als er idd "juist 10" worpen zijn, is dit idd correctquote:
Je gooit dus 10 keer, neem ik aan.quote:Op woensdag 10 november 2010 14:15 schreef Zjefke het volgende:
okee:P
Nu alleen tweede opdracht nog
Jaap gooit een keer met een dobbelsteen telkens noteert zij hoeveel ogen zij gegooid heeft. Een mogelijke serie is 4 3 3 6 1 2 3 5 5 2
Hoeveel series zijn er
A. met drie keer een 3 en zeven keer een 5 ?
B. in totaal mogelijk?
C. waarin de cijfer 4,5 en 6 niet voorkomen?
D. met de eerste en laatste plaats een cijfer?
d is bijna hetzelfde als b, alleen heb je voor het laatste cijfer nu helemaal geen 6 mogelijkheden meer, snap je?quote:
staat gewoon in de vraag toch?quote:Op woensdag 10 november 2010 14:38 schreef Siddartha het volgende:
[..]
Je gooit dus 10 keer, neem ik aan.
Voor A)
Wat wil je gooien?
Op hoeveel verschillende manieren kan je dat gooien?
Voor B)
Wat wil je gooien?
Op hoeveel verschillende manieren kan je dat gooien?
etc..
Probeer eerst duidelijk te maken wat je wilt gooien/verven/trekken.
dat is de vraag gewoonquote:Bijvoorbeeld twee 3'en, vier 5'en en een 6.
Als je dat bepaalt hebt, moet je nog kijken op hoeveel manieren je dat kan gooien.
Dat is waarschijnlijk het cursusdeelquote:En dat gaat puur over combinaties.
Inderdaad maar ik heb er echt moeite mee. Het kwartje wil maar niet vallen!quote:Dat is waarschijnlijk het cursusdeel
Het enige wat ik duidelijk wil maken is dat het allemaal op hetzelfde neer komt. En als je het niet snapt, kan het misschien helpen als je volgens zoiets werk, zodat je weet wat je moet doen. Zodat je doorkrijgt dat het ook echt allemaal hetzelfde is, maar een ander verhaaltje.quote:Op woensdag 10 november 2010 14:47 schreef Beregd het volgende:
[..]
staat gewoon in de vraag toch?
[..]
dat is de vraag gewoon
[..]
Dat is waarschijnlijk het cursusdeel
Ah ja thanksquote:Op dinsdag 9 november 2010 22:51 schreef Outlined het volgende:
[..]
Vermenigvuldig met x = (-i + 1) / (-i + 1)
dat mag want x = 1.
Teken de getallen maar eens in een plaatje, dan zie je vanzelf hoe de vork in de steel zit.quote:Op donderdag 11 november 2010 14:43 schreef Dale. het volgende:
[..]
Ah ja thanks
Ander vraagje..
[ afbeelding ]
Hoe kom ik ook alweer achter die r1?
Snap wel dat ik dan een parrallelogram heb en dat ik dan de lengte kan verkrijgen door om te schrijven naar a+bj dan optellen en vervolgens weer om te schrijven naar r*exp(theta*j) maar er is geen manier om het in 1x te doen?quote:Op donderdag 11 november 2010 15:11 schreef thabit het volgende:
[..]
Teken de getallen maar eens in een plaatje, dan zie je vanzelf hoe de vork in de steel zit.
d(x/y) kun je met de quotientregel uitdrukken als lineaire combinatie van dx en dy (met coefficienten in het functielichaam van C). Voorts geldt ook nog d(x^3 + y^3 + z^3) = 0 dus x^2dx + y^2dy + z^2dz = 0. Gebruik dat.quote:Op vrijdag 12 november 2010 16:16 schreef simounadi het volgende:
Beste mensen,
Ik ben bezig met differentiale formen op krommen maar ik begrijp iets niet zo goed:
Bekijk de kromme C in P2 (proj. ruimte) die gegeven wordt door x3+y3+z3=0 over een lichaam k met char(k) != 3.
Definieer de open (en affiene) deelver. Ux:={ (x:y:z) in C: y!=0, z!=0} (analoog voor Uy en Uz).
Ik wil laten zien dat de volgende 2 representaties dezelfde differentiale vorm op C definieren:
w:= (y/z)2d(x/y) op Ux
n:=(z/x)2d(y/z) op Uy
Dus ik moet laten zien dat w en n op doorsnijding van Ux en Uy overeenkomen.
Ik heb zitten manipuleren met formules maar het lukt me niet!
Iedere hulp is zeer welkom!
Had niet zo snel een antwoord verwacht. Thanks.quote:Op zaterdag 13 november 2010 00:58 schreef GlowMouse het volgende:
(X1, X3, X5, X{2,4,6}) is multinomiaal verdeeld, en dan kun je X{2,4,6} eruit sommeren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |