Hey iedereen,
Ik zit er al een tijdje over na te denken om een jaar high school te gaan doen in Amerika als ik dit jaar slaag voor mijn Mavo examen (waarvan ik de kans schat op zo'n 99.99%:P) Ik doe op dit moment ook een professionele vooropleiding theater/zang bij Stichting Theaterstudio Apeldoorn (STA).
Nou mijn vraag,
is het daar mogelijk om veel met musical, dans, zang, theater lessen te doen? (Wel op hoog niveau)
+ Wat heb ik aan een high school certificaat in Nederland. In Amerika heb je niet niveau's zoals wij die kennen, zoals mavo, havo etc. Ik wil namelijk uiteindelijk klaar zijn met een HBO diploma, dat sowieso. Is het mogelijk dat als ik high school heb gedaan hier dan gelijk een HBO kan doen? Of moet ik perse nog 2 jaar havo doen (of een MBO, maar dat wil ik niet omdat (ik wil niemand in een boxje plaatsen hoor!) ik niet echt thuishoor op een MBO denk ik omdat mijn niveau toch wel hoger ligt, vraag me niet waarom ik dan naar mavo ben gegaan wat dat weet ik zelf ook niet

) voordat ik dus een HBO kan doen.
Ik wil graag high school doen omdat me dat echt een hele hele leuke ervaring lijkt! Ik wil graag leren over de cultuur daar en hun 'American way of life' en het lijkt me echt een fijne herinnering die je altijd met je mee blijft dragen. Ik ben wel goed in engels, ik heb in ieder geval een goede basis en ik kan me wel redden in het engels. Natuurlijk kan er nog heeel veel verbeterd worden maar dat is ook 1 van de redenen dat ik dit graag wil doen zodat ik ook vloeiend engels ga leren spreken.
Maargoed dit verhaal word een beetje aan de lange kant dus laat ik nog maar 1 keer de punten aansnijden waarover ik graag wat meer zou willen weten:
- Wat kan ik met high school in Nederland? Is dit geen 'gat' in mijn opleiding of een 'verspild' jaar?
- Ik heb me al aangemeld bij EF (iemand ervaring!?) en er word contact met me opgenomen voor een interview, hoe gaat zo'n interview?
- Is het het waard om op zo'n voorbereidingskamp te gaan? In mijn mail staat dat ik heb aangekruist dat niet te gaan doen terwijl ik het wel graag wil. Hoop dat ik dit nog kan veranderen.
Goed ik denk dat dit het voor voorlopig nog wel is.
In ieder geval, zou het super vinden als jullie hier wat meer over weten! Heb al op verschillende forums gezocht maar kon nog niet echt op de juiste antwoorden komen:)
Bedankt voor het lezen van dit lange bericht
Byebye!
People will tell you that you can't live your dreams... This is what I say:
NEVER SAY NEVER!