abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 februari 2011 @ 23:03:33 #51
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_93082593
Hier was de wens voor een tweede kindje erg groot en snel aanwezig na de geboorte van Bram. We zijn gruwelijk verwend doordat Bram een heel makkelijk kind was/is en dat wilden we nog wel een keertje meemaken. Alles is alleen wat versneld door de reuma-diagnose die Jos een jaar geleden kreeg en de medicijnen die daarmee gepaard gaan.
Ik heb er geen seconde spijt van gehad dat we de keuze gemaakt hebben, maar ik heb wel eens gedacht "waar zijn we aan begonnen". Dit komt vooral omdat Eline lang niet zo makkelijk is als Bram op dit moment. Maar genieten doe ik vooral van de kusjes en aaitjes die Bram 'Nenine' (zoals hij het zegt) komt geven, ook al huilt ze zoveel.

En ik wilde deze foto nog eens overmaken

J. met Bram

J. met Eline
  maandag 21 februari 2011 @ 09:51:56 #52
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_93092304
Het proberen een tweede (...) kindje te krijgen is imo vooral een emotionele keuze. Wil je het voor jezelf, wil je het voor je oudste kindje(s)? De praktische zaken regelen zich wel.
Hier wordt de angst genoemd dat je zoveel meer moet (ver)zorgen met twee kinderen. Ja, dat klopt. Maar is dat een reden om jezelf te verliezen? Nee, dat hoeft niet.
Ik bedoel, je kan jezelf ook verliezen met 1 kind. Dat je jezelf enkel en alleen nog maar als moeder ziet, bedoel ik dan.
Het krijgen van een tweede kindje betekent niet automatisch dat je enkel nog "mama" bent, en niet meer "jezelf".

En natuurlijk, een volgend kindje is een risico. Het risico dat de zwangerschap vreselijk zwaar is, het risico dat er iets mis is met het kindje, het risico dat je een huilbaby krijgt, of vreselijk jaloerse oudere kindje(s). De vraag is dan of je dat risico wil en durft te nemen.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  Licht Ontvlambaar maandag 21 februari 2011 @ 10:05:31 #53
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_93092610
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 09:51 schreef DaviniaHR het volgende:
Het proberen een tweede (...) kindje te krijgen is imo vooral een emotionele keuze. Wil je het voor jezelf, wil je het voor je oudste kindje(s)? De praktische zaken regelen zich wel.
Hier wordt de angst genoemd dat je zoveel meer moet (ver)zorgen met twee kinderen. Ja, dat klopt. Maar is dat een reden om jezelf te verliezen? Nee, dat hoeft niet.
Ik bedoel, je kan jezelf ook verliezen met 1 kind. Dat je jezelf enkel en alleen nog maar als moeder ziet, bedoel ik dan.
Het krijgen van een tweede kindje betekent niet automatisch dat je enkel nog "mama" bent, en niet meer "jezelf".

En natuurlijk, een volgend kindje is een risico. Het risico dat de zwangerschap vreselijk zwaar is, het risico dat er iets mis is met het kindje, het risico dat je een huilbaby krijgt, of vreselijk jaloerse oudere kindje(s). De vraag is dan of je dat risico wil en durft te nemen.
Helemaal eens met deze post :) Wij hebben het risico niet genomen... Maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat je het juist wel zou doen.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 21 februari 2011 @ 10:13:10 #54
144006 chacama
Ondernemend!
pi_93092818
Goed gezegd. Davina!
Ik heb bewust voor een tweede gekozen. En ik zou d'r voor geen goud willen missen. Maar de verandering die de geboorte van Maud bij Fleur teweegbracht, die had ik liever niet gehad. Of mijn keuze anders geweest was. Nee, dat denk ik niet, maar ik zou Fleur wel beter begeleid hebben.
pi_93165746
Hier wilden we vrij snel na de geboorte van Grae een tweede kindje, maar wegens schildklierproblemen mocht dat niet. En toen was ik ineens geheel onverwachts zwanger, voordat we uberhaupt over de praktische dingen hadden nagedacht. Gelukkig had ik daar tijdens de zwangerschap nog genoeg tijd voor ;)
Ik vond de eerste periode na Anna's geboorte echt heel erg zwaar. Maar ik had dan ook weer schildklierproblemen, zonder dat ik dat wist. En daar werd ik depressief door, pas toen ik bij een psycholoog zat wegens een depressie en ik van haar mijn schildklier moest laten checken, kwamen we daarachter. Nu slik ik medicijnen voor mijn schildklier en voel ik me ondertussen (bijna) weer prima, en gaat het allemaal ook gewoon veel makkelijker. Ik denk niet meer elke ochtend radeloos hoe ik toch deze dag weer door moet komen, maar het gaat allemaal gewoon heel relaxed eigenlijk. Soms slapen de kindjes zelfs tegelijk overdag, en dan is het heerlijk rustig. Het valt me echt mee, hoe het nu gaat dan. Het gaat allemaal vrij soepel en vanzelf. Alleen idd het naar buiten gaan in mijn eentje met twee kindjes is nogal een onderneming waar ik vaak wel tegenop zie, maar als je het eenmaal doet, valt ook dat mee :)
De eerste periode is door die depressieve gevoelens echt wel zwaar geweest, maar nu ik me zelf ook gewoon weer goed voel, is het eigenlijk vooral gewoon dubbel genieten.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_93174489
Och Tessie, ik had geen idee. Wat fijn dat je jezelf nu beter voelt :*
Ik volg dit topic trouwens wel want wij zijn er wel over uit. Maar eerlijk gezegd vind ik het echt wel eng als ik lees wat me te wachten staat :@ Aan de andere kant denk ik: er zijn zoveel ouders met meerdere kinderen; wij moeten dat ook kunnen.
pi_93175216
Ik zal van de week ook even reageren hier, op mobiel wil dat nu even niet zo makkelijk.
pi_93180802
Bij ons was er al heel snel in de relatie een wens voor een kindje en gelukkig was ik vrij snel na het stoppen met de pil en het stuk gaan van een cyste (7.5 cm bij 7.5 cm), waaraan in in eerste instantie zou worden geopereerd, zwanger. Onze dochter is in augustus 2004 geboren en in mei 2005 was er al weer de wens voor een 2e kindje. Helaas duurde dit erg lang en werd de gyneacoloog geraadpleegd. Die kwam al snel tot de conclusie dat ik PCOS zou hebben en ik had een hormonen kuur (Clomid) nodig om een eisprong te krijgen. 1 april 2007 had ik dan eindelijk een positieve zwangerschapstest. Onze oudste was makkelijk, had een lichte vorm van astma maar verders ging het goed. Onze zoon, geboren december 2007, bleek echter een zorgenkindje. Het eerste jaar lag hij meerdere malen in het ziekenhuis en hebben we ons heel erg druk gemaakt over zijn gezondheid. Hij bleek een zwaardere vorm van astma te hebben. Ondanks dat hij zo vaak ziek was (en nog regelmatig is) vond en vind ik hem een heerlijk kind en zou ik nooit anders hebben gekozen als ik toen wist wat ik nu weet. Na een jaar ging ik weer aan de pil, om mijn menstruatie te reguleren. Ik had wel de wens voor een 3e kindje maar ik was op dat moment bezig met een opleiding waarvoor ik mij had aangemeld voor het 2e deel. Dat zou anderhalf tot 2 jaar duren en daarna ook als de gezondheid van onze zoon het toe zou laten hadden we de keuze willen maken voor een 3e kindje. We verkeerden dan ook in shock toen ik op moederdag in 2009 een positieve test had. Ondanks de pil en de PCOS was ik zwanger. En ondanks de schrik en het feit dat het niet gepland was, is onze jongste zoon altijd meer dan welkom geweest. En hij is zo makkelijk, zo snel en zo een lief brutaaltje en helaas ook waarschijnlijk een lichte vorm van astma maar ik leef zelf al 28 jaar met astma en dat gaat prima. En of ik nou met 1,2 of 3 kinderen op stap moet, ik draai mijn hand er niet voor om. Mijn drietal, mijn grootste geluk. En ja soms heb je een flinke rol behang nodig om ze achter te plakken maar die momenten zijn schaarser dan de momenten dat ik van ze geniet.
  woensdag 23 februari 2011 @ 07:56:18 #59
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_93187207
Ik vind het nog steeds niet onoverkomelijk moeilijk. De periode dat Jasmin in het ziekenhuis lag was heel erg zwaar, maar niet alleen vanwege het ziekenhuis, maar meer erg stressvolle dingen die om ons heen spelen. Vaak voelde het ook alsof we niet meer konden dragen, maar dat kun je blijkbaar toch wel.

Yade haar jaloezie is weg naar Jasmin, en ze is ook niet verandert door Jasmin eigenlijk. Lange tijd hebben we gedacht, een tweede kindje kan vast niet net zo makkelijk zijn als onze oudste, want Yade is een vrolijk, sociaal en slim meisje. En dat bracht wel wat twijfel teweeg voor een tweede. Nu is Jasmin er, en die is tot nu toe net zo, misschien nog wel makkelijker dan haar zus. En natuurlijk heb ik dagen dat ik de haren uit mijn hoofd wil trekken uit frustratie omdat ze allebei niet makkelijk zijn, maar die zijn er zelden.

De deur uitgaan met twee is een grotere onderneming en als de oudste valt wil ze getild worden bijv. Dat kan niet als ik ook nog de kinderwagen heb. Wat dat betreft is aandachtsverdeling soms wel moeilijk. Daarom krijgt Yade extra aandacht als Jasmin net de fles heeft gekregen of spelen we even met zijn drieetjes.

Ik las iets over oermoeders. Ik zag mezelf nooit als moeder voor ik Knut leerde kennen. Toen als moeder die zeker wilde werken! En nu ben ik een thuismamma en geniet ik zoveel, en er is zelfs nog ruimte voor een eventuele derde in mijn hart, en Jasmin is er net. ;) ik denk wel dat ik een oermoeder ben, en nu mijn meiden er zijn, ben ik dan ook content.

Ik geniet elke dag weer van die brede lach van Jasmin terwijl ze allerlei geluidjes maakt, of de plotselinge lading kusjes van Yade. Nee ik zou het niet anders meer willen.
pi_93188222
De tweede is hier wel heel bewust gekomen. En ik moet zeggen dat hij er eigenlijk gewoon in mee ging. Alles liep al en ik vond niet dat er veel veranderde door zijn komst. Tijd voor ons zelf heben we zowiezo elke avond als de kids in bed liggen en om het weekend (als de oudste bij zijn vader is) is de jongste ook uit logeren. Die avond gaan we lekker uit eten en een filmpje pakken ofzo. En de volgende dag lekker uit slapen.
Omdat we hier heel druk zijn met de jongste ivm zijn achterstand allemaal hadden we er bewust voor gekozen om geen derde te nemen. Waar moesten we die tijd vandaan halen? Hoe doe ik dat als de oudste na school moet, want we wonen te ver van school om te lopen.En ik kan mijn ouders niet om het weekend opschepen met 2 kids waarvan 1 al extra aandacht nodig heeft. Dat soort dingen. Maar goed. Nu ben ik dus bijna 11 weken zwanger van de derde. Helemaal onverwachts. In het begin wist ik niet wat ik er nou mee moest. Maar alles went. Voor alles is een oplossing. In ons nieuwe huis straks komt mijn schoonmoeder straks bij ons in om te helpen met nu nog de jongste. Als we eens een avondje weg willen kan er dus een kleintje thuis blijven en er kan er eentje logeren bij opa en oma. Voor als de oudste na school moet kan ik hopelijk de fietskar gebruiken. Maar dat zien we tegen die tijd wel. Alles zal wel loslopen!!
We krijgen gewoon toch nog een keer een baby O+ en dat is toch het belangrijkste O+
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_93222704
Eindelijk even de mogelijkheid om hier een reactie te typen, mijn avonden zien er namelijk veelal uit met een slapend kind op de arm die nog niet zo goed alleen kan slapen. Daardoor niet altijd de mogelijkheid om een langere reactie te plaatsen ;)

De eerste dagen moest Lotte heel erg wennen aan het feit dat ze niet meer alleen was. De eerste nacht werd ze bijvoorbeeld al 5x wakker van het huilen van Jelle. Ze was wat baldadig en je merkte echt aan haar dat ze moest wennen. Toen de kraamhulp weer weg was en Sander na 2 weken weer aan het werk ging ben ik weer heel consequent geweest naar haar en dat scheelde echt heel veel.
Inmiddels is zij helemaal gewend aan haar broertje, al vind ze het soms nog lastig dat ik niet direct de volle aandacht voor haar heb, maar denk dat dat ook nog wel even zal blijven.

Jelle is een heel ander kindje dan Lotte. Rustiger, maar wel eentje die het heerlijk vind om de hele tijd bij je te "hangen" en zijn. We maken daar niet echt een probleem van, al zou het ondertussen wel prettig zijn als hij wat meer "op zichzelf" zou slapen. Het is een heerlijk ventje.

Ondertussen heb ik door de ziekenhuisopname van Jelle gemerkt dat dat toch heel zwaar is als je al een kindje hebt. Ik ben de hele week dat hij in het ziekenhuis lag bij hem gebleven en Lotte is opgevangen door papa en de creche (reguliere dagen en 2 extra dagen). Ik vond het heel moeilijk om haar dan weer te zien gaan als ze op bezoek was. Toch ging ze er gelukkig heel goed mee om, dat scheelde echt een hoop!

Ondertussen zit ik nu ook al te denken, wat schrijf ik nu allemaal eigenlijk op ;)

Het erop uitgaan met 2 kinderen is wel een onderneming op zich. Normaliter heb ik zelf geen auto, ben dus aangewezen op de fiets, lopend of het openbaar vervoer. De eerste weken kon ik niet veel de deur uit door de kou en vervoersprobleem. Met de bus wel een paar keer naar de stad geweest, maar wel op een moment dat Lotte op de creche was. Inmiddels heb ik nu nog een week of 2 de auto van mijn schoonvader en dat geeft wat vrijheid, maar ook dan vind ik het soms nog een onderneming op zich. 2 kinderen in jasjes, 1 in maxi cosi, Lotte schoenen aan, ik zelf schoenen + jas + tas en sleutels en portemonnee en dan nog het hele spul in de auto.
Ben wat dat betreft echt wel fan van de draagdoek, 1 in de buggy en 1 in de doek en zo wandelen naar het winkelcentrum gaat prima gelukkig.

Ook in huis zit Jelle vaak in de doek, ook omdat hij dus wat lastig slaapt. Tijdens het koken zit Lotte nog weleens in de doek zodat ik m'n handen dan even vrij heb. Maar ze helpt ook vaak mee met saus maken of champignons wassen. En is ze wat lastig tijdens het koken laat ik haar een bolletje mozzerella (vind ze leuk en lekker) in stukjes snijden. Meestal is er dan niet veel meer over, maar het kind is blij en dus ik ook.

Natuurlijk zijn er momenten dat ik blij ben dat het avond is en er rust is, maar denk dat iedereen dat wel heeft en dat dat niet veel uitmaakt of je 1/2/3/4 kinderen hebt.
Het is ook echt genieten van mijn stel, zeker nu Jelle wat meer contact begint te maken en Lotte dat ook erg leuk begint te vinden. Als ze samen zitten te lachen is dat heerlijk om te zien O+

Kortom, ook een hele lap tekst die aardig warrig is voor m'n gevoel, maar ik kan het op dit moment ook niet beter omschrijven eigenlijk
pi_93224541
ik vind het niet warrig hoor :) en zo'n ziekenhuisopname hakt erin op alle fronten. helaas en gelukkig kan je het leven niet voorspellen.

ik drijf voor mijn gevoel maar zo'n beetje mee met wat is. ik geniet van de alledaagse dingen. alleen de deur uitgaan is doenbaar. met de auto doen we altijd samen, doordeweeks ben ik alleen en autoloos. ov doe ik niet snel, want zelfs per auto is de meest nabije stad een half uur. wat dat betreft zie ik weinig verschil tussen 1 of 2. tis allebei sjouwen ;) tis allemaal maar net wat je gewqend bent en veel dingen gaan eigenlijk gewoon vanzelf. zelfs als je je daar vooraf druk over maakt :P
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_93224841
Leuk om jullie ervaringen te lezen :)

En Mrien, zelf in het ziekenhuis liggen en je eigen kind dan op bezoek krijgen is ook heel erg raar. Ik voelde me heel erg onthand toen ik dat zelf had. :*
pi_93225282
Jemig, tessie, ik had geen benul van je geestelijke gesteldheid na de geboorte van Anna. Fijn dat het nu weer beter met je gaat. :*

Ik ben het helemaal met je eens, simmu. En inderdaad, gelukkig weet je niet wat je allemaal te wachten staat. Ook voor jou een :*. Ik vind het fijn om te merken dat het zo goed gaat met jullie (want die indruk heb ik sterk als ik je postings her en der lees).

Ik vind het maf om aan mezelf toe te geven, maar ik begrijp ineens écht de charme van een groot gezin (lees: drie of vier kinderen). Het is dat ik niet nog een keer zwanger wil zijn en niet nog een keer allerlei zorgen wil (is het kindje wel gezond en kom ik ongeschonden de bevalling uit?), anders was ik denk ik nu alweer aan het nadenken over een derde. :o
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_93225545
Claudia!! Leest J. Dit ook? Klein beetje shocking. Maar kan er wel inkomen met die verschrikkelijk leuke, lieve koters van je.

Trouwens zo fijn om jullie bevindingen te lezen. Ik word er steeds rustiger van in m'n hoofd.

[ Bericht 0% gewijzigd door wickie op 23-02-2011 22:10:53 ]
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_93225850
We hebben het er vanmiddag nog over gehad. Er komt hier écht geen derde, alleen al niet omdat hij écht niet wil. Ik vind voor mezelf niet alleen de kwalen tijdens de zwangerschap vervelend, maar ik vind het ook heel belastend om zolang uit de roulatie te zijn (met name met betrekking tot mijn werk) en om 'mezelf' lange tijd kwijt te zijn. Het wordt nog één keer flink genieten van onze baby, hopelijk lang borstvoeding geven, lekker met haar op de kamer slapen en dan is het goed. Ik wil de optie wel in theorie openhouden (permanente anticonceptie zie ik om die reden niet zitten), maar dat is alles.
pi_93225996
Ik houd de optie ook open. In theorie :7 .

Maar ik kan me op dit moment juist ook heel goed voorstellen dat we met z'n drietjes blijven. Ik zie het voor me, van alles ondernemen, twee van die kleuters, aan iedere hand eentje. Tis goed zo. O+
  woensdag 23 februari 2011 @ 22:14:01 #68
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_93226210
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 14:12 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Dit is ook waardoor ik nog het meest rammel volgens mij. Dat lijkt me prachtig om een broer en broer/zus op elkaar te zien reageren. Als ik van jou of Huup lees dat de oudste zo lief is voor de kleinste, dan smelt ik echt O+
De eerste keer dat mijn 2 elkaar recht in de ogen keken, en de keer dat ze elkaar in de ogen keken en lachten, de keer dat mijn jongste zijn arm uitstak naar zijn broer, de kusjes die mijn oudste zijn broertje gaf en geeft.. het is zo overweldigend en zo ontroerend. Dat is voor mij de reden om op te staan 's ochtends. Ondanks het zware aan mijn situatie, dat waren en zijn de 'echte' tranentrekkers. Prachtig. En ook het geouwehoer, gemep, gekonkel en geblehr om en naar elkaar wat ze vandaag de dag graag doen om reactie van elkaar te krijgen, ze zijn geweldig! (Zie Kinderfototopic deel 203 :D )

Alle rest is bijzaak. Voorbeeldje: Heb je eten nodig? Haal je boodschappen, of je nu lopen kunt of niet. Je doet het toch wel voor ze ;)
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_93226350
Ik had gewoon niet verwacht dat ik zo'n oermoedergevoel zou hebben. Ik ben heel gelukkig met mijn kindjes. O+

Maar goed, ik zit ook nog in een verlofroes. :+ Straks ga ik het heerlijk vinden om weer aan het werk te zijn en in oude spijkerbroeken te passen.
pi_93226432
Heerlijk toch Claudia. O+
pi_93226435
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 21:26 schreef mrien het volgende:
Als ze samen zitten te lachen is dat heerlijk om te zien O+
Ik vond dit zo geweldig om te lezen! Daar moet ik bij denken aan de filmpjes van S. en R. Dat ga ik gewoon ook meemaken! :o
pi_93226470
Claudia _O- :D

Mrien ik herken wel wat je zegt over dat slapen. Elin slaapt het liefst rechtop en tegen me aan. Geen enkel probleem, maar heel handig is het niet. Maar goed, dat wordt vast vanzelf anders.

Hier komt er als het aan ons ligt wel een derde en wie weet over x jaar, als huis en inkomen het naar onze wens toelaten ook wel een vierde. Ik ben nu net 27 geworden dus we hebben méér dan tijd zat nog in principe. Vroeger hoopte ik altijd voor mn 30e 3 kindjes te hebben, dat hoop ik nog steeds maar tussen 2 en 3 zit wsl wel iets meer tijd dan tussen 1 en 2. Al was het maar uit woonruimte-technische overweging.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93226579
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 22:14 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

De eerste keer dat mijn 2 elkaar recht in de ogen keken, en de keer dat ze elkaar in de ogen keken en lachten, de keer dat mijn jongste zijn arm uitstak naar zijn broer, de kusjes die mijn oudste zijn broertje gaf en geeft.. het is zo overweldigend en zo ontroerend.
Jáá! O+
pi_93226728
En toch hè Huup, zo tevreden als ik ben... klinkt me jullie droom/toekomstbeeld me als muziek in de oren. O+
pi_93226991

[ Bericht 100% gewijzigd door groofskendezoveelste op 24-02-2011 16:04:49 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')