Let ik nu net morgen naar Lapland rijden in Finlandquote:"The whole evening was a perfect show with strong auroras in many colours," says Bubek. "We were able to capture some fantastic images."
But can it get any better? Maybe later today: A solar wind stream is due to hit Earth's magnetic field on Jan. 14-15, possibly sparking even stronger displays. NOAA forecasters estimate a 30% chance of high-latitude geomagnetic activity when the solar wind stream arrives.
Lekker makkelijk pratenquote:Op maandag 29 november 2010 19:54 schreef ETA het volgende:
doe niet zo moeilijk met lang vooruit plannen, als je het echt wilt gaan zien, ga dan gewoon.
Retour ticket naar Reykjavik voor 2e week december = 350 euro.
Auto huur weekend = 113 euro of een week voor 320 euro
hotel reykjavik = 30 euro per nacht 2pk.
Rij gewoon elke avond de stad uit, wat warme kleding mee en hopen op het licht.
Voor 2 personen kan je al een weekend aurora spotten voor 440 euro pp, of 600 euro voor een week.
Door in Nederland te blijven en alleen maar "te hopen" dat je het licht ooit gaat zien schiet ook niet op. Ik wil er alleen mee zeggen dat het dichterbij is dan de meeste mensen denken. Niet teveel denken, gewoon doen.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:09 schreef pumpkinsoup het volgende:
[..]
Lekker makkelijk praten'even' elke avond de stad uitrijden doe je daar niet zomaar. Ten eerste is het land daar meer als 2 keer zo groot als Nederland, dus van hier naar daar rijden doe je niet even. En ten tweede zijn de wegen daar ook niet altijd goed begaanbaar, ik ben daar nu 2 jaar achter elkaar geweest en het is mij gewoon nog niet gelukt om het te zien omdat het gewoon werd afgeraden om met zulk weer naar het noorden te rijden. Je moet gewoon geluk hebben wanneer je een dagje naar het noorden rijd, dat je het maar te zien krijgt. Of natuurlijk in het noorden verblijven. Heen en weer rijden daar is niet zo makkelijk als je denkt.
Ik heb 1 keer in mijn leven vanuit Nederland noorderlicht gezien. Nu ik in Noorwegen woon, zie ik het wat vaker.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 14:26 schreef ETA het volgende:
[..]
Door in Nederland te blijven en alleen maar "te hopen" dat je het licht ooit gaat zien schiet ook niet op. Ik wil er alleen mee zeggen dat het dichterbij is dan de meeste mensen denken. Niet teveel denken, gewoon doen.
Je moet inderdaad gewoon geluk hebben om het noorderlicht te zien. Ik realiseer mij wel hoe groot IJsland is, maar je hoeft niet helemaal naar het noorden te rijden voor het noorderlicht. Net buiten Reykjavik zijn er genoeg donkere plekken om het licht te zien.
Heeft alleen bijzonder weinig met noorderlicht te makenquote:Op dinsdag 8 februari 2011 18:21 schreef Apekoek het volgende:
Deze is ook vet trouwens!![]()
[ afbeelding ]
Morgen pas neem ik aan? Want voor vanavond verwachten ze alleen in Noord-Noorwegen zwak poollicht, lijkt me sterk dat dat in Nederland te zien is.quote:Op maandag 14 februari 2011 12:33 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
Na de recente uitbarstingen op de zon is het morgen mogelijk dat we in Nederland ook het poollicht zien. Vooral in de noordelijke helft van het land.
Hou Twitter maar in de gaten..quote:Op maandag 14 februari 2011 12:33 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
Na de recente uitbarstingen op de zon is het morgen mogelijk dat we in Nederland ook het poollicht zien. Vooral in de noordelijke helft van het land.
Tja, daar gaan we al...quote:Op maandag 14 februari 2011 14:41 schreef -CRASH- het volgende:
En vooral... HELDER of op z'n minst gebroken bewolking
En weinig lichtvervuiling van steden.quote:Op maandag 14 februari 2011 14:41 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Hou Twitter maar in de gaten..
NoorderlichtNL
Aurora Alert
En de zuiderburen hebben ook een aurora watch
lijkt mij ook een site om inde gaten te houden.
Alles moet wel goed lopen...
KP6 (liever KP7)
de zonnewind (Bz) moet zuidelijk zijn.
Snelheid 1500 of meer
En vooral... HELDER of op z'n minst gebroken bewolking
maar lichtvervuiling is niks onvoorspelbaars zoals het weer.quote:Op maandag 14 februari 2011 15:14 schreef SiGNe het volgende:
[..]
En weinig lichtvervuiling van steden.
De laatste keer dat het in Nederland redelijk duidelijk te zien was zag je overigens niet meer dan een rode gloed aan de horizon in noorderlijke richting, verwacht dus geen groen dansend licht.
Hij moet vanavond rond 22u eens richting het noorden kijken.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 05:41 schreef Bolkesteijn het volgende:
Vriend van me zit nu op IJsland. Hij zal het wel zien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |