dat vraag ik me altijd af van mensen in stedelijk gebied die grote honden nemen.quote:Op vrijdag 5 november 2010 22:09 schreef Gokhan03 het volgende:
Weetje wat ik zo dom vind. Al die turken hier die er ook 1 nemen. Ik begrijp dat niet aangezien zo n hond vrijheid moet hebben. Het is geen schoothondje.
Beren en wolven in Turkije zijn ook behoorlijk klein (net zoals de mensen) vergeleken met die in Amerika en Canada.quote:
Ik vind het echt een bazen hond. Zou er zo 1 nemen.quote:Op vrijdag 5 november 2010 21:44 schreef polderturk het volgende:
Hebben jullie weleens een Turkse kangalhond gezien?
Kangals zijn grote kuddewakers uit Turkije. De honden zijn zeer krachtig en atletisch. In Turkije beschermen ze de kudde tegen wolven en beren. Een kangal kan met gemak een wolf aan. In Namibie worden ze reeds ingezet om de cheetah te beschermen. Boeren knallen de cheetah's niet meer neer dankzij de kangal. De kangal houdt ze op een afstand. De hond werd honderden jaren lang geselecteerd op moed, snelheid en kracht. Als de hond zwak was werd hij door de wolven gedood. Was hij bang, dan werd er niet doorgefokt met de hond. De hond is zeer gezond en leeft lang voor zijn omvang. Een kangal wordt gemiddeld 15 jaar oud.
Bekijk hier wat video's van de kangal:
Kurdische kangals bestaan niet. Sommige idiote Koerden op YouTube claimen de hond. De hond wordt echter gefokt in Sivas, een Turkse stad. Bovendien komen er verwante honden voor in de Kaukasus en Centraal Azie. De Turken hebben de kangals tijdens de grote trek meegenomen naar Anatolie.quote:Op zaterdag 6 november 2010 13:18 schreef Che_ het volgende:
Kurdische kangals worden nog groter en sterker zag ik laatst
Jawel! Berg-Kangals noemen wij die in de volksmond.quote:Op zaterdag 6 november 2010 14:39 schreef polderturk het volgende:
[..]
Kurdische kangals bestaan niet
Ik snap je frustratie, maar het is toch echt een feit. Ik heb er een stuk over gelezen + historie en al.quote:Op zaterdag 6 november 2010 14:39 schreef polderturk het volgende:
[..]
Kurdische kangals bestaan niet. Sommige idiote Koerden op YouTube claimen de hond. De hond wordt echter gefokt in Sivas, een Turkse stad. Bovendien komen er verwante honden voor in de Kaukasus en Centraal Azie. De Turken hebben de kangals tijdens de grote trek meegenomen naar Anatolie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |