quote:Dit is wel het beste.Op dinsdag 26 oktober 2010 23:54 schreef drunk_on_shadows het volgende:
met haar erover praten lijkt me wel goed idee...vertellen hoe je erover denkt en samen tot een oplossing komen.
quote:Tegenwoordig moet je ''vrienden'' zoeken met een lantaarntje.Op dinsdag 26 oktober 2010 21:42 schreef zweefmolen het volgende:
Hi everybody,
Ik heb een vriendschap die ik graag op een lager pitje zou willen zetten. Maar eerlijk gezegd voel ik me hier nogal schuldig over en weet ik eigenlijk ook niet of dit nu terecht is. Hebben jullie advies?
Ik vind het lastig om duidelijk uit te leggen waar heet nu aan schort. Maar toch maar een poging.
Onze vriendschap is een jaar of vijf intensief begonnen, maar nu heb ik vooral het gevoel dat de vriendschap mij vooral energie kost. Hierbij bedoel ik niet dat ik degene ben die constant contact zoekt en initiatief neemt, maar het is eigenlijk andersom. De vriendin in kwestie belt ,smst en mailt mij veel vaker dan ik haar. Vaak met een heel verhaal, waarbij ik me verplicht voel om te reageren terwijl ik daar eigenlijk geen zin in heb. Wat ik dus toch maar doe en weer baal van mezelf. Zelf heb ik veel minder de drang om dingen met haar te delen, dat doe ik liever met anderen.
Daarnaast merk ik aan een paar dingen dat zij tegen mij of anderen opkijkt (bijvoorbeeld met betrekking tot relatie, woonsituatie, etc) Ook dit irriteert me enorm, omdat ik mezelf of anderen helemaal niet beter vind…iedereen heeft immers zaken in zijn leven die goed gaan en ook zaken die minder goed gaan.
Maar ik voel me ook wel schuldig over dat ik me zo aan haar erger. Ik weet uit ervaring datzij voor me klaarstaat, maar ook weer ‘teveel’: bij een persoonlijke tegenslag ontvang ik van haar ongeveer elke dag een telefoontje, terwijl dat helemaal niet hoeft van mij. Heb het gevoel dat ik dan weer moet zorgen dat de ‘score’ gelijk is en dus ook weer belangstelling voor haar 'moet' tonen.
Kortom, wat moet ik doen? Laten doodbloeden of juist dankbaar zijn voor deze loyale vriendin?
quote:Gezien je verhaal lijkt me je vriendin een toffe meid!Op donderdag 28 oktober 2010 18:44 schreef zweefmolen het volgende:
ja daar ben ik het mee eens, dat echte vrienden op één hand te tellen zijn.
Maar wat wil je daar nu precies mee zeggen?
quote:Mijn beste vriend, die ik al 6 jaar ken heb ik sinds eind september niet meer gezien.Op donderdag 28 oktober 2010 18:58 schreef zweefmolen het volgende:
ha, ja, dat is ook zo. Daarom ook de tweestrijd.
Als ze een enorme bitch zou zijn was het snel bekeken natuurlijk.
Maar wat als ik nu even geen behoefte heb aan intensief contact met haar? Ook al heeft ze het beste met me voor? Is dat dan terecht of egoistisch?
Ter info, ik heb een stuk of vier vrienden die ik als 'beste vrienden'beschouw, en eigenlijk is dat voldoende voor mij. Ben ik erg dankbaar voor!
Het onderhouden van die vriendschappen kost tijd en moeite (heb ik er graag voor over), maar soms heb ik die tijd niet...maar zou ik die wel hebben als ik minder energie en tijd in anderen zou steken denk ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |