abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88381749
Is het nou daadwerkelijk waar dat Alfa studies makkelijker zijn dan Béta? Ik denk zelf dat het eigenlijk meer te maken heeft met je eigen aanleg, als je beter bent in techinische vakken zoals natuurkunde en wiskunde dan zul je Béta makkelijker vinden, en als je beter bent in de niet technische vakken zoals Nederlands/maatschappijleer dan zul je Alfa studies makkelijker vinden.

Ik was een scholier die voor alle vakken een 7 haalde en nergens in uitblonk. Ik doe nu een Béta studie en wil aan een alfa beginnen, is dit aan te raden/een verstandige keuze?

[ Bericht 0% gewijzigd door FoolWithMokey op 06-11-2010 15:48:27 ]
Sisco Certified
  vrijdag 5 november 2010 @ 21:57:49 #2
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_88381867
Op onze oudminister te quoten, alfa's kun je alles wijsmaken
Laffe huichelaar
pi_88382152
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 21:57 schreef timmmmm het volgende:
Op onze oudminister te quoten, alfa's kun je alles wijsmaken
?
Sisco Certified
pi_88382175
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 21:55 schreef FoolWithMokey het volgende:
Is het nou daadwerkelijk waar dat Alfa studies makkelijker zijn dan Béta? Ik denk zelf dat het eigenlijk meer te maken heeft met je eigen aanleg, als je beter bent in techinische vakken zoals natuurkunde en wiskunde dan zul je Béta makkelijker vinden, en als je beter bent in de niet technische vakken zoals Nederlands/maatschappijleer dan zul je Alfa studies makkelijker vinden.
Niet mee eens.
- Als je goed bent in technische vakken, zul je zowel alfa als bèta als gamma makkelijker vinden.
- Als je slecht bent technische vakken, zul je alfa makkelijker vinden, gamma moeilijker en bèta nog moeilijker.

Het is natuurlijk een versimpeling van de werkelijkheid, maar in het algemeen is een bètastudie moeilijker.
pi_88382256
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 22:03 schreef twaalf het volgende:

[..]

Niet mee eens.
- Als je goed bent in technische vakken, zul je zowel alfa als bèta als gamma makkelijker vinden.
- Als je slecht bent technische vakken, zul je alfa makkelijker vinden, gamma moeilijker en bèta nog moeilijker.

Het is natuurlijk een versimpeling van de werkelijkheid, maar in het algemeen is een bètastudie moeilijker.
Maar als je bijvoorbeeld niet leuk vind om theorie in je hoofd te stampen, dan zul je Béta studies makkelijker vinden toch?

En kun je een typish voorbeeld geven van een:

- Alfa studie
- Gamma studie
- Beta studie
Sisco Certified
pi_88382401
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 22:05 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..]

Maar als je bijvoorbeeld niet leuk vind om theorie in je hoofd te stampen, dan zul je Béta studies makkelijker vinden toch?
Da's waar. Maar je vroeg niet of bèta's het leuk vinden om alfastudies te doen, maar of ze het konden. Want je had het over de moeilijkheidsgraad.

Kijk, ik kan me voorstellen dat een bèta inderdaad helemaal geen zin heeft in de alfa-meuk. Maar een bèta zou dat nog wel makkelijk kunnen halen. Een alfa heeft ook geen zin in bèta-meuk. Maar een alfa zou het niet makkelijk kunnen halen. Dat is het verschil in moeilijkheid.
pi_88382470
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 22:05 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..]

- Alfa studie
- Gamma studie
- Beta studie
Alfa: geschiedenis, gamma: economie, bèta: sterrenkunde
pi_88385241
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 22:08 schreef twaalf het volgende:

[..]

Da's waar. Maar je vroeg niet of bèta's het leuk vinden om alfastudies te doen, maar of ze het konden. Want je had het over de moeilijkheidsgraad.

Kijk, ik kan me voorstellen dat een bèta inderdaad helemaal geen zin heeft in de alfa-meuk. Maar een bèta zou dat nog wel makkelijk kunnen halen. Een alfa heeft ook geen zin in bèta-meuk. Maar een alfa zou het niet makkelijk kunnen halen. Dat is het verschil in moeilijkheid.
Ben het hier deels mee eens.
Vind het soms echter wel raar dat wiskunde professoren toch soms veel moeite hebben met een aantal basis logische redeneringen.

Onze wiskunde professor begreep maar niet waarom de leerlingen niet opletten.
Dat lijkt mij betrekkelijk eenvoudig, de prioriteiten van de leerlingen liggen anders of ze zijn bezig met hun sociale leven op het verkeerde moment.

Dat de professor dus blijkbaar niet dingen vanuit een breder perspectief, en enkel in zijn visie (Wiskunde = leuk), kan bekijken vind ik dan weer heel raar.
pi_88390982
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 22:03 schreef twaalf het volgende:

[..]

Niet mee eens.

qft niets aan toe te voegen.
  zaterdag 6 november 2010 @ 01:16:37 #10
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_88391048
Bèta-studies zijn moeilijker. Ik heb een minor technische bedrijfskunde gedaan, en dat was al een stuk eenvoudiger dan mijn huidige studie (werktuigbouwkunde), en dat was dan een studie aan de TU.
2000 light years from home
pi_88394321
Meer mensen zijn beter in alfa dan in beta. Kortom, minder mensen kunnen beta, dus beta is moeilijker.
  zaterdag 6 november 2010 @ 10:23:18 #12
165633 eriksd
The grand facade...
pi_88394829
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 09:54 schreef Warren het volgende:
Meer mensen zijn beter in alfa dan in beta. Kortom, minder mensen kunnen beta, dus beta is moeilijker.
Qft.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_88395697
Gaan we weer (topic #100?)..
pi_88397947
ja, nou, en dan is er bepaald wat er moeilijker is.. en dan?

waarom wil men dat weten? Om zich beter te voelen? Om af te geven op anderen? :')

Doe nou maar gewoon wat je zelf leuk vindt en waar je goed in bent. En als iedereen dat doet, dan is 't allemaal in orde O+
Ja doei.
  Moderator zaterdag 6 november 2010 @ 13:05:36 #15
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_88398273
Je moet doen waar je goed in bent. Maar let wel: een technische bèta student kan beter niet iets gaan doen als Rechten omdat een bèta student niets wijs valt te maken en altijd een omweg probeert. Nee, net als economie is rechten vrij statisch en niet voor rede vatbaar. Dat is een bèta moeilijk wijs te maken.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_88398739
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 13:05 schreef Renesite het volgende:
Je moet doen waar je goed in bent. Maar let wel: een technische bèta student kan beter niet iets gaan doen als Rechten omdat een bèta student niets wijs valt te maken en altijd een omweg probeert. Nee, net als economie is rechten vrij statisch en niet voor rede vatbaar. Dat is een bèta moeilijk wijs te maken.
Als dat zo is, waarom zou je het dan een wetenschap noemen? Om je dingen wijs te laten maken kun je beter HBO gaan doen. Of je bekeren tot een geloof. Maar een opleiding waarbij je je iets wijs moet laten maken hoort niet in het WO thuis.
pi_88398769
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 12:53 schreef motorbloempje het volgende:
ja, nou, en dan is er bepaald wat er moeilijker is.. en dan?

waarom wil men dat weten?
In dit specifieke geval omdat TS denkt aan een overstap van beta naar alfa.
pi_88398802
Gamma is een vaag gebied en je kunt niet daarvan niet goed bepalen of een alfa of bèta daar in het algemeen beter in is.
Alfa, bèta, gamma, het blijven uitersten en volgens sommigen hier bestaan er zo gezien alleen stereotypes... :O
pi_88400622
Gewoon gaan doen wat je zelf leuk vindt/lijkt. Niets aantrekken van alfa-, bèta- of gamma-aanduidingen. Als bèta op een alfa studie heb je vaak andere kwaliteiten die in bepaalde richtingen toch weer goed uit de verf komen.
pi_88401001
De gemiddelde alfastudie is 'n stuk makkelijker dan de gemiddelde betastudie en er bestaan gammastudies (vooral die met 'communicatie' in de naam) die nog simpeler zijn dan de gemiddelde alfastudie.

Dat zou ik wel laten meewegen (maar niet allesbepalend maken) in de studiekeuze en dus niet alleen maar kijken naar wat je leuk vindt. Een beetje uitdaging is ook wel prettig.

Als je 'n overstap overweegt zou ik alvast 'n paar vakken gaan volgen bij de gewenste studie. Dan krijg je 'n indruk van zowel niveau als 'interessantheid'.

Het kan ook z'n voordelen hebben: ik ken redelijk wat mensen die na een overstap naar een eenvoudiger studie daar tot de uitblinkers gingen behoren en er 'n onderzoeksbaan aan overhielden of 'n goed c.v. dankzij goede cijfers en toch tijd voor nevenactiviteiten.
  zaterdag 6 november 2010 @ 14:49:29 #21
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_88401038
Welke studie doe je nu, welke Alfa studie wil je gaan doen en waarom lijkt je dat aantrekkelijker?
pi_88402593
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 14:49 schreef caroline88 het volgende:
Welke studie doe je nu, welke Alfa studie wil je gaan doen en waarom lijkt je dat aantrekkelijker?
Gezien zijn andere topic gaat het om HBO Informatica naar HBO Rechten.
pi_88402612
Ik heb natuurkunde en aardwetenschappen gestudeerd - zou je redelijk bèta kunnen noemen. Ook heb ik mij gewaagd aan vakken Sumerisch spijkerschrift. Geloof me wanneer ik zeg dat dat echt niet makkelijk was.
pi_88402669
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 21:55 schreef FoolWithMokey het volgende:

Ik was een scholier die voor alle vakken een 7 haalde en nergens in uitsprong. Ik doe nu een Béta studie en wil aan een alfa beginnen, is dit aan te raden/een verstandige keuze?
Je "springt" niet echt uit in Nederlands ;). Ik zou bèta doen.
pi_88402788
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 15:45 schreef Sosha het volgende:

[..]

Je "springt" niet echt uit in Nederlands ;). Ik zou bèta doen.
Ik vind dit eigenlijk een van mijn topics met weinig taalfouten :')
Sisco Certified
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')