abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88381227
Hebben jullie weleens een Turkse kangalhond gezien?

Kangals zijn grote kuddewakers uit Turkije. De honden zijn zeer krachtig en atletisch. In Turkije beschermen ze de kudde tegen wolven en beren. Een kangal kan met gemak een wolf aan. In Namibie worden ze reeds ingezet om de cheetah te beschermen. Boeren knallen de cheetah's niet meer neer dankzij de kangal. De kangal houdt ze op een afstand. De hond werd honderden jaren lang geselecteerd op moed, snelheid en kracht. Als de hond zwak was werd hij door de wolven gedood. Was hij bang, dan werd er niet doorgefokt met de hond. De hond is zeer gezond en leeft lang voor zijn omvang. Een kangal wordt gemiddeld 15 jaar oud.

Bekijk hier wat video's van de kangal:

vrijdag 5 november 2010 @ 21:48:14 #2
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_88381396
Een beer pakt hem toch zo
pi_88381506
Kut honden.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_88381581
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 21:48 schreef skippy22 het volgende:
Een kudde wordt vaak beschermd door 4 of 5 honden.
pi_88381712
Ja ik zie elke dag zo´n hond, heb er zelf 1, vind het een geweldig ras.
pi_88382385
zoals je in het eerste filmpje ziet trekt dat soort honden de verkeerde soort mensen aan.
zulke beesten worden totaal verpest door de eigenaren die het beest zien als een soort machtssymbool.

word tijd dat je een zwaar examen moet doen voordat je dieren mag houden.
pi_88382437
Weetje wat ik zo dom vind. Al die turken hier die er ook 1 nemen. Ik begrijp dat niet aangezien zo n hond vrijheid moet hebben. Het is geen schoothondje.
pi_88382612
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 22:09 schreef Gokhan03 het volgende:
Weetje wat ik zo dom vind. Al die turken hier die er ook 1 nemen. Ik begrijp dat niet aangezien zo n hond vrijheid moet hebben. Het is geen schoothondje.
dat vraag ik me altijd af van mensen in stedelijk gebied die grote honden nemen.

pure kwelling voor die beestjes
pi_88382909
Walgelijk.

Groot deel van die beesten wordt naar Nederland gehaald voor hondengevechten. Dan knippen ze (gewoon met een schaar!!) de oren eraf bij pups. Waarom? Omdat tijdens het vechten de honden anders in de oren blijven hangen.

Als die honden dan zon 1,5 jaar zijn, gaan ze puberen. En dan? Dan worden ze lastig, en menig eigenaar kan ze niet meer aan. Of ze blijken te falen op vechtwedstrijden omdat ze te lief zijn.

Een andere reden dat met name asielen in het westen (zoals Amsterdam) altijd wel Kangals (of beter gezegd de Anatolische herder, aangezien Turkse herder én Kangal een verzamelnaam is) hebben zitten, en met grote regelmaat Kangals met afgeknipte oren hebben zitten, is er niet.

Ik vind het een geweldig ras, maar het is 1 van de vele rassen die compleet verkracht wordt door de populariteit.
pi_88383831
Tja jammer van het filmpje, als ik namelijk nu de kamer inkijk zie ik meneer luiheid dezelve lanuit snurken, het is zonde wat die mensen doen met die honden, want moet zeggen dat die van mij erg trouw is net een maxi size labrador, en ja ze zijn waaks, en ja ze hebben structuur nodig, nou als je ze dat kan bieden met genoeg beweging heb je er erg leuke honden aan.
En heb hem niet om iets te compenseren, ben zelf vrouw genoeg om mezelf te verdedigen, maar vind het ras een geweldig karakter hebben, gewoon zo´n wat kan mij het schelen karakter.

Vind het ook altijd erg jammer als ik er weer 1 in het asiel zie zitten of weer 1 op marktplaats zie staan.
pi_88383935
Prachtige beesten. Gezien het zelfstandige karakter alleen niet zo geschikt als huishond. Zo'n beest moet gewoon lekker een kudde hebben om te bewaken.

De dierenasiels zitten er helaas vol me. -O-

Maar wat een mooi ras. O+
pi_88383990
Een turkse hond? Steelt zeker ook als de raven?
pi_88385626
Erg boeiende filmpjes, hoor. Maar niet heus. Leuk, hoe die beesten worden opgevoed tot agressieve rotbeesten. Is dat nou iets om trots op te zijn?
Cool story, Hansel.
  FOK!fotograaf vrijdag 5 november 2010 @ 23:21:12 #14
160750 moonmovies
zeg maar Peer...
pi_88386267
Ja, en nu? :')
Friends are like potatoes. If you eat them, they'll die...
-------------------------------------
www.theinvision.nl
pi_88392990
Een Basset Hound is toch veel leuker? lief en tevens Frans van origine :)

[ Bericht 31% gewijzigd door WammesWaggel op 06-11-2010 04:35:13 ]
pi_88393008
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 21:48 schreef skippy22 het volgende:
Beren en wolven in Turkije zijn ook behoorlijk klein (net zoals de mensen) vergeleken met die in Amerika en Canada.
  zaterdag 6 november 2010 @ 13:18:52 #17
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_88398640
Kurdische kangals worden nog groter en sterker zag ik laatst
pi_88398984
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 21:44 schreef polderturk het volgende:
Hebben jullie weleens een Turkse kangalhond gezien?

Kangals zijn grote kuddewakers uit Turkije. De honden zijn zeer krachtig en atletisch. In Turkije beschermen ze de kudde tegen wolven en beren. Een kangal kan met gemak een wolf aan. In Namibie worden ze reeds ingezet om de cheetah te beschermen. Boeren knallen de cheetah's niet meer neer dankzij de kangal. De kangal houdt ze op een afstand. De hond werd honderden jaren lang geselecteerd op moed, snelheid en kracht. Als de hond zwak was werd hij door de wolven gedood. Was hij bang, dan werd er niet doorgefokt met de hond. De hond is zeer gezond en leeft lang voor zijn omvang. Een kangal wordt gemiddeld 15 jaar oud.

Bekijk hier wat video's van de kangal:

Ik vind het echt een bazen hond. Zou er zo 1 nemen. :Y
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_88399055
Droef dat ze die honden tegenover mekaar zetten om tegen mekaar te gaan blaffen, is dat soms The Voice of Turkey for Dogs? :P
  zaterdag 6 november 2010 @ 14:31:16 #20
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_88400521
Persoonlijk heb ik veel meer met de Krazski Ovcar
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
pi_88400603
offtopic verwijderd
Juin uit Eigen Tuin!
pi_88400752
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 13:18 schreef Che_ het volgende:
Kurdische kangals worden nog groter en sterker zag ik laatst
Kurdische kangals bestaan niet. Sommige idiote Koerden op YouTube claimen de hond. De hond wordt echter gefokt in Sivas, een Turkse stad. Bovendien komen er verwante honden voor in de Kaukasus en Centraal Azie. De Turken hebben de kangals tijdens de grote trek meegenomen naar Anatolie.
pi_88401057
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 14:39 schreef polderturk het volgende:

[..]

Kurdische kangals bestaan niet
Jawel! Berg-Kangals noemen wij die in de volksmond.
  zaterdag 6 november 2010 @ 14:59:07 #24
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_88401306
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 14:39 schreef polderturk het volgende:

[..]

Kurdische kangals bestaan niet. Sommige idiote Koerden op YouTube claimen de hond. De hond wordt echter gefokt in Sivas, een Turkse stad. Bovendien komen er verwante honden voor in de Kaukasus en Centraal Azie. De Turken hebben de kangals tijdens de grote trek meegenomen naar Anatolie.
Ik snap je frustratie, maar het is toch echt een feit. Ik heb er een stuk over gelezen + historie en al.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')