quote:'tuurlijk wel. Je mag diefstal niet uitlokken. Dus als je een slot op je fiets hebt, moet je hem ook gebruiken. Anders heeft de politie straks weer een extra aangifte te verwerken van een gestolen fiets. En moet je dus geen kostbaarheden zichtbaar in je auto laten slingeren, of de deur van je huis open laten staan.Op donderdag 28 oktober 2010 14:57 schreef anno2010 het volgende:
Wat de n**k! ... ik dacht 'een of andere grapjas denk weer grappig te zijn'
Blijkt het ook nog waar te zijn![]()
Dit gaat toch helemaal nergens over!
quote:Nee, dat noemen ze uitlokking. Op de wadden eilanden doen ze dit al jaren, daar is het me in het verleden al eens gebeurt.Op donderdag 28 oktober 2010 14:42 schreef Foals het volgende:
Hoppakee, ¤25,- lichter.
Onzin, right? Is toch m'n eigen verantwoordelijkheid?
quote:Goede topicwending, pics van de agente?Op donderdag 28 oktober 2010 15:05 schreef Foals het volgende:
[..]
Ik liep de bakker in om m'n dagelijkse croissantje te halen. Om nou voor die 3 miuten m'n fiets op slot te zetten is te veel gedoe. Toen ik heerlijk -omnomnomnom- zat te sabbelen op mn verse croissantje stond er buiten opeens een agente naast m'n fiets. Helaas was het een behoorlijke MILF dus ik heb m'n grote bek niet opengetrokken en heb stomverbaasd maar de boete aangenomen.
Achteraf verzin ik altijd van die coole punchlines die ik eigenlijk had moeten gebruiken. Maargoed. Zodra het gebeurde stond ik met een mond vol tanden. Of.. croissant.. ja.
quote:typisch, de vrouwen, dat zijn de ergste.Op donderdag 28 oktober 2010 15:05 schreef Foals het volgende:
[..]
Ik liep de bakker in om m'n dagelijkse croissantje te halen. Om nou voor die 3 miuten m'n fiets op slot te zetten is te veel gedoe. Toen ik heerlijk -omnomnomnom- zat te sabbelen op mn verse croissantje stond er buiten opeens een agente naast m'n fiets. Helaas was het een behoorlijke MILF dus ik heb m'n grote bek niet opengetrokken en heb stomverbaasd maar de boete aangenomen.
Achteraf verzin ik altijd van die coole punchlines die ik eigenlijk had moeten gebruiken. Maargoed. Zodra het gebeurde stond ik met een mond vol tanden. Of.. croissant.. ja.
quote:je moet niet in je broek pissen ook, maar er een boete voor uitschrijven is nogal belachelijk, niet?Op donderdag 28 oktober 2010 15:05 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
'tuurlijk wel. Je mag diefstal niet uitlokken. Dus als je een slot op je fiets hebt, moet je hem ook gebruiken. Anders heeft de politie straks weer een extra aangifte te verwerken van een gestolen fiets. En moet je dus geen kostbaarheden zichtbaar in je auto laten slingeren, of de deur van je huis open laten staan.
quote:Da's natuurlijk onzinnig. Nu moet die agent dat PV verwerken (wat net zoveel werk is als die aangifte....als je de systemen kent).Op donderdag 28 oktober 2010 15:05 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
'tuurlijk wel. Je mag diefstal niet uitlokken. Dus als je een slot op je fiets hebt, moet je hem ook gebruiken. Anders heeft de politie straks weer een extra aangifte te verwerken van een gestolen fiets. En moet je dus geen kostbaarheden zichtbaar in je auto laten slingeren, of de deur van je huis open laten staan.
quote:Jij maakt het nog wat erger. Als ik mijn ramen stuk wil hebben doordat er een TomTom in mijn auto ligt,dan mag ik dat toch zelf bepalen? En wat voor de een kostbaarheden zijn,is voor de ander niks.Op donderdag 28 oktober 2010 15:05 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
quote:Nou ik. Racefiets van 2000 euro. Al laat ik die niet op straat staan.Op donderdag 28 oktober 2010 15:46 schreef Foals het volgende:
Wie verzekerd z'n fiets anyways?![]()
Niemand doet dat toch? Dus ik denk dat er meer geld aan bekeuringen opgaat voor niet-op-slot-fietsen dan fiets-diefstal-fraude.
quote:nee kan misschien beter op de stoepOp donderdag 28 oktober 2010 15:48 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Nou ik. Racefiets van 2000 euro. Al laat ik die niet op straat staan.
quote:Is van een ander kaliber.Op donderdag 28 oktober 2010 15:48 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Nou ik. Racefiets van 2000 euro. Al laat ik die niet op straat staan.
quote:Bij de verzekering moet je volgens mij de orginele sleutel + reserve kunnen tonen. Als je 'm niet op slot zet, dan kun je ook niks claimen. Onzin-boete dus.Op donderdag 28 oktober 2010 15:00 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Er zit natuurlijk wel een andere kant aan.
Als jouw fiets gejat wordt ga je weer claimen bij je verzekering.
Ook zijn er mensen die de boel expres laten jatten om zo een nieuwe fiets te krijgen.
Voor bijv. waardevolle dingen in je auto achter laten kun je daarom ook een bon krijgen.
quote:M'n broertje heeft alleen hangslot met cijfercombinatie, wat nu? Ik ben m'n sleutel kwijtgeraakt, dus gebruik ik nu m'n reservesleutel, wat nu?Op donderdag 28 oktober 2010 16:06 schreef Ciske- het volgende:
[..]
Bij de verzekering moet je volgens mij de orginele sleutel + reserve kunnen tonen. Als je 'm niet op slot zet, dan kun je ook niks claimen. Onzin-boete dus.
quote:Ja dat is al jaren zo.Op donderdag 28 oktober 2010 16:06 schreef Ciske- het volgende:
[..]
Bij de verzekering moet je volgens mij de orginele sleutel + reserve kunnen tonen. Als je 'm niet op slot zet, dan kun je ook niks claimen. Onzin-boete dus.
quote:Ik zou even de PV/APV opvragen als ik jou was.NB: Deze overtreding is alleen strafbaar op die plaatsen waar dat bij Plaatselijke Verordening of bij Algemene Plaatselijke Verordening is bepaald.
quote:Ja maar de rest van Nederland mag jouw claim betalen bij gestolen fiets, en de agent die jouw "aangifte" opneemt.Op donderdag 28 oktober 2010 16:38 schreef Chocolate-chick het volgende:
wat een onzin, het is toch jouw schuld als je je fiets niet op slot zet, het is geen ernstige misdaad ofzo
quote:De rest van Nederland betaald ook de rekening voor het geven van een boete.Op donderdag 28 oktober 2010 16:49 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Ja maar de rest van Nederland mag jouw claim betalen bij gestolen fiets, en de agent die jouw "aangifte" opneemt.
quote:Nonsens, de verzekering keert niet uit zonder 2 originele sleutels te zien.Op donderdag 28 oktober 2010 16:49 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Ja maar de rest van Nederland mag jouw claim betalen bij gestolen fiets, en de agent die jouw "aangifte" opneemt.
quote:Joh, je weet niet eens wat voor fiets het is. Ik heb ook een oud barrel dat ik eigenlij zelden op slot zet, zeker in situaties zoals de TS is overkomen (kleine boodschap doen). Die fiets is niet verzekerd en in geval van diefstal doe ik echt geen aangifte, in de tijd die dat mij kost, kan ik het geld voor 2 fietsen (á 25 euro het stuk) bij elkaar verdienen.Op donderdag 28 oktober 2010 16:49 schreef RaymondK het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |