Goed, ik, als manager van V&D, kreeg vandaag een meisje op bezoek die bij ons wou komen werken. Gisteren had ik haar al telefonisch gecontacteerd, en daaruit bleek al niet zij zeer gemotiveerd was om voor mijn mooie winkel te komen werken. Ik stelde haar 11 des ochtends voor, alleen zij wilde 1500u, iets met een stompzinnige reden omtrent openbaar vervoer. Daaruit kon ik mij niet aan de indruk onttrekken dat zij enigszins lui is.
Vandaag was dus zoals gezegd haar sollicitatiegesprek, en mijn mond viel werkelijk waar open van verbazing. Om stipt 11uur kreeg ik de melding dat zij gearriveerd was, dus ik hoopte dat mijn vooroordeel nog wat mee zou vallen. Niets bleek echter minder waar. Eenmaal bij de informatiebalie aangekomen stond daar een vulgaire dame, kauwgom kauwend in kleding bepaald niet volgens de V&D mode die het platte Limburgse niet onder stoelen of banken stak.
Waarschijnlijk dacht ze dat ze Brabants was, want na elke zin volgde een 'jonge' of 'kut'. Bovendien was haar zinsopbouw zeer kinderlijk, om over haar intellectueel en taalgebruik maar te zwijgen. Ik vroeg mij dan ook meermaals af, terwijl zij onderuit hing mijn dure kantoormeubilair te vervuilen, of zij wel opvoeding had gehad.
Nee, zij komt hier niet werken. Bah.
#26 || Luciano da Silva