quote:Waarom doen ze dit in godsnaam niet ?!PVV wil af van wintertijd
DEN HAAG – De PVV wil dat de klok aan het begin van de winter niet meer een uur wordt teruggedraaid.
Uit Brits onderzoek zou blijken dat mensen meer buiten actief zijn indien er geen wintertijd is. Weliswaar is het dan ’s morgens later licht, maar daar tegenover staat dat het ’s middags later donker wordt.
De wetenschapper stelt dat als de klok aanstaande zaterdag niet een uur terug, maar een uur vooruit wordt gezet dit voor volwassenen 300 uur extra daglicht oplevert.
Europarlementariërs Barry Madlener en Lucas Hartong willen dat de EU onderzoek gaat doen naar het draagvlak onder de Europese bevolking om de wintertijd af te schaffen.
© NU.nl/Lucas Benschop
quote:Lol... je slaapt even lang..Op vrijdag 29 oktober 2010 14:05 schreef Dhaha het volgende:
Wintertijd moet blijven!! Lekker lang slapen!
quote:Godsamme gothic, wat is er nou leuk aan donkerte en grauwheid ?!Op vrijdag 29 oktober 2010 14:10 schreef Relko het volgende:
Ik ben helemaal niet chaggie in de winter, de winter is de fucking shit. Donkere dagen, sneeuw, reden om mijn dope muts weer op te doen. Wintor
quote:Als je dat Gothic gedoetje weghaalt ben ik bereid je gelijk te geven, immers neem ik het niet zo nauw met de tijd. Maar godverdomme ik ben geen gothic!Op vrijdag 29 oktober 2010 14:17 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Godsamme gothic, wat is er nou leuk aan donkerte en grauwheid ?!
En de temperatuur blijft gewoon hetzelfde, dus die muts kan je gewoon opblijven houden
quote:True true... daarvan krijg ik dus een winterdepressieOp vrijdag 29 oktober 2010 14:19 schreef Stokkie_ het volgende:
Prima idee, liever in de avond iets langer licht dan in de ochtend. D'r is echt niks zo irritant als in het donker weg gaan en in het donker thuis komen uit je werk.
quote:Op vrijdag 29 oktober 2010 15:22 schreef Socios het volgende:
Mensen die denken dat `het licht´ en `donker´ worden veranderd als de klok verzet wordt._!
Al spreek je met z´n allen af om om 23.00u op te gaan staan. De natuur verandert echt haar zonsopkomst en -ondergang niet hoor.
quote:Helemaal mee eens. "Wintertijd" bestaat niet, dat is namelijk de echte tijd. Zomertijd, dat is de neptijd.Op vrijdag 29 oktober 2010 15:24 schreef Integreerbeer het volgende:
Overigens is de wintertijd onze standaard timezone. Je moet dus de zomertijd afschaffen.
quote:Dude ik weet niet of je het weet hoor, maar als ze wintertijd afschaffen gaat het niet meer sneeuwen en is het altijd zomer, elke dwaas weet dat.Op vrijdag 29 oktober 2010 15:22 schreef Socios het volgende:
Mensen die denken dat `het licht´ en `donker´ worden veranderd als de klok verzet wordt._!
Al spreek je met z´n allen af om om 23.00u op te gaan staan. De natuur verandert echt haar zonsopkomst en -ondergang niet hoor.
quote:Dat is juist niet het geval.Op vrijdag 29 oktober 2010 15:27 schreef Relko het volgende:
Dude ik weet niet of je het weet hoor, maar als ze wintertijd afschaffen gaat het niet meer sneeuwen en is het altijd zomer, elke dwaas weet dat.
quote:Inderdaad, wat hij zegt.Op vrijdag 29 oktober 2010 15:24 schreef Integreerbeer het volgende:
Overigens is de wintertijd onze standaard timezone. Je moet dus de zomertijd afschaffen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |