abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88601946
Interessant! Even volgen :)
  zaterdag 13 november 2010 @ 08:52:40 #27
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_88664066
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 12:00 schreef Observer86 het volgende:
Waarin ben je afgestudeerd Static? En heeft het enige relevantie tot je huidige werkzaamheden?

Want op basis hiervan:

[..]

leid ik af dat je een of andere management studie hebt gedaan?

Het reizen en het ontmoeten van nieuwe mensen is natuurlijk leuk, maar verder puilen je werkzaamheden niet echt uit van complexiteit. Je moet immers constant dezelfde procedure volgen. Correct me if I'm wrong. Ik weet het fijne er ook niet van natuurlijk.
Ik ben niet afgesturdeerd. Ben ermee begonnen (HTS) maar ben na twee jaar het bedrijfsleven ingegaan als vakantiebaantje en daar blijven hangen. :)

Later bij British Telecom gaan werken, dáár heb ik wel een management opleiding gevolgd omdat ze me als een potential zagen.

quote:
Het reizen en het ontmoeten van nieuwe mensen is natuurlijk leuk, maar verder puilen je werkzaamheden niet echt uit van complexiteit. Je moet immers constant dezelfde procedure volgen. Correct me if I'm wrong. Ik weet het fijne er ook niet van natuurlijk.
I wish. :')

Elke organisatie heeft al een bepaalde structuur ingericht waar de nieuwe in moet passen, élke keer is het dus een compleet nieuw avontuur m.b.t. interfacing, home brewed OOS & BSS, etc.. Het enige dat redelijk hetzelfde is zijn de processes op T1 niveau en de eeuwige KPI's.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_88672000
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 08:52 schreef static het volgende:

[..]

Ik ben niet afgesturdeerd. Ben ermee begonnen (HTS) maar ben na twee jaar het bedrijfsleven ingegaan als vakantiebaantje en daar blijven hangen. :)
Leuk om te lezen dat je niet per definitië een HBO papiertje nog hebt om ergens aan de slag te kunnen.

quote:
Later bij British Telecom gaan werken, dáár heb ik wel een management opleiding gevolgd omdat ze me als een potential zagen.
[..]

I wish. :')

Elke organisatie heeft al een bepaalde structuur ingericht waar de nieuwe in moet passen, élke keer is het dus een compleet nieuw avontuur m.b.t. interfacing, home brewed OOS & BSS, etc.. Het enige dat redelijk hetzelfde is zijn de processes op T1 niveau en de eeuwige KPI's.
Die afkortingen zeggen mij niks, ben zelf nog met de HTS bezig. Maar ik had het blijkbaar bij het verkeerde eind.

- edit -

Wel een dappere zet van je toen om HTS op te geven en om je mogelijkheden bij het betreffende bedrijf te gaan verkennen. Had je van het bedrijf toen al toezeggingen zwart op wit staan of was het echt een sprong in het diepe?

[ Bericht 1% gewijzigd door Observer86 op 13-11-2010 16:42:48 ]
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."
-Albert Einstein
pi_88673838
---
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."
-Albert Einstein
  zondag 14 november 2010 @ 01:20:18 #30
15080 static
pi_88689397
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 15:20 schreef Observer86 het volgende:

[..]

Leuk om te lezen dat je niet per definitië een HBO papiertje nog hebt om ergens aan de slag te kunnen.

[..]

Ach, wat je leert en vers uit de schoolbanken komt staat zowat haaks op wat je moet hebben: ervaring. Heb het al zo vaak meegemaakt, ook in mijn teams, die denken volgens een vast stramien en dat kan niet in deze tak van sport waar je je continue moet aanpassen en out of the box moet denken. Daarom zijn de mensen in mijn positie al minsten 30+.

No offence btw. :)

quote:
Die afkortingen zeggen mij niks, ben zelf nog met de HTS bezig. Maar ik had het blijkbaar bij het verkeerde eind.
Dat is precies mijn punt (al stond er wel een typo in mijn post). :o

quote:
Wel een dappere zet van je toen om HTS op te geven en om je mogelijkheden bij het betreffende bedrijf te gaan verkennen. Had je van het bedrijf toen al toezeggingen zwart op wit staan of was het echt een sprong in het diepe?
Was eind jaren '80, een vriend van de familie had een bedrijf met alleen maar typemachines, ik had een Amiga ( :P ) op zolder staan en heb toen mét die Amiga e.e.a. geautomatiseerd waardoor ik een contract kreeg aangeboden. Was toen voornamelijk op het gebied van autobeveiligingen e.d. via het mobiele telecom-net. Keep in mind dat GSM nog niet eens gelanceerd was, dus dat hebben we samen met Philips gedaan.

Helaas is dat inelkaar geklapt, toen ben ik een paar jaar house-feestjes gaan organiseren en daarna weer de draad opgepakt.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  donderdag 18 november 2010 @ 10:14:59 #31
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_88854028
Maare, heb je al besloten/is er al meer duidelijkheid wat je nu gaat doen?
For those involved, No explanation is necessary
For those who are not, No explanation is possible
pi_89048326
Ff een berichtje uit Shenzhen ;)

Ik zit er nu, in Longhua. Ik zit er nu 3 maanden en moet zeggen dat het niet het meest briljante stuk van China is. Niet zo'n prettig volk, het verkeer is één grote chaos, 's morgens om half 7 beginnen ze hier met toeteren, omdat ze er niet langs kunnen (overal enkel glas, dus je moet slapen met oordoppen in).

Ik moet nog 2 maanden, en ben nu redelijk gewend hier. Shenzhen is groot, dus het kan best zijn dat ik gewoon in een verkeerde streek terecht ben gekomen. Misschien wel het vermelden waard: ze zijn nu een metro aan aan het leggen die naar Lo Wu gaat, vanuit daar kun je overstappen op de MTR van Hong Kong. Je neemt dan de lichtblauwe lijn, met als overstap Kowloon Tong.

Je moet dan wel de grens over, maar mij lijkt dat een multiple visum te regelen is via het bedrijf waar je voor gaat werken? Als wij niet naar HK konden reizen, zo'n 1x in de 2 weken, zou het een stuk saaier voor ons zijn geweest...

Ik zou me goed bedenken als ik jou was. Ik heb het geluk hier met mijn vriendin te zitten en dat het geheel slechts 5 maanden duurt. Voor ons is het een hele ervaring, dus dat maakt het geheel best dragelijk. Ik denk dat die ervaring voor jou minder is, gezien je geschiedenis in Hong Kong ;)
  woensdag 24 november 2010 @ 02:45:20 #33
15080 static
pi_89081372
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 10:14 schreef PyTh het volgende:
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 10:14 schreef PyTh het volgende:
Zo ongeveer wel ja. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')