Er zijn een hele hoop uitzonderingen op de trainingsregels. Sommige daarvan zijn bekendin het officiele wereldje, een hele hoop niet. Ik kom zelf uit de kringen van ultrasport, daar worden dergelijke 'sportwetten' gewoon weggelachen omdat ze volledig niet overeenstemmen met de ervaringen.quote:Op zaterdag 4 december 2010 02:49 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Voor je gevoel rijdt je de 3km voluit maar fysiek doe je dat zeker weten niet. Topsporters kunnen een maximaal vermogen ongeveer 30 seconden vol houden voordat de verzuring gaat intreden daarna kan je nog een tijd in ''de schuld rijden'' 3000 meter op 100% van je maximale prestatie rijden is fysiek niet mogelijk.
Waarom geen ijshockeyschaatsen? Ik begon net te denken dat die beter zijn voor een beginner die een beetje ter recreatie op het ijs gaat glijden.quote:Op zaterdag 4 december 2010 02:59 schreef Sisiorange94 het volgende:
In elk geval noren, je moet zelf maar kijken wat er bij je past (ik zou zeggen: Vikings!). Sowieso geen ijshockeyschaatsen.
Kwestie van gewoon voelen. Een schaatsijzer is vierkant geslepen, er moeten dus twee scherpe hoeken aan zijn.quote:Op zaterdag 4 december 2010 16:13 schreef Levolution het volgende:
Hoe zie je of schaatsijzers geslepen zijn alvorens je ze koopt?
Tja, schaatsen voor 30 euro zijn toch echt niet zo goed als die van 300.quote:Op zondag 5 december 2010 13:08 schreef knalketting het volgende:
Juist ja, 30 Euris.
Hierboven staan ergens hele mooie voor het 10-voudige van dat bedrag.
Misschien dat ik ook maar bij de Lidl ga kijken.
Empirische wetenschappelijk onderzoek weglachen? Hebben meerdere sporters last van is de menselijke psyche, vooral die van sporters om naar hun gevoel te luisteren. Maar Empirische wetenschappelijk onderzoek kan je niet onderuit halen met gevoel natuurlijk.quote:Op zaterdag 4 december 2010 09:53 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Er zijn een hele hoop uitzonderingen op de trainingsregels. Sommige daarvan zijn bekendin het officiele wereldje, een hele hoop niet. Ik kom zelf uit de kringen van ultrasport, daar worden dergelijke 'sportwetten' gewoon weggelachen omdat ze volledig niet overeenstemmen met de ervaringen.
Omdat je daar niet op kan schaatsen. Wat krabbelen en harken misschien, maar dat is geen schaatsen.quote:
Natuurlijk niet, maar ik ben ook geen Sven Kramer. Ik op schaatsen van 300 euro is net zoiets als een brokkenpiloot in een dure F16. Voor mij voldoen deze schaatsen (voorlopig).quote:Op zondag 5 december 2010 13:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tja, schaatsen voor 30 euro zijn toch echt niet zo goed als die van 300.
Hiervoor geldt hetzelfde. Dit jaar kom ik ook met de duurste klapschaatsen niet verder dan wat krabbelen en harken. Ik moet onderaan beginnen.quote:Op zondag 5 december 2010 15:22 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Omdat je daar niet op kan schaatsen. Wat krabbelen en harken misschien, maar dat is geen schaatsen.
Dat is zeer zeker waar. Maar als je (Zoals ik eerder al heb gezegd) 1 goed paar schaatsen koopt, doe je daar met normaal onderhoud jarenlang mee. en dan kan je ook gewoon het betere krabbel en harkwerk mee doen.quote:Op zondag 5 december 2010 18:05 schreef Levolution het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, maar ik ben ook geen Sven Kramer. Ik op schaatsen van 300 euro is net zoiets als een brokkenpiloot in een dure F16. Voor mij voldoen deze schaatsen (voorlopig).
[..]
Hiervoor geldt hetzelfde. Dit jaar kom ik ook met de duurste klapschaatsen niet verder dan wat krabbelen en harken. Ik moet onderaan beginnen.
Probleem is dat de empirische onderzoekers zorgvuldig de ultrarijders buiten hun onderzoek houden. Die verstoren hun theorie (heb wel eens gekeken naar de randvoorwaarden van dergelijke emprisiche onderzoeken, kon m'n lachen amper bedwingen zo onrealistisch was dat). Sorry, maar serieus sportonderzoek wordt amper in Nederland gedaan. Hoe kan het anders dat het enige fatsoenlijke boek over mentale training bij topsporters uit 1941 dateert?quote:Op zondag 5 december 2010 15:04 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Empirische wetenschappelijk onderzoek weglachen? Hebben meerdere sporters last van is de menselijke psyche, vooral die van sporters om naar hun gevoel te luisteren. Maar Empirische wetenschappelijk onderzoek kan je niet onderuit halen met gevoel natuurlijk.
Het lijkt me mooi om een keer lange afstanden af te leggen, langs van die molens en nog meer oer-Hollandse omgevingen. Maar als die tijd komt, dan koop ik wel een paar noren. Dit jaar wordt het gewoon plezier maken op het ijs.quote:Op zondag 5 december 2010 18:14 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat is zeer zeker waar. Maar als je (Zoals ik eerder al heb gezegd) 1 goed paar schaatsen koopt, doe je daar met normaal onderhoud jarenlang mee. en dan kan je ook gewoon het betere krabbel en harkwerk mee doen.
Als je echt wil schaatsen, en daar ga je ook dit jaar al achterkomen, dan heb je noren nodig. Met ijshockyschaatsen zul je nooit lekker afstanden kunnen schaatsen omdat je er geen lange slagen mee kan maken.
Mwah, als jij stabiel op je hoge noren staat ben je daar beter op af denk ik, maar als je als een imbeciel op je schaatsen staan moet je gewoon voor die combi's gaan.quote:Op vrijdag 24 december 2010 19:22 schreef Espex het volgende:
Hmm. Ik heb hoge noren van Nijdam, maar denk aan combinoren die laag zijn.
Wat zijn voor of nadelen? Ben ik beter af met de hoge noor en gewoon niet zeiken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |