abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88261772
Three Six Mafia - Late Nite Tip ;)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_88262267
Thanks. Klinkt goed hier, glazen vallen om in de kast :') _O-
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_88263273
Een of ander opwaardeersetje uit een Alfa 155.
Komt opzich best lekker geluid uit, alleen de bas is soms wat minder.
When the priest killed a maiden in the metal church
Armored saints and warlocks watched the slaughter
Rage of the slayer forced the pretty maids
To kiss the Queen in crimson glory
pi_88265057
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 20:34 schreef vosss het volgende:
Zo hoort dat :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  woensdag 3 november 2010 @ 00:40:54 #156
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_88274152
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 20:34 schreef vosss het volgende:
Hier is wel eens een plantje van de vensterbank gefikkerd toen ik voor de deur stond te testen en afstellen met een nieuwe HU _O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_88276400
quote:

Diezelfde knakker (Steve Meade)heb een heleboel filmpjes op tuub staan :)
vosss is de naam,
pi_88281829
quote:
Op woensdag 3 november 2010 08:07 schreef vosss het volgende:

[..]

Diezelfde knakker (Steve Meade)heb een heleboel filmpjes op tuub staan :)
pff.. hoe lang gaan die auto's nog mee met zoveel trillingen de hele tijd.. kan me niet voorstellen dat het goed is voor wat voor verbinding (schroef, las, weetikveel) dan ook.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_88282532
Aantal jaar.. Sommige wagens rijden ondanks dit toch nog een jaar of 5/6 rond voordat ze veranderen naar een andere auto.

En ja, de volgende eigenaar krijgt dan alle ellende :P
Vermoeiing krijg je vanzelf :D
Prrrrttt
pi_88303825
Mede door dit topic dacht ik dat het weer eens tijd zoou worden om mn installatie in de auto te gooien, echter ben ik tot de conclusie gekomen dat mijn kist met 2 Rockford's te groot is voor mijn Lancia Delta en dus niet past. }:|

Zonder subs klinkt het toch net ff allemaal wat minder.
Dat moet ik toch even gaan regelen binnenkort denk ik zo :)
vosss is de naam,
pi_88330932
voor de liefhebbers heb ik mijn oude inbouw incl. componenten (1condensator minder) te koop voor een zacht prijsje ;)

Komt boven de 130db uit!
pi_88345700
Die woofers O+ Dikke nostalgie!
Kheb er zelf ook eentje gehad in een goed berekende gepoorte kist. Ding ging tekeer als een idioot haha

Hoe poreus zijn de foam randen inmiddels? Want andere woofers van me (RFjes uit '96) hebben onlangs een nieuwe foam rand gekregen :P
Prrrrttt
pi_88353239
Mijn Rockfords zijn nog ouwer als dat.

Ik heb ze in 97 tweedehands gekocht van de broer van een kameraad van mij en die had ze al zeker 5 jaar.

Ze doen het nog altijd prima _O_
vosss is de naam,
pi_88357862
Welke RF's heb jij dan nu? (type)

Het is bekend dat na zoveel jaar de foam rand het begeeft.. Een paar keer flink wat vermogen erop en de hele ellende scheurt door. Gelukkig zijn er genoeg vervangende randen te krijgen.

Heb je alleen ff de kunst nodig om ze te vervangen, want als je ze ook maar minimaal scheef plakt, loopt je sub aan en is ie zo kapot :P
Prrrrttt
pi_88359329
Al sla je me dood, 2 10-ers zijn het geloof ik zo uit mn hoofd.

Heb ze al lang niet meer in de auto gehad, ergens in 2005 ofzo voor het laatst. Ze zien er in elk geval nog prima uit :)
vosss is de naam,
  vrijdag 5 november 2010 @ 12:31:34 #166
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_88360123
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 12:08 schreef vosss het volgende:
Al sla je me dood, 2 10-ers zijn het geloof ik zo uit mn hoofd.

Heb ze al lang niet meer in de auto gehad, ergens in 2005 ofzo voor het laatst. Ze zien er in elk geval nog prima uit :)
Post eens een picca dan ?? en kun je ze niet in gesloten behuizingen bouwen, dan zijn ze toch veel kleiner ?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_88360782
Die oudere 10"jes doen het goed in een 20liter kist gesloten, maar de specs zijn gewoon nog op te vragen ervan :P

@voss; deze?

PCH-104/108 ('93); http://www.rockfordfosgat(...)s/pch-104_108-ts.pdf

Dit waren de eerste woofers die geproduceerd zijn door RF.

[ Bericht 39% gewijzigd door PerryVogelbekdier op 05-11-2010 12:58:28 ]
Prrrrttt
pi_88360953
De woofers, en met name het foam zijn nog in goede staat. Denk niet dat die 1,2,3 scheuren ;). Ik moet wel zeggen dat er één wat minder goed aan toe is als de andere.. die is nog als nieuw.

Dit is ook mijn eerste set, schitterende woofers voor het geld, en knallen echt met relatief weinig vermogen :D
pi_88361107
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 12:55 schreef robertzone het volgende:
De woofers, en met name het foam zijn nog in goede staat. Denk niet dat die 1,2,3 scheuren ;). Ik moet wel zeggen dat er één wat minder goed aan toe is als de andere.. die is nog als nieuw.

Dit is ook mijn eerste set, schitterende woofers voor het geld, en knallen echt met relatief weinig vermogen :D
Foam is na een jaar of 10 stukken minder als nieuw, maargoed geen ramp. Je kan (als je de adressen weet) gewoon de foam randen laten vervangen. Dan kun je er nog lang plezier aan hebben.

Het was ook mijn eerste sub. 160W RMS vermogen stond erop, en dat ding ging tekeer als een idioot haha :D Maar dat komt omdat het eigenlijk free air subs zijn.. Mooi om te zien dat er nog steeds mensen zijn die dat spul draaiend hebben..

Leuk spul voor auto's die oldskool / ratlook hebben en toch muziek willen :P (wat is je prijs ervoor evt zonder kistjes?)
Prrrrttt
pi_88361529
Heb ze te koop staan voor 30euro incl. kist.. Mogen los weg voor 25,00. Is volgens mij nog wel een reële prijs voor deze subs.
Eventueel daarbij een Fusion PPam8004 versterker, 2keer 225watt rms @ 4ohm. voor 100euro ;).

Vanmiddag komt er iemand langs om de complete set te beluisteren, helaas zit ie niet meer in de auto voor de juiste beleving.. dus hopen maar dat ie hem wel meeneemt :P
  vrijdag 5 november 2010 @ 13:17:02 #171
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_88361643
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 13:13 schreef robertzone het volgende:
Heb ze te koop staan voor 30euro incl. kist.. Mogen los weg voor 25,00. Is volgens mij nog wel een reële prijs voor deze subs.
Eventueel daarbij een Fusion PPam8004 versterker, 2keer 225watt rms @ 4ohm. voor 100euro ;).

Vanmiddag komt er iemand langs om de complete set te beluisteren, helaas zit ie niet meer in de auto voor de juiste beleving.. dus hopen maar dat ie hem wel meeneemt :P
Zo'n Pioneer sub heb ik ook nog gehad, en die had ik idd in mijn Kadeath gewoon in de hoedenplank hangen :Y Open air woofers ^O^
pi_88362484
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 13:13 schreef robertzone het volgende:

Das niet veel voor die subs.. Laat even wat weten als het vanmiddag niks geworden is :P
Prrrrttt
pi_88362508
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 12:31 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Post eens een picca dan ?? en kun je ze niet in gesloten behuizingen bouwen, dan zijn ze toch veel kleiner ?
Ze zitten in een kist van Rockford zelf zegmaar dus ik ga er vanuit dat die kist de perfecte maat/afmeting heeft voor die subs.

@PerryVogelbekdier: Zou zomaar kunnen, in elk geval wel uit de Punch series, dat weet ik nog.
Ik zal eens kijken of ik straks wat pics kan maken, kist staat in de kelder momenteel :)
vosss is de naam,
pi_88362611
Ik heb op de subs altijd 240W RMS gehad.

Nu heb ik gewoon 240 RMS op beide hoedenplankers staan. Klinkt ook lang niet slecht zonder kist. Ik mis alleen wat OEMPFFF zegmaar.

Tevens zou ik eik weer een composetje moeten hebben, maar om er nu weer veel geld in te steken.... geen idee, die hobby heeft mij in het verleden al een godsvermogen gekost, onder andere doordat 2x alles eruit gejat is en de nodige schade aan mijn auto's destijds.

Gelukkig had ik destijds allebei de keren mijn subs toevallig net even niet erin liggen dus die heb ik nog altijd O+
vosss is de naam,
pi_88362682
Als je alleen wat OEMPFFF mist en niet direct een sub in wil bouwen zou ik zeggen; investeer eens in een mooie compo set voorin. Micro-Precision 5 serie met dubbele kick. Zet daar maar eens echt 120W per kant op en moet je eens kijken hoeveel laag je krijgt.

Nadeel; kost meer dan die sub inbouwen, qua tijd om alles stevig in te bouwen ook
Voordeel; dat nemen ze minder snel mee :P
Prrrrttt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')