abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 woensdag 27 oktober 2010 @ 19:43:39 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_88035572
Premier Mark Rutte (VVD) heeft woensdag vastgehouden aan de voorgestelde bezuiniging van tweehonderd miljoen euro op kunst en cultuur. Over de invulling hiervan valt best te praten, maar aan de hoogte van het bedrag wordt niet getornd, zo zei hij in de Tweede Kamer bij het debat over de regeringsverklaring.

De bezuinigingsplannen op kunst en cultuur hebben de afgelopen weken tot veel protesten geleid. D66-leider Alexander Pechtold vroeg daarom om een handreiking van Rutte om de plannen nog eens te herzien. "Dit is een wens die breed wordt gedragen in de maatschappij en in het parlement."

Rutte antwoordde dat eerst moet worden bezien waarop precies bezuinigd gaat worden. Daarna staat hij open voor alternatieven uit het parlement. "Dat is geen handreiking, maar een vingerkootje", vond PvdA-leider Job Cohen.

:D

'We gaan snijden om het snijden. Weten niet op wat, maar er gaan slachtoffers vallen. Maakt me niet uit wie of wat. Maar heel die culture maffia moet de nek worden doorgesneden. Weg met de orkesten, maakt me niet uit welk orkest, weg met de subsidie op theatergezelschappen, maakt me niet uit op welk gezelschap. Begrijp me niet verkeerd ik heb ook boeken van Rien Poortvliet en schilderijen van ViolaHolt.
Maar er moet paal en perk worden gesteld. Oh ja die concertzalen voor de jeugd zijn drugsholen waar de hashdampen je van ver aan komen geuren. Weg ermee.
Ja idd ik heb voor de TVKantine gestemd. Rechtgeaarde Nederlandse cultuur.'

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_88036145
En wat is jouw mening, tong?

I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 19:58:46 #3
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_88036306
Er mag best in een aantal zaken gesneden worden.
We gooien nu mega veel geld aan subsidies over de balk.
Dat geldt trouwens niet alleen voor kunst en cultuur.
  Trouwste user 2022 woensdag 27 oktober 2010 @ 20:01:40 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_88036436
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 19:58 schreef Daniel1976 het volgende:
Er mag best in een aantal zaken gesneden worden.
We gooien nu mega veel geld aan subsidies over de balk.
Dat geldt trouwens niet alleen voor kunst en cultuur.
Leg eens uit waar we ons geld weggooien in cultuur

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_88036468
200 miljoen, dat zet zoden aan de dijk zeg :{
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_88036699
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 19:43 schreef tong80 het volgende:
Premier Mark Rutte (VVD) heeft woensdag vastgehouden aan de voorgestelde bezuiniging van tweehonderd miljoen euro op kunst en cultuur. Over de invulling hiervan valt best te praten, maar aan de hoogte van het bedrag wordt niet getornd, zo zei hij in de Tweede Kamer bij het debat over de regeringsverklaring.

De bezuinigingsplannen op kunst en cultuur hebben de afgelopen weken tot veel protesten geleid. D66-leider Alexander Pechtold vroeg daarom om een handreiking van Rutte om de plannen nog eens te herzien. "Dit is een wens die breed wordt gedragen in de maatschappij en in het parlement."

Rutte antwoordde dat eerst moet worden bezien waarop precies bezuinigd gaat worden. Daarna staat hij open voor alternatieven uit het parlement. "Dat is geen handreiking, maar een vingerkootje", vond PvdA-leider Job Cohen.

:D

'We gaan snijden om het snijden. Weten niet op wat, maar er gaan slachtoffers vallen. Maakt me niet uit wie of wat. Maar heel die culture maffia moet de nek worden doorgesneden. Weg met de orkesten, maakt me niet uit welk orkest, weg met de subsidie op theatergezelschappen, maakt me niet uit op welk gezelschap. Begrijp me niet verkeerd ik heb ook boeken van Rien Poortvliet en schilderijen van ViolaHolt.
Maar er moet paal en perk worden gesteld. Oh ja die concertzalen voor de jeugd zijn drugsholen waar de hashdampen je van ver aan komen geuren. Weg ermee.
Ja idd ik heb voor de TVKantine gestemd. Rechtgeaarde Nederlandse cultuur.'

Dus, Rutte gooit een bedrag op tafel wat er bezuinigd gaat worden maar er moet nog bekeken worden waarop precies?
Als je thuis zo je huihoudboekje regelt dan kan dat weleens betekenen dat er op een goede avond geen vreten meer op tafel staat maar dat je nog wel lid bent van de Wellness Club.
  Trouwste user 2022 woensdag 27 oktober 2010 @ 20:13:32 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_88036949
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 20:07 schreef JellieVrolijk het volgende:

[..]

Dus, Rutte gooit een bedrag op tafel wat er bezuinigd gaat worden maar er moet nog bekeken worden waarop precies?
Als je thuis zo je huihoudboekje regelt dan kan dat weleens betekenen dat er op een goede avond geen vreten meer op tafel staat maar dat je nog wel lid bent van de Wellness Club.
Snijbonen :{

woensdag 27 oktober 2010 @ 20:21:51 #8
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_88037320
Het aantal orkesten is wel heel erg hoog.
Het aantal omroepen is wel heel erg hoog.

Kunstenaars subsidies zijn belachelijk. Ik bedoel een kennis van mij deed kunstacademie fotografie. Die heeft nu fucking 3 jaar ofzo een sociale dienst uitkering waarbij hij mag werken.
Kunstenaars uitkering noemen ze zoiets. Volstrekt belachelijk. Als jij wil gaan fotograferen, dan ga je eerst maar bij de supermarkt werken tot je opdrachten genoeg hebt. En die subside bestaat niet alleen voor fotografen.
pi_88040185
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 20:13 schreef tong80 het volgende:

[..]

Snijbonen :{

Nou ja, het is natuurlijk ook wel de rode lijn in het regeerakkoord. Van onderen af bezuinigen. Zo houd je de rijke vrienden te vriend. Waarschijnlijk allemaal HBO-ers in een kruiwagen aangeleverd die bij IQ testen uitblonken in vierkantjes en cirkeltjes, maar wat minder scoorden op de pyramide.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')