abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93276539
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 21:25 schreef Cantare het volgende:
Ik vind het moeder zijn tot nu toe boven verwachting leuk en heb zelf meer het gevoel mezelf erin te vinden dan kwijt te raken. Maar ik begrijp ook dat dat bij sommigen heel anders "werkt".
Ik spreek alleen voor mezelf, maar dat is niet hoe het bij mij werkt. Ik vind het moederschap geweldig, maar ik vind de fysieke veranderingen (en deels ook de mentale en contextuele) moeilijk te accepteren. Ik wil bijvoorbeeld best graag weer mijn oude borstomvang terug en geen rekening hoeven houden met lekkages, maar ik wil ook borstvoeding geven.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_93276990
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 21:30 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik heb het geven van borstvoeding helemaal niet ervaren als 'niet mezelf zijn' eigenlijk.
Ik ook niet. Mensen zeggen ook wel dat je 9 maanden moet ontzwangeren maar voor mijn idee voelde ik me al snel weer mezelf.
pi_93277026
Ik heb absoluut ook stukjes van mezelf gevonden in het moederschap die ik nooit eerder had gezien of die ik had verwacht. Maar ik ben ook wat stukjes van mezelf kwijt. Ik merk nu pas, en dan is Senna al 19 maanden, dat ik weer aardig in de buurt van 'mezelf' kom, en dan ben ik er nog niet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_93277119
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 21:39 schreef miss_sly het volgende:
Maar ik ben ook wat stukjes van mezelf kwijt.
Wat dan bijvoorbeeld? Kun je dat uitleggen? :)
pi_93277297
Ik kan wel een voorbeeld geven: ik heb sinds de geboorte van Ivan geen non-fictie meer gelezen over politiek, maatschappij of filosofie. Dat hoort echt bij mij maar ik heb er geen plaats meer in m'n hoofd voor gehad. Straks hoop ik dat deel van mezelf te herwinnen. Nu berust ik me er enerzijds in dat ik er niet aan kan denken, en anderzijds kan ik er daardoor ook van genieten dat ik de gelegenheid heb om vooral met de kinderen bezig te zijn. Het gaat zo snel voorbij...
pi_93277474
Ik heb überhaupt geen boek meer gelezen geloof ik. Maar ik sta nooit zo bij dat soort dingen stil. Ik denk dan gewoon 'dat komt wel weer'.
pi_93277570
Maar ik kan ook gerust leven met een waterkoker in de kamer, een stuk vloer dat los zit, een stuk tape dat vloerbedekking aan elkaar houdt,... Ik ben kampioen acceptatie :P . Oké suf. Sorry.
pi_93277707
Haha, wat leuk om te lezen Groofsken, want ik herken het helemaal.
pi_93277717
Nou, dat lezen is een goed voorbeeld. Ik las dan niet zoveel non-fictie, maar ik las wel erg veel. Zo keek ik ook graag films, we hadden een pathé unlimited pas die we goed gebruikten. Ik kan me er niet lang genoeg meer op concentreren, en idd er is geen plaats en geen rust genoeg in mijn hoofd.
Onlangs hebben we weer een keer samen op de bank een film gekeken, en dat was wel weer even fijn. Het was ook wel weer even voldoende, ik hoef niet meteen weer plaats en tijd voor een film te maken.

Maar ook andere dingen, zoals mijn werk. Ik hervind nu mijn behoefte om goed werk te leveren, bepaalde dingen uit te zoeken, mijn structuur weer echt toe te passen en aan te passen, eer van mijn werk te behalen. Dat is pas sinds kort weer, ik heb echt lange tijd puur op de automatische piloot gewerkt. Dat is voor mij echt heel apart, want ik heb altijd met veel plezier gewerkt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_93277834
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 21:47 schreef Cantare het volgende:
Haha, wat leuk om te lezen Groofsken, want ik herken het helemaal.
:D ^O^ Dat vind ik fijn om te lezen, echt waar!
pi_93277883
Ik bedenk me nu dat het misschien ook wel meespeelt dat ik nog niet in een vaste baan zat toen ik zwanger werd.
pi_93278093
Dat wat misschien wel meespeelt?

Ik had toen ook nog een nulurencontract (met heel leuk werk, dat wel). Maar eenmaal zwanger ben ik dus wel naar een degelijke baan met zekerheden gaan zoeken. Dat dan weer wel. ;)
pi_93282923
Bij Elin heb ik opeens gemerkt hoeveel verantwoordelijkheidsgevoel ik tekort kwam :) en ik moet eerlijk zeggen dat ik even op mijn smoel ging (niet qua verzorging van haar e.d) maar meer qua wonen, werk, financieël whatever.. ik ben gewoon zwaar lui geweest, slacking :+ van ierland naar nederland, weer terug, vriendje hier, flirtje daar. nooit op tijd met rekeningen e.d.
maar nu heb ik alles gewoon op orde.
lieve vriend, pracht van een dochter, administratie perfect, huisje boompje en geen beestje..en ook nog eens leuk werk + promotie per 1 maart.

ook merk ik dat ik dingen sneller aanpak, kon ik vroeger een half jaar wachten met t opruimen van de kerstboom bijv. nu doe ik het wanneer het hoort ;) maar dan met heel veel zaken. Aanpakken dus, regelen, gelijk. heel fijn dat opgeruimde! Nu mijn vent vaker een stofzuiger in zijn hand drukken :+

super dus. een hele eyeopener zo'n kind ;)

( ik mis weinig van voor het moederschap, ik mis misschien soms mijn striaeloze buik, soms :P ) en soms even het ik wil HELEMAAL ALLEEN ZIJN! gevoel.. want ik geloof dat je dat nooit meer hebt als je eenmaal een lijntje hebt met een kind
pi_93284958
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 21:52 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Dat wat misschien wel meespeelt?
Ik bedoelde te zeggen dat mijn werkende leven nog onder constructie was (ik was/ben nog met mijn afstuderen voor mijn tweede studie bezig). Ik was op dat gebied nog niet zo gesettled als veel andere moeders dus had ook misschien wat minder op te geven toen E geboren werd.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 10:08:41 #115
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_93297657
Nicole, gefeliciteerd met de derde zwangerschap! *O*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 16:43:09 #116
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_96603496
zooo een schopje dan maar ;)
ik las dat Ymme benieuwd was naar ervaringen van mensen met een baby en een dreumes, en bedacht me dat ik dit topic ook nog noooooit had gelezen.

Wij wisten wel dat er een 2e kindje zou komen, ooit, alleen hadden wij nooit verwacht dat ik zo snel zwanger zou zijn de 2e keer. Bij Evie heeft het allemaal bijna 2 jaar geduurd, en nu was ik nog geen 2 keer ongesteld geweest (tijdens de BV). Maar we zijn er erg blij mee, Evie is straks ongeveer 20-21 maanden als ons 2e meisje geboren wordt...
ik ben me er bewust van, dat het druk zal zijn, dat er momenten komen dat het niet zo leuk is, maar ik wilde zo graag Evie de ervaring geven van een broertje of zusje; iemand die er ook altijd is, iemand om dr eerste deel van dr leven ook mee te delen, lekker samen spelen, contact hebben... en ja ook ruzie maken ;)
En natuurlijk, ook voor onzelf, nog 1 keer een minibeebje, hopelijk deze keer mogen genieten van een fijne kraamperiode... nogmaals zo'n bewegende buik, etc etc.
Ik zie het als een verrijkking van ons leven....

ik ben ook heeeel benieuwd hoe het nu ECHT straks zal zijn, af en toe vind ik het ook wel spannend, Evie was ook een makkelijke baby, afgezien van de eerste periode in het ziekenhuis, hebben we het daarna, na de darmkrampjes vrij makkelijk gehad. Evie slaapt altijd goed, is makkelijk, sociaal etc. Het is altijd afwachten hoe het straks is, hoe ons 2e meisje is, hoe Evie er op zal reageren. Maar het is ook een keuze die je uiteindelijk maakt, je weet immers nooit van tevoren hoe dingen gaan lopen, misschien een kwestie van soms de controle niet willen te hebben, dingen op je af te laten komen, en relativeren...

en pfff ik lees ook terug; en weet ook niet zo goed wat, en hoe ik het wilde zeggen;
ik weet alleen dat ik heeeeel veel zin heb in ons 2e meisje; de reacties van Evie, en straks het gezinnetje met zijn 4tjes....
Als ik foto's zie van Ivan en Lena, en Amelie en Elin, dan rammel ik de pan uit, en raak ik geemotioneerd, want straks is mijn lieve kleine dreumesje ook ineens een grote zus, en hebben wij ook weer zo'n klein meisje...

O+
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  dinsdag 10 mei 2011 @ 17:04:52 #117
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_96604709
oeps, verkeerde topic
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_96605040
Dat dus.
Ik ga dit topic eens rustig doorlezen. Niet nu dus :D
pi_96618206
Afgelopen moederdag had ik zomaar twéé kindjes op de bank!

Ik krijg kriebels in mijn buik als ik naar deze foto kijk. Ze zijn zo leuk, allebei apart maar ook samen. Ik verbaas me erover hoeveel interactie er al is. Lena lacht naar Ivan, Ivan is vol van Lena. Hij wil haar kusjes geven, brengt knuffels naar haar toe. Van jaloezie is (nog) geen sprake.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 21:14:29 #120
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_96618337
*smeltfoto*
ik vind ook dat Lena toch best op Ivan lijkt Claudia...
en die interactie; dat vind ik ook zo bijzonder om te zien op de foto...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_96618662
Lena heeft het soms ook wel zwaar, hoor. Hij wijst naar haar oog, knijpt in haar neus, stop een vinger in haar mond, prikt in haar oor, gooit puzzelstukjes naar haar toe omdat ze mee moet helpen... Lena krijgt amper rust. Die moet als ze ouder is echt haar grote broer van zich af gaan slaan denk ik. :D Kennissen van ons hebben dat ook: de oudste is voortdurend bezig met de jongste, die daar op haar beurt al gauw genoeg van heeft.
pi_96618690
Wat een lieve foto Claudia! O+
pi_96618829
Als ik Jelle 's ochtends op bed probeer te voeden met Lotte naast me is dat bijvoorbeeld geen succes ;) Zij gaat hem de hele tijd afleiden en hij zit naar haar te lachen O+
pi_96618902
ja, nou, tsja, kijk: mijn peuter zit net in het stadium dat ze het mijn en het dijn ontdekt zeg maar. en het is hier eenvoudig: alles is van selene *)

het meiske heeft het er op het moment erg druk mee om ravi achterna te rennen en hem dingen af te pakken en andere dingen aan hem te geven (basisregel: niet zomaar iets afpakken. mag niet!) en hem de toegang tot meer te blokkeren :D ik heb wat basisregels gesteld maar verder bemoei ik me er niet zoveel mee :P verder heeft ze heel heldere ideeen over wat ravi allemaal hoort te doen :Y

ze zijn wel echt heel dol op elkaar. ik merk ook dat ze in onzekere situaties echt steun aan elkaar hebben.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_96619024
O+ O+ O+
Ivan en Lena, broer en zus. Wat een schitterende foto

Ik had vandaag nog een enorm smeltmoment. Een naaste collega wordt ergens de komende weken voor de 2de keer vader. En een andere collega heeft 2 kids en die ging foto's van die 2 die gezellig saampjes op de bank aan het zitten waren laten zien O+

Ik ben vooral erg benieuwd hoe het gaat zijn.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')