abonnement Unibet Coolblue
pi_88281317
ik heb een oude laptop opnieuw geinstalleerd en ik loop nu tegen een groot probleem aan:

de WLAN kaart kan geen ip adres verkrijgen van het netwerk..
hij kan wel connecten, dit gaat allemaal goed, hij blijft hangen op "Aqcuiring network address"

betreft een IBM Thinkpad R50p, XP SP3 (volledig geupdate m.b.v. de LAN connectie)
Accesspoint is een Asus WL300g
de laptop deed het voor de herinstallatie prima op WLAN (met XP SP3 ook)
Met een Fixed IP heb ik ook geen netwerk connectie
Signaalsterkte is 4 v/d 5 streepjes in windows.
als ik WEP weghaal functioneert het wel goed


Iemand een idee wat ik zou kunnen doen?
pi_88281340
De goede WEP key invullen ?
pi_88281393
quote:
Op woensdag 3 november 2010 11:48 schreef KroodjeBip het volgende:
De goede WEP key invullen ?
:{ dat lijkt me vanzelfsprekend :+
  woensdag 3 november 2010 @ 11:52:01 #4
129451 ThaRooP
T h a R o o P
pi_88281436
Even een tip, ik zou geen WEP meer gebruiken, dat is namelijk heel makkelijk te hacken.
Hoe dik is dat dan wel niet?
pi_88281492
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 11:50 schreef mschol het volgende:

[..]

:{ dat lijkt me vanzelfsprekend :+
Sorry, ik zag niet dat jij het was *)
Staan er geen gekke dingen in je routerlog ?
pi_88281504
quote:
3s.gif Op woensdag 3 november 2010 11:52 schreef ThaRooP het volgende:
Even een tip, ik zou geen WEP meer gebruiken, dat is namelijk heel makkelijk te hacken.
WPA2 ook.
  woensdag 3 november 2010 @ 11:54:32 #7
129451 ThaRooP
T h a R o o P
pi_88281527
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 11:53 schreef KroodjeBip het volgende:

[..]



WPA2 ook.
Maar toch wel een stuk moeilijker
Hoe dik is dat dan wel niet?
  woensdag 3 november 2010 @ 11:55:50 #8
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_88281580
Heb je de router al een reset gegeven?
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_88281639
quote:
Op woensdag 3 november 2010 11:53 schreef KroodjeBip het volgende:

[..]



WPA2 ook.
oh ja? was meen ik nog zo goed als onmogelijk voor wardrivers
pi_88281653
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 11:57 schreef Adames het volgende:

[..]

oh ja? was meen ik nog zo goed als onmogelijk voor wardrivers
Kom onder je steen vandaan ^O^
pi_88281843
quote:
Op woensdag 3 november 2010 11:58 schreef KroodjeBip het volgende:

[..]



Kom onder je steen vandaan ^O^
Leg eens uit. En denk dan aan de mogelijkheden en de tijd die de meeste krakers hebben. Die gaan geen zware pc 4 dagen laten kraken.
Oh en natuurlijk geen woordenboekwachtwoord.

On topic: standaard oplossing? Nieuwste drivers downloaden van de fabrikant. Had dit probleem laatst ook.
pi_88281903
quote:
Op woensdag 3 november 2010 11:52 schreef ThaRooP het volgende:
Even een tip, ik zou geen WEP meer gebruiken, dat is namelijk heel makkelijk te hacken.
ik zie 2 dingen: 1x WEP 128bits en 1xWPA-PSK


Windows connect met netwerk als WPA2 met de key die ik in WPA Pre-shared Key heb ingevuld.

router reset? lijkt me onnodig aangezien gisteren de laptop nog wireless functioneerde, een andere laptop en 2 telefoons op dit moment ook zonder problemen functioneren
overigens als ik wat aanpas in de settings wordt er zowiezo een soft reset gegeven..


als Wlan ip probeert te krijgen en ik doe ipconfig dan komt de volgende melding terug:

quote:
An internal error iccurred: A devuce attached to the system is not functioning
Please contact Microsoft Product support services for further help
Additional information: Unknown media status code
de driver voor de WLAN kaart komt van windows update, aangezien geen van de drivers op de lenovo site voor deze laptop functioneerde 8)7

ik heb gelukkig een image van de oude pc, dus vanaf daar ga ik eens de drivers installatiefolder overzetten en kijken wat dat doet...
pi_88281957
quote:
Op woensdag 3 november 2010 12:05 schreef mschol het volgende:
de driver voor de WLAN kaart komt van windows update, aangezien geen van de drivers op de lenovo site voor deze laptop functioneerde 8)7
En van de Atheros, Intel of wat dan ook site?
pi_88282366
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 12:03 schreef Adames het volgende:

Leg eens uit. En denk dan aan de mogelijkheden en de tijd die de meeste krakers hebben. Die gaan geen zware pc 4 dagen laten kraken.
Oh en natuurlijk geen woordenboekwachtwoord.

Precomputed PMK's
-weg-
pi_88282430
quote:
Op woensdag 3 november 2010 12:21 schreef Auti het volgende:

[..]



Precomputed PMK's
Interessant
pi_88283511
quote:
14s.gif Op woensdag 3 november 2010 12:23 schreef Adames het volgende:

Interessant
Dat is het zeker, maar het is ook erg beperkt hoor. In dat opzicht heb je gewoon gelijk.
Het werkt natuurlijk alleen op standaard ESSID's, bijv Linksys of TP-LINK, een uniek ESSID moet je dan zelf computen en dat duurt dus wel lang.
Maar er zijn nog zat mensen die geen unieke ESSID gebruiken, dus een database met precomputed PMK's is altijd leuk. Dan neem je de captured handshake gewoon mee naar huis, (of stuurt hem online even door) en dan gaat het best snel. Een e7400 met 8800GTS doet dan al gauw 3 miljoen precomputed keys per seconde. :9 Nog leuker wordt het met een clusterpc.

Precomputen duurt dus lang en werkt met dictionary's, die moet je dus ook hebben. Maar dat is dus de manier waarop WPA2 gecracked wordt. Op een uniek ESSID ben je dus echt wel een paar dagen zoet idd, al dan niet veel langer.
-weg-
pi_88285784
Is het al opgelost? ik had namelijk hetzelfde en mijn oplossing was het volgende:
-Device Name invullen in de router (moet dezelfde zijn als de Device name van de pc (r-muisknop op deze computer en dan bij eigenschappen ergens moet dat staan, was bij mij niet ingevuld)
-statisch IP instellen
Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
pi_88285951
quote:
Op woensdag 3 november 2010 12:57 schreef Auti het volgende:

[..]



Dat is het zeker, maar het is ook erg beperkt hoor. In dat opzicht heb je gewoon gelijk.
Het werkt natuurlijk alleen op standaard ESSID's, bijv Linksys of TP-LINK, een uniek ESSID moet je dan zelf computen en dat duurt dus wel lang.
Maar er zijn nog zat mensen die geen unieke ESSID gebruiken, dus een database met precomputed PMK's is altijd leuk. Dan neem je de captured handshake gewoon mee naar huis, (of stuurt hem online even door) en dan gaat het best snel. Een e7400 met 8800GTS doet dan al gauw 3 miljoen precomputed keys per seconde. :9 Nog leuker wordt het met een clusterpc.

Precomputen duurt dus lang en werkt met dictionary's, die moet je dus ook hebben. Maar dat is dus de manier waarop WPA2 gecracked wordt. Op een uniek ESSID ben je dus echt wel een paar dagen zoet idd, al dan niet veel langer.
Bij de mensen waar ik draadloos internet instel is het inderdaad altijd een eigen ESSID waar bovendien niet de naam of iets anders persoonlijk in staat. Ik dacht vanwege een andere veiligheid. Als je weet welk merk router iemand heeft kan een hacker de zwakheden weten.
Maar goed.
pi_88286417
quote:
Op woensdag 3 november 2010 14:02 schreef Haque het volgende:
Is het al opgelost? ik had namelijk hetzelfde en mijn oplossing was het volgende:
-Device Name invullen in de router (moet dezelfde zijn als de Device name van de pc (r-muisknop op deze computer en dan bij eigenschappen ergens moet dat staan, was bij mij niet ingevuld)
-statisch IP instellen
tis nog niet opgelost..

devicename invullen?

je bedoelt je computernaam?
ik heb dat nog nooit hoeven doen voor deze laptop (en andere apparaten in het netwerk)
daarnaast kan ik hooguit filteren op MAC adres (die lijst is nu leeg en laat ieder MAC adres toe)
pi_88286717
Release en Renew werkt niet?
-weg-
pi_88286758
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 14:16 schreef mschol het volgende:

[..]

tis nog niet opgelost..

devicename invullen?

je bedoelt je computernaam?
ik heb dat nog nooit hoeven doen voor deze laptop (en andere apparaten in het netwerk)
daarnaast kan ik hooguit filteren op MAC adres (die lijst is nu leeg en laat ieder MAC adres toe)
Ik heb al een aantal keer gehad dat de driver van de fabrikant niet herkend werden, dmv de Setup.exe te draaien. Ik heb het ook een aantal keer opgelost door de Setup.exe te openen met winrar (eerst winrar openen, daarna naar de Setup.exe bladeren ...) , uitpakken en handmatig installeren via device manager. Worth a try.
pi_88286847
Het kan zijn dat als je allebei de beveiligingen invult (WEP en WPA) dat je router je geen toegang verleent tenzij je beide beveiligingen doorloopt :P
Ik zou zeggen schakel een van de twee uit
pi_88286903
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 14:27 schreef Hajko het volgende:
Het kan zijn dat als je allebei de beveiligingen invult (WEP en WPA) dat je router je geen toegang verleent tenzij je beide beveiligingen doorloopt :P
Ik zou zeggen schakel een van de twee uit
Beide invullen ? Kan dat uberhaupt ?
pi_88287118
quote:
Op woensdag 3 november 2010 14:29 schreef KroodjeBip het volgende:

[..]



Beide invullen ? Kan dat uberhaupt ?
zie plaatje, mijn AP snapt dat kennelijk (overigens probeer ik altijd op WPA-PSK te connecten en heb de andere dus uitgeschakeld..)
pi_88287204
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 14:35 schreef mschol het volgende:

[..]

zie plaatje, mijn AP snapt dat kennelijk (overigens probeer ik altijd op WPA-PSK te connecten en heb de andere dus uitgeschakeld..)
Ah, ik zie het .. misschien kan mijn router dat ook, het is me nooit opgevallen iig ..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')