Eindelijk even de mogelijkheid om hier een reactie te typen, mijn avonden zien er namelijk veelal uit met een slapend kind op de arm die nog niet zo goed alleen kan slapen. Daardoor niet altijd de mogelijkheid om een langere reactie te plaatsen

De eerste dagen moest Lotte heel erg wennen aan het feit dat ze niet meer alleen was. De eerste nacht werd ze bijvoorbeeld al 5x wakker van het huilen van Jelle. Ze was wat baldadig en je merkte echt aan haar dat ze moest wennen. Toen de kraamhulp weer weg was en Sander na 2 weken weer aan het werk ging ben ik weer heel consequent geweest naar haar en dat scheelde echt heel veel.
Inmiddels is zij helemaal gewend aan haar broertje, al vind ze het soms nog lastig dat ik niet direct de volle aandacht voor haar heb, maar denk dat dat ook nog wel even zal blijven.
Jelle is een heel ander kindje dan Lotte. Rustiger, maar wel eentje die het heerlijk vind om de hele tijd bij je te "hangen" en zijn. We maken daar niet echt een probleem van, al zou het ondertussen wel prettig zijn als hij wat meer "op zichzelf" zou slapen. Het is een heerlijk ventje.
Ondertussen heb ik door de ziekenhuisopname van Jelle gemerkt dat dat toch heel zwaar is als je al een kindje hebt. Ik ben de hele week dat hij in het ziekenhuis lag bij hem gebleven en Lotte is opgevangen door papa en de creche (reguliere dagen en 2 extra dagen). Ik vond het heel moeilijk om haar dan weer te zien gaan als ze op bezoek was. Toch ging ze er gelukkig heel goed mee om, dat scheelde echt een hoop!
Ondertussen zit ik nu ook al te denken, wat schrijf ik nu allemaal eigenlijk op

Het erop uitgaan met 2 kinderen is wel een onderneming op zich. Normaliter heb ik zelf geen auto, ben dus aangewezen op de fiets, lopend of het openbaar vervoer. De eerste weken kon ik niet veel de deur uit door de kou en vervoersprobleem. Met de bus wel een paar keer naar de stad geweest, maar wel op een moment dat Lotte op de creche was. Inmiddels heb ik nu nog een week of 2 de auto van mijn schoonvader en dat geeft wat vrijheid, maar ook dan vind ik het soms nog een onderneming op zich. 2 kinderen in jasjes, 1 in maxi cosi, Lotte schoenen aan, ik zelf schoenen + jas + tas en sleutels en portemonnee en dan nog het hele spul in de auto.
Ben wat dat betreft echt wel fan van de draagdoek, 1 in de buggy en 1 in de doek en zo wandelen naar het winkelcentrum gaat prima gelukkig.
Ook in huis zit Jelle vaak in de doek, ook omdat hij dus wat lastig slaapt. Tijdens het koken zit Lotte nog weleens in de doek zodat ik m'n handen dan even vrij heb. Maar ze helpt ook vaak mee met saus maken of champignons wassen. En is ze wat lastig tijdens het koken laat ik haar een bolletje mozzerella (vind ze leuk en lekker) in stukjes snijden. Meestal is er dan niet veel meer over, maar het kind is blij en dus ik ook.
Natuurlijk zijn er momenten dat ik blij ben dat het avond is en er rust is, maar denk dat iedereen dat wel heeft en dat dat niet veel uitmaakt of je 1/2/3/4 kinderen hebt.
Het is ook echt genieten van mijn stel, zeker nu Jelle wat meer contact begint te maken en Lotte dat ook erg leuk begint te vinden. Als ze samen zitten te lachen is dat heerlijk om te zien
Kortom, ook een hele lap tekst die aardig warrig is voor m'n gevoel, maar ik kan het op dit moment ook niet beter omschrijven eigenlijk