abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 oktober 2010 @ 23:24:02 #1
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_88087601

Welkom in alweer deel 268 van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

======================================================================================

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom.

Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.

======================================================================================

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe.

Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten.

>> Met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten naar het buitenland
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV/Voordeeluren etc. op feestdagen
Er bestaat onduidelijkheid over de feestdagen welke anno 2010 gelden bij de Nederlandse Spoorwegen.
Dit zijn: Goede Vrijdag (2 april), 2e paasdag (5 april), Koninginnedag (30 april), Bevrijdingsdag (5 mei), Hemelvaartsdag (13 mei), 14 mei (dag na Hemelvaart), 2e pinksterdag (24 mei) aldus NS.nl.

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. Ook over stations welke (tijdelijk) gesloten zijn door bijvoorbeeld werkzaamheden, mogen hier niet ontbreken. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen Haven - Socios
Harlingen (- Haven) - Greavy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 28 oktober 2010 @ 23:27:07 #2
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_88087731
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 23:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

officieel niet, maar omdat de NS niet duidelijk is kun je idd met korting reizen

Nieuw deeltje: Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 268
Idd. Ik heb meestal toch geen moeite met begrijpend lezen, maar de website van de NS is een van de weinige dingen waar ik meermaals m'n hoofd op heb gebroken :')

Dank voor het zoekwerk in ieder geval allen, ik zal het morgen eens in de praktijk gaan brengen :7
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 oktober 2010 @ 23:38:28 #4
Maffe Fries
pi_88088162
quote:
Leuk gevalletje van oeps :P
pi_88089221
quote:
Ik stond op die trein te wachten op de loopbrug en verbaasde me er al over dat de trein helemaal rechts, dus dwars door de tuin heen, aan kwam rijden. Vervolgens werd ook het wissel naar spoor 7/8/9 gepasseerd waarna de trein dus op spoor 10 tot stilstand kwam. Ik had de indruk dat de machinist niet door had dat hij naar spoor 10 ging; hij remde niet eens maar reed gewoon door tot het sein. misschien dat dat procedure is, dat weet ik niet. Op het perron was de eerste omroep 'zal vandaag niet stoppen te Rotterdam', al snel gevolgd door 'rijdt vandaag helaas niet' (terwijl die er echt stond). Achterin de trein stond de HC verbaast van links naar rechts te kijken, vermoedelijk op zoek naar het perron... Uiteindelijk is de trein om 12.07 naar Dordrecht vertrokken.
Extra info van somda :)
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 29 oktober 2010 @ 00:03:04 #6
Maffe Fries
pi_88089341
quote:
Kritiek reizigers op keuze voor sneltrein

Reizigersplatform Rocov Fryslân uit stevige kritiek op de extra avondtrein tussen Leeuwarden en Groningen.

Die trein, die vanaf half december gaat rijden, wordt een sneltrein. Rocov Fryslân wil een stoptrein. Bovendien moet die trein op een ander tijdstip rijden dan Arriva van plan is, zegt het platform.
Bron: http://www.lc.nl/frieslan(...)keuze-voor-sneltrein

Duurde even voordat deze imo terechte kritiek kwam
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 00:37:40 #7
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_88090944
Doe je best en raad het station (als je durft!)

tevens TVP

(ter informatie opruiming van duplo kleine bork aka Bram)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_88091980
Blijdorp of Coevorden

[ Bericht 46% gewijzigd door Temlin op 29-10-2010 01:19:39 ]
pi_88092973
In het vorige topic had ik nog een vraag gesteld of iemand weet waarom de HollandRailShow in het spoorwegmuseum gesloten is.

Tevens is er deze vrijdag, zaterdag en zondag Eurospoor in de Jaarbeurs in Utrecht. Ik ga maar eens een kijkje nemen, ben er al weer twee of drie jaar niet meer geweest.

Wellicht nog anderen hier die ik kan treffen? Ik ben te herkennen aan het ontbreken van een linnen tasje om mijn schouder.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 06:25:43 #10
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_88094201
Over die nachttrein Gv-Gn (PSM vroeg daar naar): dat was ergens eind 19e eeuw.

quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 00:37 schreef bork het volgende:

[ afbeelding ]

tevens TVP

Lijkt op de Clock Tower uit Back to the Future.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_88094406
Zo, heb ik 'm toch eindelijk te pakken *O*
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 08:41:20 #12
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88095230
Je zou maar moeten kijken naar die beelden. Juk.
pi_88095300
HA. Error.

Treinintensiteit:
Vanaf Amersfoort rijden er in de spits zes Intercity’s en twee stoptreinen richting
Utrecht; buiten de spits twee stoptreinen minder.
Vanaf Utrecht rijden er in de spits zes Intercity’s en twee
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 09:10:33 #15
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88095460
http://www.flickr.com/photos/47966289@N02/5115173900/
Een foto van Plan V op 22 oktober in Leeuwarden!
pi_88095975
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 00:03 schreef Peterselieman het volgende:
Bron: http://www.lc.nl/frieslan(...)keuze-voor-sneltrein

Duurde even voordat deze imo terechte kritiek kwam
Terecht? :')

Kritiek van niets. Verreweg de meeste reizigers gaan in de `avondtreinen´ van Groningen naar Leeuwarden of andersom. Een Sneltrein is zeer gewenst. Ik heb zelfs al een aantal `avondreizigers´ in de trein heel blij weten te maken met de mededeling dat Deutsche Bahn vanaf de nieuwe dienstregeling ook in de avond Sneltreinen in gaat zetten. Het tijdstip van vertrek zou alleen ter discussie kunnen staan omdat de snel- en stoptrein vlak achter elkaar vertrekken. Maar goed, dat maakt opzich niet veel uit, alleen voor reizigers naar Buitenpost.
pi_88096828
heeft iemand voor mij een foto van wadlopers in Polen stijl?
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
pi_88097276
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 10:10 schreef Mr.Jorn. het volgende:
heeft iemand voor mij een foto van wadlopers in Polen stijl?
pi_88097416
quote:
Gaar. Dat ding kon niet even omgerangeerd worden??
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:08:37 #20
Maffe Fries
pi_88100482
pi_88100621
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 12:08 schreef Peterselieman het volgende:
Wat een titel van het artikel: http://www.blikopnieuws.n(...)_van_passagiers.html
Alsof er veel Plan V komt in Leeuwarden.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:14:09 #22
Maffe Fries
pi_88100664
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 12:13 schreef Socios het volgende:

[..]

Alsof er veel Plan V komt in Leeuwarden.
Tot DRGL 2007 iig op vrijdag wel planmatig :P
pi_88100768
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 12:14 schreef Peterselieman het volgende:
Tot DRGL 2007 iig op vrijdag wel planmatig :P
Plan V te Leeuwarden in november 2007. :P

vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:40:07 #24
45532 ziggyziggyziggy
pi_88101596
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 12:08 schreef Peterselieman het volgende:
Wat een titel van het artikel: http://www.blikopnieuws.n(...)_van_passagiers.html
Dat was jaren geleden toch al opgelost?
pi_88102467
quote:
6.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 00:37 schreef bork het volgende:

[ afbeelding ]

tevens TVP

Utrecht Maliebaan :P
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:09:04 #26
Maffe Fries
pi_88102575
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 12:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Dat was jaren geleden toch al opgelost?
Volgens mij ook ja. Rustiger aan komen rijden en op de tijden dat er een trein stil staat de wc's op slot.
pi_88102691
quote:
14.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 13:09 schreef Peterselieman het volgende:
op de tijden dat er een trein stil staat de wc's op slot.
de ECHTE oplossing is natuurlijk een gesloten afvalwatersysteem.
pi_88102784
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 13:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat hebben tegenwoordig/ inmiddels verreweg de meeste treinen die in Leeuwarden komen. :+
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:19:57 #29
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_88102940
quote:
Ik heb zelfs al een aantal `avondreizigers´ in de trein heel blij weten te maken met de mededeling dat Deutsche Bahn vanaf de nieuwe dienstregeling ook in de avond Sneltreinen in gaat zetten.
Deutsche Bahn zet geen enkele trein in tussen Groningen en Leeuwarden. Dat doet Arriva.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:20:38 #30
Maffe Fries
pi_88102957
quote:
15s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 13:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Uiteraard, maar tot die tijd is dit wel een handige oplossing
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:29:05 #31
321756 FirstBaby
Only one baby could be first!
pi_88103262
Dames en heren,

Even een vraagje...
Ik zat op de site van de NS te kijken naar een verbinding van Arnhem naar Groningen op zondagavond a.s. Nu zegt de planner dat er een rechtsteeekse verbinding is van Arnhem naar Groningen (dus zonder over te stappen in Zwollywood).
Ik rij deze rit redelijk vaak, maar van een rechtstreekse verbinding heb ik nog nooit gehoord. Is dit tijdelijk of heb ik de invoering van een nieuwe dienstregeling gemist.

Alvast bedankt voor het antwoord!

P.S. Mijn eerste post of Fok! Ik hoop dat dit de goede plek is om de vraag te posten.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:32:12 #32
45532 ziggyziggyziggy
pi_88103367
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 13:29 schreef FirstBaby het volgende:
Dames en heren,

Even een vraagje...
Ik zat op de site van de NS te kijken naar een verbinding van Arnhem naar Groningen op zondagavond a.s. Nu zegt de planner dat er een rechtsteeekse verbinding is van Arnhem naar Groningen (dus zonder over te stappen in Zwollywood).
Ik rij deze rit redelijk vaak, maar van een rechtstreekse verbinding heb ik nog nooit gehoord. Is dit tijdelijk of heb ik de invoering van een nieuwe dienstregeling gemist.

P.S. Mijn eerste post of Fok! Ik hoop dat dit de goede plek is om de vraag te posten.
Dat is alleen dit weekend, vanwege werkzaamheden tussen Zwolle en Amersfoort.
pi_88103386
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 13:29 schreef FirstBaby het volgende:

Is het gevolg van de geplande werkzaamheden tussen Amersfoort en Zwolle.

Je kan inderdaad van Arnhem naar Groningen zonder overstap! Geniet ervan.

De nieuwe dienstregeling gaat pas 12 december a.s. in overigens.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:33:39 #34
45532 ziggyziggyziggy
pi_88103416
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 13:19 schreef ReisT het volgende:

[..]

Deutsche Bahn zet geen enkele trein in tussen Groningen en Leeuwarden. Dat doet Arriva.
Precies. DB heeft ook aangegeven de naam Arriva te blijven gebruiken.
pi_88103473
Geld van het weekend in verband met werkzaamheden aan de ijselbrug, voor de hanzelijn.

quote:
Door de werkzaamheden aan de dive-under rijden er geen treinen tussen 't Harde en Amersfoort in beide richtingen van vrijdag 29 oktober 23.00 uur tot en met zondag 31 oktober.
* Reizigers tussen Amersfoort en Zwolle via Deventer v.v., extra reistijd 30 minuten;
* Er rijdt elk halfuur een directe Intercity van Groningen naar Arnhem v.v.. Hierdoor hoeven reizigers vanuit de richting Amersfoort alléén maar in Amersfoort over te stappen;
* Er rijdt elk halfuur een stoptrein tussen 't Harde en Amersfoort in beide richtingen;
* Tussen 't Harde, Wezep en Zwolle v.v. rijdt elk halfuur een stopbus.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:38:25 #36
Maffe Fries
pi_88103578
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 13:35 schreef Temlin het volgende:
Geld van het weekend in verband met werkzaamheden aan de ijselbrug, voor de hanzelijn.
[..]

Handig om vanuit de richting Amersfoort alleen maar in Amersfoort over te hoeven stappen als er een rechtstreekse trein tussen Groningen en Arnhem rijdt.
pi_88103579
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 13:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Precies. DB heeft ook aangegeven de naam Arriva te blijven gebruiken.
Ik reis waar `Arriva´ exploiteert altijd (na 09.00u) met mijn BahnCard van Deutsche Bahn met 40% korting (25% in Duitsland, maar dan ook voor 09.00u). Er is nog nooit naar een Arriva- of NS-kortingskaart gevraagd.
pi_88103791
quote:
14.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 13:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Handig om vanuit de richting Amersfoort alleen maar in Amersfoort over te hoeven stappen als er een rechtstreekse trein tussen Groningen en Arnhem rijdt.
huh? :?
pi_88103819
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 13:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat moet natuurlijk Deventer zijn. Amersfoort - Groningen met één overstap net als Amersfoort - Konstanz.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:45:13 #40
Maffe Fries
pi_88103825
quote:
5s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 13:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

quote:
* Er rijdt elk halfuur een directe Intercity van Groningen naar Arnhem v.v.. Hierdoor hoeven reizigers vanuit de richting Amersfoort alléén maar in Amersfoort over te stappen;
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:49:17 #41
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88103993
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 12:17 schreef Socios het volgende:

[..]

Plan V te Leeuwarden in november 2007. :P

[ afbeelding ]
Resize hem es ff lekker....
pi_88104063
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 13:49 schreef greavy het volgende:
Resize hem es ff lekker....
Ehm, nee. Ik post al vele jaren foto's van 214 kb (in dit geval) (max. 500 kb in andere gevallen) en dan zou het nu ineens niet goed zijn? :')
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:53:51 #43
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88104171
quote:
Amersfoort moet Deventer zijn:

Reizigers Utrecht-Zwolle ev omreizen via Arnhem of via Amersfoort -> Deventer -> Zwolle ev
Reizigers Amersfoort - Zwolle ev via Deventer
Groningen-Zwolle-Arnhem rijdt met 6 bakken IRM & 1 omloop met 7 bakken ICM(m) volgens planning
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:54:48 #44
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88104213
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 13:51 schreef Socios het volgende:

[..]

Ehm, nee. Ik post al vele jaren foto's van 214 kb (in dit geval) (max. 500 kb in andere gevallen) en dan zou het nu ineens niet goed zijn? :')
Excuses, zie dat het wel goed is. Bij mij ging het even niet helemaal goed, want kreeg een zeer grote foto te zien. Is nu wel goed btw.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:01:15 #45
321756 FirstBaby
Only one baby could be first!
pi_88104466
Bedankt voor alle aanvullende info!
pi_88104626
quote:
14.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 13:45 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

[..]

ja, dat stond er al eerder idd :')
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:19:20 #47
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88105122
Amersfoort, 28 augustus 2010. Waar de Leeuwarden1 en Leeuwarden2 Shuttles normaal niet naast elkaar staan, trad er vandaag een stroomstoring op te Hilversum dankzij inslag van bliksem. Treinen reden in beperkte mate, en enkele treinen hebben meer dan 30 minuten op vertrek moeten wachten. Cargo's waren om deze reden ook in Amersfoort opgehouden, verder rijden mocht tot nader order niet meer, maar was ook niet mogelijk. Hier stond de Leeuwarden1 en Leeuwarden2 naastelkaar te wachten op groen licht, wat toen nog uren geduurd heeft. Links van de cargo's staat DD-AR 7865, loc 1731 en Plan V 820. Buiten beeld staat Plan U 115. Tegenwoordig staat Plan U 115 op spoortje 16, omdat Prorail maandelijks onderhoud pleegt aan spoortje 18 (is een railinzetplaat)
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:26:48 #48
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_88105358
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 13:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Utrecht Maliebaan :P
:o w/ _O_
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:29:40 #49
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88105456
Bij welk 'station' sta ik hier?
pi_88105478
Harlingen Haven natuurlijk
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:30:37 #51
Maffe Fries
pi_88105485
Dat was het in aanbouw zijnde Harlingen Haven :P
pi_88105772
te laat :6
pi_88105855
godver. Is het daar nou NOG niet klaar?? 8)7
pi_88105955
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 14:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Alles voor het beschermen van Harlingen en het achterland tegen hoogwater:

vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:50:47 #55
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88106179
quote:
13s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 14:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Foto was van 2 April ;)
Harlingen Haven enzo is al klaar. Ze zijn nu nog bezig met de keermuur. Je moet er straks op kunnen lopen. Ziet er wel netjes uit!
pi_88107433
OP plaatje is trouwens dood -O-
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 15:28:07 #57
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88107619
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 15:22 schreef Ireyon het volgende:
Niet meer hoor.
pi_88107631
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 15:22 schreef Ireyon het volgende:
Nee, hoor:

pi_88107918
Mja wtf dat is dan ook echt net 10 seconden na mijn post gefixt :')
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 16:02:18 #60
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88108953
Lag de server waar het plaatje op stond even plat ofzo.

Effe een Tweet naar NS_Online gestuurd, foutje op de website is verholpen:
* reist u tussen Groningen en Amersfoort, dan hoeft u alleen over te stappen in Deventer
pi_88109318
Die hoere mobiele planner ligt weer eens plat godverdomme
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 16:14:32 #62
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88109469
Niet bij mij :)
pi_88109501
Zolang de trein maar wel rijdt he!
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 16:20:20 #64
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88109703
Owhja, de HSA / DE-II 186 die morgen op pad gaat richting Rotterdam is inderdaad een donateursrit. En rijdt niet naar de havens.

De donateursrit gaat Winterswijk-Rotterdam, alwaar ze naar RailZ gaan en een boottochtje doen, en dan weer terug met de 186 richting Winterswijk.

Winterswijk vertrek.7:00
Zutphen doorkomst.7:58
Arnhem vertrek.8:18
Utrecht CS vertrek.9:19
Gouda doorkomst.9:45
Rotterdam CS aankomst.10:13

Rotterdam CS vertrek.16:08
Gouda doorkomst.16:31
Utrecht CS vertrek.17:12
Arnhem vertrek.18:00
Zutphen vertrek.18:28
Winterswijk aankomst.19:12
pi_88109799
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 16:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Die hoere mobiele planner ligt weer eens plat godverdomme
Reisplanner Xtra nog niet gedownload :) ?
pi_88112079
quote:
1.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 16:22 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Reisplanner Xtra nog niet gedownload :) ?
Jawel, maar daar kan ik nog niet enthousiast van worden. M.ns.nl werkt tenminste met verkortingen, Xtra niet. Xtra gaat ook eerst druk uitzoeken waar je bent en welke stations er in de buurt zijn. DAT WEET IK ZELF OOK WEL :( Als ik knoerhard door staphorst knetter dan interesseert het me geen lor als Hoogeveen in de buurt is. Ik pak dat ding dan juist om te kijken of ik in Groningen mijn aansluiting naar Nieuweschans nog haal. Bijvoorbeeld.

Neuh, die Xtra is hem nog niet voor mij :N
pi_88112985
Overigens zie ik niet waarom Xtra het wel zou doen als m.ns.nl plat ligt :?
pi_88114438
quote:
1.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 16:20 schreef greavy het volgende:
Owhja, de HSA / DE-II 186 die morgen op pad gaat richting Rotterdam is inderdaad een donateursrit. En rijdt niet naar de havens.

De donateursrit gaat Winterswijk-Rotterdam, alwaar ze naar RailZ gaan en een boottochtje doen, en dan weer terug met de 186 richting Winterswijk.

Winterswijk vertrek.7:00
Zutphen doorkomst.7:58
Arnhem vertrek.8:18
Utrecht CS vertrek.9:19
Gouda doorkomst.9:45
Rotterdam CS aankomst.10:13

Rotterdam CS vertrek.16:08
Gouda doorkomst.16:31
Utrecht CS vertrek.17:12
Arnhem vertrek.18:00
Zutphen vertrek.18:28
Winterswijk aankomst.19:12
Ja, dat dacht ik dus al. Ben je er nou al achter waarom je die brief niet gehad hebt? :?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 29 oktober 2010 @ 19:12:43 #69
Maffe Fries
pi_88115723
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 15:28 schreef Socios het volgende:

[..]

Nee, hoor:

[ afbeelding ]
layout ziet er niet uit op dat plaatje :r
pi_88115754
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 19:12 schreef Peterselieman het volgende:
layout ziet er niet uit op dat plaatje
FOK!silver layout is de beste layout ooit. :P
pi_88116075
doe mij die header met die tetten eens ^O^
pi_88116234
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 19:22 schreef Dr_Flash het volgende:
doe mij die header met die tetten eens ^O^
Die is gewoon standaard, hoor. :P
pi_88116325
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 19:26 schreef Socios het volgende:

[..]

Die is gewoon standaard, hoor. :P
ik krijg allemaal bladeren die normaal op de rails liggen
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 20:07:23 #74
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_88117747
Eurostar wählt Siemens statt Alsthom: http://www.railjournal.co(...)rostar-contract.html

Goed nieuws dus.
pi_88117839
Alsthom is toch met een h? :?
  Redactie Sport vrijdag 29 oktober 2010 @ 20:12:34 #76
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_88117899
Volgens mij vroeger wel ja, maar is het tegenwoordig zonder
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 20:15:33 #77
111382 Ofyles2
pi_88117999
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 20:12 schreef dennistd het volgende:
Maar dat maakt voor het bericht niet zoveel uit.

Hoofdzaak is dat een Frans bedrijf teruggefloten is vanwege een eenzijdige kijk op het wereldje...
pi_88118224
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 20:12 schreef dennistd het volgende:
Oh dat is helemaal een raar verhaal dan :?
pi_88118758
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 20:15 schreef Ofyles2 het volgende:
Hoofdzaak is dat een Frans bedrijf teruggefloten is vanwege een eenzijdige kijk op het wereldje...
Da's waar.

Trouwens niet zo moeilijk ook, zelf voeren die kutstokbroodvreters toch geen ruk uit. Laat iemand anders dan maar het ijzer bouwen. Terwijl zij er vrolijk op los staken :r Uitschot dat t is :r
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 21:59:18 #80
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88122634
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 18:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, dat dacht ik dus al. Ben je er nou al achter waarom je die brief niet gehad hebt? :?
Ja. Een fout van hun. Ik was 'ineens' uitgeschreven bij het donateursbestand waarbij hun de reden ook nog eens niet weten... Er word gekeken hoe dit het beste opgelost kan worden :o

Morgen maar eens wat later mijn nest uit. Meestal neem ik 5:40 stoptrein op zaterdag, vandaag maar eens de 7:40.

[ Bericht 6% gewijzigd door greavy op 29-10-2010 22:09:17 ]
pi_88125265
quote:
Uiteindelijk rijden op 29 augustus in 2011 de eerste treinen vanuit Nijmegen door de dive-under richting het station.
O+
pi_88126219

*O*
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 01:08:48 #83
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_88130728
Oh, hier zijn jullie. Ik was jullie al kwijt! :)

Over Arriva/DB: toen DB Schenker de Engelse goederenvervoerder EWS (English, Welsh and Scottish) overnam werd er eveneens gezegd dat de naam en huisstijl (drie leeuwen in het logo) behouden zouden blijven. Inmiddels is dat hernoemd tot DB Schenker Rail UK, Ltd. en wordt alles omgestickerd en gelabeld naar Verkehrsrot.

Zoiets kan bij Arriva dus ook best nog gebeuren.
pi_88136305
sterker nog, dat ligt in de lijn der verwachting.

Overigens wel raar dat Arriva niet echt huiskleurenlijkt te hebben. Dat rood-wit in Nederland vind ik maar niks. Het oceaanblauw waarmee ze in o.a. Zuid-Duitsland rijden vind ik dan veel mooier :)
pi_88136437
Zeg nou zelf:

*O* O+ *O*

vs.

-O- :N -O-

Lijkt me duidelijk :)
pi_88136509
Dat komt gewoon omdat het blauwe getrokken materieel is. :D

Waren de kleuren andersom geweest, dan waren de rode rijtuigen en een rode locomotief mooier dan een blauwe GTW...

Maar sowieso, dat rood en wit past toch al mooi bij de kleuren van Deutsche Bahn. :P
pi_88136527
Welke dienst(en) rijdt die blauwe trein eigenlijk?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 30 oktober 2010 @ 12:11:06 #88
Maffe Fries
pi_88136558
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 12:09 schreef Socios het volgende:

Waren de kleuren andersom geweest, dan waren de rode rijtuigen en een rode locomotief mooier dan een blauwe GTW...

Maar sowieso, dat rood en wit past toch al mooi bij de kleuren van Deutsche Bahn. :P
Waarom had ik die opmerking al verwacht? :')
pi_88137641
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 12:09 schreef Socios het volgende:

Nee homo.
pi_88137650
quote:
1.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 12:10 schreef Socios het volgende:
Ze doen sowieso een aantal boemels vanuit Munchen.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_88137684
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 12:10 schreef Socios het volgende:
Mooi uitzoekertje voor jou he :)

Date picture taken uit de exif halen, bordje Lindau Hbf staat er ook bij, HAFAS doet de rest wel voor je :P

Het was overigens EXACT een week geleden nu. 23 oktober @12:55.
pi_88137805
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 12:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee homo.
Wordt verworpen.
pi_88137877
Heb je met de trein trouwens wel een fatsoenlijk uitzicht over de Bodensee? Dacht afgelopen zomer "oh mooie route met de auto" maar dan zie je vervolgens alleen weiland en stinkdorpjes -O-
pi_88137932
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 13:00 schreef Ireyon het volgende:
Heb je met de trein trouwens wel een fatsoenlijk uitzicht over de Bodensee? Dacht afgelopen zomer "oh mooie route met de auto" maar dan zie je vervolgens alleen weiland en stinkdorpjes -O-
Oh reken maar van yes *O*

Er zijn flinke stukken waar hij pal langs het water rijdt, al is dat niet echt op de noordelijke oever. Maar eigenlijk is het heel de Zwitserse oever vlak langs het water rijden (meestal binnen 100-200 meter van het water zeg maar.)
pi_88138216
Mooi, alvast iets om rekening mee te houden voor een volgende keer Interrailen ^O^
pi_88138472
Ik bied in het Te Koop topic wat NS spullen aan

[TK] NS spullen ( Nederlandse Spoorwegen)
  One tough cookie zaterdag 30 oktober 2010 @ 14:03:48 #97
169210 liesje1979
pi_88140039
Hoi Socios,
Ik zit in treinstelnummer: 4043 tussen Den Haag en Amersfoort.
:W
pi_88140422
Hoi Liesje :W
pi_88140471
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 14:03 schreef liesje1979 het volgende:
Hoi Socios,
Ik zit in treinstelnummer: 4043 tussen Den Haag en Amersfoort.
:W
Hey. :D Goede treinreis. :*
  One tough cookie zaterdag 30 oktober 2010 @ 14:42:09 #100
169210 liesje1979
pi_88141065
Nu in 4072. Moet straks op Deventer weer overstappen naar Zwolle Groningen, maar ik denk niet dat mijn accu het nog zolang trekt. :')
pi_88141163
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 14:42 schreef liesje1979 het volgende:
Nu in 4072. Moet straks op Deventer weer overstappen naar Zwolle Groningen, maar ik denk niet dat mijn accu het nog zolang trekt. :')
Wat ga je in Groningen doen? :o Kom anders naar Leeuwarden. :P
  One tough cookie zaterdag 30 oktober 2010 @ 14:48:05 #102
169210 liesje1979
pi_88141216
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 14:46 schreef Socios het volgende:

[..]

Wat ga je in Groningen doen? :o Kom anders naar Leeuwarden. :P
Verjaardag van mijn oma vieren, in Zuidbroek om precies te zijn. En ik ga vanavond ook weer terug, dan heb ik even weer genoeg in de trein gezeten. Volgens mij moeten we terug ook via Deventer. :P
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 14:50:39 #103
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_88141277
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 20:07 schreef Ofyles2 het volgende:
Eurostar wählt Siemens statt Alsthom: http://www.railjournal.co(...)rostar-contract.html

Goed nieuws dus.
Mooi.

quote:
The judge, Mr Geoffrey Vos, dismissed Alstom's application and denied Alstom leave to appeal.
'..en BLIJF weg.'
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 14:57:37 #104
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_88141485
Mm, Alstom is zich nog aan het beraden op eventueel verdere stappen, als ik het bericht op www.Alstom.com goed begrijp. Kan het me ergens wel indenken ook hoor, als je een Frans bedrijf bent en je een miljoenencontract voor je neus weggekaapt ziet worden.

quote:
Statement from Alstom following the UK High Court ruling

29 October 2010

Alstom notes today's ruling at the UK High Court and the recognition by the judge that Alstom demonstrated that it has a serious case to be tried, with respect of the uncertainty surrounding the Channel tunnel safety rules and on the evaluation process of the tender.
Alstom will pursue alternative legal options to uphold its position. The company has already submitted its case to the European Commission.
pi_88142186
Ze moeten niet zo zeiken. Typisch Frans, kan het niet hebben dat een niet-Frans bedrijf een aanbesteding wint en dat men gewoon ongelijk heeft. (Naast het feit dat hun treinen kennelijk ook minder geschikt zijn)...
dag
  One tough cookie zaterdag 30 oktober 2010 @ 15:53:38 #106
169210 liesje1979
pi_88142897
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 15:53 schreef liesje1979 het volgende:
8715
Schommel ze :')
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 16:51:42 #108
45532 ziggyziggyziggy
pi_88144506
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 14:48 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Verjaardag van mijn oma vieren, in Zuidbroek om precies te zijn. En ik ga vanavond ook weer terug, dan heb ik even weer genoeg in de trein gezeten. Volgens mij moeten we terug ook via Deventer. :P
Klopt.
pi_88144661
Poeh, Den Haag - Zuidbroek via Deventer, en terug :D
Geen half werk. 598 km _O_
  Redactie Sport zaterdag 30 oktober 2010 @ 17:24:54 #110
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_88145465
Zo, ik zit ook weer in de trein terug naar enschede. Trein 1759 trouwens, in stel 4081 :P. Met internet !!!
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_88145583
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 17:24 schreef dennistd het volgende:
Zo, ik zit ook weer in de trein terug naar enschede. Trein 1759 trouwens, in stel 4081 :P. Met internet !!!
Ik heb in elke trein internet :P

In Nederland toch minstens :Y
pi_88146130
Het treinstel waar ik in zat, 4206 geloof ik, had geen internet ;{ Boehoe.
pi_88146131
Geen telefoon met onbeperkt internet erop :') ?
pi_88146150
Verdomme m'n inspiratie voor leuke ritjes raakt op ;( . Elk interessant traject dat met een studentenbudget te doen is, heb ik al gedaan.
pi_88146756

Dit weekend worden ter hoogte van Hattem de eerste nieuw aangelegde sporen ten behoeve van de Hanzelijn aan de reguliere spoorlijn Zwolle-Amersfoort gekoppeld, waardoor er geen treinverkeer mogelijk is tussen Zwolle en 't Harde. Naast de vele reizigers moest ook de Leeuwarden-shuttle worden omgeleid via het baanvak Zwolle-Deventer. Met ruim een uur vertraging aan de broek passeerde dan toch rond de klok van half 2 de ACTS 1619 met de goed en fraai beladen trein 50063 het dorp Wijhe. Wijhe, ontdekt in het jaar 960 als Wie en tegenwoordig door de inwoners als Wieje bestempeld, is vooral herkenbaar door de fraaie korenmolen op het dorpsplein. De uit 1703 stammende Wijhese molen is achtkantig, uit hout gesneden, heeft de tweede wereldoorlog overleefd, is in 1979 flink gerestaureerd en tot op de dag vandaag op vrijwillige basis in gebruik en te bezichtigen.
pi_88146781
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 17:48 schreef Ireyon het volgende:
Verdomme m'n inspiratie voor leuke ritjes raakt op ;( . Elk interessant traject dat met een studentenbudget te doen is, heb ik al gedaan.
Düren - Heimbach ook?
Luik - Aachen ook?
Köln - Trier - Luxemburg - Luik ook?
pi_88146988
Wat zijn ze aan het filmen op Den Bosch? Op het uiteinde van perron 4a staat een complete filmcrew met dolly op zo'n setje rails.
pi_88147210
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 18:19 schreef Fixers het volgende:
Wat zijn ze aan het filmen op Den Bosch? Op het uiteinde van perron 4a staat een complete filmcrew met dolly op zo'n setje rails.
Ten behoeve van een TV commercial, werd er vandaag op diverse plekken op het station opnames gemaakt voor de NS, met als thema "Winter".
De ICMm 4014 reed hier korte stukjes heen en weer.
Spoor 1B was hierdoor niet toegankelijk voor reizigers. http://www.flickr.com/photos/peter_boere/5128966740/
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 18:51:34 #119
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_88147967
DE-II 186 (diesel)Bezoek op spoor 9 te Utrecht CS

pi_88148736
Oh daar had ik wel ff heen gekund eigenlijk. Heb me vandaag de tering lopen vervelen :')
pi_88148765
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 18:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Luik - Aachen ook?
Op beide manieren :)

quote:
Köln - Trier - Luxemburg - Luik ook?
"studentenbudget" :P

quote:
Düren - Heimbach ook?
Dat gaat 'm dus worden volgende week, bedankt ^O^ . Kun je je daar toch wel een uur vermaken of is het verstandig om binnen 10 minuten met dezelfde trein terug te gaan :+ ?
pi_88149002
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 19:17 schreef Ireyon het volgende:[/b]

Dat gaat 'm dus worden volgende week, bedankt ^O^ . Kun je je daar toch wel een uur vermaken of is het verstandig om binnen 10 minuten met dezelfde trein terug te gaan :+ ?
Je kunt best even het dorpje in lopen, het is heel erg mooi daar. En je kunt er heel goed en goedkoop eten. Dit ging een paar jaar geleden voor 6,90 Euro :Y :9~

Vlak tegenover het station ^O^
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 30 oktober 2010 @ 19:38:39 #123
Maffe Fries
pi_88149463
zo'n maaltijd is best weg te happen
pi_88149576
Dat dacht ik *)

Je ziet het niet, maar er zitten nog een paar sneeën toast onder die schnitzel ook :Y)
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 19:49:17 #125
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_88149906
Weet iemand waarom er de laatste tijd voor passagiers treinen rijden op het stukje

Maliebaan -> Bilthoven? horen die treinen niet via overvecht te rijden?

Borden op de trein geven 'extra trein' aan.

Normaal rijden hier alleen goederen rond

http://maps.google.nl/?ie(...)72,0.006899&t=h&z=17
pi_88149982
Heimwee Express misschien? Er is de laatste tijd nogal wat gekloot geweestmet de routes van zowel de museumpendels als de Heimwee Expressen. Bork weet dat vast wel beter dan ik :P
pi_88150178
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 18:11 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Dit weekend worden ter hoogte van Hattem de eerste nieuw aangelegde sporen ten behoeve van de Hanzelijn aan de reguliere spoorlijn Zwolle-Amersfoort gekoppeld, waardoor er geen treinverkeer mogelijk is tussen Zwolle en 't Harde. Naast de vele reizigers moest ook de Leeuwarden-shuttle worden omgeleid via het baanvak Zwolle-Deventer. Met ruim een uur vertraging aan de broek passeerde dan toch rond de klok van half 2 de ACTS 1619 met de goed en fraai beladen trein 50063 het dorp Wijhe. Wijhe, ontdekt in het jaar 960 als Wie en tegenwoordig door de inwoners als Wieje bestempeld, is vooral herkenbaar door de fraaie korenmolen op het dorpsplein. De uit 1703 stammende Wijhese molen is achtkantig, uit hout gesneden, heeft de tweede wereldoorlog overleefd, is in 1979 flink gerestaureerd en tot op de dag vandaag op vrijwillige basis in gebruik en te bezichtigen.
Ik herkende de foto meteen *O*
Stond je bij de spoorwegovergang in de raalterweg of op het gras van de oude raalterweg? :+
dag
pi_88151511
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 19:56 schreef Peter het volgende:

[..]

Ik herkende de foto meteen *O*
Stond je bij de spoorwegovergang in de raalterweg of op het gras van de oude raalterweg? :+
Ik stond (2,5 uur lang) op een prorail hek vasthoudend aan een pergola van een bewoner van het huis aan de Raalterweg/Spoorstraat :)
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 20:44:56 #129
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_88151938
quote:
11s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 19:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh daar had ik wel ff heen gekund eigenlijk. Heb me vandaag de tering lopen vervelen :')
Je was welkom, ik was trouwens de enige met een camera en die wist dat de trein kwam.
Ik was er 5 minuten van te voren, ik denk zal wel 8/9 zijn op 8 stond een ICM en op 9 stond, niet instappen dus dat was een eitje :)
Wel verastte het me dat het zo'n klein (laag) treintje is.
O, ja weet iemand de vertektijden straks van Hengelo naar Bad Bentheim?
pi_88152436
quote:
5s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 20:44 schreef bork het volgende:

O, ja weet iemand de vertektijden straks van Hengelo naar Bad Bentheim?
xx.35

xx.43 in Oldenzaal
xx.54 in BBH

Kan je gewoon op NS.nl vinden :?
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 21:02:31 #131
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_88152588
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 20:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

xx.35

xx.43 in Oldenzaal
xx.54 in BBH

Kan je gewoon op NS.nl vinden :?
verhip, sorry ik gebuik eigenlijk nooit de NS-planner maar die van de DB en die gaat nog niet verder na 13 december 8)7

THx!
Sluit dus mooi aan op de xx.57 naar Bielefeld.:)
pi_88152610
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 21:02 schreef bork het volgende:
maar die van de DB en die gaat nog niet verder na 13 december
Vanaf a.s. dinsdag wel. :P
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 21:03:47 #133
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_88152628
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 21:03 schreef Socios het volgende:

[..]

Vanaf a.s. dinsdag wel. :P
Heb je je lolbroek aan Socios? :+
pi_88152680
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 21:03 schreef bork het volgende:
Heb je je lolbroek aan Socios? :+
Hoezo? Het is echt zo.
pi_88152800
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 21:02 schreef bork het volgende:

[..]

verhip, sorry ik gebuik eigenlijk nooit de NS-planner maar die van de DB en die gaat nog niet verder na 13 december 8)7

THx!
Sluit dus mooi aan op de xx.57 naar Bielefeld.:)
Ja, behalve als je in de tusentijd nog een Niedersachsenticket moet kopen. Waar je in Bielefeld sowieso niet veel aan hebt trouwens :+
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 21:17:33 #136
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_88153051
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 21:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, behalve als je in de tusentijd nog een Niedersachsenticket moet kopen. Waar je in Bielefeld sowieso niet veel aan hebt trouwens :+
Die print ik altijd thuis uit :P

quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 21:05 schreef Socios het volgende:

[..]

Hoezo? Het is echt zo.
Dat wist ik natuurlijk ook wel *)

[ Bericht 13% gewijzigd door bork op 30-10-2010 23:04:21 ]
  One tough cookie zaterdag 30 oktober 2010 @ 21:26:30 #137
169210 liesje1979
pi_88153348
Terug naar huis. Met 9576. (Groningen-Deventer)
pi_88153373
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 21:26 schreef liesje1979 het volgende:
Terug naar huis. Met 9576. (Groningen-Deventer)
Dat was een bliksembezoek Zuidbroek. :P

Nice, doe ik ook weleens, maar dan aan Frankfurt (Main) Hbf ofzo. :D

Goede terugreis!
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 22:03:49 #139
45532 ziggyziggyziggy
pi_88154514
Oh ja, de CTA's in Groningen hebben geen flapje met Arnhem. :')
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 30 oktober 2010 @ 22:06:33 #140
Maffe Fries
pi_88154618
Tijd voor digitale CTA's dus :')
pi_88154688
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 22:06 schreef Peterselieman het volgende:
Tijd voor digitale CTA's dus :')
Gewoon een flapje erbij plaatsen dus.

In Leeuwarden had men de CTA´s helemaal niet veranderd. Stonden gewoon de volledige Intercity´s op.
pi_88154758
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 21:27 schreef Socios het volgende:

[..]

Dat was een bliksembezoek Zuidbroek. :P

Nice, doe ik ook weleens, maar dan aan Frankfurt (Main) Hbf ofzo. :D

Goede terugreis!
Oh ja, of aan Kobenhavn H of zo. Nachttrein heen, nachttrein terug *O* 2500 km in een weekend :)
pi_88154810
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 22:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja, of aan Kobenhavn H of zo. Nachttrein heen, nachttrein terug *O* 2500 km in een weekend :)
Ja, precies! Dat zijn leuke reisjes. Had laatst bijna een retourtje Bourg St. Maurice geboekt. :') Maar toen kwam ik erachter dat ik die Thalys niet kan halen zo vroeg vanuit Leeuwarden.
pi_88154901
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 22:13 schreef Socios het volgende:

[..]

Ja, precies! Dat zijn leuke reisjes. Had laatst bijna een retourtje Bourg St. Maurice geboekt. :') Maar toen kwam ik erachter dat ik die Thalys niet kan halen zo vroeg vanuit Leeuwarden.
Goeie tip voor volgend jaar :P

Ik doe dat eigenlijk elk jaar een keertje, vrijdagavond even HEEL ver weg, en zondagmiddag weer thuis *O* Ben ook al naar Praag geweest en naar Oostenrijk en zo. Dat is echt zo vet gewoon.
  Redactie Sport zaterdag 30 oktober 2010 @ 23:11:56 #145
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_88156652
De dienstregeling voor de Orient Expres van vrijdag is ook bekend: http://www.somda.nl/forum(...)xpress+in+Nederland/

Ik ga voor Zutphen en Apeldoorn, red het precies om beiden te doen (Orient Expres gaat over Deventer, ik over Klarenbeek :P)
PM mij!
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 23:13:00 #146
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88156681
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 19:49 schreef blup het volgende:
Weet iemand waarom er de laatste tijd voor passagiers treinen rijden op het stukje

Maliebaan -> Bilthoven? horen die treinen niet via overvecht te rijden?

Borden op de trein geven 'extra trein' aan.

Normaal rijden hier alleen goederen rond

http://maps.google.nl/?ie(...)72,0.006899&t=h&z=17
Daar is nix vreemds mee. Sinds een aantal weken rijdt de Museumpendel via een andere route, via Blauwkapel (of zoiets)(dus maakt niet meer kop in Driebergen-Zeist)
pi_88156954
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 23:11 schreef dennistd het volgende:
De dienstregeling voor de Orient Expres van vrijdag is ook bekend: http://www.somda.nl/forum(...)xpress+in+Nederland/

Ik ga voor Zutphen en Apeldoorn, red het precies om beiden te doen (Orient Expres gaat over Deventer, ik over Klarenbeek :P)
Hmmm, misschien ga ik eens tot Antwerpen ofzo...
pi_88157157
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 23:11 schreef dennistd het volgende:

Double play O+

Succes ^O^
pi_88157252
Ik heb morgen nog wel wat te doen...

Eerst voortgangsinspectie van mijn huis in Deventer, dan eindelijk het bordje van Wickrath.

Na 190 km is oktober de meest kilometerproductieve maand van 2010
na 289 km zijn er in 2010 precies 28.000 spoorkilometers gemaakt, en
na 596 km wordt oktober 2010 ook de eerste maand met 5000 km sinds lang.

We gaan het zien *O*
pi_88157324
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 23:11 schreef dennistd het volgende:

Hee, das leuk, dank je! Mischien ga ik nog wel even op Deventer kijken. :)
pi_88157454
Deventer is het centrum van de wereld ineens *O*
  zondag 31 oktober 2010 @ 00:01:24 #152
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_88158184
Vind je het gek, wereldstad dat is het.

Met een vliegveld, station met directe treinverbinding naar Berlijn, een McDonalds en Cafetaria het Bijtje.

Kortom alles wat in een metropool aanwezig is.
pi_88158244
En binnenkort een eigen dorpsgek.
  zondag 31 oktober 2010 @ 00:16:45 #154
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_88158863
quote:
7s.gif Op zondag 31 oktober 2010 00:02 schreef Ascendancy het volgende:
Hihi grappig :)
  One tough cookie zondag 31 oktober 2010 @ 01:02:01 #155
169210 liesje1979
pi_88160695
Thuis.
Groot respect voor de mensen die voor hun lol 7 uur in de trein gaan zitten :')
  zondag 31 oktober 2010 @ 02:22:02 #156
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_88162830
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 00:01 schreef von_Preussen het volgende:
station met directe treinverbinding naar Berlijn
Dat is nog het meest epische aan Deventer. Want Berlijn O+
pi_88162922
welk soort materieel gaat er rijden tussen hengelo en bad bentheim?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2010 02:29:45 ]
  zondag 31 oktober 2010 @ 02:09:49 #158
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_88163470
Ik denk Lintjes.
  zondag 31 oktober 2010 @ 08:56:38 #159
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88165127
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 02:09 schreef James1988 het volgende:
Ik denk Lintjes.
Je moet niet 'denken'. Vanaf het begin was al bekend dat er Buffels gaan rijden in de stopper Hengelo-Berlijn

[ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 31-10-2010 09:26:17 ]
  zondag 31 oktober 2010 @ 09:18:10 #160
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_88165317
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 08:56 schreef greavy het volgende:

[..]

Je moet niet denken. Vanaf het begin was al bekend dat er Buffels gaan rijden in de stopper Hengelo-Berlijn
Dit kan ook iets vriendelijker imho -O-
  Redactie Sport zondag 31 oktober 2010 @ 09:26:49 #161
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_88165396
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 08:56 schreef greavy het volgende:

[..]

Je moet niet denken. Vanaf het begin was al bekend dat er Buffels gaan rijden in de stopper Hengelo-Berlijn
En nu sla je toch echt de plank mis, er is namelijk maandenlang sprake van geweest dat het V'tjes zouden gaan worden...

Nog afgezien van het feit dat er echt geen stopper Hengelo-Berlijn komt...
PM mij!
  zondag 31 oktober 2010 @ 09:42:55 #162
158713 Maranelloot
Je voelt je lekkerder...
pi_88165615
Vandaag een stukje meerijden met dit ding:

Wie weet waar deze rijdt, krijgt een koekje ;)
Rallye.NL - Dé Nederlandse Peugeot Rallye Site!
  Redactie Sport zondag 31 oktober 2010 @ 09:56:16 #163
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_88165785
Bij de SGB tussen Goes en Hoedekenskerke (of rijden ze al door naar Baarland?)
PM mij!
  zondag 31 oktober 2010 @ 09:56:24 #164
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88165788
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 09:26 schreef dennistd het volgende:

[..]

En nu sla je toch echt de plank mis, er is namelijk maandenlang sprake van geweest dat het V'tjes zouden gaan worden...

Nog afgezien van het feit dat er echt geen stopper Hengelo-Berlijn komt...
Owja. Die Vees was ik al helemaal vergeten. Jij had daar toen nog een photoshop mee gemaakt met logo's van Syntus op enzo :P
  zondag 31 oktober 2010 @ 10:21:43 #165
158713 Maranelloot
Je voelt je lekkerder...
pi_88166133
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 09:56 schreef dennistd het volgende:
Bij de SGB tussen Goes en Hoedekenskerke (of rijden ze al door naar Baarland?)
Inderdaad, vandaag gaat de reis iig door naar Baarland. We vertrekken een kwartiertje voor de stoomtrein uit en laten die een eindje verder weer passeren. Vervolgens halen wij de stoomtrein weer in om door te rijden naar Baarland (de stoomtrein gaat nog altijd niet verder dan Hoedekenskerke) om op de terugweg weer hetzelfde kunstje te doen.

Hopelijk is het vanmiddag een beetje droog, dan kunnen we nog wat leuke foto's maken.
  zondag 31 oktober 2010 @ 11:40:07 #166
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_88167936
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 10:21 schreef Maranelloot het volgende:

[..]

Inderdaad, vandaag gaat de reis iig door naar Baarland. We vertrekken een kwartiertje voor de stoomtrein uit en laten die een eindje verder weer passeren. Vervolgens halen wij de stoomtrein weer in om door te rijden naar Baarland (de stoomtrein gaat nog altijd niet verder dan Hoedekenskerke) om op de terugweg weer hetzelfde kunstje te doen.

Hopelijk is het vanmiddag een beetje droog, dan kunnen we nog wat leuke foto's maken.
Succes, ben benieuwd naar de fotoos :)
  zondag 31 oktober 2010 @ 14:00:59 #167
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_88172124
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 08:56 schreef greavy het volgende:

[..]

Je moet niet 'denken'. Vanaf het begin was al bekend dat er Buffels gaan rijden in de stopper Hengelo-Berlijn
Sorry hoor, ik weet ook niet alles. Ik nam aan dat omdat Syntus het gaat doen het wel Lintjes zouden worden.
  Redactie Sport zondag 31 oktober 2010 @ 14:03:37 #168
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_88172197
Lintjes hebben het probleem dat ze niet goed detecteerbaar zijn op baanvakken zonder assentellers. Een paar jaar terug zijn er twee lintjes via de Bentheimer Eisenbahn naar Coevorden gegaan, en daarbij moest ook op Oldenzaal-Bentheim op zicht gereden worden.
PM mij!
pi_88175663
waar is al het Plan T materieel ?
Plan V zie ik sporadisch nog rijden.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_88175700
quote:
1.gif Op zondag 31 oktober 2010 16:00 schreef spectrumanalyser het volgende:
Plan T ligt denk ik al bij de ijzerboer :P
Op de lijn Zwolle - Emmen rijden alleen nog maar plan vtjes...
  zondag 31 oktober 2010 @ 16:25:07 #171
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_88176397
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 16:00 schreef spectrumanalyser het volgende:
Plan T is allemaal terzijde gesteld of zelfs al afgevoerd richting sloper. Voor zover mij bekend rijdt er een half T'tje proefrondjes in Wildenrath op dit moment, net als al het andere Nederlandse materieel.

Plan V rijdt nog wel rond, maar ook een deel van die vloot is al terzijde gesteld.
pi_88177268
Plan T is inderdaad buiten dienst. Op opstelterrein Utrecht Cartesiusweg, te zien op het traject Utrecht - Woerden, staat nog de Vrijheidstrein.

Onderstaande foto is wel een leuke Photoshop:
.
  Redactie Sport zondag 31 oktober 2010 @ 17:08:35 #173
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_88177660
Hmm, komt me bekend voor ;)
PM mij!
  zondag 31 oktober 2010 @ 17:23:26 #174
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88178174
Weet iemand hier de website waarop vermeld staat wanneer en welke concessies ingaan? Desnoods met de concessie eisen en dergelijke. Schijnt een website over te zijn, maar kan hem niet vinden.

Ik zoek namelijk informatie over de concessie Gouda-Alphen a/d Rijn (bezit van provincie Zuid Holland Zuid)

[ Bericht 23% gewijzigd door greavy op 31-10-2010 17:32:09 ]
  Redactie Sport zondag 31 oktober 2010 @ 17:26:01 #175
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_88178262
http://aanbestedingskalender.nl/ heeft wel een heleboel documenten over aanbestedingen.
PM mij!
  Redactie Frontpage / Sport zondag 31 oktober 2010 @ 17:40:01 #176
Maffe Fries
pi_88178723
pi_88179862
quote:
7s.gif Op zondag 31 oktober 2010 00:02 schreef Ascendancy het volgende:
_O-
  zondag 31 oktober 2010 @ 18:19:07 #178
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88180023
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 17:26 schreef dennistd het volgende:
http://aanbestedingskalender.nl/ heeft wel een heleboel documenten over aanbestedingen.
Wat een rotsite qua zoekmogelijkheden. Kan niet echt duidelijk vinden wat ik zoek. Gaat om de laatste versie van het Programma van Eisen van de RijnGouweLijn (trein, niet het Lightrail troep)

[ Bericht 1% gewijzigd door greavy op 31-10-2010 18:29:45 ]
  zondag 31 oktober 2010 @ 18:22:03 #179
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_88180105
Foto van een ICMm-drietje en een halve Plan T getrokken door een diesel-Traxx (volgens mij dan):
http://www.lucpeulen.nl/?ID=011611
  Redactie Sport zondag 31 oktober 2010 @ 18:26:14 #180
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_88180210
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 18:19 schreef greavy het volgende:

[..]

Wat een rotsite qua onduidelijkheid. Kan niet echt duidelijk vinden wat ik zoek. Gaat om de laatste versie van het Programma van Eisen van de RijnGouweLijn (trein, niet het Lightrail troep)
Is dat niet onderhands aan NS gegund? Meen me zoiets te herinneren.
PM mij!
  Redactie Frontpage / Sport zondag 31 oktober 2010 @ 18:46:05 #181
Maffe Fries
pi_88180834
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 18:26 schreef dennistd het volgende:

[..]

tot eind 2012 wel ja
  zondag 31 oktober 2010 @ 19:05:07 #182
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88181476
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 18:26 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ja, tot 8 December 2012
  zondag 31 oktober 2010 @ 19:36:36 #183
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88182534
Niet echt een fijne opvallend onderwerp: In de SLT 2611 gister als trein 5179 stonk het aan één kant zo erg: Achteraf bleek iemand net na Den Haag CS zijn bruine behoeftes in een hoekje gedaan te hebben... Het stel moest na Dordrecht ook weer terug naar Den Haag volgens de HC... Heb medelijden met de reizigers en personeel. Zelf zat ik er in vanaf Rotterdam Blaak naar Zwijndrecht.

Ze hadden het stel moeten afrangeren en de deuren openzetten om die stank weg te krijgen.

stoptrein Roosendaal / Dordrecht - Rotterdam - Den Haag (5100)
  zondag 31 oktober 2010 @ 20:05:16 #184
158713 Maranelloot
Je voelt je lekkerder...
pi_88183877
Ff een kort verslag met wat foto's van de rit van vandaag bij de SGB in Goes met de railbus die ze sinds dit jaar gebruiken om op wat meer stationnetjes te stoppen. Dit jaar is het aantal rijdagen van het rijbusje nog beperkt geweest, maar dat zal in de toekomst wel uitgebreid worden begreep ik.

De rit vandaag was specifiek voor particuliere donateurs, waarvan maar een select aantal ook daadwerkelijk kwam (in totaal waren we met 15'en). De sfeer was prima, veel uitleg gekregen over wat er allemaal gebeurt en gaat gebeuren komende winter en we hadden uitstekend weer, dus het was een prima dag!

De betreffende railbus (afkomstig uit Duitsland, gestoken in een origineel jasje) wordt naar het perron gerangeerd in Goes:

Nadat de passagiers zijn ingestapt, vertrekt de railbus een kwartier voor de reguliere stoomtrein:

In 's-Gravenpolder-'s-Heer-Arendskerke wachtten we vervolgens de stoomtrein af voor een duoportret (de stoomtrein stopt hier niet):

Te Nisse stopt de railbus aan een nieuw aangelegd perron (speciaal voor de railbus). Op deze halte stopt ook alleen de railbus:

Na onze aankomst in Hoedekenskerke, zijn we getuige van loc Bison die wat water neemt:

Vervolgens rijden we door tot Baarland, alwaar ook een nieuw perron is verrezen. De stoomtrein komt hier niet, aangezien er geen omloopspoor ligt:

Het spoor gaat nog wel een paar km verder (tot Oudelande), maar daar is al even niet meer gereden. Dit gaat in de toekomst wel gebeuren. In Oudelande ligt nog wel een omloopspoor, dus wie weet gaat de stoomtrein ook nog wel eens een keertje die kant op:

Inmiddels al wat later op de middag staan de railbus en de stoomtrein weer naast elkaar in Hoedekenskerke. De stoomtrein zou niet veel later als eerste richting Goes vertrekken:

In Zeeland liggen nogal wat dijken en de stoomtrein doorkruist deze hier en daar. Bij 1 van deze dijken zit een deur welke in het stormseizoen, na de laatste SGB rit, gesloten wordt. Hier waren wij getuige van (althans, we hebben moeten helpen :P):

Aan het eind van de dag kregen we nog een rondleiding in de loods welke gerenoveerd gaat worden. Hier rijdt loc Bison voor de laatste keer dit seizoen naar binnen:

Meer foto's hier.
  zondag 31 oktober 2010 @ 20:07:24 #185
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_88183964
Gaaf hoor _O_

Lekker weer had je ook *O*
  zondag 31 oktober 2010 @ 20:10:41 #186
158713 Maranelloot
Je voelt je lekkerder...
pi_88184088
We hadden het niet beter kunnen wensen idd rond deze tijd van het jaar :D
  Redactie Frontpage / Sport zondag 31 oktober 2010 @ 20:15:04 #187
Maffe Fries
pi_88184285
Leuke reportage
  zondag 31 oktober 2010 @ 20:22:58 #188
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_88184640
Mooi verhaal. Heeft die railbus met die extra stops nu ook meer de functie van lokaal openbaar vervoer in plaats van museumbedrijf?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zondag 31 oktober 2010 @ 20:26:37 #189
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88184809
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 20:22 schreef De_Hertog het volgende:
Mooi verhaal. Heeft die railbus met die extra stops nu ook meer de functie van lokaal openbaar vervoer in plaats van museumbedrijf?
Hmm, daar zeg je wat. Zou best iets kunnen betekenen ja (zelf ben ik totaal niet bekend bij de SGB). De lijn Gerolstein - Ulmen/Kaisersechs (Duitsland, rijd ook met Railbus) word veelal gebruikt door lokale bewoners, bijvoorbeeld om boodschappen te doen in een ander dorp.
  zondag 31 oktober 2010 @ 20:41:52 #190
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_88185670
quote:
2 ritten op zondag? :')
pi_88186976
Ik ben in mei bij de SGB geweest, maar toen reed men jammergenoeg nog maar tot Hoedekenskerke (Jezus, wat een namen daar :P )

En Bison heb ik in september nog in Mariembourg gezien :D
  zondag 31 oktober 2010 @ 21:12:49 #192
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_88187673
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 21:02 schreef trainfreak het volgende:
Hoedekenskerke (Jezus, wat een namen daar :P )
Nee. Erwtjes-Heilige-Hubert schiet lekker op wou je zeggen _O-
pi_88187743
Koploper! :+
pi_88188327
quote:
10s.gif Op zondag 31 oktober 2010 21:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee. Erwtjes-Heilige-Hubert schiet lekker op wou je zeggen _O-
Die snap ik niet? :@

Ja, als we de plaatsnamen gaan vertalen...
  zondag 31 oktober 2010 @ 21:24:28 #195
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_88188507
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 21:21 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Die snap ik niet? :@

Ja, als we de plaatsnamen gaan vertalen...
pi_88189416
Treintopics doorlezen is blijkbaar niet voor iedereen bestemd :D

_O- _O- _O-
  zondag 31 oktober 2010 @ 21:39:12 #197
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_88189495
:')
  zondag 31 oktober 2010 @ 21:46:13 #198
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_88189975
He bah, Comic :r Sans :r MS :r
  zondag 31 oktober 2010 @ 21:46:49 #199
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88190016
Venice Simple Orient Express

04-11-2010
Alle treinen in Nederland met een 1700 lok, Essen-Roosendaal is met 'een' lok van de NMBS gepland.
V=Vertrek
A=Aankomst
D=Doorkomst

LM 82101
Essen V. 20.27
Roosendaal A. 20.35

LM 82102
Roosendaal V.21.08
Lage Zwaluwe D.21.24
Dordrecht D.21.34
Barendrecht D.21.42
Rotterdam Stadion A.21.47

05-11-2010

LM 82103
Rotterdam Stadion V.08.48
Rotterdam CS D.08.54
Delft D.09.07
Den Haag HS D.09.13
Leiden CS D.09.24
Heemstede-Aerdenhout D.09.41
Haarlem A.09.47
Haarlem V.10.13
Amsterdam CS A.10.30 (spoor 2)

28800
Amsterdam CS V.10.59
Amsterdam Amstel D.11.06
Breukelen D.11.17
Utrecht CS D.11.25
Driebergen-Zeist D.11.35
Ede-Wageningen D.11.52
Arnhem A.12.03
Arnhem V.12.07
Dieren D.12.19
Zutphen D.12.29
Deventer A.12.44
Deventer V.12.47
Apeldoorn D.13.02
Barneveld Aansluiting D.12.18
Amersfoort A.13.30
Amersfoort V.13.32
Baarn D.13.41
Hilversum D.13.48
Naarden-Bussum D.13.55
Weesp D.14.02
Amsterdam Muiderpoort D.14.09
Amsterdam CS A.14.15

LM 828801
Amsterdam CS V.14.21
Zaanstraat A.14.25
tbv lok omlopen en inspectie

LM 828802
Zaanstraat V.15.19
Amsterdam CS A.15.23
Amsterdam CS V.15.24
Amsterdam Muiderpoort West A.15.29
Amsterdam Muiderpoort West V.15.31
Watergraafsmeer A.15.33
wederom lok omlopen

LM 828812
Watergraafsmeer V.15.50
Amsterdam CS A.15.58 (spoor 2)
De trein blijft aan het perron, spoor 2. Fotografen kunnen het beste op spoor 4 staan!!

28812
Amsterdam CS V.18.11
Amsterdam Amstel D.18.18
Breukelen D.18.30
Utrecht CS A.18.38
Utrecht CS V.18.40
Geldermalsen D.18.57
Den Bosch D.19.16
Boxtel D.19.27
Eindhoven A.19.43 (spoor 1)
Eindhoven V.19.45
Helmond D.19.55
Blerick D.20.21
Venlo A.20.25
lokwissel

Venlo V.20.55
Kaldenkirchen A.21.02

[ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 31-10-2010 22:11:05 ]
  zondag 31 oktober 2010 @ 21:48:05 #200
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_88190093
Hm, dan vraag ik me af waarom ze niet meteen de hele rit met een 28xx van de NMBS rijden, het scheelt tenslotte toch weer een lokwissel.
  zondag 31 oktober 2010 @ 21:48:33 #201
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88190119
Ik ga hem donderdag op Zwijndrecht aanschouwen waar hij ca. 21.38 langs moet tuffen.
Vrijdag op Rotterdam CS of Zuid, en als de wiedeweerga proberen hem op Haarlem of iets in die trend weer te krijgen.
  zondag 31 oktober 2010 @ 21:51:03 #202
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88190260
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 21:48 schreef James1988 het volgende:
Hm, dan vraag ik me af waarom ze niet meteen de hele rit met een 28xx van de NMBS rijden, het scheelt tenslotte toch weer een lokwissel.
Excuseert u mij, ik lees net dat het nog niet zeker is of het zo'n loc word, echter is de kans groot. In Nederland is de NS tractiegevend, en dus ook verantwoordelijk voor de loc. Hun keuze gaat uit naar een 1700 omdat de NMBS 28xx niet van NS zijn, maar van de NMBS, die NSH weer mag gebruiken voor de BNL, en NSH de rijtuigen levert. Een loc van de NMBS pakken is niet zo gemakkelijk. Kost allemaal extra geld.

In Amsterdam heeft het gelijk gevolgen, dat alle treinen op spoor 2a / 2b / 2 afgehandeld worden op andere sporen aangezien dit een zeer lange trein is, en meer dan één perrondeel nodig heeft.
  zondag 31 oktober 2010 @ 21:53:14 #203
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_88190376
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 16:53 schreef Bitlord het volgende:
Plan T is inderdaad buiten dienst. Op opstelterrein Utrecht Cartesiusweg, te zien op het traject Utrecht - Woerden, staat nog de Vrijheidstrein.

Onderstaande foto is wel een leuke Photoshop:
[ afbeelding ].
Dit kan ik persoonlijk beamen en ik heb er ook een foto van die trein op de Cartesiusweg hier geplaatst.
pi_88190651
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 21:48 schreef greavy het volgende:
Ik ga hem donderdag op Zwijndrecht aanschouwen waar hij ca. 21.38 langs moet tuffen.
Vrijdag op Rotterdam CS of Zuid, en als de wiedeweerga proberen hem op Haarlem of iets in die trend weer te krijgen.
Ik ga hem probeer enkele keren te fotograferen op het NMBS net. Amsterdam vind ik 'net iets te ver'...

Jammer dat het nu een uur vroeger donker is }:|
pi_88190845
Hmm dus dan staat-ie een half uur stil in Roosendaal.. ben benieuwd waar, zal wel niet fatsoenlijk te fotograferen zijn..
  zondag 31 oktober 2010 @ 22:00:17 #206
158713 Maranelloot
Je voelt je lekkerder...
pi_88190863
quote:
Die railbus is onderdeel van het project 'toeristische hoofd-as', waarbij attracties in de regio aan elkaar worden geknoopt. Ook is er een groot knooppunten-wandelnetwerk welke aansluit bij de diverse stations. In de toekomst zal deze railbus dan ook vaker rijden dan de stoomtrein.

De reden dat er met een railbus op meer stations wordt gestopt, is omdat het ondoenlijk is om een lange stoomtrein telkens te laten stoppen. Het in- en uitstappen zou iedere keer veel te veel tijd kosten. Met een railbus is dat veel eenvoudiger en bovendien hoeft er geen loc worden omgelopen op het eindstation. Daar komt nog bij dat zo'n railbus veel goedkoper is om meer diensten te draaien dan een stoomtrein.

Overigens is deze maar een tijdelijke railbus. Men gaat, op basis van zo'n zelfde railbus, een replica bouwen van het soort railbussen welke begin 20e eeuw daadwerkelijk daar hebben gereden. De bouw van die replica's kost een jaar of 2 geloof ik.
  zondag 31 oktober 2010 @ 22:03:59 #207
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88191120
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 22:00 schreef Ireyon het volgende:
Hmm dus dan staat-ie een half uur stil in Roosendaal.. ben benieuwd waar, zal wel niet fatsoenlijk te fotograferen zijn..
Kleine kans dat het langs een perronspoor is, maar wel één van de voorste 'opstelsporen'. De trein zelf is ruim 450 meter lang.
pi_88191714
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 22:03 schreef greavy het volgende:

[..]

Kleine kans dat het langs een perronspoor is, maar wel één van de voorste 'opstelsporen'. De trein zelf is ruim 450 meter lang.
Voorste opstelsporen? De enige sporen zonder perron liggen toch allemaal achter het station (behalve spoor 2)?

450 meter past prima aan het perron en spoor 4 zou dat hele halve uur vrij kunnen zijn. Je zult zien dat als ze 'm op 5 of verder zetten, er weer één of andere lege VIRM tussen de trein en m'n lens staat..
  zondag 31 oktober 2010 @ 22:19:04 #209
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88192114
Ik bedoel met 'opstelsporen' de sporen achter het station (5 en verder). Één van de voorsten daarvan zullen vast gebruikt worden.
  Redactie Sport zondag 31 oktober 2010 @ 22:21:16 #210
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_88192247
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 21:48 schreef James1988 het volgende:
Je zit natuurlijk wel met een machinist die ook op de lok moet mogen rijden. De kans is groot dat een NSR-machinist de trein rijdt lijkt me, en volgens mij kennen die nou net de reeks 28 niet.
PM mij!
  zondag 31 oktober 2010 @ 22:22:31 #211
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88192314
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 22:12 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Voorste opstelsporen? De enige sporen zonder perron liggen toch allemaal achter het station (behalve spoor 2)?

450 meter past prima aan het perron en spoor 4 zou dat hele halve uur vrij kunnen zijn. Je zult zien dat als ze 'm op 5 of verder zetten, er weer één of andere lege VIRM tussen de trein en m'n lens staat..
Spoor 4A is dan bezet door de Stopper naar Vlissingen. Ik zie dat de Stoptrein naar Den Haag vanaf spoor 3 verplaatst is naar spoor 1b. Dit kan ook betekenen dat de Orient Express vlak na de Benelux op spoor 3 binnen komt. Bij langere halteringen schijnt dit ook gewenst te zijn bij deze trein

Edit: IC van 20:47 naar Dordrecht en verder vertrekt van 3b, die theorie gaat dus niet op.

Een kans op een perronspoor is dus klein. Spoor 4 is wel vrij na vertrek van de stopper naar Vlissingen
pi_88192837
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 22:22 schreef greavy het volgende:

[..]

Spoor 4A is dan bezet door de Stopper naar Vlissingen. Ik zie dat de Stoptrein naar Den Haag vanaf spoor 3 verplaatst is naar spoor 1b. Dit kan ook betekenen dat de Orient Express vlak na de Benelux op spoor 3 binnen komt. Bij langere halteringen schijnt dit ook gewenst te zijn bij deze trein

Edit: IC van 20:47 naar Dordrecht en verder vertrekt van 3b, die theorie gaat dus niet op.

Een kans op een perronspoor is dus klein. Spoor 4 is wel vrij na vertrek van de stopper naar Vlissingen
Maar die stopper kunnen ze dus ook op 3a kwijt.. of de IC op 4b.

Naja 'k bedenk me net dat ik het sowieso niet ga zien, donderdag zit ik ergens in de Euregio en die trein lijkt me nou niet iets om eerder voor naar huis te komen :+
  zondag 31 oktober 2010 @ 22:33:26 #213
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88192977
En serieus wat een Treindienstleider tegen de Machinist zegt van een stoomloc van de SSN...:
Machinist: "Wanneer kunnen wij vertrekken, Treindienstleider?"
Trdl: "Eerst moeten er nog een paar andere treinen vertrekken, meester"
Even later belt de Trdl de Mcn op:
Trdl: "Meester, u geeft te veel rook onder de kap. Kunt u dat minderen?"
Mcn: "Waarom laat u me dan niet vertrekken? Dan is het helemaal over"
Trdl: "U kunt over ongeveer vijftien minuten vertrekken, meester."

Eindelijk vertrokken, komen ze bij Maarssen voor een rood sein. Mcn belt Trdl te vragen waarom.
Trdl: "Wij zijn u helemaal vergeten, meester."
Mcn: "Wanneer mogen wij vertrekken?"
Trdl: "Over een minuut. U moet wel naar volle snelheid want er rijdt een trein vlak achter u, meester"
En dat terwijl ze met 12 rijtuigen reden, wat dus best lang duurde.
pi_88194552
Ik lees net dat OBIS ook voorziet in automatische omroepen, maar ik heb dit nog nooit gehoord. Ligt dat aan mij? :P Ik vind het wel prima, want in intercity's hoort gewoon de conducteur z'n verhaal te doen.
  maandag 1 november 2010 @ 07:10:26 #215
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88198817
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 23:08 schreef KapiteinT het volgende:
Ik lees net dat OBIS ook voorziet in automatische omroepen, maar ik heb dit nog nooit gehoord. Ligt dat aan mij? :P Ik vind het wel prima, want in intercity's hoort gewoon de conducteur z'n verhaal te doen.
De meeste stellen hebben dat ook nog niet werkend. Hoeft van mij ook niet
  maandag 1 november 2010 @ 09:52:35 #216
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_88200895
Kijk eens wat ik zojuist tegenkwam in Utrecht op spoor 4?

Een setje Blokkendozen doet vandaag dienst als 'Ontbijttrein'. De stellen zaten vol met basisschoolkinderen en iets wat op een verzameling brood en broodjes leek.
  maandag 1 november 2010 @ 10:09:20 #217
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_88201321
Oh, die heb ik dan dus net weer gemist, jammer! Komt 'ie nog een keer terug op Utrecht, of heb ik pech gehad?
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  Redactie Sport maandag 1 november 2010 @ 10:13:51 #218
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_88201432
Hij komt vast nog wel eens terug :P
Ik heb nog nergens een dienstregeling gezien iig.

Edit: uit de reisplanner valt te halen dat ie om 12.29 uit Driebergen naar de Maliebaan vertrekt, zal dus rond 12.15 uit Utrecht worden lijkt me.
PM mij!
  maandag 1 november 2010 @ 11:03:21 #219
146033 ReisT
pi_88202787
Volgens de reisplanner vertrekt 'ie om 12.10 uit Utrecht.
Wat heeft zo'n speciale rit eigenlijk te zoeken in de reisplanner?
  Redactie Sport maandag 1 november 2010 @ 11:14:48 #220
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_88203100
Goeie vraag _O-
De treinnummers komen uit de reeks 'besloten vervoer' dus zouden makkelijk te weren moeten zijn. Maarja, plan vrijdag maar eens een reisje Amsterdam-Eindhoven vertrek 18.11u. Dan krijg je zelfs de Orient Expres te zien :P
PM mij!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 november 2010 @ 11:18:30 #221
Maffe Fries
pi_88203223
Een gewone intercity zonder toeslag :9
  maandag 1 november 2010 @ 11:42:55 #222
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88203914
De planners bij NS hebben gewoon iets verkeerd ingesteld bij dat treinnummer op die datum, dat hij wel aanwezig is in de reisplanner. En voordat dat eens naar voren komt bij die planners kan heel erg lang duren, en dus lang zichtbaar blijven in de planner

[ Bericht 10% gewijzigd door greavy op 01-11-2010 12:15:56 ]
pi_88207678
Ik heb ondertussen al een deel van de uren van de Oriënt Express.
Ik moet helemaal niet tot Antwerpen gaan, hij rijdt bijna mijn deur voorbij :D

Hij komt van Frankrijk via Kortrijk-Dendermonde-Antwerpen
  maandag 1 november 2010 @ 14:12:10 #224
111382 Ofyles2
pi_88208730
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 23:08 schreef KapiteinT het volgende:
Volgens mij moeten de afroepen makkelijk te implementeren zijn.
  maandag 1 november 2010 @ 14:51:44 #225
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_88210042
Moe word ik er van o zo moe, wat is nu zo moeilijk aan een kaartje Utrecht Hannover?

pi_88212532
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 14:51 schreef bork het volgende:
Moe word ik er van o zo moe, wat is nu zo moeilijk aan een kaartje Utrecht Hannover?

[ afbeelding ]
NS Hispeed website is echt een ramp, gewoon tickets boeken bij: www.bahn.de.
Is meestal nog goedkoper ook. ;)

Edit: Hmmm ligt deze keer niet aan NShispeed, je kan nu nog geen tickets boeken van na 11.12.10.
Hebben blijkbaar de nieuwe dienstregeling nog niet klaar ofzo.

[ Bericht 5% gewijzigd door sander89 op 01-11-2010 16:15:33 ]
............................
  maandag 1 november 2010 @ 16:14:07 #227
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_88212820
quote:
Op maandag 1 november 2010 14:51 schreef bork het volgende:

[ afbeelding ]
Dat staat er toch? De treinen voor 22 december zijn vandaag allemaal al vertrokken dus dat red je niet meer.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 1 november 2010 @ 16:41:17 #228
45532 ziggyziggyziggy
pi_88213875
Wat een koe van een taalfout in die planner trouwens: "zijn reeds alle vertrokken".
pi_88214234
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 16:41 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Wat een koe van een taalfout in die planner trouwens: "zijn reeds alle vertrokken".
Is dat niet gewoon oud Nederlands?

-edit- in deze constructie niet nee -
dag
  maandag 1 november 2010 @ 17:21:57 #230
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_88215491
Stervende hoere kanker prorail. Ic uit Nijmegen +6 vanuit de start omdat de vertraagde ic naar zwolle van 1645 er voorlangs gegooid wordt. Die natuurlijk Ook nog overal stopt tot Arnhem. Klasse actie weer Prorail :N
  maandag 1 november 2010 @ 17:28:46 #231
111382 Ofyles2
pi_88215742
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 17:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Stervende hoere kanker prorail. Ic uit Nijmegen +6 vanuit de start omdat de vertraagde ic naar zwolle van 1645 er voorlangs gegooid wordt. Die natuurlijk Ook nog overal stopt tot Arnhem. Klasse actie weer Prorail :N
Weer een trdl die zijn favoriete algoritme heeft verzonnen?
  maandag 1 november 2010 @ 17:33:05 #232
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_88215895
Blijkbaar ja. Ik snap echt niet wat die mongolen bezielt in dit soort gevallen.
  maandag 1 november 2010 @ 18:40:11 #233
170734 Lemjur
Hjallrawr.
pi_88218109
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 14:51 schreef bork het volgende:

[ afbeelding ]
Bork. Deze reis is pas vanaf morgen te boeken, nieuwe dienstregeling gaat in per 12/12 ;). En die is helaas pas vanaf 2/11 bekend in HAFAS..
Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 november 2010 @ 18:43:11 #234
Maffe Fries
pi_88218261
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 17:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Blijkbaar ja. Ik snap echt niet wat die mongolen bezielt in dit soort gevallen.
Mja, met een beetje doorrijden is die trein weer op tijd in Zutphen of Deventer en gaan daar geen aansluitingen verloren :P
pi_88218977
Crientj, wat heb je met mijn Twitter gedaan? Dennis Scholing stond bij 'Who to follow'. :s)
  maandag 1 november 2010 @ 19:17:14 #236
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88220923
quote:
10s.gif Op maandag 1 november 2010 18:59 schreef KapiteinT het volgende:
Crientj, wat heb je met mijn Twitter gedaan? Dennis Scholing stond bij 'Who to follow'. :s)
Hoezo wat heb ik gedaan ;o Ik heb niets gedaan.
Maar volg ik jou/volg jij mij dan?

GUUUUUUPS. Je koekies zijn in de aanbieding!
pi_88221182
wat een avontuur weer van amsterdam sloterdijk naar alkmaar. de intercity van 18:32 ging van spoor 7 en is via Haarlem gegaan.

er stond een SLT stil op spoor 3 en deze reed weg zonder passagiers. even later kwam op datzelfde spoor heel aan het begin nog een SLT. die bleef heel achteraan het perron staan?!? niets over terug te vinden over wat er nou loos was.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 1 november 2010 @ 19:53:44 #239
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_88221342
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 18:40 schreef Lemjur het volgende:

[..]

Bork. Deze reis is pas vanaf morgen te boeken, nieuwe dienstregeling gaat in per 12/12 ;). En die is helaas pas vanaf 2/11 bekend in HAFAS..
Dat weet ik, geef dan ook die melding en niet deze, denk ik dan.
Ze zetten het er zelf op dat je kan kiezen tot ver in 2011 dan moeten ze dat imho niet doen (naar Pancras zal het denk ik wel lukken)
pi_88221370
Een seinstoring volgens een vriendin van mij, daarnaast heeft er nog een trein stilgestaan op de spoorbrug in alkmaar.

[ Bericht 44% gewijzigd door Mathijz op 01-11-2010 20:08:45 ]
  maandag 1 november 2010 @ 21:33:59 #241
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88226887
Over de Blokkendozen op Utrecht:

Lekker ontbijten in de trein
maandag 01 november 2010

UTRECHT - Basisscholieren ontbijten maandag in een historische trein in Utrecht tijdens de aftrap van het Nationaal Schoolontbijt . De hele week zijn er in het teken van het Schoolontbijt evenementen op de 2500 deelnemende scholen in heel Nederland met in totaal 540.000 kinderen.

Diverse sporters, zoals judoka Ruben Houkes, wielrenner Erik Dekker en atlete Ellen van Langen eten en rijden mee met de kinderen.Op woensdag is er een ontbijt in de Tweede Kamer waarbij kinderen samen met diverse politici een boterhammetje eten.
Uit onderzoek van vorig jaar blijkt dat veel kinderen niet ontbijten. Een op de zes slaat het over' in grote steden en in sociaal lagere klassen blijkt het zelfs om een op de drie kinderen te gaan. Docenten merken vaak dat kinderen die met een lege maag in de klas zitten, suffer zijn en zich minder goed kunnen concentreren.

http://www.gelderlander.nl
pi_88233157
Vandaag een enquęte over sociale veiligheid Arnhem - Winterswijk:

Vraag over betrouwbaarheid van de spoorlijn :D 2 gegeven.

Wat ook wel grappig was, heb 1 hele maand geen controleur gezien en tijdens die enquęte ineens wel _O-
  dinsdag 2 november 2010 @ 00:48:43 #244
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_88234857
Let op: InterCity Berlijn alleen enkele reis te boeken vanuit Nederland
In de Duitse systemen is het nog niet mogelijk om retourtickets te boeken met InterCity Berlijn. U kunt vanaf 2 november enkele reis tickets boeken met vertrek vanuit Nederland. De terugreis vanaf de bestemmingen met InterCity Berlijn naar Nederland zullen naar verwachting later deze week te boeken zijn. Zodra de exacte datum bekend is laten wij dit weten. Tarieven zijn altijd per enkele reis en op basis van beschikbaarheid.

Let op: City Night Line beperkt te boeken vanaf 2 november
Vanaf 2 november is het mogelijk om City Night Line te boeken met vertrek op vrijdag, zaterdag, zondag en maandag voor de verbindingen Amsterdam - München - Innsbruck en Amsterdam - Basel - Zürich - Brig.
Het is op dit moment nog onbekend wanneer het mogelijk is om te reserveren voor de overige vertrekdagen. Zodra hier meer over bekend is laten wij dit weten. U kunt ook gebruik maken van dagtreinen om op uw wintersport bestemming te komen.

Probeer maar eens via DB.de nu maar eens snel in Berlijn te komen, NOT. (na 11 december :') )
pi_88235433
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 19:43 schreef Crientj het volgende:

[..]

Hoezo wat heb ik gedaan ;o Ik heb niets gedaan.
Maar volg ik jou/volg jij mij dan?
Nee, maar we volgen wel 21 dezelfde mensen. En dan te bedenken dat ik maar 48 mensen volg. Dat zal het zijn. En ja, zie nu mij maar eens te vinden op Twitter. :P
  dinsdag 2 november 2010 @ 06:25:40 #246
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88236395
''NS Hispeed stuurt reizigers op verkeerde spoor''
maandag 1 november 2010 22:50

Utrecht - De internationale reiziger die via NS Hispeed een treinkaartje koopt, loopt het risico veel te veel te moeten betalen en bovendien te lang onderweg te zijn.

Dit blijkt uit een prijsvraag die Reizigersvereniging Rover organiseerde onder haar leden.

Door het slechte functioneren van de website van NS Hispeed worden reizigers voor tientallen euro's gedupeerd. Daarbij duren reizen vaak uren te lang of komt de reiziger helemaal niet op zijn eindbestemming aan. De stoptrein doet er zeven minuten over om van Roosendaal in Essen te komen. Toch vraagt NS Hispeed voor een enkele reis 2e klasse maar liefst 54,80 euro. Dat is ruim 5 euro per kilometer! De hoge prijs gaat vergezeld van een veel te lange reis: de reiziger moet volgens NS Hispeed via Maastricht reizen. Om niet aan deze 5 uur durende reis te hoeven beginnen, moet de klant zelf zijn reis aanpassen.

Dit is één van de vele voorbeelden van het falen van de website van NS Hispeed. Rover-Internationaal organiseerde een prijsvraag en riep daarmee reizigers op om het slechtste reisadvies van NS Hispeed in te zenden. Er kwamen vele inzendingen binnen waarbij de reis tot wel 10 uur langer duurde bij NS Hispeed dan wanneer de klant via de Deutsche Bahn zijn kaartje zou boeken, zoals bij een reis van Nieuweschans naar Kopenhagen.
  dinsdag 2 november 2010 @ 06:54:31 #247
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_88236451
Roosendaal-Essen(B) doet 'ie nu iig prima. Zeker iemand die per ongeluk Essen Hbf heeft geselecteerd :X
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_88236456
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 06:25 schreef greavy het volgende:
''NS Hispeed stuurt reizigers op verkeerde spoor''
maandag 1 november 2010 22:50

.. Om niet aan deze 5 uur durende reis te hoeven beginnen, moet de klant zelf zijn reis aanpassen.
Oh noes, wel heel dat drop-down menuutje uitvouwen en Roosendaal (grens) kiezen :') . Wat een aanstellerij, dat 'risico' loop je alleen als je blind bent. 't Is niet alsof de "via"-optie een verborgen functie is, verstopt in de digitale kelders van de reisplanner.

Sowieso is er geen Roosendaler die een kaartje Roosendaal - Essen via die site zal kopen. En voor verdere bestemmingen al helemaal niet, dan rijden we mooi naar Essen, zetten daar gratis de auto neer en kopen bij de conducteur wel een retourtje Antwerpen voor een euro of 5. :Y)
pi_88238721
quote:
Tsss onrealistisch! er staat geen bizar lange rij bij loket 1 of het travelcenter :{w
  dinsdag 2 november 2010 @ 10:34:21 #250
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_88239690
quote:
14s.gif Op maandag 1 november 2010 18:43 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Mja, met een beetje doorrijden is die trein weer op tijd in Zutphen of Deventer en gaan daar geen aansluitingen verloren :P
Gelul. 1 trein die van +12 naar +14 gaat of 1 trein die van +12 naar 2 treinen met +12 gaat. Het enige wat hij doet is zijn mede TRDL's in de rest van het land in de vingers snijden. Afgezien van de "self loading cargo" natuurlijk, maar dat boeit niet.
pi_88242241
Sinds wanneer rijdt de trein uit Rotterdam door naar Groningen? Die komt toch uit Den Haag en wordt in Utrecht gekoppeld.
Wel werkend OBIS in deze trein. Ook iets nieuws.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 november 2010 @ 12:07:59 #252
Maffe Fries
pi_88242365
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 12:04 schreef Ascendancy het volgende:
Sinds wanneer rijdt de trein uit Rotterdam door naar Groningen? Die komt toch uit Den Haag en wordt in Utrecht gekoppeld.
Wel werkend OBIS in deze trein. Ook iets nieuws.
af en toe rijdt er een stukje door naar Groningen net zoals er af en toe nog een Leeuwarder stukje naar Den Haag gaat. Gaat dan meestal maar om 1 stel, terwijl de rest van de stellen wel hun normale bestemming aanhouden.
  dinsdag 2 november 2010 @ 12:40:26 #253
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_88243407
Ik zag gisteren in Utrecht Centraal een VIRM klaar staan voor Groningen, ook niet erg gebruikelijk :)
  dinsdag 2 november 2010 @ 13:34:07 #254
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88245319
Tegenwoordig rijden er een aantal treinen met VIRM in de NoordOost (Rotterdam/Den Haag-Leeuwarden/Groningen). Dit vanwege capaciteit tekort bij ICM. Vaak zie je IV+IV voor Groningen en IV voor Leeuwarden.
Of bij de los rijdende treinen ook wel voor Groningen 2x VI.
  dinsdag 2 november 2010 @ 13:38:02 #255
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88245479
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 november 2010 12:07 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

af en toe rijdt er een stukje door naar Groningen net zoals er af en toe nog een Leeuwarder stukje naar Den Haag gaat. Gaat dan meestal maar om 1 stel, terwijl de rest van de stellen wel hun normale bestemming aanhouden.
Buiten de spits zijn het vaak 2x ICM-III, waarbij het achterste stel in Rotterdam naar Groningen gaat. Maar dat beperkt zich ook maar tot een stuk of 4-5 treinen per dag.
Uit Groningen komen bijvoorbeeld ook stellen die naar Rotterdam gaan, maar uit Leeuwarden heb ik dat nog niet meegemaakt. Zal vanuit daar ook wel stellen voor Den Haag zijn
pi_88245545
Oeh, ik draai nu precies 100 topics mee. w/
pi_88245640
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 13:38 schreef greavy het volgende:

[..]

Buiten de spits zijn het vaak 2x ICM-III, waarbij het achterste stel in Rotterdam naar Groningen gaat. Maar dat beperkt zich ook maar tot een stuk of 4-5 treinen per dag.
Uit Groningen komen bijvoorbeeld ook stellen die naar Rotterdam gaan, maar uit Leeuwarden heb ik dat nog niet meegemaakt. Zal vanuit daar ook wel stellen voor Den Haag zijn
Raar eigenlijk. De ene keer kan je wel rechtstreeks van Rotterdam naar Groningen en de andere keer weer niet. Ligt het wel van tevoren vast om welke treinen dit gaat?
  dinsdag 2 november 2010 @ 13:43:02 #258
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_88245681
het zal wel opgelegd zijn vanuit de materieel-omlopen. Dus er moet ook wel min of meer zicht zijn op welke treinen dat betreft dan :Y Lijkt mij.
pi_88245816
Ik ben persoonlijk mee geīnteresseerd in spoor dan in treinen, maar weet iemand of er vanaf Elst richting Nijmegen een derde spoor heeft gelegen? De portalen voor de bovenleiding zijn namelijk veel breder.. Viel me op gister.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  dinsdag 2 november 2010 @ 13:48:37 #260
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88245878
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 13:41 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Raar eigenlijk. De ene keer kan je wel rechtstreeks van Rotterdam naar Groningen en de andere keer weer niet. Ligt het wel van tevoren vast om welke treinen dit gaat?
Het is niet vreemd. In de spits zijn er meer stellen nodig voor bepaalde bestemmingen.
Om het voldoende te realiseren, zijn er in de Noord-Oost soms vreemde af- en aantrappen. In het weekend blijft regelmatig het achterste stel achter in Zwolle, want dat gaat dan een andere trein versterken. Dit staat compleet omschreven in de materieel omlopen. Waar wij uiteraard weer geen zicht op hebben. Je kan het wel gaan uitzoeken enzo (bijv. op Somda) maar vergt veel tijd.
Er word ook wel eens afgeweken van deze materieel-omlopen, wat natuurlijk vele redenen heeft. Stelletje te weinig naar een eindbestemming, stelletje teveel, ander materieel (IRM en ICM koppelt wel, maar mag niet gekoppeld met reizigers rijden)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 november 2010 @ 13:51:02 #261
Maffe Fries
pi_88245976
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 13:46 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik ben persoonlijk mee geīnteresseerd in spoor dan in treinen, maar weet iemand of er vanaf Elst richting Nijmegen een derde spoor heeft gelegen? De portalen voor de bovenleiding zijn namelijk veel breder.. Viel me op gister.
Er heeft iets ten zuiden van Elst een spoorboog gelopen vanuit de richting Tiel naar Nijmegen, maar deze is vanwege de Betuweroute afgebroken. Weet niet of je daar nog restanten van terug kunt vinden.

Overigens zijn bij station Elst zelf nog sporen uit het verleden terug te vinden. Vroeger was het station zoals hier te zien veel groter: http://stationsweb.nl/station.asp?station=elst&vraag=elst

[ Bericht 8% gewijzigd door Peterselieman op 02-11-2010 13:57:13 ]
pi_88247018
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 13:43 schreef Dr_Flash het volgende:
het zal wel opgelegd zijn vanuit de materieel-omlopen. Dus er moet ook wel min of meer zicht zijn op welke treinen dat betreft dan :Y Lijkt mij.
Ik zie net dat ze ook gewoon in de reisplanner staan. ^O^ Maar het verschilt zo te zien wel weer per dag van de week.
pi_88247195
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 november 2010 13:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Er heeft iets ten zuiden van Elst een spoorboog gelopen vanuit de richting Tiel naar Nijmegen, maar deze is vanwege de Betuweroute afgebroken. Weet niet of je daar nog restanten van terug kunt vinden.

Overigens zijn bij station Elst zelf nog sporen uit het verleden terug te vinden. Vroeger was het station zoals hier te zien veel groter: http://stationsweb.nl/station.asp?station=elst&vraag=elst

Dat is inderdaad wel even wat anders dan nu. Foto's zijn van 1978 en 1980.
  dinsdag 2 november 2010 @ 15:19:13 #264
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88249543
Ik vermeldde eerder dat in België de Orient Express door een NMBS 28xx gereden zou worden. Kan ook nog wel eens een NMBS1300 in dubbeltractie worden, lees ik nu.

Zometeen voeg ik een Dienstregeling toe (van Nederland) waar wat sporen bij zijn opgenomen. Nog niet alles is bekend of uberhaupt gepubliceerd.
  dinsdag 2 november 2010 @ 16:51:10 #265
146033 ReisT
pi_88253372
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 06:56 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Oh noes, wel heel dat drop-down menuutje uitvouwen en Roosendaal (grens) kiezen :') . Wat een aanstellerij, dat 'risico' loop je alleen als je blind bent.
Zo moeilijk moet het toch niet zijn te zorgen dat die site automatisch alvast de meest voor de hand liggende grensovergang voor je aan te vinken? Ik denk dat veel mensen er inderdaad blind op vertrouwen dat ze vanzelf een kaartje via de juiste grensovergang krijgen.
Dat je zelf dan nog een andere kan kiezen als je dat persé zou willen prima. Maar nu staat standaard Visé aangevinkt dat slaat echt nergens op.
  dinsdag 2 november 2010 @ 16:56:02 #266
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_88253580
Heerlijk stukje adhocmanagement net weer in de stoptrein van Den Bosch naar Nijmegen.

Opgestapt in den Bosch om 15.27
Iets te laat in Oss, omroep: defecte goederentrein, we rijden niet verder, meer info volgt
Uitstappen
Enige minuten later omroep: storing duurt tot half zes, stoptreinen rijden niet meer, sneltreinen wel en stoppen overal tussen Oss en Nijmegen
Nog vijf minuten later: sneltrein arriveert en stopt. In de trein wordt omgeroepen: wij stoppen overal etc. etc.
Station Ravenstein wordt voorbijgereden
Na de Maasbrug trein verder op verkeerd spoor
Op Wijchen werd wél gestopt
Op Dukenburg ook, maar (tegenspoor) alle instappers stonden op het verkeerde perron. In gestrekte draf renden ze de trappen af en door de tunnel, en net toen de voorste op het perron verscheen sloten de deuren en reed de trein verder.

Nuttige toevoeging, dat extra stoppen onderweg.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  dinsdag 2 november 2010 @ 16:59:08 #267
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_88253702
Weer een gevalletje van "NS bijt zich stuk op het verschil tussen theorie en praktijk" dus. Echt, hoe vaak dat niet al gebeurd is.. :N
pi_88256598
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 13:48 schreef greavy het volgende:

[..]

Het is niet vreemd. In de spits zijn er meer stellen nodig voor bepaalde bestemmingen.
Om het voldoende te realiseren, zijn er in de Noord-Oost soms vreemde af- en aantrappen. In het weekend blijft regelmatig het achterste stel achter in Zwolle, want dat gaat dan een andere trein versterken. Dit staat compleet omschreven in de materieel omlopen. Waar wij uiteraard weer geen zicht op hebben. Je kan het wel gaan uitzoeken enzo (bijv. op Somda) maar vergt veel tijd.
Er word ook wel eens afgeweken van deze materieel-omlopen, wat natuurlijk vele redenen heeft. Stelletje te weinig naar een eindbestemming, stelletje teveel, ander materieel (IRM en ICM koppelt wel, maar mag niet gekoppeld met reizigers rijden)
Onzin, om 11 uur is het echt geen spits meer. Mijn trein was ook praktisch leeg. Ze moeten gewoon consequent zijn in hun dienstregeling en niet de ene keer wel en de andere keer geen directe trein naar Groningen.
Had dat OBIS niet gewerkt had ik namelijk in de volle overtuiging geweest dat t ding gewoon naar Leeuwarden ging. En met mijn mp3 op had ik dan de omroep gemist.
pi_88256641
Kom op zeg, op de CTA's staat het aangegeven en het wordt bij Zwolle omgeroepen, dat moet toch zeker wel genoeg zijn?
pi_88256707
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 15:19 schreef greavy het volgende:
Ik vermeldde eerder dat in BelgiÃĢ de Orient Express door een NMBS 28xx gereden zou worden. Kan ook nog wel eens een NMBS1300 in dubbeltractie worden, lees ik nu.

Zometeen voeg ik een Dienstregeling toe (van Nederland) waar wat sporen bij zijn opgenomen. Nog niet alles is bekend of uberhaupt gepubliceerd.
Ik heb een deel van de dienstregeling in BelgiÃĢ gezien, en daar stond een 12 als tractievorm.
Mag de reeks 12 eigenlijk naar Nederland?
De wagons komen van Frankrijk, dus daarvoor is een 12 wel normaal.

- Overbrenging HLE 12 + 16 HV: E19600 (Tourcoing 18.05 - Moeskroen-grens 18.07 - Kortrijk 18.21 - Gent-Sint-Pieters 18.54 < 18.58 - Schellebelle 19.17 - Dendermonde 19.27 - Mechelen 19.49 - Kontich (L.27) 19.58 - Antwerpen-Oost 20.08 - Y. Luchtbal 20.15 - Essen-grens 20.28 - Roosendaal 20.33 < 20.46)
Max 120 km/u, 400 m, ~ 800 t
  dinsdag 2 november 2010 @ 18:27:55 #271
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88256861
HLE 12 / Reeks 12 mogen niet in Nederland (hebben geen ATB). De Reeks 11 mag dat weer wel.
Hoe het precies word, is dus afwachten. Nederland krijgt sowieso een 1700 ervoor.
  dinsdag 2 november 2010 @ 18:30:45 #272
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88256965
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 18:20 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Onzin, om 11 uur is het echt geen spits meer. Mijn trein was ook praktisch leeg. Ze moeten gewoon consequent zijn in hun dienstregeling en niet de ene keer wel en de andere keer geen directe trein naar Groningen.
Had dat OBIS niet gewerkt had ik namelijk in de volle overtuiging geweest dat t ding gewoon naar Leeuwarden ging. En met mijn mp3 op had ik dan de omroep gemist.
Misschien je mp3 eens zachter zetten als je bij Zwolle komt? Of bij Utrecht als je richting Rotterdam/Den haag gaat.
Op de CTA op Rotterdam staat Voor Leeuwarden, Achter Groningen
Bij Zwolle word het duidelijk omgeroepen. Dat jij het niet hoort door je mp3 heeft NS niks mee te maken. ZELF beter opletten. Word duidelijk aangekondigd.
pi_88257010
Maar als je een scherm hebt en aan hebt staan met reisinfo, mag je er wel vanuit gaan dat dat klopt. Of moet je aan alles twijfelen?
dag
pi_88257202
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 18:27 schreef greavy het volgende:
HLE 12 / Reeks 12 mogen niet in Nederland (hebben geen ATB). De Reeks 11 mag dat weer wel.
Hoe het precies word, is dus afwachten. Nederland krijgt sowieso een 1700 ervoor.
Maar de 11 mag dan weer niet naar Frankrijk :P

Maar zoals je al zei: we zullen het wel zien :)

En ik eerder dan jullie :6
  Redactie Sport dinsdag 2 november 2010 @ 18:43:35 #275
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_88257428
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 18:27 schreef greavy het volgende:
HLE 12 / Reeks 12 mogen niet in Nederland (hebben geen ATB).
Voor het traject tot Roosendaal mag in principe elke loc gebruikt worden hoor. De stopper naar Antwerpen heeft bijvoorbeeld ook geen ATB, net als de IC naar Brussel vanaf Maastricht.
PM mij!
pi_88257568
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 18:32 schreef Peter het volgende:
Maar als je een scherm hebt en aan hebt staan met reisinfo, mag je er wel vanuit gaan dat dat klopt. Of moet je aan alles twijfelen?
Maar het scherm met reisinfo klopte toch ook, als ik het goed begrijp?
pi_88257628
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 18:47 schreef Igen het volgende:

[..]

Maar het scherm met reisinfo klopte toch ook, als ik het goed begrijp?
Precies, waarom je MP3 zacht zetten als dat ding werkt..
dag
pi_88257743
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 18:48 schreef Peter het volgende:

[..]

Precies, waarom je MP3 zacht zetten als dat ding werkt..
Dat is het punt toch ook niet?

Het gaat er dus om dat in de planner, op de CTA's, op de OBIS-schermen én bij de omroep bij aankomst in Zwolle wordt aangegeven welk treinstel naar Groningen danwel Leeuwarden gaat, en dat 'je' dus niet moet zeuren dat je slecht bent geīnformeerd ('Had dat OBIS niet gewerkt'), want dat is niet zo.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2010 19:14:11 ('je' in het algemeen) ]
pi_88258215
Waar ik me wel aan kan ergeren is onduidelijkheid bij het splitsen van een trein.

Voorbeeld: ik reis regelmatig met de 18:49 trein van Deventer naar Enschede. Die wordt in Deventer gesplitst, het laatste deel blijft achter te Deventer staat er dan op de CTA's.
Prima.
Er komt een trein binnen van drie delen, op de trein staat bij de voorste twee delen Enschede als eindbestemming, op de achterste Deventer.
Prima.
Maar..... En dat heb ik nou al 4x mee gemaakt, de achterste TWEE treinstellen worden afgekoppeld. De mensen in de trein zullen dat wel gehoord hebben, maar de mensen die op het perron staan en in willen stappen weten dat niet. Totdat ze er weer uit gestuurd worden en als vee opgestapeld in dat kleine treintje wat dan overblijft alsnog naar Enschede kunnen.

Nee dank je, ik pak de volgende wel...
pi_88261569
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 19:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Waar ik me wel aan kan ergeren is onduidelijkheid bij het splitsen van een trein.

Voorbeeld: ik reis regelmatig met de 18:49 trein van Deventer naar Enschede. Die wordt in Deventer gesplitst, het laatste deel blijft achter te Deventer staat er dan op de CTA's.
Prima.
Er komt een trein binnen van drie delen, op de trein staat bij de voorste twee delen Enschede als eindbestemming, op de achterste Deventer.
Prima.
Maar..... En dat heb ik nou al 4x mee gemaakt, de achterste TWEE treinstellen worden afgekoppeld. De mensen in de trein zullen dat wel gehoord hebben, maar de mensen die op het perron staan en in willen stappen weten dat niet. Totdat ze er weer uit gestuurd worden en als vee opgestapeld in dat kleine treintje wat dan overblijft alsnog naar Enschede kunnen.

Nee dank je, ik pak de volgende wel...
Nooit helemaal begrepen waarom dat gebeurd. En dan op de terugweg dat stel weer aankoppelen in deventer :')
pi_88262223
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 18:30 schreef greavy het volgende:

[..]

Misschien je mp3 eens zachter zetten als je bij Zwolle komt? Of bij Utrecht als je richting Rotterdam/Den haag gaat.
Op de CTA op Rotterdam staat Voor Leeuwarden, Achter Groningen
Bij Zwolle word het duidelijk omgeroepen. Dat jij het niet hoort door je mp3 heeft NS niks mee te maken. ZELF beter opletten. Word duidelijk aangekondigd.
mp3 zachter zetten is onzin. Een leek zal soms niet eens weten dat je in Zwolle bent.
En ik ging er gewoon vanuit dat de trein op die tijd naar Leeuwarden zou rijden.
Mijn punt is ook enkel dat het Duidelijker is als gewoon altijd vanuit Rotterdam naar Leeuwarden wordt gereden en vanuit Den Haag altijd naar Groningen. En niet het ene moment wel zo en het andere moment niet. Sowieso, waarom zijn er buiten de spits alleen al vanuit rotterdam 8 bakken ICMm nodig.
pi_88262533
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 20:33 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

mp3 zachter zetten is onzin. Een leek zal soms niet eens weten dat je in Zwolle bent.
En ik ging er gewoon vanuit dat de trein op die tijd naar Leeuwarden zou rijden.
Mijn punt is ook enkel dat het Duidelijker is als gewoon altijd vanuit Rotterdam naar Leeuwarden wordt gereden en vanuit Den Haag altijd naar Groningen. En niet het ene moment wel zo en het andere moment niet. Sowieso, waarom zijn er buiten de spits alleen al vanuit rotterdam 8 bakken ICMm nodig.
Er gaat toch gewoon elk uur een trein van Rotterdam naar Leeuwarden en van Den Haag naar Groningen? De rest is bonus, ik snap echt niet hoe je daar meteen door van streek kan raken. :?

En blind in de trein stappen zonder op de CTA te kijken, zonder op de bestemmingsaanduidingen op de trein zelf te kijken en zonder naar de omroep te luisteren is sowieso nooit slim.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2010 20:42:26 ]
  dinsdag 2 november 2010 @ 20:42:02 #283
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_88262611
Weet je wel HOE verwarrend het is als treinen uit Ede-Wageningen naar Utrecht soms in Veenendaal-De Klomp en soms in Driebergen-Zeist stoppen danwel doorrijden? :o
pi_88262701
En weet je hoe verwarrend het is als je nietsvermoedend op zondag 31 oktober in Groningen in de trein stapt en hij verandert in Zwolle ineens van rijrichting en rijdt naar Arnhem? :o
pi_88262870
quote:
11s.gif Op dinsdag 2 november 2010 20:43 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
En weet je hoe verwarrend het is als je nietsvermoedend op zondag 31 oktober in Groningen in de trein stapt en hij verandert in Zwolle ineens van rijrichting en rijdt naar Arnhem? :o
Dat was echt ideaal! :) ^O^

Rechtstreeks naar Deventer, ipv. dat je ook nog eens in Zwolle moest overstappen, zoals normaal als er werkzaamheden of verstoringen op Zwolle-Amersfoort zijn.
pi_88262998
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 20:43 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
wattes? :D
pi_88263580
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 20:50 schreef Yreal het volgende:

[..]

wattes? :D
Ja dat was dus vanwege werkzaamheden tussen Zwolle en 't Harde.
  dinsdag 2 november 2010 @ 21:06:44 #288
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88263821
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 20:33 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Laat ik het nog één keer zeggen: Materieel wat 's Ochtends heen gaat, kan 's Middags wel op een andere bestemming nodig zijn dan waar normaal de trein heen rijdt. Om geen Ledig Mat. ritten Rotterdam - Groningen te krijgen, word er gekozen om één (soms twee) stellen eraan te haken / aangekoppeld te laten met een andere bestemming (hier als voorbeeld Groningen ipv Leeuwarden). Dan kan er uit Groningen in de middag weer treinen op goede sterkte rijden. En andersom exact hetzelfde.
Je moet gewoon zelf goed opletten of je goed gaat. Staat OBIS verkeerd ingesteld, kan gebeuren. De HC roept het ook om. Als je je mp3 aan hebt en dat dan niet hoort, is je eigen fout.

Dat er stellen voor een andere bestemming meegaan heeft gewoon te maken dat dat stel ergens anders nodig is, Groningen ipv Leeuwarden. En dat staat duidelijk op perrons aangegeven. En op de koersrollen cq koersdisplays vaak ook. En anders stap je uit in Zwolle en verkas je. 6 Minuten heb je.
  dinsdag 2 november 2010 @ 21:07:45 #289
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_88263863
Nu begin je toch wel een vervelend betweterig mannetje te worden.
pi_88263912
Hoi Fles
  dinsdag 2 november 2010 @ 21:08:40 #291
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88263923
quote:
11s.gif Op dinsdag 2 november 2010 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Weet je wel HOE verwarrend het is als treinen uit Ede-Wageningen naar Utrecht soms in Veenendaal-De Klomp en soms in Driebergen-Zeist stoppen danwel doorrijden? :o
Dat is nog verwarrender als de NoordOost. Maar daar geld hetzelfde, op de CTA kijken helpt.
  dinsdag 2 november 2010 @ 21:09:26 #292
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88263961
quote:
15s.gif Op dinsdag 2 november 2010 21:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Nu begin je toch wel een vervelend betweterig mannetje te worden.
Ik leg alleen uit hoe er bij NS gedacht word. En dat is niet altijd ieder naar het zin, maar dat kan simpelweg ook niet.
  dinsdag 2 november 2010 @ 21:17:38 #293
111382 Ofyles2
pi_88264385
quote:
11s.gif Op dinsdag 2 november 2010 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Omdat de stopper Utrecht-Ede vervangen is door de IC Schiphol-Nijmegen ofzoiets?
  Redactie Sport dinsdag 2 november 2010 @ 21:19:16 #294
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_88264459
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 20:19 schreef Yreal het volgende:

[..]

Nooit helemaal begrepen waarom dat gebeurd. En dan op de terugweg dat stel weer aankoppelen in deventer :')
Nouja, het aftrappen van een stel stel in Deventer scheelt twee tot drie stellen t.o.v. door laten rijden naar Enschede.
PM mij!
  dinsdag 2 november 2010 @ 21:21:35 #295
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_88264554
Of het nou goed werkt of niet, die OV-flutkaart, het gebruik van papieren kaartjes wordt wel stap voor stap onmogelijk gemaakt, zoals hier in Ede-Wageningen.

pi_88264711
quote:
15.gif Op dinsdag 2 november 2010 21:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Of het nou goed werkt of niet, die OV-flutkaart, het gebruik van papieren kaartjes wordt wel stap voor stap onmogelijk gemaakt, zoals hier in Ede-Wageningen.

[ afbeelding ]
in Almelo zijn ook al 2 van de 5 stempelautomaat geblokkeerd :')
  dinsdag 2 november 2010 @ 21:30:40 #297
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88265064
quote:
15s.gif Op dinsdag 2 november 2010 21:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[ afbeelding ]
In Zwijndrecht is er ook 1 zo afgesloten. Nu nog maar 3 automaten (elk perron 1)
  dinsdag 2 november 2010 @ 21:32:33 #298
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_88265165
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 21:24 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

in Almelo zijn ook al 2 van de 5 stempelautomaat geblokkeerd :')
In Breda ook 2 voor zover ik weet. En zijn er extra camera's opgehangen vermoed ik, weet niet zeker.
  dinsdag 2 november 2010 @ 21:37:47 #299
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88265448
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 18:43 schreef dennistd het volgende:

[..]

Voor het traject tot Roosendaal mag in principe elke loc gebruikt worden hoor. De stopper naar Antwerpen heeft bijvoorbeeld ook geen ATB, net als de IC naar Brussel vanaf Maastricht.
Ik had wel ergens zo'n vermoeden. Zou wel vet zijn dat er dubbeltractie 12/1300 komt.
  dinsdag 2 november 2010 @ 21:41:46 #300
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_88265647
Op zich geef ik NS wel gelijk, veel reizigers hebben abonnementen, kopen kaartjes op datum, of reizen al op saldo. Als ze wat kunnen besparen door stempelautomaten weg te halen geef ik ze groot gelijk, ik zou het ook doen. Er zijn er nog genoeg.
  dinsdag 2 november 2010 @ 21:46:03 #301
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88265880
Ja, maar in de spits kan dat weer nadelig zijn. Ik zie op Zwijndrecht altijd massa's mensen hun vooraf gekochte kaartje nog afstempelen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')