?quote:Op vrijdag 5 november 2010 21:57 schreef timmmmm het volgende:
Op onze oudminister te quoten, alfa's kun je alles wijsmaken
Niet mee eens.quote:Op vrijdag 5 november 2010 21:55 schreef FoolWithMokey het volgende:
Is het nou daadwerkelijk waar dat Alfa studies makkelijker zijn dan Béta? Ik denk zelf dat het eigenlijk meer te maken heeft met je eigen aanleg, als je beter bent in techinische vakken zoals natuurkunde en wiskunde dan zul je Béta makkelijker vinden, en als je beter bent in de niet technische vakken zoals Nederlands/maatschappijleer dan zul je Alfa studies makkelijker vinden.
Maar als je bijvoorbeeld niet leuk vind om theorie in je hoofd te stampen, dan zul je Béta studies makkelijker vinden toch?quote:Op vrijdag 5 november 2010 22:03 schreef twaalf het volgende:
[..]
Niet mee eens.
- Als je goed bent in technische vakken, zul je zowel alfa als bèta als gamma makkelijker vinden.
- Als je slecht bent technische vakken, zul je alfa makkelijker vinden, gamma moeilijker en bèta nog moeilijker.
Het is natuurlijk een versimpeling van de werkelijkheid, maar in het algemeen is een bètastudie moeilijker.
Da's waar. Maar je vroeg niet of bèta's het leuk vinden om alfastudies te doen, maar of ze het konden. Want je had het over de moeilijkheidsgraad.quote:Op vrijdag 5 november 2010 22:05 schreef FoolWithMokey het volgende:
[..]
Maar als je bijvoorbeeld niet leuk vind om theorie in je hoofd te stampen, dan zul je Béta studies makkelijker vinden toch?
Alfa: geschiedenis, gamma: economie, bèta: sterrenkundequote:Op vrijdag 5 november 2010 22:05 schreef FoolWithMokey het volgende:
[..]
- Alfa studie
- Gamma studie
- Beta studie
Ben het hier deels mee eens.quote:Op vrijdag 5 november 2010 22:08 schreef twaalf het volgende:
[..]
Da's waar. Maar je vroeg niet of bèta's het leuk vinden om alfastudies te doen, maar of ze het konden. Want je had het over de moeilijkheidsgraad.
Kijk, ik kan me voorstellen dat een bèta inderdaad helemaal geen zin heeft in de alfa-meuk. Maar een bèta zou dat nog wel makkelijk kunnen halen. Een alfa heeft ook geen zin in bèta-meuk. Maar een alfa zou het niet makkelijk kunnen halen. Dat is het verschil in moeilijkheid.
qft niets aan toe te voegen.quote:Op vrijdag 5 november 2010 22:03 schreef twaalf het volgende:
[..]
Niet mee eens.
- Als je goed bent in technische vakken, zul je zowel alfa als bèta als gamma makkelijker vinden.
- Als je slecht bent technische vakken, zul je alfa makkelijker vinden, gamma moeilijker en bèta nog moeilijker.
Het is natuurlijk een versimpeling van de werkelijkheid, maar in het algemeen is een bètastudie moeilijker.
Qft.quote:Op zaterdag 6 november 2010 09:54 schreef Warren het volgende:
Meer mensen zijn beter in alfa dan in beta. Kortom, minder mensen kunnen beta, dus beta is moeilijker.
Als dat zo is, waarom zou je het dan een wetenschap noemen? Om je dingen wijs te laten maken kun je beter HBO gaan doen. Of je bekeren tot een geloof. Maar een opleiding waarbij je je iets wijs moet laten maken hoort niet in het WO thuis.quote:Op zaterdag 6 november 2010 13:05 schreef Renesite het volgende:
Je moet doen waar je goed in bent. Maar let wel: een technische bèta student kan beter niet iets gaan doen als Rechten omdat een bèta student niets wijs valt te maken en altijd een omweg probeert. Nee, net als economie is rechten vrij statisch en niet voor rede vatbaar. Dat is een bèta moeilijk wijs te maken.
In dit specifieke geval omdat TS denkt aan een overstap van beta naar alfa.quote:Op zaterdag 6 november 2010 12:53 schreef motorbloempje het volgende:
ja, nou, en dan is er bepaald wat er moeilijker is.. en dan?
waarom wil men dat weten?
Gezien zijn andere topic gaat het om HBO Informatica naar HBO Rechten.quote:Op zaterdag 6 november 2010 14:49 schreef caroline88 het volgende:
Welke studie doe je nu, welke Alfa studie wil je gaan doen en waarom lijkt je dat aantrekkelijker?
Je "springt" niet echt uit in Nederlandsquote:Op vrijdag 5 november 2010 21:55 schreef FoolWithMokey het volgende:
Is het nou daadwerkelijk waar dat Alfa studies makkelijker zijn dan Béta? Ik denk zelf dat het eigenlijk meer te maken heeft met je eigen aanleg, als je beter bent in techinische vakken zoals natuurkunde en wiskunde dan zul je Béta makkelijker vinden, en als je beter bent in de niet technische vakken zoals Nederlands/maatschappijleer dan zul je Alfa studies makkelijker vinden.
Ik was een scholier die voor alle vakken een 7 haalde en nergens in uitsprong. Ik doe nu een Béta studie en wil aan een alfa beginnen, is dit aan te raden/een verstandige keuze?
Ik vind dit eigenlijk een van mijn topics met weinig taalfoutenquote:Op zaterdag 6 november 2010 15:45 schreef Sosha het volgende:
[..]
Je "springt" niet echt uit in Nederlands. Ik zou bèta doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |