maakt niet uit dat je zenuwachtig overkomt. Zorg ervoor dat je de materie 100% beheerst en laat wellicht zelfs niet het achterste van je tong zien. Dan blijft er nog iets te vragen over, waar je dan natuurlijk makkelijker een antwoord op kunt geven. Een glaasje water waar je af en toe een slokje uitneemt ter afleiding is ook erg handig! Een paar keer oefenen voor de tijdlijn is aan te raden.
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_88418194
als je het vervelend vind om mensen in de ogen te kijken tijdens de presentatie, dan moet je naar de voorhoofden kijken. Niemand die er wat van merkt maar voor jou is het een stuk prettiger (en voor mij ook destijds)
pi_88423264
Er was een meisje in mijn klas die altijd moest huilen tijdens haar presentatie, maar ze moest toch door van de leraar.
Sisco Certified
pi_88423287
Ik moet maandag voor de klas gaan rappen :')
pi_88426791
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 16:30 schreef telefeun het volgende:
Ik moet maandag een presentatie doen, ik ben hier echt zo slecht in. Ik ga snel praten, haperen en ik ga peentjes staan zweten. Hebben jullie tips dat ik toch een goede presentatie kan neerzetten waarbij ik ook helemaal niet zenuwachtig overkom
zoals anderen al zeiden: Flink voor de spiegel oefenen en inbeelden dat ze allemaal naakt ;) voor je zitten,zodat je vanzelf minder zenuwachtig wordt en eigenlijk de humor van dit alles wel inziet. :Y

Vooraf zeggen dat je vragen wilt beantwoorden na afloop van je persentatie,want anders raak je gemakkelijk de draad kwijt als je tussendoor allerlei vragen moet beantwoorden.

Als tweede alles even chronologisch opschrijven op een klein briefje,heel simpel en stapsgewijs.zodat jeweet wanneer je wat moet zeggen.en je tijd kan nemen.je verhaal rustig te vertellen.
Tussen je zinnen door altijd even stoppen om de stof te laten inwerken op de toehoorders en zelf even snel op je briefje te kijken of je naar je volgende punt kan of dat je niet iets bent vergeten.
Ik neem aan dat het een powerpoint ouid presentatie is? Als dat zo is, dan heb je het helemaal makkelijk want de slides moeten dan je verhaal ondersteunen waardoor je meer speling hebt om je verhaal rustig te vertellen.

succes. *O*
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_88432278
Je moet maar zo denken, veel mensen zijn zenuwachtig ...
Door het vaker te doen wordt het vanzelf minder.

Verder helpt het voor mij om een goede opbouw te maken, en door wat kernwoorden in je aantekeningen te plaatsen. Als je de draad even kwijt bent dan zorgt de goede voorbereiding dat je je snel herstelt.
  zondag 7 november 2010 @ 14:34:56 #13
302853 themole
graaft totaal door.
pi_88432765
Wat helpt is om gewoon vaker een presentatie te geven, vroeger had ik hier ook last van totdat ik opeens in 4 presentaties moest geven in 3 weken, vervolgens nooit meer last van gehad.
Niet altijd serieus
  dinsdag 9 november 2010 @ 13:38:12 #14
289550 Paarse_Kiwi
Mét roze lakschoentjes!
pi_88513404
Houd in je achterhoofd dat jij degene bent met de informatie. Jij gaat de rest iets leren en jij bent de enige die weet wat je wilt vertellen.
Als je een stukje overslaat of niet goed vertelt, zal niemand het doorhebben als je gewoon door blijft gaan. Zij weten niet dat jij het over een paarse olifant wilde hebben. Dus als jij dan niet gaat stressen en aan gaat geven dat je het niet meer weet en je tekst kwijt bent, zal de rest het niet door hebben. Mochten er nou dingen wel mis gaan, maak er dan geen probleem van.
Als jij je druk maakt en de aandacht er op legt, zal de rest dat ook doen.

Zorg voor een leuke binnenkomer, een kort spelletje, een vraag, een opdracht, filmpje of anekdote. Zo heb je de aandacht meteen en hou je de aandacht ook makkelijker vast.

Afhankelijk van je onderwerp kun je de presentatie interactief maken. Houd een quiz, maak stellingen, laat je publiek in groepjes een opdracht uitvoeren, laat ze iets maken of iets zien. Door je publiek erbij te betrekken houd je de aandacht vast, en zo zorg je ervoor dat jij niet meer het middelpunt bent van de presentatie. Het publiek is dan met zichzelf bezig.
Probeer dingen uit om te kijken wat bij je past.
Bij mezelf merk ik dat ik het fijn vind om met materiaal te werken en daar een presentatie om heen te bouwen. Zo trek ik de aandacht naar het materiaal en staan niet alle ogen op mij gericht. Daardoor ben ik weer een stuk minder zenuwachtig en gaat het beter.

Succes!

- Oeps, zie nu dat je 'm al gehad hebt.. Hoe ging het?
Hoop dat je er misschien een volgende keer nog iets aan hebt... :@ -
Je gevoel is er om keuzes te maken. Je verstand om de keuzes te begrijpen.
  dinsdag 9 november 2010 @ 13:44:05 #15
291167 OMGitsNoelle
Globally known :)
pi_88513643
Rare tip misschien maar bij mij helpt het als ik mijn handen veel gebruik. Dit vinden docenten zelfs een teken van zelfverzekerdheid. Ook al ben ik zenuwachtig, als ik met mijn handen "vertel" word ik vanzelf een stuk minder gespannen. Succes!
Geek is the new Chique
pi_88514296
Gewoon veel oefenen
pi_88523345
Hoe is het gegaan?
"The problem with common sense is that most people are morons."
  dinsdag 9 november 2010 @ 17:58:06 #18
324451 -VoorDePoes-
Wel voor de poes
pi_88523408
Maak een powerpoint vol met tekst en bullets en lees het op je gemak voor. Dan hoef je je publiek ook niet aan te kijken.
I never dreamed that I'd meet somebody like you
And I never dreamed that I'd lose somebody like you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')