quote:Inbranden is al een jaar of 2 verleden tijd. Dus daar hoef je je geen zorgen om te maken. En wie maakt zich nog druk om energie verbruiktOp dinsdag 26 oktober 2010 12:50 schreef IceDustbin2 het volgende:
94cm/32" big ass noemenDude, mn monitor is net zo groot...
vanaf 40"+ is het 'groot' en pas bij 50" is het big ass...
maargoed; plasma kijkt het lekkerste weg, maar ik heb geen idee hoe het tegenwoordig zit met inbranden enzo.
Heb zelf een LCD en een LED tv: LED heeft de mooiste kleuren, is platter, verder niet echt bergen verschil.
Ingebouwde ontvanger: wil je digitenne of via de kabel? let er dus even op of je DVB-T (digitenne, terestrial) of DVB-C (coaxial, kabel) wilt hebben
Je merken:
Panasonic een A-merk noemen
Philips maakt degelijke kwaliteit, klopt. LG moet je vanaf blijven, dat heb je ook goed.
Zelf ben ik nogal fan van Samsung.. Maar merken blijven in principe smaakgevoelig, alle tv's zullen doen wat ze moeten doen.
quote:Samsung verkiezen boven PanasonicOp dinsdag 26 oktober 2010 12:50 schreef IceDustbin2 het volgende:
maargoed; plasma kijkt het lekkerste weg, maar ik heb geen idee hoe het tegenwoordig zit met inbranden enzo.
Heb zelf een LCD en een LED tv: LED heeft de mooiste kleuren, is platter, verder niet echt bergen verschil.
Ingebouwde ontvanger: wil je digitenne of via de kabel? let er dus even op of je DVB-T (digitenne, terestrial) of DVB-C (coaxial, kabel) wilt hebben
Je merken:
Philips maakt degelijke kwaliteit, klopt. LG moet je vanaf blijven, dat heb je ook goed.
Zelf ben ik nogal fan van Samsung.. Maar merken blijven in principe smaakgevoelig, alle tv's zullen doen wat ze moeten doen.
quote:Ziet er goed uit! Thanx.Op dinsdag 26 oktober 2010 13:16 schreef Wootism het volgende:
Koop DEZE. Dan heb je voor 667,- een prachtige 40" Samsung LED Tv die gewoon goed is.
Opgelost.
quote:yup, tikfoutje
quote:sharp? wauw, laatste keer dat ik een sharp had was dat een van de eerste videorecorders xD Geen idee van hun kwaliteit, maar gezien het feit dat ik ze nooit zie zou ik er niet zo snel naar neigen...Op dinsdag 26 oktober 2010 14:07 schreef mime_negert het volgende:
Sharp maakt ook hele goede LCD's/LED's, in dit segment zeker een A-merk.
quote:Sharp is de uitvinder van LCD televisie en tegenwoordig nog steeds de grootste producent hiervan. In andere merken zijn vaak ook Sharp panels te vinden (Philips).Op dinsdag 26 oktober 2010 14:50 schreef IceDustbin2 het volgende:
[..]
yup, tikfoutje![]()
[..]
sharp? wauw, laatste keer dat ik een sharp had was dat een van de eerste videorecorders xD Geen idee van hun kwaliteit, maar gezien het feit dat ik ze nooit zie zou ik er niet zo snel naar neigen...
Ik ben juist overgestapt van een 3 jaar oude Panasonic plasma naar een moderne Philips LCD ( 9705)en vind deze veel beter, zwartwaardes zijn hetzelfde en kleuren zijn toch echt beter, vooral overdag. Dus zomaar stellen dat plasma beter is dan lcd is onzin.quote:Op dinsdag 26 oktober 2010 13:10 schreef Adfundum het volgende:
Ben overgestapt van philips LCD naar LG plasma. Nooit spijt van gehad. Die hebben mooi spul tegenwoordig. Energieverbruik ligt tegenwoordig bij plasma ook laag.
haha even wat rectificaties: 94 cm = 37inch. 81/82 cm = 32 inch.quote:Op dinsdag 26 oktober 2010 12:50 schreef IceDustbin2 het volgende:
Je merken:
quote:Op vrijdag 5 november 2010 13:34 schreef Ulsons het volgende:
[..]
haha even wat rectificaties: 94 cm = 37inch. 81/82 cm = 32 inch.
Inbranden bestaat niet meer.
LG TV maakt de televisies van Philips. Tevens is LG TV ontstaan uit een Joint Venture tussen LG en Philips.
LED tv's hebben helemaal niet de mooiste kleuren. ze verspreiden alleen het licht beter. Nadeel is dat ze duurder zijn en je hebt er niet veel aan (innovatie > toegevoegde waarde > hogere prijs).
AMOLED daarentegen is wel beter omdat pixels vanuit leds zijn opgebouwd.
Je weet er echt geen knulle van dus beter je praat TS geen onzin aan.
Voor TS:
Voordeel lcd: minder stroomverbruik
Voordeel plasma: betere kleuren, zwart is ook echt zwart.
verschil: lcd kan ook echt zwart enz weergeven maar er zijn meer technieken voor nodig wat zich uitdruk in een hogere prijsstelling.
Lcd neigt naar blokkerigheid met een zwak signaal. plasma minder.
Lcd kan scherper zijn. Maar dit kan ook neigen tot blokkerigheid. Zelfde effect als met een fotocamera: als je 14 megepixel in een klein cameraatje stopt is de foto korreliger dan bij een 9 mp camera met goede lens.
Ik heb zelf een 37inch panasonic plasma gehad. ZEER tevreden. Die is helaas gejat en heb nu een samsung van dezelfde maat lcd. Ook een prima tv. Verder zou ik voor lcd 100hz loslaten want dat is een verkooptruc.
Gewoon voor een full hd gaan.
Phiips zou ik links laten liggen want je betaald er gewoon teveel voor. Tenzij je veel waarde hecht aan Ambilight en het merk en design (wat veel mensen tevens ook als lelijk ervaren).
Beste prijskwaliteitverhoudingen liggen bij Panasonic en samsung.
Verder een blik in de consumentgids leer je veel van en ben je minder afhankelijk van mensen die hun mening belangrijker vinden dan een gedegen advies aka Fok!forum.
Ja ik ben verkoper geweest dus ik weet waar ik het over heb. Maar wel een eerlijke!
gr succes er mee
en waarom is dat dan niet goed?quote:
Uhm, wait, what?quote:Op vrijdag 5 november 2010 13:34 schreef Ulsons het volgende:
[..]
haha even wat rectificaties: 94 cm = 37inch. 81/82 cm = 32 inch.
Inbranden bestaat niet meer.
LG TV maakt de televisies van Philips. Tevens is LG TV ontstaan uit een Joint Venture tussen LG en Philips.
LED tv's hebben helemaal niet de mooiste kleuren. ze verspreiden alleen het licht beter. Nadeel is dat ze duurder zijn en je hebt er niet veel aan (innovatie > toegevoegde waarde > hogere prijs).
AMOLED daarentegen is wel beter omdat pixels vanuit leds zijn opgebouwd.
Je weet er echt geen knulle van dus beter je praat TS geen onzin aan.
<knip>
Het eerste wat ik persoonlijk dan belangrijk zou vinden; hoe ver zit je er vanaf? Ik heb een 32" LCD op FullHD. Dit heb ik express zo gedaan omdat hij tevens dienst ging doen als monitor (dus dichtbij).quote:Op dinsdag 16 november 2010 15:19 schreef wesley_k het volgende:
Aangezien dit topic al enige tijd bestaat en al sinds 5 november niet meer op is gereageerd vraag ik het maar hier:
Ik zit te twijfelen tussen 2 tv's namelijk de
Samsung LE32C530
http://www.kieskeurig.nl/lcd_televisie/samsung/le32c530/899620/
en de:
http://www.kieskeurig.nl/lcd_televisie/samsung/ue32c4000/897068/
De TV's zitten ongeveer in dezelfde prijsklasse (schelen een paar tientjes van elkaar)
Grote verschillen zijn echter dat de LE32C530 een LCD is maar wel Full HD, en de UE32C4000 een LED is maar HD Ready. Beide dus 32 inch, ongeveer zelfde prijsklasse. Wat zou voor mij de beste keuze zijn?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |