abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 oktober 2010 @ 20:50:58 #26
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_88079823
En deze natuurlijk:

Van Quito naar Lima, via Galapagos, Paaseiland en half Zuid-Amerika!

pi_88084140
het lijkt wel of iedereen dat grote gele land met verve probeert te vermijden ...
zonnig Brasil
  donderdag 28 oktober 2010 @ 22:14:09 #28
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_88084312
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 22:10 schreef qwerty_x het volgende:
het lijkt wel of iedereen dat grote gele land met verve probeert te vermijden ...
Ja, nu je het zegt. Het is zo groot, ze spreken geen Spaans en ik had zoveel andere plekken op mn route liggen. Toch bij Iguazu een Braziliaans stempeltje gescoord haha.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 22:39:42 #29
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_88085570
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 22:10 schreef qwerty_x het volgende:
Ik heb geprobeerd er vandaan te blijven, maar ben er toch 3 weken blijven hangen...
  donderdag 28 oktober 2010 @ 23:18:54 #30
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88087362
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 22:10 schreef qwerty_x het volgende:
Niewaar!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 00:51:43 #31
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_88091449
Ik had brazilie op de planning staan en uiteindelijk ook het langste gebleven 3,5 maand.. de reden, althans de grootste reden dat veel mensen die gele vlek vermijden is vanwege de prijzen. Vooral mensen die via Bolivia ofsow komen schrikken zich een ongeluk kwa kosten.. Maartja daarbij moet ik vermelden dat ik het veruit het leukste land vond en de mooiste tijd heb gekend,,

Ps Brazilie word alleen maar duurder de komende jaren,, dus doe er verstandig aan nu te gaan :P
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
pi_88121410
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 09:28 schreef Smash-it het volgende:
Misschien leuk voor de mensen die er al rondgetrokken hebben om het kaartje in te vullen met je route. Dit is mijn route, gedaan in drie maanden. Alleen Buenos Aires - Ushuaia gevlogen en naar Paaseiland natuurlijk, verder heeeeeeel veel tijd in bussen doorgebracht. Langste zit was Calafate - Bariloche, 28 uur achter elkaar in dezelfde bus 8)7 .

[ afbeelding ]
Supervet, dat is echt ongeveer precies de route die ik wil gaan doen, over 15 maanden ofso
  zondag 31 oktober 2010 @ 23:18:50 #33
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_88194919
Ik heb in 2007 3 maanden in Arequipa gewoond, klein beetje van Peru gezien in die tijd en daarna in 2 maanden door Zuid-Amerika getrokken. In 2009 ben ik weer voor 4 weken teruggegaan naar Arequipa. Plan is om najaar 2011 weer een half jaar te gaan daarheen O+

Ow ja, en misschien staat in het voorjaar Colombia nog op de planning :) Zo niet, dan ga ik dat combineren met mijn reis in het najaar...

Volgens mij kloppen Iguazú en El Calefate niet helemaal...
Van Ushuaia naar Buenos Aires gevlogen en voor de rest ook alles gebust (maar dat vond ik eigenlijk heerlijk :))
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
  zondag 31 oktober 2010 @ 23:56:47 #34
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_88196244
Iguazú ligt precies op het 3 landenpunt met Paraguay en Brazilië. Ik vind het maar stom dat ze geen Paraguayaanse stempel gaven :(
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
pi_88525581
Komende jaarwisseling zit ik in Zuid-Amerika. Nou vraag ik me af waar ik het beste oud en nieuw kan vieren, waar is het grootste feest?) Bij de Iguacu Falls (vuurwerk bij de watervallen?) in Asunción (Paraguay) of in Porto Alegre (Brazil)

Ook wil ik graag weten wanneer ik de nationale parken in Patagonië het beste kan bezoeken. Half februari, of kan half maart ook nog uitstekend. Wat is de beste kans op goed weer?
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  dinsdag 9 november 2010 @ 19:39:48 #36
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_88527903
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 23:56 schreef ScudRaket het volgende:
Iguazú ligt precies op het 3 landenpunt met Paraguay en Brazilië. Ik vind het maar stom dat ze geen Paraguayaanse stempel gaven :(
Je komt toch via de watervallen toch niet in Paraguay, waarom dan een stempel? De watervallen van Iguazí liggen gewoon op de grens tussen Argentinië en Brazilië. Het drielandenpunt ligt midden in de rivier en bevindt zich erg dicht bij de steden Puerto Iguazú en Foz do Iguaçu (20 km van de watervallen).

(overigens ben in van Salta via Ascuncion en Ciudad del Este naar Puerto Iguazú gereden, dus heb twee keer een entry en twee keer een exit stempel).
  dinsdag 9 november 2010 @ 19:42:07 #37
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_88528027
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 18:53 schreef Veersesmurf het volgende:
Komende jaarwisseling zit ik in Zuid-Amerika. Nou vraag ik me af waar ik het beste oud en nieuw kan vieren, waar is het grootste feest?) Bij de Iguacu Falls (vuurwerk bij de watervallen?) in Asunción (Paraguay) of in Porto Alegre (Brazil)

Eh, in Rio de Janeiro! Eén van de grootste vuurwerkshows ter wereld met een paar miljoen mensen op het strand. Zou niet weten wat je in het binnenland te zoeken heb met de feestdagen.
pi_88528699
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:42 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Eh, in Rio de Janeiro! Eén van de grootste vuurwerkshows ter wereld met een paar miljoen mensen op het strand. Zou niet weten wat je in het binnenland te zoeken heb met de feestdagen.
Omdat dat iets meer op de route ligt? ;)

deze route dus. Via Porto Alegre zou nog kunnen eventueel als het daar spectaculair is, maar verder zit ik gewoon rond Iguacu rond die tijd. Rio is (jammer genoeg) echt geen optie...
pi_88528977
En nog een vraagje. Mocht ik 24 december van B.A. naar Punta del Este willen (of iets in die buurt) is het verstandig om daar nu alvast een hostel te boeken, of is er met kerst overal plek genoeg?
  dinsdag 9 november 2010 @ 20:38:29 #40
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_88530686
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:54 schreef Veersesmurf het volgende:

[..]

deze route dus. Via Porto Alegre zou nog kunnen eventueel als het daar spectaculair is, maar verder zit ik gewoon rond Iguacu rond die tijd. Rio is (jammer genoeg) echt geen optie...
Heb je een vast programma of bepaalde dingen al geboekt dan?

Want ik heb uiteindelijk pas in Noord Chili besloten dat ik met oud&nieuw in Rio wilde zijn. De afstanden zijn wel groot, maar binnen twee dagen ben je er dan ook. Vanuit Iguazú maar één binnenlands busritje van 24 uur.
  dinsdag 9 november 2010 @ 20:40:51 #41
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_88530810
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:00 schreef Veersesmurf het volgende:
En nog een vraagje. Mocht ik 24 december van B.A. naar Punta del Este willen (of iets in die buurt) is het verstandig om daar nu alvast een hostel te boeken, of is er met kerst overal plek genoeg?
Dan zou ik maar boeken, het is er dan stervensdruk, iedereen heeft zomervakantie.
Overigens, mocht je nog gaan schuiven, over Buenos Aire met oud&nieuw heb ik weinig goeds gehoord. Schijnt nogal ons kent ons en veel in clubs te zijn. In Brazilië is het buiten groot feest.
  dinsdag 9 november 2010 @ 21:21:59 #42
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_88532640
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:39 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Je komt toch via de watervallen toch niet in Paraguay, waarom dan een stempel? De watervallen van Iguazí liggen gewoon op de grens tussen Argentinië en Brazilië. Het drielandenpunt ligt midden in de rivier en bevindt zich erg dicht bij de steden Puerto Iguazú en Foz do Iguaçu (20 km van de watervallen).

(overigens ben in van Salta via Ascuncion en Ciudad del Este naar Puerto Iguazú gereden, dus heb twee keer een entry en twee keer een exit stempel).
De overgang van Foz naar Ciudad del Este ;)
  dinsdag 9 november 2010 @ 21:25:57 #43
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_88532819
Nu we het dan toch over Oud en Nieuw hebben, iemand tips voor Quito?
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  dinsdag 9 november 2010 @ 21:44:43 #44
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_88533784
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:25 schreef -Mellow- het volgende:
Nu we het dan toch over Oud en Nieuw hebben, iemand tips voor Quito?
Ga naar Montañita!
Ow en koop zo'n papier-maché pop :P
pi_88535461
Ik ben vorig jaar zo'n 8 weken in ZA geweest en heb daar voornamelijk in Bolivia en Argentinie gezeten.
Ben van plan om as mei / juni in een maand tijd van Rio de Janeiro naar Buenos Aires te reizen!

Ik heb hierover een aantal vragen en ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen!
1. Heb ik genoeg tijd voor dit stuk?
2. Hoe zijn de busverbindingen in Brazilië, en dan met name vanuit Rio? (van Argentinie weet ik dat ze erg goed zijn)
3. Wat zijn nog meer aanraders op dit stuk behalve Rio, Igazu en Buenos Aires zelf?
4. Hoe is het qua weer in deze periode?

Bvd :)
  dinsdag 9 november 2010 @ 22:19:28 #46
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_88535589
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 22:16 schreef kevin85 het volgende:
Ik ben vorig jaar zo'n 8 weken in ZA geweest en heb daar voornamelijk in Bolivia en Argentinie gezeten.
Ben van plan om as mei / juni in een maand tijd van Rio de Janeiro naar Buenos Aires te reizen!

Ik heb hierover een aantal vragen en ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen!
1. Heb ik genoeg tijd voor dit stuk?
2. Hoe zijn de busverbindingen in Brazilië, en dan met name vanuit Rio? (van Argentinie weet ik dat ze erg goed zijn)
3. Wat zijn nog meer aanraders op dit stuk behalve Rio, Igazu en Buenos Aires zelf?
4. Hoe is het qua weer in deze periode?

Bvd :)
De meeste mensen gaan via Florianopolis. Bussen zijn ook prima. Brazilië is alleen een stuk duurder dan Argentinië
En het weer: Niet bijzonder warm, maar koud is ook weer te veel gezegd. In BA heb je 's avonds wel een dikke trui nodig
  dinsdag 9 november 2010 @ 22:31:41 #47
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_88536251
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 22:19 schreef ScudRaket het volgende:

[..]

De meeste mensen gaan via Florianopolis. Bussen zijn ook prima. Brazilië is alleen een stuk duurder dan Argentinië
En het weer: Niet bijzonder warm, maar koud is ook weer te veel gezegd. In BA heb je 's avonds wel een dikke trui nodig
zonder eigen vervoer lijkt Florianopolis me niet echt een aanrader qua afstanden op het eiland; ik zou dan eerder een kleiner iets als Ilhabela aandoen, al is dat in mei ook niet echt je-van-het qua weer
zonnig Brasil
  woensdag 10 november 2010 @ 00:05:32 #48
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_88540938
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 22:31 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

zonder eigen vervoer lijkt Florianopolis me niet echt een aanrader qua afstanden op het eiland; ik zou dan eerder een kleiner iets als Ilhabela aandoen, al is dat in mei ook niet echt je-van-het qua weer
Toch vond ik het busverkeer daar wel goed geregeld, en de mooiste meiden zien rondlopen op het station daarro ;)
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
pi_88541252
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 00:05 schreef DAMH het volgende:

[..]

Toch vond ik het busverkeer daar wel goed geregeld, en de mooiste meiden zien rondlopen op het station daarro ;)
Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee hoe de stadsbussen in Floripa zijn, maar het lijkt me nogal omslachtig gezien de afstanden. En die dames, ach die kom je op elk zichzelf respecterend strand hier wel tegen als je wilt.
zonnig Brasil
  woensdag 10 november 2010 @ 08:46:21 #50
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_88544396
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 18:53 schreef Veersesmurf het volgende:
Ook wil ik graag weten wanneer ik de nationale parken in Patagonië het beste kan bezoeken. Half februari, of kan half maart ook nog uitstekend. Wat is de beste kans op goed weer?
Half maart kan ook nog wel. Ik heb Tierra del Fuego en Torres del Paine allebei eind maart/begin april gedaan, was wel beetje sneeuwig en koud, maar wel te doen. Gewoon mutsje mee!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')