Klacht: het serieus nemen van bedrijven die bemiddelen voor een baan waarbij ze niet eens zelf een doodnormale e-mail kunnen typenquote:Beste achternaam,
Uw sollicitatie heb ik in goed orde ontvangen.
Mocht ik wat binnekrijgen die bij uw profiel past nemen we contact met u op.
Met vriendelijke groet,
quote:Op woensdag 3 november 2010 19:41 schreef Maurice0 het volgende:
[..]
Het is altijd nog "Geachte heer achternaam" of "Beste heer achternaam"
quote:
Dan is het nog om je rot te schamen.quote:Op woensdag 3 november 2010 19:44 schreef Sportex het volgende:
En je hebt nog niet door dat het een automatisch verstuurde e-mail is.
Zou je juist dan niet de moeite nemen om het foutloos te doen?quote:Op woensdag 3 november 2010 19:44 schreef Sportex het volgende:
Dit is altijd al zo geweest. Als beta heb ik altijd een probleem gehad met taal. En dan kom ik uit de jaren 60 waarbij men nog nooit over dyslexie sprak. Jammer dat je puur beoordeeld wordt op taal. Ben je slecht in wiskunde maakt dat niets uit. Zoals sommige over mijn taalgebruik lachen moet ik vaak lachen om de simpelste wiskundige vragen die niet gesnapt worden door een alfaquote:Op woensdag 3 november 2010 19:46 schreef Art1818 het volgende:
Weet niet wat het is maar het wordt al sinds eind jaren '90 steeds schrijnender wat betreft taalkennis van de gemiddelde Nederlander. En dat is niet alleen op het internet of in e-mails..
quote:Op woensdag 3 november 2010 19:48 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
[..]
Dan is het nog om je rot te schamen.
Ik ging ervan uit dat de instelling waar TS naar heeft gesolliciteerd zich niet gelijk bezig houdt met de correcte spelling, maar het overbrengen van informatie de prioriteit is.quote:Op woensdag 3 november 2010 19:49 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Zou je juist dan niet de moeite nemen om het foutloos te doen?
Nee het was geen automatische email!quote:Op woensdag 3 november 2010 19:44 schreef Sportex het volgende:
Euh... als ik mijn thesis vol spelfouten inlever, dan staat alle informatie er ook in, wat ook daar het belangrijkst is. Toch gaat ie dan mooi de kliko in hoorquote:Op woensdag 3 november 2010 19:54 schreef Sportex het volgende:
[..]
[..]
Ik ging ervan uit dat de instelling waar TS naar heeft gesolliciteerd zich niet gelijk bezig houdt met de correcte spelling, maar het overbrengen van informatie de prioriteit is.
Dat is inderdaad mogelijk, het verschil is echter dat je in je dagelijkse contacten niet continu wiskunde vraagstukken voorleg maar wel altijd met taal bezig bent.quote:Op woensdag 3 november 2010 19:50 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dit is altijd al zo geweest. Als beta heb ik altijd een probleem gehad met taal. En dan kom ik uit de jaren 60 waarbij men nog nooit over dyslexie sprak. Jammer dat je puur beoordeeld wordt op taal. Ben je slecht in wiskunde maakt dat niets uit. Zoals sommige over mijn taalgebruik lachen moet ik vaak lachen om de simpelste wiskundige vragen die niet gesnapt worden door een alfa
Nee dat was ook niet mijn bedoeling. Maar ik schaam me wel degelijk over mijn taalgebruik dat nu eenmaal niet mijn sterkste kant is.quote:Op woensdag 3 november 2010 20:15 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
[..]
*Hiermee impliceer ik overigens niet dat jij iemand bent die de taalonkunde verbloemt onder het motto dyslexie
Dat maakt het juist minder erg, anders zou zo'n slecht geformuleerde mail nog voor iedereen gebruikt worden ookquote:Op woensdag 3 november 2010 19:57 schreef Maurice0 het volgende:
[..]
Nee het was geen automatische email!
Dat is nog het ergste van dit alles
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |