abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88246385
Afgelopen weekend hebben 26 nieuwe Ridders van het Heilig Graf van Jeruzalem hun geloften afgelegd.
Onder de nieuwe ridders een aantal prominenten. Zoals Camiel Eurlings en commissaris van de Koningin Jan Franssen.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)et-Heilig-graf.dhtml

Getuigenis van het heilig graf
Pasen is het christelijke feest van opstanding en verlossing. Het "uitgehouwen graf" waar Jezus na zijn kruisdood ter ruste werd gelegd. Op de derde dag vinden zijn leerlingen het graf leeg en een engel bericht over zijn verrijzenis uit de dood, zoals door profetieën was voorzegd. De verrijzenis van Jezus vormt een "fundamentele waarheid" van het christelijk geloof, dat er eeuwig leven is na de dood.

De ridders van het Heilig Graf van Jeruzalem beschouwen zich in overdrachtelijke zin als wachters van het Heilig Graf. Daarom rust op de leden de verplichting om tenminste één keer in hun leven een pelgrimstocht te maken naar het land waar Jezus leefde en waarbij een bezoek aan de kerk waarin het Heilig Graf is, het hoogtepunt vormt. Een pelgrimage vormt een belangrijke basis voor de verdieping van de persoonlijke spirituele beleving en innerlijke verrijking van het leven binnen de Orde.

http://www.heilig-graf.nl/index.asp?id=23

Het motto van de orde is "Deus lo vult" (vulgaat voor:"God wil het").

De door Zijne Eminentie kardinaal Carlo Furno bestuurde orde ziet in de ondersteuning van de Christenen in het Heilige Land haar voornaamste opgave. Daarnaast is het bevorderen van het Katholieke geloof en de trouw aan de Paus een doel van de orde. De Ridders en Dames willen spiritualiteit een christelijke levenswandel en naastenliefde bevorderen. Vanuit de buitenwereld is er op deze orde ook kritiek vanwege haar bemoeienis met politiek. De ledenlijst is een "Who is who" van de rijke en invloedrijke conservatieve katholieken en men kan er de namen van grootindustriëlen, topambtenaren en invloedrijke geestelijken op vinden.

Prominente ridders:
Keizer Frans Jozef I van Oostenrijk
Keizer Maximiliaan van Mexico
Koning Albert I
Koning Boudewijn
Koning Albert II
Koningin Paola
Filip, Hertog van Brabant (Ridder grootkruis)
Mathilde, Hertogin van Brabant (Dame grootkruis

Mijn vraag is:
Zou dit te maken kunnen hebben met NWO?
Omdat ze ook de politiek niet schuwen zijn er misschien andere, verborgen motieven?
  dinsdag 2 november 2010 @ 14:14:28 #2
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_88246829
da's ook een aardige devaluatie van de titel "ridder" als er meer dan 23000 ridders in je clubje zitten.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  dinsdag 2 november 2010 @ 15:45:41 #3
8372 Bastard
Persona non grata
pi_88250546
Goh.. doet me zo oudbollig aan eigenlijk nu ik het zo lees.. .zo'n clubje geloofsbeschermingsridders, is dat nog wel van deze tijd?
The truth was in here.
  dinsdag 2 november 2010 @ 18:23:09 #4
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_88256696
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 15:45 schreef Bastard het volgende:
Goh.. doet me zo oudbollig aan eigenlijk nu ik het zo lees.. .zo'n clubje geloofsbeschermingsridders, is dat nog wel van deze tijd?
In welke tijd leven we dan precies? ;)
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_88257593
Ja, het zijn de ridderordes die een sleutelrol spelen in het teweegbrengen van de NWO, welke slechts de hergeboorte van het gevallen heilige roomse rijk is met het vaticaan aan de top.

Volgens mij is dit de 'order of the holy sepulchre of jerusalem' in het engels, unhived mind noemt de economische crisis in 1 adem met deze orde.

Sepulchre of Jerusalem created economic collapse

Andere belangrijke ridderordes zijn de ridders van Malta en Columbus, de Garter orde. Belangrijke priesterordes zijn Opus Dei en de Jezuieten.

Hier de website http://www.eohsj.net/

[ Bericht 7% gewijzigd door Ali_Kannibali op 02-11-2010 18:56:29 ]
pi_88259242
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 november 2010 15:45 schreef Bastard het volgende:
Er waren toch een aantal die na afloop gezellig op het terras in Haarlem gingen zitten hoor, dat zag er erg gezellig uit. :Y
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_88262327
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 18:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ja, het zijn de ridderordes die een sleutelrol spelen in het teweegbrengen van de NWO, welke slechts de hergeboorte van het gevallen heilige roomse rijk is met het vaticaan aan de top.

Volgens mij is dit de 'order of the holy sepulchre of jerusalem' in het engels, unhived mind noemt de economische crisis in 1 adem met deze orde.

Sepulchre of Jerusalem created economic collapse

Andere belangrijke ridderordes zijn de ridders van Malta en Columbus, de Garter orde. Belangrijke priesterordes zijn Opus Dei en de Jezuieten.

Hier de website http://www.eohsj.net/

Komen we toch weer uit bij de Tempeliers?
  dinsdag 2 november 2010 @ 21:26:16 #8
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_88264813
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 20:36 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Komen we toch weer uit bij de Tempeliers?
Of de bijbel, als je goed vertaalt wat hij vertelt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ticker op 03-11-2010 12:14:45 (omdat het fout was.. duh) ]
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_88268490
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 21:26 schreef Ticker het volgende:

[..]

Of de bijbel, als je goed vertaald wat hij verteld.
VertaalT, vertelT ....

Als je dat niet eens goed kan schriijven!
All opinions are not equal. Some are a very great deal more robust, sophisticated and well supported in logic and argument than others. [Douglas Adams]
pi_88269360
quote:
13s.gif Op dinsdag 2 november 2010 22:28 schreef ChungLingSoo het volgende:

[..]

VertaalT, vertelT ....

Totaal onbelangrijk, als je bedenkt hoeveel parate kennis Ticker heeft ^O^ .
pi_88270355
Groepjes rijke mensen....hmmm.

Zoals Carlin al zei: It's a big club, you and I are not in it...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  woensdag 3 november 2010 @ 11:40:44 #12
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_88281101
Jullie hebben teveel Dan Brown gelezen.
Niet alles is een samenzwering.
Deze mannen hebben teveel tijd en een onprettige vrouw thuis zitten. DAAROM zoeken ze dit soort bezigheden. Beetje netwerken, beetje baantjes binnenhalen, beetje graaien.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  † In Memoriam † donderdag 4 november 2010 @ 12:46:04 #13
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_88322496
Ze hebben ook gewoon een Nederlandse website hoor:
http://www.heilig-graf.nl/

Het is een orde die voornamelijk bestaat uit leken en toegankelijk is voor leken.

Andere ordes zijn alleen toegankelijk voor geestelijken en/of adellijken, zoals de orde van Malta:
http://www.ordevanmalta.nl/
  donderdag 4 november 2010 @ 13:42:56 #14
323707 Trava
WikiLeaks insurance password:
pi_88324606
quote:
13s.gif Op dinsdag 2 november 2010 22:28 schreef ChungLingSoo het volgende:

[..]

VertaalT, vertelT ....

Spring a.u.b. van het grootste gebouw af die je kan vinden.

Wordt onderhand echt ziek van de mensen die de heletijd corigeren en blabla fatsoenlijk Nederlands, moet genoeg zijn. Je begrijpt toch wat die probeert te zeggen of niet dan?
Het WikiLeaks insurance.rar password is: _____
pi_88439040
Hiërarchische ordes zijn voor kuddedieren.
pi_88460600
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 13:42 schreef Trava het volgende:

[..]

Spring a.u.b. van het grootste gebouw af die je kan vinden.

Wordt onderhand echt ziek van de mensen die de heletijd corigeren en blabla fatsoenlijk Nederlands, moet genoeg zijn. Je begrijpt toch wat die probeert te zeggen of niet dan?
Je weet dat doodsverwensingen niet toegestaan zijn?
pi_88461044
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 00:56 schreef ToT het volgende:

[..]

Je weet dat doodsverwensingen niet toegestaan zijn?
Als hij een stoeltje meeneemt in zijn sprong, dan overleeft ie het :+

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')