abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88305375
Gemeente bedankt !

Zojuist (vanwege een omleiding ook nog :( ) met mijn wagen op een slecht onderhouden weg door een redelijk diepe kuil gereden. Gevolg, iets onder mijn wagen lekt nu als een malle :{
Toen ik door de kuil reed hoorde ik wel een soort klap/krak.
Heb eens even aan de substantie die eruit loopt geroken/gevoeld, maar het lijkt erop dat het geen olie is. Echter is het nu donker, dus kan het niet met 100% zekerheid zeggen.

Iemand een idee wat het zijn kan?
De lekkage zit eigenlijk, als je voor de motorkap staat, aan de achterzijde. Wanneer ik onder de wagen kijkt dan druppelt het achter een soort van kartelding.
Beetje wazig wat ik nu zeg, maar heb er weinig verstand van :+

p.s. kan ik de gemeente aanschrijven en de schade op hun claimen?
UNOX
pi_88305487
het kan zijn,
versnellingsbak olie
motor olie
rem vloeistof
koel vloeistof
airco vulling
en de rest dus O-)
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  woensdag 3 november 2010 @ 21:56:54 #3
55011 HunterSThompson
Buy the ticket, take the ride
pi_88305579
Je kan inderdaad de gemeente aanschrijven en de schade claimen. Moet je alleen niet te lang mee wachten en goed aanduiden wat de situatie was. Succes.
"When the going gets weird, the weird turn pro."
pi_88305590
Hoe ben je verzekerd? Je zou volgens mij de gemeente wel aansprakelijk kunnen stellen, maar als je al in je gelijk gesteld wordt dan duurt het heel lang. Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt of je wagen all risks verzekerd hebt, dan kun je je verzekering in elk geval aan het werk zetten hiervoor. Die weten het beste hoe ze dit (als dat al kan) voor je kunnen verhalen.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_88305685
Je hebt dus harder gereden dan de omstandigheden toelieten :{ Waarom dan nog een ander aansprakelijk stellen...
You dream it, I live it.
  woensdag 3 november 2010 @ 22:00:58 #6
55011 HunterSThompson
Buy the ticket, take the ride
pi_88305816
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 21:58 schreef Meddo het volgende:
Je hebt dus harder gereden dan de omstandigheden toelieten :{ Waarom dan nog een ander aansprakelijk stellen...
Want jij was er ook bij. Je weet toch niet hoe diep dat gat was of hoe goed te zien. Aap.
"When the going gets weird, the weird turn pro."
pi_88305877
Ik zou even terug gaan en foto's van de situatie maken.
pi_88305914
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 22:00 schreef HunterSThompson het volgende:

[..]

Want jij was er ook bij. Je weet toch niet hoe diep dat gat was of hoe goed te zien. Aap.
dus je hebt te hard gereden voor de omstandigheden :P
pi_88306016
quote:
Op woensdag 3 november 2010 22:02 schreef Anne het volgende:
Goeie tip !

Dankje.

@Meddo - Je lag bij mij in de kofferbak op het moment dat het gebeurde? Zeker je hoofd hard gestoten.
Maar om even op je reactie terug te komen. Ik reed een gewenste snelheid aldaar. Precies goed.

Als het de versnellingsbakolie is he. Merk ik dat dan aan het schakelen? Kan ik daarmee rijden als dat ding compleet leeggestroomt is?

En hoe zit het bij normale garages (merkdealers). Komen die ook aan huis als je niet kan rijden?
Moet morgenvroeg maar eens gaan bellen naar mijn vaste garage. Ben eens benieuwd.
UNOX
pi_88306242
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 22:04 schreef knakworst3d het volgende:

[..]

Goeie tip !

Dankje.

@Meddo - Je lag bij mij in de kofferbak op het moment dat het gebeurde? Zeker je hoofd hard gestoten.
Maar om even op je reactie terug te komen. Ik reed een gewenste snelheid aldaar. Precies goed.

Als het de versnellingsbakolie is he. Merk ik dat dan aan het schakelen? Kan ik daarmee rijden als dat ding compleet leeggestroomt is?

En hoe zit het bij normale garages (merkdealers). Komen die ook aan huis als je niet kan rijden?
Moet morgenvroeg maar eens gaan bellen naar mijn vaste garage. Ben eens benieuwd.
als je niet weet wat er lekt niet rijden
als het je remvloeistof is kan het zomaar zijn dat je na 1 keer remmen niet meer kunt remmen omdat dan de druk verlies te groot is bijvoorbeeld
pi_88306635
Heb net even op de weg gekeken en er is geen druppel meer te zien. Geen olie dus ws.! Ben ik al blij om.
Maar wat dan......
UNOX
pi_88307266
gewoon niet rijden als je niet zeker weet wat het is :N
de schade aan een versnellingsbak is nogal duur bijvoorbeeld
  woensdag 3 november 2010 @ 22:41:05 #13
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_88308119
quote:
3s.gif Op woensdag 3 november 2010 22:02 schreef Anne het volgende:
Dat dus; altijd :Y
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_88314225
Stond er niet gewoon een laag water in die kuil die nu weer van je auto afstroomt?
pi_88314229
carter kapot gereden denk ik
  donderdag 4 november 2010 @ 12:47:17 #16
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_88322545
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 03:26 schreef akadoenka het volgende:
carter kapot gereden denk ik
of de koeling, én met enige zekerheid een velgje krom/beschadigd, bandjes vinden kuilen niet fijn, draagarmen en stabilisatiestangen ook niet.. je kunt best serieus schade oplopen van een flinke kuil met hoge snelheid..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_88322814
Zonder versnellingsbak olie is nog prima te rijden.. Behalve als je automaat hebt, dan kom je niet meer vooruit :')
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  donderdag 4 november 2010 @ 14:49:08 #18
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_88326838
quote:
Op woensdag 3 november 2010 21:55 schreef densmee het volgende:
het kan zijn,
versnellingsbak olie
motor olie
rem vloeistof
koel vloeistof
airco vulling