Ik vertrek morgen voor 3,5 week naar Patagonie on daar trekkings te doen in Torres Del Paine, Parque Nacional Los Glaciares en op Isla Navarino aan de overkant van Ushuaia. Muts gaat sowieso mee want veel verhalen gelezen over het veranderlijke weerquote:Op woensdag 10 november 2010 08:46 schreef Smash-it het volgende:
Half maart kan ook nog wel. Ik heb Tierra del Fuego en Torres del Paine allebei eind maart/begin april gedaan, was wel beetje sneeuwig en koud, maar wel te doen. Gewoon mutsje mee!
Wat gaaf!! Heel veel plezier! Ben benieuwd naar je ervaringen als je terug bent..quote:Op woensdag 10 november 2010 11:01 schreef mouzzer het volgende:
Ik vertrek morgen voor 3,5 week naar Patagonie on daar trekkings te doen in Torres Del Paine, Parque Nacional Los Glaciares en op Isla Navarino aan de overkant van Ushuaia. Muts gaat sowieso mee want veel verhalen gelezen over het veranderlijke weerErg benieuwd en veel zin in, zoveel goede verhalen over Patagonie gehoord.
Ben een dag in Santiago en Buenos Aires, mensen nog tips wat daar zeker te zien?
Tsja als backpacker had ik helaas niet het geld om een auto te huren, maar als je dat kan is het idd makkelijker, maar dat is het eigenlijk altijd. Dus in die zin vergelijkend met andere plaatsen waar ik ben geweest vond ik het bus verkeer vrij goed geregeld, in de zin van veel bussen en tot savonds vrij laat.quote:Op woensdag 10 november 2010 00:13 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee hoe de stadsbussen in Floripa zijn, maar het lijkt me nogal omslachtig gezien de afstanden. En die dames, ach die kom je op elk zichzelf respecterend strand hier wel tegen als je wilt.
Je bedoelt dat veel mensen van Rio naar Florianopolis reizen en vanuit daar naar Argentinie gaan?quote:Op dinsdag 9 november 2010 22:19 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
De meeste mensen gaan via Florianopolis. Bussen zijn ook prima. Brazilië is alleen een stuk duurder dan Argentinië
En het weer: Niet bijzonder warm, maar koud is ook weer te veel gezegd. In BA heb je 's avonds wel een dikke trui nodig
Mutsje gaat zoiezo mee (Antarcticaquote:Op woensdag 10 november 2010 08:46 schreef Smash-it het volgende:
[..]
Half maart kan ook nog wel. Ik heb Tierra del Fuego en Torres del Paine allebei eind maart/begin april gedaan, was wel beetje sneeuwig en koud, maar wel te doen. Gewoon mutsje mee!
Ik bedoel met name de bussen voor de wat langere afstanden.quote:Op woensdag 10 november 2010 00:13 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee hoe de stadsbussen in Floripa zijn, maar het lijkt me nogal omslachtig gezien de afstanden. En die dames, ach die kom je op elk zichzelf respecterend strand hier wel tegen als je wilt.
Langeafstandsbussen in Brazilië hebben niet het comfort-niveau van die in Argentinië en zijn bovendien een stukje duurder, maar ze zijn zeker beter dan in Europa.quote:Op dinsdag 16 november 2010 12:27 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Ik bedoel met name de bussen voor de wat langere afstanden.
Het gaat er mij om dat ik tussen Rio en Floripa bijv kan reizen.
Weet niet of vliegen voor dit stuk een betaalbaar alternatief is?
Lijkt mij dat het duurder is dus vandaar dat ik me afvraag of bussen op lange afstanden prima te doen zijn..
Baños!quote:Op donderdag 18 november 2010 21:43 schreef BraveDribbel het volgende:
Goed, ik ga samen met een vriend reizen door ZA, om precies te zijn Argentinie, Bolivia, Peru maar ik begin te twijfelen of we ook nog Ecuador aan moeten doen of niet...
Voor de mensen die in Ecuador zijn geweest, waarom MOET ik hier toch heen, of zou je het overslaan? Wat is er speciaal te doen in Ecuador, behalve de Galapagos? De eilanden wouden we eigenlijk wel gaan doen, maar dat is waarschijnlijk veel te duur geworden helaas
ik noem Baños dan ook niet vanwege de baden, die kan je idd beter in Papallacta doen. Maar ook daar is de handleiding, ga niet bij het grote hotel, dat is alleen maar druk en smerig. 100 meter terug is een hostel waar niemand zit en wat verder prima is qua prijs en kwaliteit.quote:Op vrijdag 19 november 2010 11:56 schreef Hik het volgende:
Wat je in Ecuador moet gaan zien hangt mijns inziens ook een beetje af van wat je elders al hebt gedaan en gezien. Net als Peru en Bolivia heeft Ecuador jungle, koloniale steden, hoogland, etc. Over het algemeen is het landschap in Ecuador wel mooier dan in die twee andere landen: minder droog en meer groen. Ecuador heeft een aantal prachtige highlights, maar als je je in Peru en Bolivia al helemaal suf gelopen hebt in koloniale steden dan kan ik me voorstellen dat je daar niet speciaal voor naar Ecuador komt.
Waarom moet je dan wel naar Ecuador:
- Het is het land met de meeste diversiteit op het kleinste stukje land
- Het is, zoals gezegd, het meest groene, landschappelijk mooiste land van de drie
- Quito, de hoofdstad is een erg aantrekkelijke en leuke stad, veel meer dan Lima, La Paz of Sucre. Het is een geweldige stad om uit eten te gaan of te stappen en hoewel je dat in Lima en La Paz ook kunt, is er in Quito minder "klassenverschil" bij het uitgaan (als je in Lima gaat stappen beland je al snel tussen de überrijke Peruanen, in Quito kun je op de Mariscal een leuke mix van Quiteños en buitenlanders vinden).
- Community tourism is heel gebruikelijk in Ecuador, volgens mij meer dan in Bolivia en Peru. Dit wil zeggen dat je kennis kunt maken met lokale gemeenschappen en daar bijvoorbeeld de nacht kunt doorbrengen, mee kunt helpen met de visvangst etc. Leuke manier om kennis te maken met het land als je er niet woont/werkt.
Persoonlijk vond ik Baños niet veel. Als je naar mooie thermale baden wilt kun je beter naar Papallacta gaan, vlakbij Quito.
ik ben van plan in Ecuador te gaan WWOOFen. Maar als jij meer info hebt over bovenstaande toevallig, dan hoor ik het ook heel graagquote:- Community tourism is heel gebruikelijk in Ecuador, volgens mij meer dan in Bolivia en Peru. Dit wil zeggen dat je kennis kunt maken met lokale gemeenschappen en daar bijvoorbeeld de nacht kunt doorbrengen, mee kunt helpen met de visvangst etc. Leuke manier om kennis te maken met het land als je er niet woont/werkt.
Inclusief half-afgebouwde bovenverdieping om de belasting te omzeilenquote:Op vrijdag 19 november 2010 14:46 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
ik noem Baños dan ook niet vanwege de baden, die kan je idd beter in Papallacta doen. Maar ook daar is de handleiding, ga niet bij het grote hotel, dat is alleen maar druk en smerig. 100 meter terug is een hostel waar niemand zit en wat verder prima is qua prijs en kwaliteit.
Ik heb geen foto van het ho(s)tel zelf, maar ik denk dat dit er wel goed uitziet.
[ afbeelding ]
Kostte $20 per nacht incl. ongelimiteerd gebruik van de baden. Dus ook 's avonds.
Het hotel verderop kost het 5-voudige.
Ja.quote:
Dat zie je overal op het continentquote:Op maandag 29 november 2010 09:49 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Inclusief half-afgebouwde bovenverdieping om de belasting te omzeilen
Dat weet ik, daarom mijn opmerkingquote:Op maandag 29 november 2010 12:27 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Dat zie je overal op het continent
Gewoon bij je huisartsquote:Op maandag 10 januari 2011 15:08 schreef BraveDribbel het volgende:
*kick
Wij gaan in mei richting Zuid Amerika en ik ben nu aan het kijken voor inentingen.
Ik weet dat je het bij de GGD kan laten doen, maar ik las in een eerder topic dat ze redelijk duur zijn en dat het beter ergens anders kan. Ik kan dat bericht alleen nergens terugvinden, weet iemand misschien waar je dus nog meer inentingen kan krijgen?
zorg dat je zorgverzekering het dekt, dan maakt het niet uit waar je het laat doen (of volgens voorwaarden verzekering).quote:Op maandag 10 januari 2011 15:08 schreef BraveDribbel het volgende:
*kick
Wij gaan in mei richting Zuid Amerika en ik ben nu aan het kijken voor inentingen.
Ik weet dat je het bij de GGD kan laten doen, maar ik las in een eerder topic dat ze redelijk duur zijn en dat het beter ergens anders kan. Ik kan dat bericht alleen nergens terugvinden, weet iemand misschien waar je dus nog meer inentingen kan krijgen?
Mancora is toch prima strand?quote:Op woensdag 12 januari 2011 15:28 schreef Lemans24 het volgende:
Peru is prima haalbaar qua budget. Maar dan weer niet qua tijd (strand is ook vrij lastig, zeker in de buurt van de attracties waarvoor je waarschijnlijk zou gaan).
quote:Op donderdag 13 januari 2011 23:53 schreef Smash-it het volgende:
[..]
Mancora is toch prima strand?
http://www.google.nl/imag(...)=wi&biw=1330&bih=647
Wat bedoel je met v.v.?quote:Op vrijdag 8 april 2011 00:13 schreef ScudRaket het volgende:
3-4 weken: Ik zou Lima - Arequipa - Cusco - La Paz - Uyuni of v.v. doen.
Vice versa. Hoewel dat lastig kan zijn i.v.m. de hoogte. Regel Galapagos in Quito. Neem wel een dikke portemonnee mee als je er vol van wil genieten. Chili kan ik weinig over zeggen, ik ben alleen in San Pedro de Atacama geweest, leuk voor 2 dagen.quote:Op vrijdag 8 april 2011 09:30 schreef Spektor het volgende:
[..]
Wat bedoel je met v.v.?
M'n vriendin wil graag de Galapagos eilanden zien, iets wat mij ook wel trekt. Dat kan dus ook nog wel als je vanuit Equador gaat?
Iemand nog tips voor een route door Chili?
Quito heb je in 3 dagen gezien. Leuk zijn juist de plaatsjes eromheen, zoals Baños, Mindo, Otavalo of relaxen in Papallacta.quote:Op vrijdag 8 april 2011 05:33 schreef Plopr het volgende:
Of Equador: Quito (historische hoofdstad) - Banos (natuur, activiteiten) - Tena (raften, evt jungle) - Cotopaxi (vulkaan) - Cuenca (historische stad) - Montanita (strand & stappen) - Galapagos (nuff said).
Heb je nog goede tips voor het boeken van tickets?quote:Op vrijdag 8 april 2011 12:55 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Quito heb je in 3 dagen gezien. Leuk zijn juist de plaatsjes eromheen, zoals Baños, Mindo, Otavalo of relaxen in Papallacta.
Naar Quito of Galapagos? Ik heb destijds mijn ticket via World Tocket Center geregeld: AMS-MAD-Q en Buenos Aires-MAD-AMS was iets minder dan 1000 euro.quote:Op zaterdag 9 april 2011 12:37 schreef Spektor het volgende:
[..]
Heb je nog goede tips voor het boeken van tickets?
Eigenlijk gewoon voor tickets van Europa naar z-amerika. Ik begrijp dus dat we binnenlandse tickets beter ter plekke kunnen boeken? En qua onderdak heb je ook ter plekke geregeld?quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:27 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Naar Quito of Galapagos? Ik heb destijds mijn ticket via World Tocket Center geregeld: AMS-MAD-Q en Buenos Aires-MAD-AMS was iets minder dan 1000 euro.
KLM vliegt rechtstreeks op Lima, is financieel nog te doen ook. Vluchten binnen Z-Amerika zijn in het algemeen duur.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:08 schreef Spektor het volgende:
[..]
Eigenlijk gewoon voor tickets van Europa naar z-amerika. Ik begrijp dus dat we binnenlandse tickets beter ter plekke kunnen boeken? En qua onderdak heb je ook ter plekke geregeld?
Ik ben nu een paar mogelijke reisroutes aan het uitzoeken, om daar vervolgens een keuze uit te maken. Landen en plaatsen staan dus nog niet definitief vast.
Niet teveel. De goede hostels hebben betrouwbaar personeel en kluisjes. Je kan dus wel een groot bedrag pinnen, maar let zeker in landen als Peru, Ecuador of Bolivia op zakkenrollers en overvallers. Heb 20 euro op zak, dat is ruim voldoende voor een dag, en je kan iets overhandigen mochten ze je te pakken hebben.quote:Op donderdag 14 april 2011 13:05 schreef toetsenbordridder het volgende:
Vraagje, hoeveel geld hadden jullie telkens op zak? Want pinnen is daar niet zo vanzelfsprekend als hier toch?
Ben van plan om meerdere maanden door Zuid Amerika te trekken maar twijfel nog hard aan de landen die ik wil gaan aandoen.
Jawel (in het SC-topic, waar het op dat moment 30 graden was o.i.d.?) maar er werd weinig op gereageerd en ik moest zeggen dat ik het toch wel naar m'n zin had met een stel kiwi's in een reggae-barquote:Op zondag 17 april 2011 21:19 schreef flipsen het volgende:
En niet eens even laten weten dat je in Bariloche was?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |