abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4364154
Khad net mijn moeder aan de telefoon..en ik was de hele dag al sjagarijnig want ik wist dat ze vandaag huizen gingen kijken in Friesland (bij Franeker) Ze hadden een huis op i-net gezien, en daar gingen ze vandaag naar kijken..maar ik had haar dus aan de telefoon en t gesprek verliep ong zo:

hej mam
-hoi lot
nog leuke huizen gezien?
-jaha
kut
-en ik denk dat ik het al weet...
wat dan?
-t wordt franeker..
*trillende onderlip*
*hangen op*

en toen ging het dus helemaal niet goed meer...Het enige dat er voor mij inzit is een voordeelurenkaart, zodat ik naar mijn vrienden in A'foort kan en mijn vrienden hier, ff voor alle informatie: ik woon vlakbij Leiden..argh ik vind dit ZO kut...en dan komen ze daarmee NET op het moment dat het ECHT niet geschikt is..en ik ben nu dus zwaar in tranen.

Ik wil hierblijven mn ouders zeggen: we zullen een stukje van jou mening natuurlijk wel meenemen in het proces, maar de uiteindelijke keuze ligt toch bij ons..( )

Weten jullie iets om mij hier te laten blijven oid? iig tips zijn altijd welkom *snif*..?

ja..? dus..? en..?
  dinsdag 28 mei 2002 @ 17:58:12 #2
26967 Tsjernobelg
Beter moe dan lui
pi_4364222
Wat naar voor je, ik begrijp dat je je nu niet zo florisant voelt. het enige advies dat ik je kan geven is eens geod met je ouders gaan praten en hun echt duidelijk proberen te maken dat je graag wil blijven. ik weet niet hoe oud je bent om misschien op kamers te gaan, anders is dat een optie. Zulke dingen zijn altijd %^^$%^#. Had hetzelfde met m'n beste vriend die van Zeeuw-Vlaanderen naar Delfzijl(>400 km) verhuisde. Ik leef met je mee
Asumption is the mother of all fuck-ups
  dinsdag 28 mei 2002 @ 18:07:35 #3
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_4364324
Dat is inderdaad wel een heel eind van de huidige woonomgeving af..
Maar je ouders hebben wel gelijk.. de uiteindelijk keuze ligt bij hun.
Als je echt persé niet weg wilt... wie weet heb je een familielid vlakbij wonen waar je in kan trekken voordat je over een paar jaar op jezelf gaat wonen?
Anders zou ik het ook niet weten.
(Un)masking for the greater good.
  dinsdag 28 mei 2002 @ 18:07:39 #4
14006 frenkb
Live fast, die young !!
pi_4364325
Tis flink kut, op jezelf is inderdaad misschien een optie. weinig andere mogelijkheden denk ik ... sterkte in ieder geval !!!
  dinsdag 28 mei 2002 @ 18:14:43 #5
25342 krn176
moeilijke denkwijze
pi_4364419
Ik zie dat je een ruime 4 maanden geleden 15 bent geworden en ik hoop gewoon echt dat je veel nieuwe vrienden zult maken als je in Franeker gaat wonen, het zal erg wennen zijn het 1e jaar, het 2e jaar maar als je je d'r eenmaal thuis voelt en vrienden/vriendinnen hebt gemaakt zul je je ZELFS in Franeker op je gemak voelen....

je bent nu nog best wel jong en maakt (hoop ik) gemakkelijk vrienden, als je een beetje handig bent met internet dan leer je bijvoorbeeld alvast wat meiden en jongens uit Franeker kennen bijvoorbeeld via cu2. Als je ouders echt heel graag willen verhuizen, dan is daar denk ik weinig tegen te beginnen:( is ook afhankelijk van je ouders natuurlijk.

En je beste vrienden / vriendinnen kun je uiteraard in het weekend bezoeken en in het weekend blijven of via msn/icq/aol/irc/chat/sms/mobo spreken, het contact met bepaalde mensen zal je zeker missen en zal gaan verwateren.

Als je bijvoorbeeld nu havo doet en je slaagt op je 17e dan zou je bijvoorbeeld op een H.B.O. in Amersfoort kunnen gaan studeren en daar op kamers wonen,

ik wens je in ieder geval veel geluk en sterkte in je verdere leven wat er ook gaat gebeuren gaat....

keep up the good work!
pi_4364547
kben pas 15 op mezelf wonen is nog geen optie, en bij een familielid oid: ik zou het graag doen, egt waar..ik wil zo graag hierblijven..
ik weet nu al dat ik me daar niet lekker ging voelen, een paar jaar terug ben ik een paar maanden niet lekker geweest omdat ik van de ene naar de andere kant van het dorp moest verhuizen... en ik vind dit egt niet leuk...
Ik doe atheneum (zit nu in de 2e), dus dat op mn 17e klaar lukt niet, en ik heb nu ook nog pfeiffer dus ik blijf waarschijnlijk (weer) zitten...

t duurt bij mij over het algemeen heel erg lang om te wennen

iig bedankt voor yor support

[Dit bericht is gewijzigd door BLoeMzTheeLepel op 28-05-2002 18:28]

ja..? dus..? en..?
pi_4364593
quote:
Op dinsdag 28 mei 2002 17:52 schreef BLoeMzTheeLepel het volgende:
Khad net mijn moeder aan de telefoon..en ik was de hele dag al sjagarijnig want ik wist dat ze vandaag huizen gingen kijken in Friesland (bij Franeker) Ze hadden een huis op i-net gezien, en daar gingen ze vandaag naar kijken..maar ik had haar dus aan de telefoon en t gesprek verliep ong zo:

hej mam
-hoi lot
nog leuke huizen gezien?
-jaha
kut
-en ik denk dat ik het al weet...
wat dan?
-t wordt franeker..
*trillende onderlip*
*hangen op*

en toen ging het dus helemaal niet goed meer...Het enige dat er voor mij inzit is een voordeelurenkaart, zodat ik naar mijn vrienden in A'foort kan en mijn vrienden hier, ff voor alle informatie: ik woon vlakbij Leiden..argh ik vind dit ZO kut...en dan komen ze daarmee NET op het moment dat het ECHT niet geschikt is..en ik ben nu dus zwaar in tranen.

Ik wil hierblijven mn ouders zeggen: we zullen een stukje van jou mening natuurlijk wel meenemen in het proces, maar de uiteindelijke keuze ligt toch bij ons..( )

Weten jullie iets om mij hier te laten blijven oid? iig tips zijn altijd welkom *snif*..?

Dit zou echt mijn grootste nachtmerrie zijn.
Een goede vriend van mij gaat deze zomervakantie verhuizen naar Almere.
Zo'n eind weg...
Ook bij ons geldt dat m'n ouders de uiteindelijke keuze hebben. Gelukkig loopt 't nog niet zo storm

Zorg dat je bij een goede vriend(in) of familielid kunt intrekken [edit]

En anders gewoon heel eerlijk dat je 't echt niet gaat trekken als je daar naar toe gaat.

In ieder geval heel veel sterkte

pi_4364640
quote:
Op dinsdag 28 mei 2002 18:14 schreef krn176 het volgende:
je bent nu nog best wel jong en maakt (hoop ik) gemakkelijk vrienden, ja dat gaat me aardig af gloov ik, kweet alleejn niet of zij mij accepteren.. als je een beetje handig bent met internet dan leer je bijvoorbeeld alvast wat meiden en jongens uit Franeker kennen bijvoorbeeld via cu2. Als je ouders echt heel graag willen verhuizen, dan is daar denk ik weinig tegen te beginnen:( is ook afhankelijk van je ouders natuurlijk. yup..

En je beste vrienden / vriendinnen kun je uiteraard in het weekend bezoeken en in het weekend blijven of via msn/icq/aol/irc/chat/sms/mobo spreken, het contact met bepaalde mensen zal je zeker missen en zal gaan verwateren.
daar was ik ook al bang voor

Als je bijvoorbeeld nu havo doet en je slaagt op je 17e zoals ik net al zei: nu 2 atheneum dan zou je bijvoorbeeld op een H.B.O. in Amersfoort kunnen gaan studeren en daar op kamers wonen, dan zijn mn vrienden allemaal al van school, kwil trouwens heel graag naar de kleinkunst acedemie

ik wens je in ieder geval veel geluk en sterkte in je verdere leven wat er ook gaat gebeuren gaat....
heel erg bedankt

ja..? dus..? en..?
  dinsdag 28 mei 2002 @ 18:36:00 #9
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_4364681
zoals anderen zeggen je bent eigenlijk nog best jong...
En ik denk dat je je dalijk na verloop van tijd best thuis gaat voelen in je nieuwe stadje. Een vriend van me is ook pas naar venlo verhuist toen hij 15 was (hij kwam vanuit winterswijk). Hij was na een paar maanden eigenlijk wel aan ons gewent en aan wij aan hem. Hij gaat nog af en toe terug naar winterswijk naar zn oude vrienden, maar meestal gaat hij toch mee met ons stappen. Hij heeft gewoon veel meer vrienden gekregen door het verhuizen !!!
pi_4364956
Ik was 16 (nu 25) toen ik mee verhuisde naar Amsterdam. De eerste weken heb ik me nog nooit zo alleen gevoeld als toen, vreslijk vond ik het.
Na enige tijd begon het te wennen en kreeg ik nieuwe vrienden en klasgenoten en voelde ik me beetje bij beetje thuis, maar je moet er wel wat voor doen! Open staan voor nieuwe dingen.

Ik wens je veel succes en sterkte toe enne Fok!kers zitten in iheel Nederland.......zelfs in Franeker

dinsdag 28 mei 2002 @ 20:36:35 #11
27891 PizzaGuy
Just having fun in live!
pi_4366351
quote:
Op dinsdag 28 mei 2002 18:24 schreef BLoeMzTheeLepel het volgende:
kben pas 15 op mezelf wonen is nog geen optie, en bij een familielid oid: ik zou het graag doen, egt waar..ik wil zo graag hierblijven..
ik weet nu al dat ik me daar niet lekker ging voelen, een paar jaar terug ben ik een paar maanden niet lekker geweest omdat ik van de ene naar de andere kant van het dorp moest verhuizen... en ik vind dit egt niet leuk...
Ik doe atheneum (zit nu in de 2e), dus dat op mn 17e klaar lukt niet, en ik heb nu ook nog pfeiffer dus ik blijf waarschijnlijk (weer) zitten...

t duurt bij mij over het algemeen heel erg lang om te wennen

iig bedankt voor yor support

Ten eerste, ik denk dat zoals andere al zeggen, als je ouders willen verhuizen en ze gaan er echt voor je niks eraan kunt doen! Dan moet je jezelf de vraag stellen, jij gaat bij familie wonen en gaat naar school daar en je ziet je ouders niet of alleen in het weekend! Of je gaat met je ouders mee en reist in het weekend naar je vriendinnen af! Ik denk dat je je bij je ouders beter zult voelen, je zult daar veel meer kunnen, ga je bij familie moet je je weer volledig aanpassen enzo, vind je dat wel zo fijn??

Je bent al eerder verhuisd geef je aan, en dat bracht voor jou al moeilijkheden mee, ik denk dat een verhuizing dat altijd wel heeft! Je bent nog jong en zult waarschijnlijk snel daar weer nieuwe vriendjes maken, vooral als je niet zo snel op je mond gevallen bent en dus gewoon spontaan blijft enzo. En je kunt het nog zo min leuk vinden, maar misschien woon je er straks en heb je zoiets van het is hier veel cooler als daar in Amersfoort!
Daarbij kun je met je echte vrienden/vriendinnen nog altijd contact blijven houden, bellen, smsen, mailen en chatten! Wat wil je nog meer je kunt zo ook nog zien als je ernaar toe reist, en ze kunnen naar jou komen!

Ik denk dat je dit niet moet zien als het einde van de wereld, zie het als een nieuwe die voor je opengaat, waarin weer vanalles valt te ontdekken! Denk er niet aan dat je mensen gaat verliezen, maar denk van heej ik ga ergens heen, ik houdt mijn eigen vrienden en ik krijg daar nog méér vrienden! Klinkt misschien beetje stom, maar hoe meer zielen hoe meer vreugde zeggen wij maar altijd!

((offtopic))
Euhm.. als ik mij niet vergis, kun je 1 keer blijven zitten en vervolgens 1 keer een niveau dalen, en dan mag je alleen nog voor je examen zaken en blijf je eerder zitten moet je weg van school... Of zie ik dat nou verkeerd, heb ik nou echt zo'n kut school??

Dream as if you are going to live forever, live life as if you are going to die tomorrow [br] Love is like war, easy to start, hard to end, and impossible to forget!! [br] [url=http://fotoboek.fok.nl/user.fok?id=27891]FokFotoBoek[/url]
pi_4367348
quote:
Op dinsdag 28 mei 2002 20:36 schreef PizzaGuy het volgende:

((offtopic))
Euhm.. als ik mij niet vergis, kun je 1 keer blijven zitten en vervolgens 1 keer een niveau dalen, en dan mag je alleen nog voor je examen zaken en blijf je eerder zitten moet je weg van school... Of zie ik dat nou verkeerd, heb ik nou echt zo'n kut school??

Je kan op onze school 1 keer blijven zitten, en als je daarna nog een keer blijft zitten moet je van school (wat bij mij dus pbb gaat gebeuren...)
ja..? dus..? en..?
  dinsdag 28 mei 2002 @ 22:30:25 #13
27891 PizzaGuy
Just having fun in live!
pi_4367802
quote:
Op dinsdag 28 mei 2002 21:57 schreef BLoeMzTheeLepel het volgende:

[..]

Je kan op onze school 1 keer blijven zitten, en als je daarna nog een keer blijft zitten moet je van school (wat bij mij dus pbb gaat gebeuren...)

beetje lullig dan, maar dan kun je dus al gelijk kijken voor een school daar in de buurt, of niet dan?
Dream as if you are going to live forever, live life as if you are going to die tomorrow [br] Love is like war, easy to start, hard to end, and impossible to forget!! [br] [url=http://fotoboek.fok.nl/user.fok?id=27891]FokFotoBoek[/url]
  maandag 10 juni 2002 @ 23:53:53 #14
11498 Arjeninho
Verloren zoon.
pi_4536209
Ik woon in Franeker, en heb het er prima naar m'n zin.

Ik snap best dat het zwaar klote voor je is, om ineens naar een plaatsje te verhuizen, ver weg van je vrienden/bekenden/familie. Maar houd je vast aan de gedachte dat je daar vanzelf overheen raakt. Dat is een feit. Je zult hier mensen leren kennen en je hier wel vermaken. Ik denk dat de snelste manier om hier mensen te leren kennen, op een sportvereniging te gaan hier, of via school.
Misschien een schrale troost voor je, maar niet onbelangrijk voor iemand van "buiten"; er wordt hier relatief weinig Fries gesproken. Ik ken een boel mensen die vanuit andere delen van het land hier zijn komen wonen, maar het valt ze achteraf gezien toch mee.
In Franeker zijn een handjevol uitgaansmogelijkheden bestaande uit café's en kroegen. Hier niet ver vandaan ligt het dorpje Berlikum met 2 mega-discotheken waar veel Franeker's zich in het weekend vermaken. We hadden ooit wel een discotheek hier, maar die is +/- 2 jaar geleden gesloten.
Eens per jaar wordt in Franeker de "PC" gehouden. Hét kaats-evenement van de wereld. Kaatsen is een Friese/Baskische sport en wordt hier veel beoefend. Je hoeft het spelletje helemaal niet te begrijpen, maar dat feest is wel enorm gezellig!
Ik hoop dat je zo snel mogelijk je draai vindt in ons stadje. Mocht je nog vragen hebben/opmerkingen/etc., mail gerust: arjenlw@hotmail.com.

[b]I'm #1 so why try harder[/b]
  dinsdag 11 juni 2002 @ 00:00:36 #15
25878 MOD
Hee!! Bob is aan het kotsen!!
pi_4536275
Ik zou gewoon vet hard gaan...
als mn ma ergens anders gaat wonen, ga ik wel bij mn oma ofzo...
dikke doei met haar, ik heb hier al mn vrienden, ik ben hier opgegroeid, en het belangrijkste natuurlijk: mijn vriendin, ik kan haar echt niet missen, en als ik weg moet uit vlissingen zou ik helemaal hard gaan!

VET PROTESTEREN JIJ!!

je ouders weten toch ook wel dat dat de plek is die je trekt, en dat er geen andere is...

suc6 er mee anyway'z!

MOD

Met het zelfde gemak, woon je in de afvalbak!
  dinsdag 11 juni 2002 @ 00:02:42 #16
11498 Arjeninho
Verloren zoon.
pi_4536299
Quote:

je bent nu nog best wel jong en maakt (hoop ik) gemakkelijk vrienden, ja dat gaat me aardig af gloov ik, kweet alleejn niet of zij mij accepteren..

Zeker weten word je hier geaccepteerd. Zeker weten.

Er is alleen geen Atheneum in Franeker (dacht ik). Ik raad je de RSG Simon Vestdijk aan in Harlingen. Ligt hier 8km vandaan. Elke Franeker Atheneum-klant zit (zat iig) daar op school. En het is een zeer goed scholengemeenschap, ik heb d'r zelf ook nog op gezeten.

dinsdag 11 juni 2002 @ 00:04:33 #17
11498 Arjeninho
Verloren zoon.
pi_4536320
quote:
Op dinsdag 11 juni 2002 00:00 schreef MOD het volgende:

VET PROTESTEREN JIJ!!

je ouders weten toch ook wel dat dat de plek is die je trekt, en dat er geen andere is...

Volgens mij heb je op die leeftijd weinig te protesteren.
  dinsdag 11 juni 2002 @ 00:13:05 #18
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_4536427
quote:
Op dinsdag 11 juni 2002 00:04 schreef Arjeninho het volgende:

[..]

Volgens mij heb je op die leeftijd weinig te protesteren.

Ik vind dat je als jongere aardig wat in te brengen hebben, ik vind het eigenlijk schandalig dat ouders verhuizen naar de andere kant van het land zolang ze nog kinderen hebben die nog niet het huis uit kunnen/mogen. Jongeren hebben ook rechten, en het leven is al moeilijk genoeg zonder zoiets ingrijpends.
For great justice!
  dinsdag 11 juni 2002 @ 00:18:12 #19
18875 BDisOKE
Spend some quality time...
pi_4536479
HEt lijkt nu het einde van de wereld, maar misschien is het JUIST het begin van een nieuwe!!

(of je daar wat aan hebt.....)

with a demon of mine...
BDisOKE.nl mijn werk
Mijn games...
  dinsdag 11 juni 2002 @ 00:18:35 #20
25878 MOD
Hee!! Bob is aan het kotsen!!
pi_4536483
quote:
Op dinsdag 11 juni 2002 00:13 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Ik vind dat je als jongere aardig wat in te brengen hebben, ik vind het eigenlijk schandalig dat ouders verhuizen naar de andere kant van het land zolang ze nog kinderen hebben die nog niet het huis uit kunnen/mogen. Jongeren hebben ook rechten, en het leven is al moeilijk genoeg zonder zoiets ingrijpends.

He-le-maal mee eens!
Met het zelfde gemak, woon je in de afvalbak!
  dinsdag 11 juni 2002 @ 00:22:19 #21
11498 Arjeninho
Verloren zoon.
pi_4536525
quote:
Op dinsdag 11 juni 2002 00:18 schreef MOD het volgende:

[..]

He-le-maal mee eens!

Iedereen op die leeftijd is het daarmee eens. Alleen het vervelende is, dat de meeste ouders het laatste woord hebben. En dan moet je alle zeilen bijzetten om er het allerbeste van te maken.
  dinsdag 11 juni 2002 @ 00:22:51 #22
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_4536529
quote:
Op dinsdag 11 juni 2002 00:18 schreef BDisOKE het volgende:
HEt lijkt nu het einde van de wereld, maar misschien is het JUIST het begin van een nieuwe!!

(of je daar wat aan hebt.....)

Friesland ligt niet in deze wereld
For great justice!
  dinsdag 11 juni 2002 @ 00:25:29 #23
18875 BDisOKE
pi_4536576
quote:
Op dinsdag 11 juni 2002 00:13 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

nou nou nou.... SCHAN-DALIG zeg.... pff...
Later als je groot bent mag je het allemaal lekker zelf weten. ben zelf ook +- 10 keer verhuisd, krijg je niks van hoor.
with a demon of mine...
BDisOKE.nl mijn werk
Mijn games...
  dinsdag 11 juni 2002 @ 00:32:05 #24
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_4536654
quote:
Op dinsdag 11 juni 2002 00:25 schreef BDisOKE het volgende:

[..]

nou nou nou.... SCHAN-DALIG zeg.... pff...
Later als je groot bent mag je het allemaal lekker zelf weten. ben zelf ook +- 10 keer verhuisd, krijg je niks van hoor.

Ik ben ook groot hoor (24), ik mag het zelf beslissen, afhankelijk van alleen mezelf
For great justice!
  dinsdag 11 juni 2002 @ 00:33:45 #25
18875 BDisOKE
pi_4536671
quote:
Op dinsdag 11 juni 2002 00:32 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Ik ben ook groot hoor (24), ik mag het zelf beslissen, afhankelijk van alleen mezelf

Jou bedoelde ik toch nie! MAar uh, waarheen ga JIJ verhuizen dan?
with a demon of mine...
BDisOKE.nl mijn werk
Mijn games...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')