abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88184516
Ben sinds lange tijd weer in de sauna geweest en maakte (zoals ik altijd doe) gebruik van het dompelbad. Kort daarna kreeg ik echter hartkloppingen en ik heb er nu nog last van (ging om 4 uur in de sauna). Ik ben er vrij zeker van dat het door het dompelbad komt, het water voelde ook veel kouder aan dan ik me kan herinneren.

Is het het waard om morgen naar de dokter te gaan, terwijl ik er anders nooit last van heb? Het leek mij in eerste instantie een beetje overbodig, maar een paar vriendinnen hebben me bang gemaakt :(
pi_88185420
Hartkloppingen heeft iedereen last van. Zo'n overgang van warm naar koud is altijd even een aanslag. Ik neem aan dat je er morgen geen last meer van hebt ;)
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
  zondag 31 oktober 2010 @ 20:39:39 #3
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_88185535
Tegen de tijd dat je morgen de dokter kunt bellen is het hoogstwaarschijnlijk alweer over.

Heb ook regelmatig hartkloppingen die vrij lang aanhouden, en ik leef nog steeds :+
pi_88186556
Gewoon even naar de huisarts heeft die ook een leuke dag :X . Die kan je de relevante vragen stellen en heeft er vast meer verstand van dan een stel fokkertjes, waaronder ik :')
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
  zondag 31 oktober 2010 @ 21:04:55 #5
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_88187150
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 20:56 schreef intoxicated het volgende:
Gewoon even naar de huisarts heeft die ook een leuke dag :X . Die kan je de relevante vragen stellen en heeft er vast meer verstand van dan een stel fokkertjes, waaronder ik :')
Die stuurt je toch weg met de mededeling dat je het maar even moet aankijken (mits je nooit eerder serieuze hartklachten hebt gehad), en volgende week terug moet komen als je er nog steeds veel last van hebt.
pi_88187527
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 21:04 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Die stuurt je toch weg met de mededeling dat je het maar even moet aankijken (mits je nooit eerder serieuze hartklachten hebt gehad), en volgende week terug moet komen als je er nog steeds veel last van hebt.
9 van de 10 keer klopt dat, omdat er 9 van de 10 keer gelukkig niets aan de hand is. Maar als je bepaalde alarmsymptomen hebt of wanneer hij bij het lichamelijk onderzoek belangrijke afwijkingen vindt, stuurt hij je zo door. Zo krijg ik vaak zat patiėnten die de huisarts direct na het eerste contact naar ons toe gestuurd heeft, gewoon omdat er bij hen wčl aanwijzingen waren dat er iets met het hart aan de hand kan zijn.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
  zondag 31 oktober 2010 @ 21:53:48 #7
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_88190410
In de sauna verwijden je aderen, en in een dompelbad vernauwen ze weer. Vandaar ook de hartkloppingen. Is heel normaal. Dat je ze nu nog steeds hebt kan te maken hebben met je onrust. Als je je zorgen maakt moet je morgen gewoon een afspraak maken bij de dokter.

^O^
Niets is sterker dan dat ene woord
  zondag 31 oktober 2010 @ 22:00:11 #8
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_88190855
Wat PIETR zei.

Komen er hartproblemen in de familie voor?
Kun je er vanavond niet van slapen omdat je gaat liggen piekeren?

Dan moet je morgen zeker naar de dokter. En ook als je op korte termijn weer hartkloppingen krijgt maar dan zonder dat er een dompelbad aan te pas komt.
  zondag 31 oktober 2010 @ 23:12:38 #9
10580 dr_bob
 Not again
pi_88194695
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 21:53 schreef PIETR het volgende:
In de sauna verwijden je aderen, en in een dompelbad vernauwen ze weer. Vandaar ook de hartkloppingen. Is heel normaal.
:? Oh ja? Care to share the intelligence?
pi_88196628
De schrik van koud water kan een hartstilstand veroorzaken, maar sowieso, 4 uur hartkloppingen zou voor mij wel een signaal zijn om even langs de dokter te gaan. Die kan alle vragen die hier in het topic gesteld worden ook een stuk beter stellen en dan ben je er in ieder geval een stuk zekerder van het oordeel.

Dat het normaal is om hartkloppingen te krijgen na het dompelbad is onzin, gevaarlijk is het ook niet gelijk want iedereen heeft wel eens hartkloppingen maar voor zekerheid gewoon even langs de dokter.
pi_88199101
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 21:53 schreef PIETR het volgende:
In de sauna verwijden je aderen, en in een dompelbad vernauwen ze weer. Vandaar ook de hartkloppingen. Is heel normaal. Dat je ze nu nog steeds hebt kan te maken hebben met je onrust. Als je je zorgen maakt moet je morgen gewoon een afspraak maken bij de dokter.

^O^
Leuk verhaal, maar dat is de uitleg van een hartinfarct (of een stabiele angina pectoris) het hart wordt aangedreven door elektrische geleidingen op bepaalde punten in het hart, en dat is een heel ander verhaal.
Fingerspitzgefühl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')