quote:21:09:31 26-10-10 12 BRAN PRIO 1 APPELAAR PARKEERGARAGE #1029# DAMSTRAAT 12 HAARLEM BINNENBRAND BIJZONDER OBJECT (OPSCHALING: brand zeer groot) (GRIP: 2 regio)
quote:Dat zou heel vervelend zijn, loopt de rechtbank gevaar?Op dinsdag 26 oktober 2010 21:23 schreef Fredo55 het volgende:
Volgens Twitter gaat het om het gedeelte precies onder de rechtbank.
quote:Haarlem - In Parkeergarage de Appelaar in Haarlem Centrum is dinsdagavond rond 19:50 uur door onbekende oorzaak brand uitgebroken. Inmiddels de brand opgeschaald door de brandweer naar een grote brand.
Update 20:28
Inmiddels is de aangrenzende Philharmonie ontruimd waar net een voorstelling begonnen was.
Update 20:46
De brand is door de hulpdiensten opgeschaald tot ZEER grote brand.
Update 21:05
VOlgens geruchten staan er meerdere auto's in de brand in een afgesloten en beveiligd deel van justitie. Dit gedeelte is op dit moment niet bereikbaar voor de brandweer. Door de enorme hitte raken overig aanwezige auto's zwaar beschadigd.
Ook de toneelschuur wordt momenteel ontruimd.
Update 21:15
Op dit moment komt er nog steeds dikke zwarte rook uit de garage aan de kant Oude groenmarkt. De brand is opgeschaald naar GRIP 2.
quote:21:28:48 26-10-10 12 POLI PRIO 1 APPELAAR PARKEERGARAGE #1029# DAMSTRAAT 12 HAARLEM BINNENBRAND BIJZONDER OBJECT (OPSCHALING: brand zeer groot) (GRIP: 3 regio) [ ]
0127370 Politie Kennemerland ( Korpsleiding )
0127360 Politie Kennemerland ( Hoofd Stafsectie )
quote:Mag ik je aanraken?Op dinsdag 26 oktober 2010 21:40 schreef ouderejongere het volgende:
ik (mijn auto) heb wel eens in die parkeergarage gestaan toen een kennis van mij trouwde in de nabijgelegen Sint Bavokerk.
quote:#brand #appelaar #haarlem Onze verslaggever geeft aan dat de brand NIET onder controle is momenteel! kijk op www.abradio.nl voor info
quote:Het is een ondergrondse parkeergarage van volgens mij slechts 1 verdieping, pal onder de rechtbank en net ten oosten van de Grote Markt in Haarlem, naast de St. Bavo-kerk.Op dinsdag 26 oktober 2010 21:41 schreef Againzender het volgende:
zo te zien is het een groot complex in het centrum? Kan natuurlijk lastig te bereiken zijn, vandaar deze opschaling?
quote:Bel vast met hart van nederland! misschien kan je live in de uitzending straks!Op dinsdag 26 oktober 2010 21:40 schreef ouderejongere het volgende:
ik (mijn auto) heb wel eens in die parkeergarage gestaan toen een kennis van mij trouwde in de nabijgelegen Sint Bavokerk.
quote:Op dinsdag 26 oktober 2010 21:42 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Bel vast met hart van nederland! misschien kan je live in de uitzending straks!
quote:was je toevallig ballonnen aan het opblazen, ouwe linkse zwerver.Op dinsdag 26 oktober 2010 21:44 schreef FeestBoek het volgende:
WTF ik zit nu in een parkeergarag in harlem lag te slapen met slaapzak achterin alles stink zie niks meer help
quote:Niets aan de hand, gewoon lekker verder slapenOp dinsdag 26 oktober 2010 21:44 schreef FeestBoek het volgende:
WTF ik zit nu in een parkeergarag in harlem lag te slapen met slaapzak achterin alles stink zie niks meer help
quote:Ik moest lachen. Te slecht gewoon dit.Op dinsdag 26 oktober 2010 21:44 schreef FeestBoek het volgende:
quote:zie het net op Google Maps dat het zo ongveer naast de St Bavo ligt! Oei....Op dinsdag 26 oktober 2010 21:42 schreef Sirolf het volgende:
[..]
Het is een ondergrondse parkeergarage van volgens mij slechts 1 verdieping, pal onder de rechtbank en net ten oosten van de Grote Markt in Haarlem, naast de St. Bavo-kerk.
quote:Die parkeergarage strekt zich niet uit tot de St. Bavo hoor, enkel onder de rechtbank en het hotel wat daar aan de overkant van de Damstraat ligt. De kerk staat er enkele tientallen meters vandaan en dus voor zover ik weet veilig.Op dinsdag 26 oktober 2010 21:47 schreef Againzender het volgende:
[..]
zie het net op Google Maps dat het zo ongveer naast de St Bavo ligt! Oei....
quote:Dat dus.Op dinsdag 26 oktober 2010 21:48 schreef Sirolf het volgende:
[..]
Die parkeergarage strekt zich niet uit tot de St. Bavo hoor, enkel onder de rechtbank en het hotel wat daar aan de overkant van de Damstraat ligt. De kerk staat er enkele tientallen meters vandaan en dus voor zover ik weet veilig.
quote:OK, dat moet gezien de windkracht en -richting wel goed gaan dan iddOp dinsdag 26 oktober 2010 21:48 schreef Sirolf het volgende:
[..]
Die parkeergarage strekt zich niet uit tot de St. Bavo hoor, enkel onder de rechtbank en het hotel wat daar aan de overkant van de Damstraat ligt. De kerk staat er enkele tientallen meters vandaan en dus voor zover ik weet veilig.
quote:Brand zal vooral ondergronds zijn toch? Dus die wind maakt niet uitOp dinsdag 26 oktober 2010 21:52 schreef Againzender het volgende:
[..]
OK, dat moet gezien de windkracht en -richting wel goed gaan dan idd
quote:Op zich is de Damstraat nog redelijk breed, en ze kunnen daarnaast genoeg water uit het Spaarne halen. Voor binnenstadbegrippen valt het dus heel erg mee.Op dinsdag 26 oktober 2010 21:57 schreef Rewimo het volgende:
Hele smalle straatjes daar dus lijkt me erg lastig voor de brandweer.
quote:vuur wil wel eens omhoog gaanOp dinsdag 26 oktober 2010 22:00 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Brand zal vooral ondergronds zijn toch? Dus die wind maakt niet uit
quote:Oudste museum ter wereld toch?Op dinsdag 26 oktober 2010 22:38 schreef Jornjur het volgende:
Hoop dat het Tylers museum buiten gevaar is
quote:Update 22.45 uurOp dinsdag 26 oktober 2010 22:38 schreef Jornjur het volgende:
Hoop dat het Tylers museum buiten gevaar is
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |