abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88077050
Nieuwe campagnes tegen Aids, er wordt weer vlijtig met sanpakus gestrooid.

Sanpaku (三白) ook wel 'drie witte zones', duidend op de afwijkende aanwezigheid van drie witte zones is in het oog (links en rechts van de iris en boven [Yang Sanpaku] of onder [Yin Sanpaku] de iris).

Mensen die yin-sanpaku ogen hebben zonder dat het hoofd naar voren gekanteld is (zoals bij de advertenties wordt gedaan) verkeren in een staat van fysieke onbalans of ernstige stress. Mensen met yang-sanpaku ogen verkeren in een staat van mentale onbalans.

Adverteerders gebruiken het sanpaku oog vanwege zijn 'energiezuigende' werking.

Echte Sanpakus

In August 1963, macrobiotic pioneer George Ohsawa predicted that President John F. Kennedy would experience great danger because of his sanpaku condition. This was reported by Tom Wolfe in the New York Herald Tribune.[2]

Sanpaku in advertenties

pi_88079653
Klopt, maar welk onbewust effect heeft dit op de mensen die dit zien? Daadwerkelijk het verstoren van de energiebalans?
  donderdag 28 oktober 2010 @ 22:52:14 #3
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_88086115
Oeff geweldig.. waar was jij al die tijd man?

Heerlijk onderwerp dit!!
Ik zal je wat vertellen, ik ben dit op een gegeven moment zo serieus gaan nemen dat ik iedereen in mijn directe omgeving een tijd lang ben gaan observeren. En ik ken maar 1 persoon in mijn directe omgeving, die dit heeft. En ik kan je verzekeren.. er lijkt iets anders in de drijfkracht en het doen en laten te zitten in deze personen. Ontzettend slim, dat wel, maar vaak gericht op 1 specifiek vak.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 08:49:28 #4
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_88095131
Om nog wat eraan toe te voegen. hetgeen wat mij het meeste bevreemd bij dit onderwerp, is dat ook het oog op de piramide (dollar) last heeft van Sanpaku:

Ok.. en nu gaan we eens willekeurig foto's zoeken van mensen.. Ik neem bijvoorbeeld een naam zoals Michelle of Kees en ik plaats daar een foto van:

Ok Michelle Obama komt natuurlijk ook voor in deze naam reeks.. en kijk eens aan

Of is dit omdat zij haar hoofd ietswat heeft gekantelt? Test het zelf eens bij een spiegel

Andere Michelle

Niets raars.

Ook normaal

Nu eens met Kees

Ik denk dat het punt duidelijk is.
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 09:25:46 #5
8372 Bastard
Persona non grata
pi_88095724
Nooit van gehoord eigenlijk.. maar is het nou de energiezuigende werking die uitgaat van de mensen? Of hebben ze nou een psychische onbalans?

Wat kun je nou verder met deze informatie anders dat het zou bestaan?
The truth was in here.
pi_88096794
Is dat wanneer de iris niet gedeeltelijk onder je onderste ooglid verdwijnt dan? Op veel van die foto's hebben mensen overigens echt hun hoofd wel naar voren gekanteld hoor.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 10:39:07 #7
8372 Bastard
Persona non grata
pi_88097664
En.. het is toch wel vrij veel voorkomend? Iig dan wel links en rechts wit is maar dan niet boven en onder..
The truth was in here.
pi_88097712
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 10:09 schreef Kroketvulling het volgende:
Is dat wanneer de iris niet gedeeltelijk onder je onderste ooglid verdwijnt dan? Op veel van die foto's hebben mensen overigens echt hun hoofd wel naar voren gekanteld hoor.
ja, dat dus...
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_88097736
Tja, zodra iemand gefotografeerd word en beschenen door meerdere 'puntlichtbronnen', dus bv sterke fotolampen ontstaan zulke 'lichtjes in de ogen' die inderdaad in de reclame graag gebruikt worden omdat ze de indruk van 'eerlijkheid' geven;
De indruk wordt daardoor versterkt dat die persoon récht in de camera (en naar de toeschouwer) kijkt, immers licht wordt door de ogen direkt naar de toeschowuer gereflecteerd... recht in de ogen kijken is nu eenmaal een erg 'sociaal iets', het suggereert 'contact' en 'aangekeken worden'.

Bij bv sommige videoclip-opname's of fotoshoots wordt ook soms een specifieke 'lichtring' gebruikt die een ronde vorm heeft en zo precies 'om' de camera past en direkt vanuit de richting van de caera een 'ronde ring' in de ogen reflecteerd :

bv in dit beeld is die duidelijk gebruikt:

De oorspronkelijke chinese achtergrond heft niet zozeer te maken met de 'licht-reflcties' in de ogen van iemand (die immers hooguit typisch voor de fotografie-cultuur zijn, in het normale leven zie je dat vrijwel nooit, zeker niet in situaties zonder kunstmatige belichting met 'punt-licht (dus bv géén TL-lampen of veel lichtbronnen, en zonder natuurlijke lichtval))..
De chinezen hadden het oorspronkelijk enkel erover of bij iemand de 'witte onderkant vand e oogbal te zien is... iets dat natuurlijk bij chinezen sowieso al veel minder voorkomt... waar dat wél gebeurde was het meestal aanleiding te vermoeden dat iemand een medisch probleem had, veelal waren ziektes of aandoeningen aanleiding daarvoor...

in amerika is het later in de 60'er jaren in de media gekomen toen een journlaist er een artikel in de Herald Tribune schreef en inging op kennedy... op dat moment was in kleine kring zer goed bekend dat Kennedy een uiterst zwakke fysieke conditie had, veel ziek was, maar was het absoluut taboe daar openlijk over te schrijven (net zoals over private zaken van de Kennedy's zoals zn vreemdgaan, die ook in kleine kring zeer wel bekend was)..
Dat artikel in de Herald Tribune is eigenlijk het enige publieke artikel gedurende Kennedy's leven dat over zn fysieke gesteldheid ging en in een grote krant verscheen, door een toonaangevende journalist (Tom Wolfe)

[ Bericht 3% gewijzigd door RM-rf op 29-10-2010 10:51:41 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_88099998
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 09:25 schreef Bastard het volgende:
Nooit van gehoord eigenlijk.. maar is het nou de energiezuigende werking die uitgaat van de mensen? Of hebben ze nou een psychische onbalans?

Wat kun je nou verder met deze informatie anders dat het zou bestaan?
Ja, hier wel ik ook wel een antwoord op eigenlijk.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:11:16 #11
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_88100570
Dus bij een stijldans wedstrijd verkeert iedereen in mentale onbalans? :) Goed om te weten.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_88101178
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 10:09 schreef Kroketvulling het volgende:
idd, viel mij ook op.
pi_88103807
Wat moet ik zien?
Masturbatie is goed voor de prostaat.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:42:54 #14
8372 Bastard
Persona non grata
pi_88105915
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 13:44 schreef MuffinKillerzz het volgende:
Wat moet ik zien?
Lees de OP dan *sigh*
The truth was in here.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 16:09:48 #15
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_88109264
Grappig.. die hele theorien over hoe het dan eigenlijk wel zit met Sanpaku.. maar schijnbaar niemand met een spiegel thuis die net zoveel onder zijn iris kan krijgen zonder zo goed als geheel het voorhoofd te kantelen.
pi_88109887
quote:
14.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 14:42 schreef Bastard het volgende:

[..]

Lees de OP dan *sigh*
Dat had ik al gedaan maar het wil niet echt lukken ;( :')
Masturbatie is goed voor de prostaat.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 18:02:31 #17
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_88113541
Omfg :')
zzz
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 18:04:03 #18
8372 Bastard
Persona non grata
pi_88113587
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 16:24 schreef MuffinKillerzz het volgende:

[..]

Dat had ik al gedaan maar het wil niet echt lukken ;( :')
Tis meer dat ik er van denk... wat moeten we er mee :D :@
The truth was in here.
pi_88143777
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 16:09 schreef Ticker het volgende:
Grappig.. die hele theorien over hoe het dan eigenlijk wel zit met Sanpaku.. maar schijnbaar niemand met een spiegel thuis die net zoveel onder zijn iris kan krijgen zonder zo goed als geheel het voorhoofd te kantelen.
Ik wel maar ik geloof der geen zak van
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')