Even over de ervaringen van het krijgen van een vierde kindje.
Ik vind deze zwangerschap een stuk relaxter dan de vorige drie ... die zaten zó kort op elkaar (dat was niet echt gepland maar had te maken met mijn aversie tegen hormonen, die ook nog steeds niet weg is...) dat het toen echt héél zwaar was.
Nu is dat wel anders. Het is nog steeds enorm druk, maar ook vaak zó gezellig. De meiden komen uit school en we gaan aan de tafel gezellig samen wat knutselen, daarna verdwijnen ze naar boven met z'n tweeën terwijl Emma (bijna 5) vraagt of ik een boekje met haar wil lezen. We horen gezellige speelgeluiden van boven komen (rollenspelletjes... met barbies, poppen, knuffels, etc. etc....) van Noa van bijna 6 en Julia van bijna 4. Die spelen wonderwel goed met elkaar!
Als ik even op de bank lig met m'n dikke buik en moeite heb om op te staan, is Noa elke keer zo lief en behulpzaam om met me mee te lopen en mijn buik te ondersteunen

(zo lief en bezorgd... het helpt natuurlijk helemaal niet maar het idee is zo lief!

) en dan smelt ik helemaal.
's Avonds krijg ik een kusje op mijn buik en wordt er gezongen voor de baby. Emma wil elke keer het boekje lezen "Mama, wat heb je in je buik?" met levensgrote plaatjes van een baby in de buik.
Julia boeit het allemaal niet zo erg, dat babygedoe. Maar ze is er wel af en toe mee bezig en dat is heel grappig om mee te maken.
Al met al... ik geniet ervan. Van mijn gezinnetje. Het is heel hectisch af en toe en soms ben ik het even zat, in de vakanties vooral, maar het is ook zo heerlijk

...
Oh ja, en voor praktische tips, vraagt u maar. Ik ben door schade en schande ook weleens wijs geworden