abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88790813
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 19:22 schreef dennishk het volgende:
Ligt er ook heel erg aan waar je gaat studeren. Het academische niveau van de geneeskunde opleidingen verschilt onderling nogal. Ik ken een aantal mensen uit mijn VWO eindexamenklas die met hard leren 5jes en 6jes haalden, en toen ze geneeskunde in Maastricht gingen studeren opeens alles magischerwijs haalden. Daarentegen ken ik hier in Rotterdam een aantal mensen die met 8+ van het gymnasium af komen en meerdere tentamens op rij niet haalden (ze deden ook niet enorm hun best, dat geef ik toe). Over het algemeen kun je stellen dat als je flink wilt feesten en niet al te veel wilt studeren, beter geen Geneeskunde kunt doen, althans niet aan het Erasmus MC. Om even een idee te geven van het niveau van sommige toetsen: Docent zei gister dat hij iedereen die een 8 of hoger haalt voor het tentamen een goede fles wijn cadeau doet (met de notie dat in 2009 4 mensen van de 300+ een 8 hadden, en in 2008 0).
Ik denk dat je je niet al te veel moet blindstaren op cijfers en gemiddelden. Bij rechten waren er ook een paar tentamens waar het gemiddelde rond de 5,6 lag... maar die tentamens waren echt NIET moeilijk. Men leert gewoon niet...
  dinsdag 16 november 2010 @ 19:34:54 #77
221561 dennishk
D_MONKEY_BALLER
pi_88791212
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 19:26 schreef Warren het volgende:

[..]

Ik denk dat je je niet al te veel moet blindstaren op cijfers en gemiddelden. Bij rechten waren er ook een paar tentamens waar het gemiddelde rond de 5,6 lag... maar die tentamens waren echt NIET moeilijk. Men leert gewoon niet...
Ja rechten ja, de parkeerstudie waar 50% het eerste jaar niet haalt. Toch wel ietsje anders dan een groep 3e jaars geneeskunde studenten (dubbele selectie; eerst aan de poort, dan nog maar de eerste 2 jaar halen).
pi_88791283
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 19:26 schreef Warren het volgende:

[..]

Dikke +1
pi_88791312
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 19:22 schreef dennishk het volgende:
Ligt er ook heel erg aan waar je gaat studeren. Het academische niveau van de geneeskunde opleidingen verschilt onderling nogal. Ik ken een aantal mensen uit mijn VWO eindexamenklas die met hard leren 5jes en 6jes haalden, en toen ze geneeskunde in Maastricht gingen studeren opeens alles magischerwijs haalden. Daarentegen ken ik hier in Rotterdam een aantal mensen die met 8+ van het gymnasium af komen en meerdere tentamens op rij niet haalden (ze deden ook niet enorm hun best, dat geef ik toe). Over het algemeen kun je stellen dat als je flink wilt feesten en niet al te veel wilt studeren, beter geen Geneeskunde kunt doen, althans niet aan het Erasmus MC. Om even een idee te geven van het niveau van sommige toetsen: Docent zei gister dat hij iedereen die een 8 of hoger haalt voor het tentamen een goede fles wijn cadeau doet (met de notie dat in 2009 4 mensen van de 300+ een 8 hadden, en in 2008 0).
Mwah, ik denk dat dat toeval is hoor. Het niveau van de verschillende faculteiten komt sterk overeen, de eindtermen zijn ook allemaal hetzelfde.
  dinsdag 16 november 2010 @ 19:38:34 #80
221561 dennishk
D_MONKEY_BALLER
pi_88791416
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 19:36 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Mwah, ik denk dat dat toeval is hoor. Het niveau van de verschillende faculteiten komt sterk overeen, de eindtermen zijn ook allemaal hetzelfde.
Dat betekent niet dat ze overal dezelfde eisen stellen. Academisch gezien is Erasmus zwaarder dan UM, dat kunnen een aantal UM studenten beamen, dat is niet alleen mijn visie.
pi_88791496
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 19:38 schreef dennishk het volgende:

[..]

Dat betekent niet dat ze overal dezelfde eisen stellen. Academisch gezien is Erasmus zwaarder dan UM, dat kunnen een aantal UM studenten beamen, dat is niet alleen mijn visie.
Ik heb die indruk niet. En ik studeer wel geneeskunde en ken ook genoeg mensen uit zowel Rotterdam en Maastricht.
  dinsdag 16 november 2010 @ 19:44:03 #82
221561 dennishk
D_MONKEY_BALLER
pi_88791742
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 19:39 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Ik heb die indruk niet. En ik studeer wel geneeskunde en ken ook genoeg mensen uit zowel Rotterdam en Maastricht.
Waar studeer je dan?
pi_88791840
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 19:44 schreef dennishk het volgende:

[..]

Waar studeer je dan?
UMC St Radboud, Nijmegen
pi_88793613
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 19:34 schreef dennishk het volgende:

[..]

Ja rechten ja, de parkeerstudie waar 50% het eerste jaar niet haalt. Toch wel ietsje anders dan een groep 3e jaars geneeskunde studenten (dubbele selectie; eerst aan de poort, dan nog maar de eerste 2 jaar halen).
Bijna elke WO-opleiding heeft een BSA tegenwoordig (als je daar op doelt).
pi_88794155
En ik studeer geneeskunde in Maastricht en ken ook wat mensen die geneeskunde in Rotterdam studeren. Veel verschil in cijfers en zwaarte is er echt niet hoor, wel ligt de focus in de bachelorjaren ergens anders op. Rotterdam heeft onderzoek, Maastricht praktijk. Voor de top 3% moet je echt niet alleen maar negens halen in Maastricht hoor :') Daarnaast lijkt het alsof Maastricht minder kennis opdoet vanwege hun systeem wat zelfstudie enorm promote.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_89050466
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 06:44 schreef Etsu het volgende:

[..]

Omdat TS van vmbo-TL komt? Hypocriet mens.
Nee helemaal niet, ik bedoel het juist goed !
Ik heb me al die jaren als vooruitzicht geneeskunde voor ogen gesteld, toen ik uitgeloot werd, was dat iets wat ik (en nabije kennissen) nooit hadden verwacht.
Ik zeg alleen dat je er rekening mee moet houden, daarnaast kan ze natuurlijk altijd nog (als het nationaal niet lukt) in belgie of een ander land proberen.
Ik zou dezelfde uitspraak gedaan hebben tegen iemand van VWO, dus daar gaat het écht niet om.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')