Wat een vervelende situatie.
De situatie kan natuurlijk heel anders in elkaar zitten dan jij denkt.
Misschien zijn je ouders een soort vrijheid overeengekomen....?
En als je vader wel daadwerkelijk vreemdgaat zonder dat je moeder het weet.... wil jij dan wel degene zijn die één en ander daadwerkelijk op de spits drijft? In sommige huwelijken loopt de relatie zelf opeens veel beter als er (tijdelijk) "een ander" in het spel is. Mensen worden weer opgepept, beseffen zich opeens weer wat ze willen, waar ze vor willen gaan, ontwikkelen weer meer sparkelgevoelens.... en als die weer in de oorspronkelijke relatie gestopt worden kan dat een positief effect hebben.
(neemt niet weg dat ik het vreemdgaan opzich afkeur...gewoonweg omdat ik heel wereldvreemd vertrouwen hoog in het vaandel heb staan)
En ja, misschien bedondert hij je moeder wel daadwerkelijk op een domme manier en kan het zijn dat je moeder zich extra gekwetst zal voelen als zij er ooit achter komt dat jij het al die tijd geweten hebt.
Moeilijke situatie. Ik zou openminded (en dat goed duidelijk maken) het gesprek met pa aangaan. Bevalt het je niet... geef hem 2 weken om of zijn biezen te pakken, ermee te stoppen of met je moeder te gaan praten, omdat jij je moeder anders inlicht.
Uiteindelijk zou ik de relatie, de keuzes en het oordelen aan je ouders zelf overlaten.
.......en wellicht geen goed idee... maar ja... ik heb af en toe ideeën die niet altijd even verstandig zijn.... ik zou het telefoonnummer waar de sms vandaan komt even opschrijven voor jezelf.
Niet om er direct iets mee te doen, maar gewoon voor de dag dat je er toch op rustige doordachte manier iets mee zou willen doen. (je weet nooit hoe een bal rolt)
Een expert is iemand die binnen een beperkt vakgebied alle mogelijke fouten heeft gemaakt.