abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 3 november 2010 @ 06:57:48 #76
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88275967
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 20:31 schreef Bienelientjee het volgende:
Vraagje, ze hebben bij de Scapino nu winterkleding. Das een stuk goedkoper dan de echte merkkleding. Nou verkopen ze er een redelijk uitziende skibroek voor de dames voor maar 30,00 euro. Zou die ook goed genoeg zijn voor mij als beginnend snowboarder?

Dit staat er voor info bij: Deze functionele damesskibroek van Mountain Peak is warmteregulerend, ademend, waterafstotend en windwerend. De zwarte skibroek is gedeeltelijk voorzien van een elastische band en heeft sneeuwvangers in de broekspijp.
Ik denk dat niemand in dit topic zal zeggen dat het goed spul is.
Misschien heb je er een weekje lol van, maar daarna kun je hem weg gooien. Als je al zo ver komt.
Aangezien je een beginnende snowboarder bent, zul je veel op je kont/knieën zitten. Dan heb je juist iets nodig wat een beetje sterk is en ook nog eens goed kou van de sneeuw buiten houdt.

Wil niet zeggen dat je gelijk een broek van 200 euro moet gaan kopen, maar kijk gewoon eens bij de koopjes schappen. Bij de Intersport oid zul je dat niet zo snel tegen komen. Die gooien alle oude rommel eruit als het seizoen over is, maar de wat kleinere winkeltjes hebben vaak nog wel leuke dingen hangen.

Wintersport kost nu eenmaal geld en bij wintersport geld hetzelfde als bij een heleboel andere dingen. Goedkoop is duurkoop. live with it.
Ga maar na. Je koopt een mooie broek in de uitverkoop voor 100 euro en je hebt er (bijvoorbeeld) 4 jaar plezier van. Je koopt een cheap ass broek en na de vakantie kun je hem weg gooien. Als je die 4 jaar elke keer een nieuwe broek moet kopen ben je dus duurder uit en heb je 4 jaar lang ook nog rommel aan.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 3 november 2010 @ 06:59:58 #77
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88275973
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 21:07 schreef M3rcury het volgende:

[..]



Je hebt toch ook harde (paste) wax die je er op veegt, even laat zitten, en dan er weer afhaalt.

* M3rcury heeft alleen verstand van autowaxen.

Edit: hmm. kan weinig vinden over nuttig of niet nuttig zijn van cold waxen.

Wat je dus nodig hebt om warm te waxen als ik zo even wat tut's op internet bekijk:

-Base cleaner (is dat echt nodig? het zou voor mij alleen voor het tussendoor waxen zijn, hier in NL laat ik het doen)
-Strijkijzer
-Wax
-Schraper
-Harde borstel om structuur in de wax aan te brengen
-Iets fijnere borstel om het laatste overtollig wax mee weg te halen

Klopt dat?
Die base cleaner gebruik ik nooit. Dan is echt alle wax weg en ben je veel langer bezig om alles er weer goed op te krijgen.
Je kunt er ook een laagje wax overheen smeren, even kort in laten trekken en er dan heel goed af schrapen. Dan haal je er ook een hoop oude wax uit. Daarna doe je het nog een keer goed en breng je er een beetje structuur in. Klaar is je boardje.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 3 november 2010 @ 08:29:52 #78
202334 Dwyrin
Powered by espresso
pi_88276675
Dat borstelen heeft dat nou heel veel nut? merk er altijd weinig van (niet dat het veel werk is ofzo)
pi_88278540
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 21:07 schreef M3rcury het volgende:

[..]



Je hebt toch ook harde (paste) wax die je er op veegt, even laat zitten, en dan er weer afhaalt.

* M3rcury heeft alleen verstand van autowaxen.

Edit: hmm. kan weinig vinden over nuttig of niet nuttig zijn van cold waxen.

Wat je dus nodig hebt om warm te waxen als ik zo even wat tut's op internet bekijk:

-Base cleaner (is dat echt nodig? het zou voor mij alleen voor het tussendoor waxen zijn, hier in NL laat ik het doen)
-Strijkijzer
-Wax
-Schraper
-Harde borstel om structuur in de wax aan te brengen
-Iets fijnere borstel om het laatste overtollig wax mee weg te halen

Klopt dat?
Autowax blijft op je lak liggen, puur ter bescherming en voor een gedeelte voor de glans. Wax van een snowboard moet in de poriën van je base trekken en komt door de frictie tijdens het boarden uit je base.

Door warm te waxen (strijkijzer) gaat je base open staan en kan de wax in je board trekken, op het moment dat je board en wax weer goed afgekoeld zijn haal je alle overtollige wax weer van je board af met een schraper tot je weer op je base zit. Als je denkt dat je genoeg hebt geschraapt moet je nog even doorgaan :)

Wax glijdt op zich zelf slecht met sneeuw, maar door de warmte die je maakt met boarden ontstaat er een dun laagje water tussen je board en sneeuw en door deze zelfde warmte komt ook telkens een miniscuul beetje wax uit je base. Deze combinatie zorgt ervoor dat je snel over de sneeuw kan glijden. Hierin zit ook gelijk het verschil tussen een goedkope (Extruded) base en een dure (sintered) base. Omdat een extruded base harder is kan er minder snel wax uit komen en ga je hierdoor ook minder snel. Voordeel is wel dat je minder vaak hoeft te waxen! Bij een Sintered base kan de wax makelijker uit de base komen, hierdoor ga je sneller maar dient hij ook vaker gewaxed te worden!

Betreffende het stappenplan, zoiezo altijd eerst slijpen en andere onderhoud doen voor je gaat waxen, waxen is altijd als laatste!!! Als je vieze wax hebt kun je dit met basecleaner schoon maken maar om dan weer een goedgevulde base te krijgen moet je 2 of 3x waxen. Niet echt aan te raden maar soms nodig als je je base wil repareren met p-tex voor het opvullen van diepe krassen.

Als je heet waxed en er komt vieze wax bovendrijven kun je dit na het strijken gelijk eraf schrapen. Dan is het meeste vuiligheid gelijk uit je base, vuil komt namelijk naar boven drijven! Hierna gewoon nog een keer wax op je board laten druppelen en goed inwrijven met je strijkijzer. Na minimaal 30/45min schrapen maar een nachtje laten staan is ook goed!

Als je wax er echt allemaal vanaf is kun je er structuur in borstelen, maar dit is voor het snowboarden niet echt nodig. Als je 100meter geboard hebt is die structuur ook alweer bijna weg! Het is wel aan te raden om je board op te poetsen/polijsten. Dit kun je met een schuursponsje doen of met een speciale pad die ze wel verkopen bij de locale shop, zijn iets van 3/4 eur.

Nog een tip voor als het seizoen over is, wax je board maar schraap hem niet. Dan droogt de base niet uit en kun je als het seizoen weer begint wat sneller aan de slag. Kwestie van dan de wax even opnieuw te verwarmen met je strijkijzer en na afkoelen schrapen.
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
pi_88282286
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 10:06 schreef GenesiZ het volgende:

[..]

Door warm te waxen (strijkijzer) gaat je base open staan en kan de wax in je board trekken, op het moment dat je board en wax weer goed afgekoeld zijn haal je alle overtollige wax weer van je board af met een schraper tot je weer op je base zit. Als je denkt dat je genoeg hebt geschraapt moet je nog even doorgaan :)

Betreffende het stappenplan, zoiezo altijd eerst slijpen en andere onderhoud doen voor je gaat waxen, waxen is altijd als laatste!!! Als je vieze wax hebt kun je dit met basecleaner schoon maken maar om dan weer een goedgevulde base te krijgen moet je 2 of 3x waxen. Niet echt aan te raden maar soms nodig als je je base wil repareren met p-tex voor het opvullen van diepe krassen.
Slijpen wil ik me niet aan wagen, ondanks dat die setjes er vrij simpel uit zien. Ik heb gewoon het gevoel dat je daar meer fout mee kan doen dan goed.
quote:
Als je heet waxed en er komt vieze wax bovendrijven kun je dit na het strijken gelijk eraf schrapen. Dan is het meeste vuiligheid gelijk uit je base, vuil komt namelijk naar boven drijven! Hierna gewoon nog een keer wax op je board laten druppelen en goed inwrijven met je strijkijzer. Na minimaal 30/45min schrapen maar een nachtje laten staan is ook goed!
Wax erop druppelen. uitstrijken zodat het vuil eraf komt, en dan gelijk er afschrapen als het nog warm is. Dan hetzelfde nog een keer maar dan de wax laten uitharden.
quote:
Als je wax er echt allemaal vanaf is kun je er structuur in borstelen, maar dit is voor het snowboarden niet echt nodig. Als je 100meter geboard hebt is die structuur ook alweer bijna weg! Het is wel aan te raden om je board op te poetsen/polijsten. Dit kun je met een schuursponsje doen of met een speciale pad die ze wel verkopen bij de locale shop, zijn iets van 3/4 eur.
En die haal je dan van voor naar achter over je board? Of ronddraaien.
W0ei ?
pi_88283056
Dat naborstelen met een pad/schuursponsje/nylonborstel dient meer om eventueel wax uit de poriën te halen wat na het schrapen is achtergebleven.
En gewoon van voor naar achter halen.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_88304074
pff alsof het plannen van een groepsreis nog niet genoeg moeite is moet je eens proberen een groepsreis te boeken met mensen uit verschillende landen :')
pi_88305328
Toevallig ben ik net aan kijken hoe het nou precies werkt dat waxen en slijpen, maar nu heb ik nog een paar vragen.

1. Ik heb helaas een paar stenen geraakt en er moet dus gerepareerd worden. Nu lees ik dat je daar P-Tex kaarsen voor moet gebruiken, zit er verschil tussen merken? Welke kun je het beste halen? Nu zie ik hierboven staan dat je het beste wax-cleaner kunt gebruiken voordat je met P-Tex aan de gang gaat, maar op de plaatsen waar de diepe krassen zitten zit toch geen wax? Want daar zat voorheen toch een stuk van je bord? Dus is dat nodig om wax-cleaner te gebruiken?

2. Je bord slijpen, welke hoeken slijpen jullie in je bord? Op de onderkant gewoon 90 graden / gelijk met de onderkant? En hoe slijpen jullie dit, met een vijl? De zijkant die moet je met zo'n speciale kanten slijper slijpen of niet? En onder welke hoek slijpen jullie dit? Ik lees ergens dat ze voor freeride / piste rijden voor 1 graden gaan en voor freestyle meer richting 1,5 / 2 gaan? Wat is het beste? Kun je zelf je bord net zo goed slijpen als men in de winkels doet?

3. Toen ik mijn bord kocht zaten er allemaal 1 cm sneedjes in mijn bord, dat zou structuur zijn. Hoe breng je dit aan in je bord en is dit nodig? Ik kan namelijk nergens op het internet iets vinden over structuur? Wel over het nabewerken van je base met een schuursponsje om zoveel mogelijk wax eraf te krijgen en om het zo glad mogelijk te krijgen maar niks over structuur?

Sorry voor de vele vragen maar ik zou het geweldig vinden als iemand ze zou willen beantwoorden om de laatste twijfels weg te nemen voordat ik mijn bord onderhanden ga nemen.
  woensdag 3 november 2010 @ 22:59:07 #84
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88309044
Borstelen altijd van voor naar achter. Een goede structuur in je board blijft wel wat langer zitten. Maar dan moet je het wel anders doen dan met een borsteltje. Dan moet je echt de base gaan slijpen, maar dat is niet iets wat je echt zelf wil gaan doen :P

Ik slijp mijn board gewoon op 90 graden. 89 graden ga je al best wel merken en als je nog verder gaat krijg je echt een raket van een board wat steeds moeilijker is om te controleren. 91 graden of verder zorgt juist voor het omgekeerde en dan mis je weer grip, maar dat is voor freestylers wel lekker.
verkijk je er niet op want elke graad verschil merk je gelijk.

Je kunt je kanten wel beter slijpen dan in de winkel gebeurd, maar dan moet je wel heel erg goed je best doen. Dus dan moet je niet met die gemiddelde Booster slijpertjes aan komen. Dan moet je professioneel spul nemen.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_88309431
quote:
Op woensdag 3 november 2010 21:52 schreef ffknallen het volgende:
Toevallig ben ik net aan kijken hoe het nou precies werkt dat waxen en slijpen, maar nu heb ik nog een paar vragen.

1. Ik heb helaas een paar stenen geraakt en er moet dus gerepareerd worden. Nu lees ik dat je daar P-Tex kaarsen voor moet gebruiken, zit er verschil tussen merken? Welke kun je het beste halen? Nu zie ik hierboven staan dat je het beste wax-cleaner kunt gebruiken voordat je met P-Tex aan de gang gaat, maar op de plaatsen waar de diepe krassen zitten zit toch geen wax? Want daar zat voorheen toch een stuk van je bord? Dus is dat nodig om wax-cleaner te gebruiken?
Klopt, maar als je p-tex laat druppelen op je base kan er door de warmte wax uit de omringende porien bij de p-tex komen en dan kan het zijn dat de p-tex niet goed hecht. Voor de zekerheid kun je het beste 3-4cm om de beschadiging behanden met base-cleaner om daar de wax weg te halen. Als je klaar ben laat je daar wax op druppelen en 3-4x verwarmen met de strijkijzer. Telkens goed af laten koelen tussendoor en daarna weer verwarmen, dan ben je er zeker van dat je base weer goed gevuld is. Tussen de merken zal btw niets tot heel weinig verschil zitten, ik weet wel dat er versies zijn voor normale base en een grafiet base, maar het kan zijn dat een p-tex voor grafiet een andere naam heeft.

quote:
2. Je bord slijpen, welke hoeken slijpen jullie in je bord? Op de onderkant gewoon 90 graden / gelijk met de onderkant? En hoe slijpen jullie dit, met een vijl? De zijkant die moet je met zo'n speciale kanten slijper slijpen of niet? En onder welke hoek slijpen jullie dit? Ik lees ergens dat ze voor freeride / piste rijden voor 1 graden gaan en voor freestyle meer richting 1,5 / 2 gaan? Wat is het beste? Kun je zelf je bord net zo goed slijpen als men in de winkels doet?

Standaard is 90graden, deze moet je inderdaad met een speciale kantenvijl behanden om te zorgen voor een nette 90graden hoek. Het beste kun je gewoon aanhouden wat je board heeft. Ga je veel over rails heen dan zou je de staalkant botter kunnen maken om niet of minder te happen in het staal, ga je wedstrijdslalom doen dat zou ik hem scherper vijlen maar anders gewoon laten zoals hij is. In princiepe kun je het thuis net zo goed doen als in de winkel, maar je moet er wel de handigheid in krijgen. Slijpen is lastig, maar wel goed te leren. Gaat het fout dan kun je hem alsnog naar de winkel brengen. Meer info kun je hier vinden, oa. over het verwijderen van bramen en het de-tunen van je tip en tail -> http://www.abc-van-snowbo(...)board-afstelling.asp

quote:
3. Toen ik mijn bord kocht zaten er allemaal 1 cm sneedjes in mijn bord, dat zou structuur zijn. Hoe breng je dit aan in je bord en is dit nodig? Ik kan namelijk nergens op het internet iets vinden over structuur? Wel over het nabewerken van je base met een schuursponsje om zoveel mogelijk wax eraf te krijgen en om het zo glad mogelijk te krijgen maar niks over structuur?
Deze sneetjes had ik ook in mijn oude F2 Gothic, deze zitten erin om het water sneller weg te laten lopen onder je board zodat je iets sneller kan gaan. Als je na het schrapen met een schuurspons/pad de base nawrijft haal je ook de overtollige wax uit deze sneetjes en dan doen ze weer goed hun werk.

quote:
Sorry voor de vele vragen maar ik zou het geweldig vinden als iemand ze zou willen beantwoorden om de laatste twijfels weg te nemen voordat ik mijn bord onderhanden ga nemen.
Geen probleem, thuis waxen/slijpen is leuk en leerzaam en scheelt je geld!
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
  woensdag 3 november 2010 @ 23:42:34 #86
324038 kupsani
every day is good day!
pi_88310966
Hallo,

ik ben sinds vandaag lid geworden en volg het snowboard topic al een tijdje.
Ik ben op zoek naar een nieuw snowboard en bindingen.
(sorry voor alle burton haters)
Heb de laatste 3 jaar op een burton custom 162 wide ICS gereden tezamen met burton cartel bindingen.
Ik was er eigenlijk wel tevreden mee maar heb hem voor een mooie prijs kunnen verkopen en
wil nu een nieuwe gaan aanschaffen.

Mijn stijl op de piste is redelijk all round,
poeder pakken of gewoon lekker op de piste met zo nu en dan een sprongetje...
vanwege mijn goede ervaring de laatste 3 jaar wil ik waarschijnlijk weer voor de burton gaan.
deze x de burton custom x omdat deze net wat stijver is.
Nu twijfel ik alleen of ik een wide board moet nemen??? (ik heb boot size 11)
kan iemand mij hier advies over geven. (ik sta duck stance voor 15 graden achter 9 graden)

Advies over een vergelijkbaar boardje als de custom x is altijd welkom!!!

Volgende week vrijdag ga ik naar een (burton / forum / bataleon) testdag iemand tips welke ik
zeker uit moet gaan proberen???


Groeten kupsani
I live for snowboarding!!!
pi_88312269
Hoeveel weeg je? 162 is wel een flink boardje namelijk, en veel boards van die lengte hebben ook wel een redelijke waist, zodat je misschien niet voor een wide hoeft te gaan.

Daarnaast is de Custom X natuurlijk een geweldige plank, maar ook meteen een van de prijzigste. Zijn genoeg merken die iets in die buurt hebben voor een Eurotje of 200 minder. Dus wat heb je er voor over?

Meteen uit m'n hoofd heeft Nitro bijvoorbeeld de Blacklight, is een medium wide. Zelfde type board als de Custom X (Camber, stijf, erg techy) maar wel aanzienlijk goedkoper. En perfect voor een 11. Anders is de Lib Tech T.Rice ook een goede optie, ook een vrij populair board hier en de 161.5 kan ook je 11 prima hebben. Is alleen geen camber.

Als je Bataleon kan uittesten zou ik vooral voor de Goliath en Enemy gaan, en kijken of TBT je überhaupt bevalt. En vooral even kijken of je het geld over hebt voor een Custom X. Zijn ook genoeg andere boards van Burton die je kunnen bevallen en onder dat prijsniveau zitten.
Forum weet ik zo even niet.

[ Bericht 7% gewijzigd door JRB op 04-11-2010 00:32:33 ]
pi_88314823
Denk dat de goliath aan de slappere kant is dan de Custom X, denk dat je dan meer voor de Jam moet kijken, samen met de Enemy.
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
pi_88315547
Ik ben denk 5-6x op wintersport geweest, en heb altijd alles gehuurd.
Nu wil ik eigenlijk toch wel eigen schoenen gaan kopen. Geen board en bindingen.

Maar kunnen alle schoenen in de winkel op alle boards van de huur?
Ik heb eerste jaar met Flow gereden en daarna alleen maar Straps. Dus in de toekomst ga ik ook wel een board met strap bindingen kopen. Maar op het moment geen geld en ruimte voor om op te slaan.
  donderdag 4 november 2010 @ 09:47:58 #90
324038 kupsani
every day is good day!
pi_88316751
OK mooi, bedankt voor de snelle reacties.
ik weeg zo'n 82 kg...
Die bataleon enemy is inderdaad ook erg goed maar is nog duurder als de custom x.
Ik kan een 2010 custom x voor 449,- aankomen en de nieuwe 2011 voor 539,-
de goedkoopste bataleon die ik zo kan vinden zit op 799,-
Verder ben ik zeer te spreken over het burton ics systeem omdat de bindingen gewoon
een super relax en zacht voetbed hebben _O_ .
Ik kan natuurlijk ook weer een gewone custom kopen maar dan zit ik weer te twijfelen aan
een flying V model omdat die net iets beter door de poeder gaat...

Groeten kupsani
I live for snowboarding!!!
pi_88318107
Zit nu respect your elders te kijken, Travis Parker FTW!!!! Heerlijk gewoon, pas 8min gezien maar vol met klooien op een dichte piste, tegen elkaar boarden, expres tegen de cameraman railen :O Echt humor!!! December was gaaf, maar deze is ook erg goed te doen! :P

Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
  donderdag 4 november 2010 @ 10:37:10 #92
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88318183
quote:
Op donderdag 4 november 2010 08:57 schreef DrukVout het volgende:
Ik ben denk 5-6x op wintersport geweest, en heb altijd alles gehuurd.
Nu wil ik eigenlijk toch wel eigen schoenen gaan kopen. Geen board en bindingen.

Maar kunnen alle schoenen in de winkel op alle boards van de huur?
Ik heb eerste jaar met Flow gereden en daarna alleen maar Straps. Dus in de toekomst ga ik ook wel een board met strap bindingen kopen. Maar op het moment geen geld en ruimte voor om op te slaan.
Alle schoenen kunnen wel in elke strapbinding, maar de ene schoen zal er wat lekkerder in de binding zitten dan de ander.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_88318602
Dus je moet gewoon elke strapbinding kopen, maar wel erop letten dat je die ene schoen koopt :+
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
  donderdag 4 november 2010 @ 11:06:28 #94
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88319033
quote:
Op woensdag 3 november 2010 23:42 schreef kupsani het volgende:
Hallo,

ik ben sinds vandaag lid geworden en volg het snowboard topic al een tijdje.
Ik ben op zoek naar een nieuw snowboard en bindingen.
(sorry voor alle burton haters)
Heb de laatste 3 jaar op een burton custom 162 wide ICS gereden tezamen met burton cartel bindingen.
Ik was er eigenlijk wel tevreden mee maar heb hem voor een mooie prijs kunnen verkopen en
wil nu een nieuwe gaan aanschaffen.

Mijn stijl op de piste is redelijk all round,
poeder pakken of gewoon lekker op de piste met zo nu en dan een sprongetje...
vanwege mijn goede ervaring de laatste 3 jaar wil ik waarschijnlijk weer voor de burton gaan.
deze x de burton custom x omdat deze net wat stijver is.
Nu twijfel ik alleen of ik een wide board moet nemen??? (ik heb boot size 11)
kan iemand mij hier advies over geven. (ik sta duck stance voor 15 graden achter 9 graden)

Advies over een vergelijkbaar boardje als de custom x is altijd welkom!!!

Volgende week vrijdag ga ik naar een (burton / forum / bataleon) testdag iemand tips welke ik
zeker uit moet gaan proberen???


Groeten kupsani
Allereerst, er zijn hier geen Burton haters. Er zijn gewoon alternatieven die net zo goed zijn en vaak nog goedkoper ook. Dat is een feit en geen negativiteit tegenover Burton.
Zoals laatst gezegd is er verder niets mis met Burton, alleen moeten mensen zich niet blindstaren op 1 merk omdat het toevallig de grootste is.
Daarnaast mag ik de instelling niet zo dat ze alles zo proberen te maken dat het alleen met hun eigen producten kan worden gebruikt. De ICS bindingen zijn daarvan een goed voorbeeld. Onafhankelijk of ze lekker rijden of niet.

Wil je ouderwets camber blijven rijden, of is rocker ook een optie?
Als je een rocker wilt proberen zou ik afstappen van Burton. Persoonlijk vind ik de rocker versie van Burton niet echt chill. Ga dan voor een Lib Tech/Gnu, Rome of een K2.
Ik denk dat je daar heel goed over moet nadenken voordat je een merkkeuze maakt.
Ik zeg altijd, als je diepe carvebochten en vaak heel hard wilt gaan moet je een camber nemen, wil je meer poeder rijden, springen of klooien op de piste, op redelijke snelheid de piste af cruzen en wel carven, maar niet heel bizar diep moet je een rocker gaan rijden.
Een alternatief is natuurlijk een Bataleon, maar ik vind dat vooral een compromis tussen de 2 bovenstaande opties. Eigenlijk kun je alles wat je met een camber ook kunt, maar je hebt net een beetje meer kans dat je freestyle kapriolen goed uit pakken :P
De Jam zou het perfecte board voor jou zijn van Bataleon. Vergelijkbaar met een Custom, maar dan met TBT. Dus een meer vloeiende en snellere kantenwissel en wat vergeeflijker zonder aan stijfheid te moeten inboeten. Eerlijk gezegd vind ik voor mensen die camber willen blijven rijden dit de perfecte optie voor "the next level".

Als je voor een rocker gaat zijn bijvoorbeeld de T.Rice en de TRS erg goede opties. de Dark Series kan ook nog, maar ik weet niet of de nederlandse importeur die ingekocht heeft. Vorig jaar niet namelijk.
Ik zou in jouw geval wel voor een hybrid rocker gaan. Dus met camber onder de voeten en rocker in het midden bijvoorbeeld. Op die manier word je boardje net iets agressiever.

Nitro Blacklight is inderdaad ook een optie. Voor Rome bijvoorbeeld de Anthem. Erg fijn boardje.

Als je als ICS bindingen hebt en daar bij zweert blijft misschien een Burton wel de beste optie aangezien ze daar voor gemaakt zijn. Als je toch wat anders wilt proberen is Union een goede optie. De Force of de Force SL zitten een beetje rond de Cartel wat stijfheid. Alleen is de Force een stuk goedkoper (199 euro)

Bedenk wel dat de Custom X echt een stuk stijver is dan de Custom. Een beetje jibben en springen op de piste is niet onmogelijk, maar als je dat regelmatig doet zou ik voor een andere plank gaan.

Ik zou voor een board gaan tussen de 25.5cm en de 26cm in het midden. Ik heb zelf maat 11 en ik vind dat over het algemeen het lekkerste rijden. Meestal rij ik 26cm aangezien dat nog net ff iets meer stabiliteit geeft.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  donderdag 4 november 2010 @ 11:07:21 #95
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88319055
quote:
Op donderdag 4 november 2010 10:52 schreef GenesiZ het volgende:
Dus je moet gewoon elke strapbinding kopen, maar wel erop letten dat je die ene schoen koopt :+
:?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  donderdag 4 november 2010 @ 11:37:59 #96
324038 kupsani
every day is good day!
pi_88320031
Die bataleon boards zien er idd ook erg goed uit.
blijven deze ook een beetje hun waarde behouden na een jaar of 2-3 of zijn ze dan rijp
om aan het plafond te hangen ter decoratie ;)
de jam is idd misschien ook wel een optie daar hij erg allround is.
die union sl bindingen hebben die ook toe straps?
Ik ben een echte internet shopper en daar vind ik weinig aantrekkelijks in prijs betreffende die unions sl

ik ga pas op 5 februari dus ik heb nog tijd zat om wat te zoeken...

PS: @Komakie bedankt voor je uitgebreide uitleg, daar heb ik wat aan _O_
I live for snowboarding!!!
pi_88320356
Ik heb deze:

Evil twin al sinds 2005 (ja ik weet het is 2006 model, maar was de eerste batch van test models etc)
En hij rijd nog als een tiet!

(ohja nog steeds discussie over wat erop staat :Y ik zeg steeds een paar rokers longen _O- )

[ Bericht 21% gewijzigd door KneusTeun op 04-11-2010 11:58:19 ]
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
  donderdag 4 november 2010 @ 11:49:49 #98
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88320471
quote:
Op donderdag 4 november 2010 11:37 schreef kupsani het volgende:
Die bataleon boards zien er idd ook erg goed uit.
blijven deze ook een beetje hun waarde behouden na een jaar of 2-3 of zijn ze dan rijp
om aan het plafond te hangen ter decoratie ;)
de jam is idd misschien ook wel een optie daar hij erg allround is.
die union sl bindingen hebben die ook toe straps?
Ik ben een echte internet shopper en daar vind ik weinig aantrekkelijks in prijs betreffende die unions sl

ik ga pas op 5 februari dus ik heb nog tijd zat om wat te zoeken...

PS: @Komakie bedankt voor je uitgebreide uitleg, daar heb ik wat aan _O_
Unions zijn overal bijna elk seizoen uitverkocht. Dus de kans dat je een goede deal krijgt is niet heel erg groot. Geld trouwens ook voor bijvoorbeeld Lib Tech boards.

Alle boards tegenwoordig zijn wel aardig lang houdbaar. Burton noemt het "Infinite Ride", maar in principe is het niets bijzonders in vergelijking met de andere merken. Lib Tech en Gnu boards zijn vaak in het begin erg stijl en "breken" na een tijdje een beetje. Dan worden ze iets softer. Wat op zich geen probleem is. Ze worden niet slap ofzo, maar het is wel zo.

Met toe straps bedoel je capstraps of niet? Die om je voet gaan ipv erover? Dat hebben ze bij Union ook, het zit alleen net iets meer richting een strap die over de schoen gaat. Het zit een beetje tussen een capstrap en een ouderwetse in.
Naar hun idee heb je dan meer de stabiliteit van een ouderwetse strap die over je tenen zit en het comfort van een capstrap. Dat laatste klopt in ieder geval. Je voelt hem absoluut niet zitten. Het eerste.... Ik heb nooit een gevoel van instabiliteit gehad bij een capstrap, maar ze moeten iets verzinnen als verkooppraatje denk ik :P

Zo kun je wel aardig zien hoe hij moet zitten. Half op je tenen, half erover:



Mede door de breedte van de strap zit hij heerlijk comfortabel.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  donderdag 4 november 2010 @ 11:50:30 #99
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88320498
quote:
Op donderdag 4 november 2010 11:46 schreef KneusTeun het volgende:
Ik heb deze: [ afbeelding ]
Evil twin al sinds 2005 (ja ik weet het is 2006 model, maar was de eerste batch van test models etc)
En hij rijd nog als een tiet!

(ohja nog steeds discussie over wat erop staat :Y ik zeg steeds een paar rokers longen _O- )
Plaatje is stuk :?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  donderdag 4 november 2010 @ 11:58:43 #100
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_88320768
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 11:50 schreef Komakie het volgende:

[..]

Plaatje is stuk :?
Thank god for tiny grab *O*
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')