abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 mei 2002 @ 00:02:41 #1
14736 ABundy
I can DO it!
pi_4369338
Wat heb je nodig om te trouwen? Ik las namelijk laatst op een site van een of andere gemeente dat je een RECENT uitgedraaid geboortecertificaat nodig hebt. Wat is hiervan waar? Ben namelijk niet in nederland geboren en ga niet helemaal naar mijn geboorteland om daar zo'n papiertje te halen om te trouwen. Vind het een rare regel dan. Iemand die toevallig is getrouwd en het een en ander kan uitleggen?
pi_4369343
een vrouw
pi_4369433
Misschien kan je er via internet 1 bestellen, je hebt er toch echt eentje nodig..

Maaar, misschien zijn er uitzonderingen mogelijk in het kader van de positieve discriminatie

Some men see things as they are and ask why. Others dream things that never were and ask why not.
pi_4369445
Heb je al geïnformeerd bij je gemeentehuis? Waarschijnlijk kunnen zij in contact komen met je geboorteplaats en daar de akte opvragen.
Rammstein: Dortmund 2001, HMH 2001, Pinkpop 2002, Arnhem 2002, Dortmund 2004, Berlijn 2005
pi_4370733
quote:
Op woensdag 29 mei 2002 00:03 schreef Aernout het volgende:
een vrouw
Ga jij eens gauw terug naar onzin
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
pi_4370761
Je hebt wel degelijk een geboortebewijs nodig. Maar misschien kun je regelen dat het opgestuurd wordt? Succes
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 29 mei 2002 @ 09:00:59 #7
14736 ABundy
I can DO it!
pi_4371041
Ik heb wel geboortepapieren, maar geen RECENTELIJKE. En het duurt nog wel een tijdje voordat ik ga trouwen ;p
pi_4371077
uit welk land is dat?
Dit bericht is door de Moderator aangepast.
  woensdag 29 mei 2002 @ 10:57:33 #9
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_4372220
Heb je wel een Nederlands paspoort?
Want als die hebt, dan kun je bij de gemeente waar je nu woont waarschijnlijk gewoon zo'n uittreksel krijgen.

M'n nichtje is in Canada geboren en die kan ook zonder enige moeite bij de gemeente zo'n uittreksel ophalen.

(Un)masking for the greater good.
pi_4372259
Gewoon ekkes informeren bij je gemeente. In de meeste gevallen kun je een recent bewijs van je geboorte op laten sturen uit de plaats waar je geboren bent. Dit kan wel even duren, dus wacht er niet te lang mee....
  woensdag 29 mei 2002 @ 23:17:00 #11
14736 ABundy
I can DO it!
pi_4377057
Ja ik ben Nederlander. Ben hier niet geboren, maar wel getogen en zeg maar ingeburgerd zonder inburgeringscursus! ;p
Hoe kan een gemeente een uitreksel uit het geboorteregister geven als je niet in die gemeente bent geboren
pi_4377757
Something old, something new,
something borrowed and something blue
...
pi_4379342
Dit heb ik op internet voor je gevonden:

Welke overige documenten moet u meenemen?

In de volgende rubriek worden de documenten opgesomd die u dient te overleggen. Indien u documenten uit het buitenland moet laten komen, is het verstandig om eerst langs te komen met een geldig legitimatiebewijs van beiden zodat wij aan de hand van deze bewijzen u een nauwkeurige opgave van de benodigde stukken kunnen doen. Dat kan u veel werk en tijd besparen. Het aanvragen van legalisaties, apostillestempels (waarborgstempel), vertalingen e.d. kunnen soms wel een jaar vergen.

Kopie legitimatiebewijs van de getuigen, indien deze niet zijn ingeschreven in de gemeente waar het huwelijk wordt voltrokken

Een afschrift van de geboorteakte, te verkrijgen bij de afdeling burgerzaken van uw geboorteplaats

Een uittreksel uit de gemeentelijke basisadministratie met vermelding van nationaliteit en burgerlijke staat, te verkrijgen bij de afdeling burgerzaken van uw woonplaats

Indien u eerder gehuwd bent geweest of een partnerschapsregistratie heeft aangegaan, dan hebt u een bewijs van ontbinding daarvan nodig. Bijvoorbeeld:
Een afschrift van de echtscheidingsakte als de echtscheiding voor 1 januari 1995 is ingeschreven; of
Een afschrift van de huwelijksakte, als het huwelijk na 31 december 1994 door echtscheiding is ontbonden. In beide gevallen kunt u dit afschrift opvragen bij de afdeling Burgerzaken van de gemeente waar het vorige huwelijk is voltrokken.
Een afschrift van de overlijdensakte, verkrijgbaar bij de afdeling burgerzaken van de gemeente waar de vorige partner is overleden.
Een afschrift van de partnerschapsregistratie met de aantekening dat deze ontbonden is. Dit afschrift is op te vragen bij de gemeente waarin de parnerschapsregistratie is aangegaan.

Nogmaals: Bent u in het buitenland geboren, of hebt u een niet-Nederlandse nationaliteit of hebt u in het buitenland gewoond, dan is het raadzaam om voor de aangifte van het huwelijk te informeren welke van documenten u nodig hebt:

DUS: Ga naar de gemeente waar je wilt trouwen en vraag daar welke documenten JIJ nodig hebt.

Als je partner wel in Nederland is geboren dan heeft zij dus een uitreksel geboorteregister en een uitreksel persoonsregister nodig. Jij in ieder geval persoonsregister.

[Dit bericht is gewijzigd door Kleintje op 30-05-2002 09:05]

pi_4379349
edit: dubbelpost!

[Dit bericht is gewijzigd door Kleintje op 30-05-2002 09:05]

pi_4379358
quote:
Op woensdag 29 mei 2002 10:57 schreef Natalie het volgende:
Heb je wel een Nederlands paspoort?
Want als die hebt, dan kun je bij de gemeente waar je nu woont waarschijnlijk gewoon zo'n uittreksel krijgen.

M'n nichtje is in Canada geboren en die kan ook zonder enige moeite bij de gemeente zo'n uittreksel ophalen.

Dat is persoonsregister. Dat is te vinden bij de gemeente waar je ingeschreven bent. Geboorteregister is in het land, zelfs plaats, waar je geboren bent!
  donderdag 30 mei 2002 @ 09:52:51 #16
14736 ABundy
I can DO it!
pi_4379741
pfft, wat een gedoe zeg. Als ik echt documenten nodig heb van mijn geboorteland, dan ben ik inmiddels wel 2 jaar verder. Moet mijn trouwen dus heel goed plannen om tijd te besparen. hehe

Bedankt voor jullie hulp alvast!

donderdag 30 mei 2002 @ 13:37:59 #17
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_4382485
Wat een gedoe zeg..
En dat alleen maar voor zoiets simpels als trouwen.
En dan te bedenken dat sommige huwelijken korter duren dan de hele weg die anderen dus af moeten leggen om alleen al de juiste papieren te krijgen.
(Un)masking for the greater good.
pi_4385025
ga naar de ambassade van jouw land, daar hebben ze het zo gefixed !

Er Zit Een Vreemde 1 In Mijn Byte
  donderdag 30 mei 2002 @ 18:27:48 #19
14736 ABundy
I can DO it!
pi_4387081
quote:
Op donderdag 30 mei 2002 15:56 schreef 2themax het volgende:
ga naar de ambassade van jouw land, daar hebben ze het zo gefixed !

Chinese ambassade zuigt echt. zowieso elke ambassade. Die gasten kunnen niet eens nederlands en amper engels. Hoe de fok moet ik dan met die gasten communiceren. Of moet ik naar de britse gaan, omdat ik in HongKong ben geboren? Ook dat brengt problemen met zich mee
Waarom niet zoals in de VS trouwen binnen 10 min met alleen iets dat aantoont dat jij het bent (ID).
  vrijdag 21 maart 2003 @ 12:08:29 #20
51124 Amethist
See shadows gathering around
pi_9280137
Een vriendin van mij gaat in mei trouwen met iemand die in bosnië is geboren, maar die moest zijn geboortepapieren uit Bosnië halen, dat kon schriftelijk, hij heeft het door een tante daar laten halen.
Ik moest ook naar een andere gemeente voor mijn geboortepapieren, gelukkig kan dat ook schriftelijk, het beste is te overleggen met je gemeente, maar je hebt ze wel nodig.
Why was I one of the chosen ones? Until the fight I could not see,[br]The magic and the strength of my power, It was beyond my wildest dreams,[br] One by one they are falling, Every time they try to strike us down.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')