zooo een schopje dan maar

ik las dat Ymme benieuwd was naar ervaringen van mensen met een baby en een dreumes, en bedacht me dat ik dit topic ook nog noooooit had gelezen.
Wij wisten wel dat er een 2e kindje zou komen, ooit, alleen hadden wij nooit verwacht dat ik zo snel zwanger zou zijn de 2e keer. Bij Evie heeft het allemaal bijna 2 jaar geduurd, en nu was ik nog geen 2 keer ongesteld geweest (tijdens de BV). Maar we zijn er erg blij mee, Evie is straks ongeveer 20-21 maanden als ons 2e meisje geboren wordt...
ik ben me er bewust van, dat het druk zal zijn, dat er momenten komen dat het niet zo leuk is, maar ik wilde zo graag Evie de ervaring geven van een broertje of zusje; iemand die er ook altijd is, iemand om dr eerste deel van dr leven ook mee te delen, lekker samen spelen, contact hebben... en ja ook ruzie maken

En natuurlijk, ook voor onzelf, nog 1 keer een minibeebje, hopelijk deze keer mogen genieten van een fijne kraamperiode... nogmaals zo'n bewegende buik, etc etc.
Ik zie het als een verrijkking van ons leven....
ik ben ook heeeel benieuwd hoe het nu ECHT straks zal zijn, af en toe vind ik het ook wel spannend, Evie was ook een makkelijke baby, afgezien van de eerste periode in het ziekenhuis, hebben we het daarna, na de darmkrampjes vrij makkelijk gehad. Evie slaapt altijd goed, is makkelijk, sociaal etc. Het is altijd afwachten hoe het straks is, hoe ons 2e meisje is, hoe Evie er op zal reageren. Maar het is ook een keuze die je uiteindelijk maakt, je weet immers nooit van tevoren hoe dingen gaan lopen, misschien een kwestie van soms de controle niet willen te hebben, dingen op je af te laten komen, en relativeren...
en pfff ik lees ook terug; en weet ook niet zo goed wat, en hoe ik het wilde zeggen;
ik weet alleen dat ik heeeeel veel zin heb in ons 2e meisje; de reacties van Evie, en straks het gezinnetje met zijn 4tjes....
Als ik foto's zie van Ivan en Lena, en Amelie en Elin, dan rammel ik de pan uit, en raak ik geemotioneerd, want straks is mijn lieve kleine dreumesje ook ineens een grote zus, en hebben wij ook weer zo'n klein meisje...