abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87980625
heey iedereen,

omdat deze vraag uit het vorige topic nooit is beantwoord, stel ik um hier nog een keer zodat het (hopelijk) niet fout kan:

1. met sparen is het zo dat je geld op een spaarrekening er enige tijd moet staan om er rente over het gehele bedrag te krijgen, dus ik kan 1 dag voor renteuitbetaling niet al mijn geld op mijn spaarrekening zetten en verwachten dat ik over het gehele bedrag rente krijg.

De vraag: werkt dit ook zo met dividend? Of is het met dividend wel zo dat ik dag voor het dividend uitbetalen de aandelen koop en vervolgens dividend krijg?

2. Zie je, als je dividend uitbetaalt krijgt in geld, dat gewoon op je beleggersrekening verschijnen? Of moet je hier een speciaal iets voor aanvragen/invullen? Of hoe zit dat?

Ik kijk uit naar de reacties;) Alvast bedankt iedereen!
pi_87981134
Op de dag dat een aandeel `ex-dividend´ gaat, wordt de koers gecorrigeerd. In de praktijk is dit meestal een koersverlaging ten grote van het dividendbedrag.

Als je op die dag aandeelhouder bent, krijg je dividend uitgekeerd. Het maakt niet uit hoelang je dat aandeel al bezit. Wel kan er verschil tussen `soorten aandelen´ zijn, bijvoorbeeld preferente aandelen.
pi_88016350
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 15:25 schreef Socios het volgende:
Op de dag dat een aandeel `ex-dividend´ gaat, wordt de koers gecorrigeerd. In de praktijk is dit meestal een koersverlaging ten grote van het dividendbedrag.

Als je op die dag aandeelhouder bent, krijg je dividend uitgekeerd. Het maakt niet uit hoelang je dat aandeel al bezit. Wel kan er verschil tussen `soorten aandelen´ zijn, bijvoorbeeld preferente aandelen.
daar heb ik wat aan, dank je wel!

maar nu rust nog de vraag, hoe zie ik dat dividend verschijnen? Komt dat zomaar op mijn beleggersrekening erbij? Moet ik daar iets speciaals voor doen? Of hoe gaat dat?
pi_88016487
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 11:37 schreef Rovenaar het volgende:
daar heb ik wat aan, dank je wel!

maar nu rust nog de vraag, hoe zie ik dat dividend verschijnen? Komt dat zomaar op mijn beleggersrekening erbij? Moet ik daar iets speciaals voor doen? Of hoe gaat dat?
Als het bedrijf `cash dividend´ uitkeert, wordt het bedrag contant op de beleggingsrekening gestort. Wordt er `stock dividend´ uitgekeerd, dan wordt het dividend uitgekeerd in aandelen.
pi_88016875
dank je wel Socios!
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 13:15:37 #6
256829 Sokz
Livin' the life
pi_88138357
Zijn er eigenlijk bedrijven die stockdiv. uitkeren? Ben ze nog niet tegengekomen ..
pi_88336351
Bij bijvoorbeeld aandelen Shell kan je kiezen tussen cash dividend of stock dividend. Tevens heeft Shell een lekker hoog dividendrendement (ong. 6%) dus flink hoger dan wat je op een normale spaarrekening krijgt.

Op http://www.TopYields.nl kan je een overzicht van dividendrendementen vinden.
pi_88337460
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 13:15 schreef Sokz het volgende:
Zijn er eigenlijk bedrijven die stockdiv. uitkeren? Ben ze nog niet tegengekomen ..
Ik heb volgens mij een keer stockdividend van Getronics gehad. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')