abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88407905
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 14:27 schreef vosss het volgende:
120 RMS per stuk zet ik erop, dat heeft in het verleden altijd goed gegaan en ik verwacht dat dat nu ook nog gewoon goed gaat :)

De kelder waar ze gelegen hebben al die tijd is stofvrij en niet vochtig, dus ik denk niet dat ze echt geleden hebben zegmaar.

Ga ze nu aansluiten :)
Dat vermogen is idd goed.
Hoe speakers ook worden bewaard, het is gewoon nooit goed als ze stil liggen voor lange tijd.
Hoe/wat weet niet precies, maar dat is mij door diverse vakkundige mensen eens verteld. Heeft wel te maken met de ophanging en de surround, maar hoe/wat precies weet ik niet.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_89832287
In de categorie: weer inspiratie gekregen... ik heb maar eens wat gedaan met de Human Reign.

Inmiddels is de versterker ingebouwd:



En zo ziet de kofferruimte eruit met afdekking:



Speakers voor: Jehnert panelen met bijbehorende speakers (2x 165mm woofer + op de originele plek in het dashboard de middentoner en tweeter (oogt hetzelfde als origineel)). In de deur ziet het er als volgt uit:



En achter een tweeweg systeem bestaande uit tweeter en 200mm woofer (ook Jehnert):



Uiteraard de hele flikkerse bende gedempt met dynamat extreme. Zit nog een resonantie bij de rechterachter woofer in hele specifieke gevallen, maar die halen we er binnenkort wel uit.

De install klinkt werkelijk super. Dus zeer tevreden met het resultaat.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 12 december 2010 @ 14:41:37 #203
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_89833187
Ziet er leuk uit, maar welke blinde gazonflikker heeft dat gat wak in die afdekplaat gezaagd ?? :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_89833416
Respect voor het gebruikte materiaal, maar dat gat is idd een beetje het minpunt van de inbouw..
Keertje opnieuw, maar dan met een frees doen eventueel?

Verder niks dan lof! Leuk speelgoed! :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_89833586
Bewust gekozen voor het gat. Je mag er alles van vinden, maar op deze manier heb ik optimale ruimtebenuttig van de kofferbak (laten we wel zijn: ruimte heb je niet in overvloed bij een 911) icm voldoende koeling voor de versterker.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_89833728
Qua inbouw en ruimte gebruik vind ik het super, alleen dat gat een keer met een frees zagen is net de kers op de taart zeg maar..

Op deze manier je ruimte benutten is altijd verstandig iig!!
Maar je gaat toch geen boodschappen tas ofzo op de Human Reign zetten of wel? :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  zondag 12 december 2010 @ 14:55:56 #207
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_89833740
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 14:52 schreef DS4 het volgende:
Bewust gekozen voor het gat. Je mag er alles van vinden, maar op deze manier heb ik optimale ruimtebenuttig van de kofferbak (laten we wel zijn: ruimte heb je niet in overvloed bij een 911) icm voldoende koeling voor de versterker.
Heuj; no commment vwb de aanwezigheid van het gat, maar een beetje een rond/ovaal/symmetrisch gat maken is toch niet zo moelijk ?? :P

Dit ziet eruit als of er een kruisje is gezet in het midden, en daar vrij ruim omheen is gezaagd _O-

Het is de afwerking van het geheel, en ik vind dit een belediging voor het kunstwerk wat eronder zit .. ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_89833800
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 14:55 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Maar je gaat toch geen boodschappen tas ofzo op de Human Reign zetten of wel? :P
Nou, dat niet, maar een weekendtas wel.

Over 4 weken staat de auto in de sneeuw (in Italië, aan de rand van de piste...)!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_89833830
Leg er dan aub iets overheen ivm beschadigingen.. Zou zonde zijn van een toch unieke amp.
Want zeker compleet werkend zijn er niet veel :P

(of je maakt er een plexiplaat boven mbv afstandsbussen, en zorgt dat er iig lucht doorheen kan vanwege warmte/koeling)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_89834357
Plexiplaat is wat ik eerst wilde, maar kost teveel ruimte (m.i.).

Er komt iets overheen op het moment dat er baggage mee gaat. Alleen niet de hele tijd ivm koeling. Moet ik nog even kopen, maar gewoon een dikke stof die opgerold weer onder de plaat kan (waar thans ook nog boordgereedschap, bandenreparatieset, twee hesjes en een liter Mobil 1 5W 50 schuil houden ;) ).

De condensator trekt tot een leuke 100 ampere als het volume een beetje hoog staat, dus dan kun je wel raden hoeveel warmte er van dat ding af komt...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 12 december 2010 @ 15:16:41 #211
80382 manny
30 is best veel
pi_89834488
leuk topic. ik loopt wat te prutsen met de audio in mijn pick-up, is lastig door zeer compacte cabine met weinig inbouwruimte en snel ongewenste "echo" effecten.

prutsen betekent in dit geval nog niet 5% van de proffesionaliteit van de foto's hierboven.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  zondag 12 december 2010 @ 15:21:41 #212
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_89834658
Je kunt dit easy combineren; ik heb al een stuk of 10 van die vloertjes gemaakt, dat gat even fatsoeneren, of desnoods een nieuwe afdekplaat maken, de randen om het gat heen verdiep je één mm dieper als de dikte van het plexiglas die daar dan in gaat vallen, en het is een koud kunstje om ventilatiesleuven in de hele plaat te frezen, zodat de warmte door de bekleding heen weg kan, of desnoods maak je er 1 of 2 pc fannetjes in onder de bekleding die de warmte afvoeren.. da's wel het behoud van je dure versterker natuurlijk ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_89834861
Nou ja, de kop is het koellichaam van de versterker, dus ik verwacht nu geen problemen.

Daarnaast speel ik doorgaans verre van maximaal met dat ding, want hij gaat extreem hard en dat is nergens voor nodig. Het is een SQ install.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_89897339
de bovengenoemde instal extreem hard? Dan ben ik benieuwd wat hij bij een db-drag doet ;).

Overigens wel een mooie materiaalkeuze, en een leuke inbouw! Ikzelf val ook niet zo over dat 'scheve' gat. Het heb wel iets omdat de versterker ook gewoon een speelse bovenkant heeft.:)
pi_89897640
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 22:33 schreef robertzone het volgende:
de bovengenoemde instal extreem hard? Dan ben ik benieuwd wat hij bij een db-drag doet ;).
Alles is relatief. Mijn auto loopt ruim 320 km/u. Ik vind dat extreem hard en de meesten zullen dat met mij eens zijn.

Michel Perridon zal er echter minzaam om glimlachen en stapt vervolgens in zijn Bugatti.

Maar de eigenaar van een Bugatti Veyron SS lacht daar dan weer om.

Toch gaat het best fors, want a. kleine cabine en b. toch bijna een kilowatt (voor speelt op 2 ohm) RMS voorhanden. Dat is niet weinig zeg maar.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_89898365
Tis idd relatief..
Zelf vind ik alles tot een 150A continue nog niet extreem hard, maargoed het is net wat je gewend bent aan 'extreem hard'. Bij extreem hard denk ik aan db-drag wagens met een 8 a 18kw aan vermogen, en die constant 600A a 1000A wegtrekken :9

Mooi is anders, maar dat gaat pas hard..
Als je muziek luistert op flink volume trek je over het algemeen (klasse AB versterkers) echt niet meer weg dan 30 a 40A, maar dat is echt al meer dan genoeg om je oren te vergallen. Desondanks kan het heerlijk klinken en genieten zul je voor 10 :D (dat doe ik persoonlijk liever)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_89899117
Ik ga ook voor geluidskwaliteit. En die is top. Je hoort echt alle details, goede staging en het kan harder dan ik het in 9 vd 10 gevallen zou willen zetten.

En 18 Kw is een beetje idioot in een Porsche. Dit is al gek genoeg in een auto die EN sub 8 min BTG over de Ring wordt gegooid EN op wintersport mee gaat EN dagelijks vervoer is.

Met recht een polyvalente auto! ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_89963630
Ik wil deze speakers in mijn E30 cabriolet uit 1990 bouwen. Gaat dit passen en hebben jullie misschien nog andere suggesties?
Ik heb er naar geluisterd bij de mediamarkt en in vergelijking met een JBL setje van dezelfde prijsklasse vond ik de Infitity's beter klinken met een diepere bass.
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
  woensdag 15 december 2010 @ 21:37:18 #219
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_89976824
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 16:48 schreef Gkhn het volgende:
Ik wil deze speakers in mijn E30 cabriolet uit 1990 bouwen. Gaat dit passen en hebben jullie misschien nog andere suggesties?
Ik heb er naar geluisterd bij de mediamarkt en in vergelijking met een JBL setje van dezelfde prijsklasse vond ik de Infitity's beter klinken met een diepere bass.
De infinity's zijn kwalitatief wel beter denk ik.. en of het gaat passen weet ik niet, ligt aan de inbouwdiepte die je ter beschikking hebt ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_90372439
Heb ook weer eens wat gedaan,
Na het idee te hebben dat mijn sub zijn druk niet kwijt kon de poort aangepast.. volledig nieuw ontwerp. Ook wat bracings (versterkingen) van metaal gemaakt. Daarna nog es een lekkere pot verf (jachtenlak) eringesmeerd met het volgende resultaat :

En wat verder op de avond na 50schroeven vast draaien :


Morgen de rest doen (accuschroefmachien was leeg ;)) en terug in de auto zetten als de verf een beetje gedroogd is :).
En dan hopen op betere resultaten natuurlijk (A)
  vrijdag 24 december 2010 @ 13:11:54 #221
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_90388931
Ziet er goed uit, maarreehh,... die draadjes die ik zie zitten worden niet de draadjes waardoor de sub moet gaan eten hoop ik ?? :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_90398700
toch wel, die komen alleen ietwat nietig over in de kist op de foto zie ik :P.

Zijn gewoon 2 8kwadraat kabeltjes ;).. dus meer dan genoeg xD
  vrijdag 24 december 2010 @ 17:38:47 #223
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_90400447
Heb je ook gewoon houtlijm gebruikt?
pi_90404409
nee, dat wit is kit, gewoon bouwkit van bisson.. had achteraf beter transparant genomen ;)
pi_90404570
Uh misschien stomme vraag... die poort is toch wel berekend he?....

Ziet er stevig uit in ieder geval :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')