Koop dan een echte videocamera.quote:Op maandag 1 november 2010 18:47 schreef hearmeout het volgende:
Ik ga binnenkort een camera kopen die ik alleen voor film ga gebruiken.
Ik dacht dat deze camera's uberhaupt niet kunnen autofocussen bij het filmen...quote:Op dinsdag 2 november 2010 07:15 schreef polariteit het volgende:
Verder weet ik niet in hoeverre de autofocus van belang is bij het filmen, maar die van de 7D schijnt wel aanzienlijk beter/sneller te zijn dan van de 5D
Jawel, op twee manieren:quote:Op dinsdag 2 november 2010 09:27 schreef infp2009 het volgende:
[..]
Ik dacht dat deze camera's uberhaupt niet kunnen autofocussen bij het filmen...
Hahaha, autofocus kan op twee manieren? De eerste optie is onbruikbaar en de tweede optie is manual focussenquote:Op dinsdag 2 november 2010 09:38 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Jawel, op twee manieren:
1) AF gebruiken en dan zie je, net als met live view, het beeld 'zoeken' om de beste contrast te behalen. Kan dus echt niet tijdens het filmen, want dat filmt ie gewoon mee.
2) MF gebruiken en met de hand leren focussen. Daarin zijn de meeste Canon lensen zelf niet zo sterk, omdat ze zo'n doordraai focus ring gebruiken. Tis dan onmogelijk om te voelen hoever je nog kunt gaan aan de stand van de ring, het is altijd gokken. Je ziet overigens mega constructies op lenzen om dit te vergemakkelijken, wat alleen maar aangeeft dat een dSLR nog immer een FOTOcamera is met film-functie erbij cadeau.
Dit dus...
Ja, detailsquote:Op dinsdag 2 november 2010 09:53 schreef infp2009 het volgende:
Hahaha, autofocus kan op twee manieren? De eerste optie is onbruikbaar en de tweede optie is manual focussen
Geniaal eigenlijk dat zo'n reclamestunt van Canon (het filmen van die House episode met de 5DII) blijkbaar inderdaad helpt. Ik weet niet of TS enig idee heeft wat er naast die 5DII allemaal nog meer aan apparatuur gebruikt is, maar met alleen die 5DII in je handen ga je echt niet dezelfde resultaten behalen hoor.quote:Ik wil een DSLR camera omdat met deze camera's de authentieke 'filmlook' het beste te benaderen is. Als voorbeeld: De laatste aflevering van de serie 'House MD' is geschoten met de 5D mark II.
Voor de settings? Want voor het filmen hoeft dat niet hoor. Da's gewoon Live View aanzetten en op een knop drukken. Dan begint-ie te filmen....ideaalquote:
EOS 5D:quote:Op woensdag 3 november 2010 10:51 schreef hearmeout het volgende:
Oke iedereen is het er hier wel over eens dat de 5D simpelweg mooiere beelden schiet.
Wat zouden dan argumenten zijn om toch voor de 7D te gaan? Met andere woorden, wat zijn de voordelen van 7D tov de 5D mark II?
EOS 7D:quote:PROS: This is still one of the largest video sensors in the world (a full-frame 24mm X 36mm sensor which is a larger surface than the majority of 35mm film cameras as it turns out as many of those cameras run the film vertically through the frame) - and that gives you incredibly shallow depth of field and a look that cannot be matched by 99% of the digital cinema cameras out there.
While not as good as the 1D MKIV in low light (see below) - it still does quite well up to 1250 ASA in my opinion - which far exceeds the majority of other cameras and opens up new worlds (and low light opportunities) for most filmmakers.
Of all the HDDSLR cameras that Canon offers - this is the one that continues to produce the best skin tones, colors and gradations of tones and the least aliasing. This is THE go to camera - with the exception of the facts listed below - which can be significant to some and less important to others. Personally I shoot anything I can with this camera still.
CONS: The camera is nearly two years old now. And Canon has added some important functions to this breed (see cameras below.) The #1 issuethis camera - is that when you hit the record button - the output from the HDMI drops to less than standard definition. This makes it incredibly difficult to pull focus (if not close to impossible if youre not shooting WIDE open) off of an external monitor. Clients and 1st ACs cannot tell if the image is sharp. 1st ACs (as they pull focus) will have to rely on the traditional methods - such as marks, judging distance on their own, Cinetape, and clearly marked Cinema Lenses that have clear distances marked - i.e. you cannot easily use a Canon lens to pull focus.
This camera does not shoot faster than 30 fps (or 24fps for most of us.) i.e. there is not 60 fps mode as with the cameras below.
Wat betreft de NEX. Dat blijft een NEX. opzich goed, maar nog steeds traag in de AF. Wel mooi dat hij in een videobody zit en dus handelbaarder, maar wel gelimiteerder in zijn instellingen tov de Canon's. De Panasonic GH2 schiet er wat dat betreft ver voorbij de NEX.quote:VL: Besides being one of the very best still cameras in its price class (this is THE Camera I recommend to anyone looking to buy a still camera) - this is an EXCELLENT camera to purchase if you want to try your hand at filmmaking with HDDSLR cameras. The price and functionality are right.I would use this camera as my go to camera if it werent for two things: The sensor is 60% smaller than the 5D MKII (1.6x crop factor) and as a result the low-light performance is on par to slightly inferior to the 5D MKII and clearly inferior to the 1D MKIV. That being said - were setting pretty high standards here. For most - the quality coming out of this camera bill be relatively stunning when compared to your camcorder and many other DSLRs out there. There is one golden rule with any camera sensor: the smaller the size of the sensor - the more noise you will get. (Thats why point an shoot cameras never do very well in low light on average.) See The Cabbie Below - and youll still find it did very well in low light (although additional cinema lighting was used) and that the look still offers relatively shallow depth of field.
PROS: Perfect price point for a student or advanced amateur - not to mention many productions out there. While the sensor is 60% smaller than the 5DMKIIs sensor - most cinema lenses will cover the full size of the sensor - so you can use Zeisss Lightweight Zoom for example - which is a significant factor for many filmmakers out there. The sensors of the 5DMKII and 1D MKIV are too large for the majority of cinema lenses out there - and will result in a vignetted image (or worse.)
This camera also outputs 720p when recording which is a decisive advantage overt he 480p output of the 5DMKII during record. It also has a dedicated video record button which is a plus.
CONS: The small sensor is not as amazing as the 5DMKII - both in terms of depth of field (you have more of it) and low light performance (its noisier.) That being said - it will make pulling focus 60% easier which is a big plus for drama and/or documentary pieces.
There is is much greater chance of you seeing this camera overheat in video mode (on a long shoot or in a hot environment.) The display will give you a heat warning giving you time to cool down the camera or switch which is nice. But I have yet to see a heat warning on either the 5DMKII or 1DMKIV - ever. This camera is not built to the same professional specs at the other bodies above.
Ik doelde meer op het snel switchen tussen foto/video door de dedicated knop.quote:Op woensdag 3 november 2010 01:29 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Voor de settings? Want voor het filmen hoeft dat niet hoor. Da's gewoon Live View aanzetten en op een knop drukken. Dan begint-ie te filmen....ideaal
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |