abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 12:10:07 #26
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_87972662
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 12:05 schreef Pino-Helmond het volgende:
Ben benieuwd of er een belastingconsulent of iemand van een afdeling personeelszaken aanwezig is op het forum die met 100% zekerheid een antwoord kan geven.
Gratis advies met garantie? Misschien is er ook wel een loodgieter op het forum die gratis je afvoer kan ontstoppen...

Als je het echt zo zeker wilt weten lijkt het mij het handigst om gewoon iemand in te huren om dit uit te zoeken...
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
pi_87975024
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 12:10 schreef bug_me_not2 het volgende:

[..]

Gratis advies met garantie? Misschien is er ook wel een loodgieter op het forum die gratis je afvoer kan ontstoppen...

Als je het echt zo zeker wilt weten lijkt het mij het handigst om gewoon iemand in te huren om dit uit te zoeken...
Zoals???

Veel meer doen als bij de rijksoverheid en de belastingdienst informeren kun je niet doen.

Maar toch bedankt voor je waardevolle reactie!
pi_87975692
Het is goed geinformeerd te zijn over de voorwaarden waaronder het ouderschapsverlof opgenomen kan worden. De werkgever kan alle vormen buiten de standaardverdeling weigeren. Hij moet dit dan wel kunnen motiveren op grond van 'zwaarwegende bedrijfs- of dienstbelangen'.

Zaken waarop ook gelet moet worden zijn bijvoorbeeld: Hoe wordt ouderschapsverlof aangevraagd en hoe vaak kan ouderschapsverlof opgenomen worden? Er moet een goede berekening worden gemaakt tav de ouderschapsverlofkorting. Het kan misgaan bijvoorbeeld omdat er loonsverhoging plaatsvindt of iets dergelijks. Dan moet de korting over dat jaar terugbetaald worden.

Als men ouderschapsverlof wil opnemen, moet dit schriftelijk en minstens 2 maanden voor de ingangsdatum aan de werkgever (artikel 6:5 WAZORG) aangevraagd worden. In het verzoek moet een voorstel over de duur en de verdeling van het verlof over de week opgenomen worden. De werkgever kan tot vier weken voordat het verlof ingaat op een andere verdeling aandringen. Hij moet dan wel motiveren waarom het voorstel niet mogelijk zou zijn.

U bent uw eigen deskundige. Alle bepalingen en voorwaarden tav het ouderschapsverlof staan helder, bondig en duidelijk geformuleerd in de Wet Arbeid en Zorg (Wazo) Voor u zijn uitsluitend de bepalingen /voorwaarden zoals opgenomen in Hoofdstuk 6 - Ouderschapsverlof van toepassing.
http://www.st-ab.nl/wetaz.htm
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:34:07 #29
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_87975696
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 13:16 schreef Pino-Helmond het volgende:
Zoals???

Veel meer doen als bij de rijksoverheid en de belastingdienst informeren kun je niet doen.

Maar toch bedankt voor je waardevolle reactie!
Geloof niet dat je de strekking van mijn post helemaal begrepen hebt. Als je iets 100% zeker wilt weten dan moet je dat niet op een forum vragen waar waarschijnlijk meer dan 90% van de reacties (al dan niet express) de plank volkomen misslaan, maar dan leg je je vraag neer bij iemand die daar zijn werk van gemaakt heeft. Kost je dan wel wat, maar dan heb je wel zekerheid.
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
pi_87976696
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 13:34 schreef bug_me_not2 het volgende:

[..]

Geloof niet dat je de strekking van mijn post helemaal begrepen hebt. Als je iets 100% zeker wilt weten dan moet je dat niet op een forum vragen waar waarschijnlijk meer dan 90% van de reacties (al dan niet express) de plank volkomen misslaan, maar dan leg je je vraag neer bij iemand die daar zijn werk van gemaakt heeft. Kost je dan wel wat, maar dan heb je wel zekerheid.
Daar heb je ook gelijk in.

Heb de vraag inmiddels voorgelegd aan personeelszaken, eens kijken wat die zeggen. Vervolgens bel ik nogmaals de belastingdienst met de kwestie zorgvuldig uitgelegd.

Het lijkt er een beetje op dat mijn verhaal 100% correct is maar dat de belastingdienst er liever niet mee te koop loopt. Kan ik me voorstellen ook aangezien dit de staat veel geld kost als er massaal gebruik word gemaakt van de regeling.
pi_87980627
Ik werk in de salarissen en lees in OUD hier op het forum en je bent echt niet de eerste die het zo doet. Doordat je een tweeling hebt kan je het wel heel lang uitspreiden.

De grootste adder zit 'm in feit dat er vast salarisstijging zal zijn in die 4 jaar en het verschil in belastbaar loon dus minder groot zal zijn waar door het bedrag dat je terug krijgt naar beneden zal gaan. Maar goed dat is geen ramp zolang je de korting achteraf laat terug betalen en niet per maand via de voorlopige teruggaaf al meeneemt.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')