abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 oktober 2010 @ 22:15:49 #1
139389 TheMightyAtom
Virtual Shuttle Astronaut
pi_87957528
Goedeavond allen,

Om te beginnen wil ik even kwijt dat ik al eerder een poging heb gedaan om een topic over dit onderwerp te maken maar deze werd vrij snel verwijderd, waarschijnlijk omdat het leek alsof ik liep te adverteren.
Dit was absoluut niet mijn bedoeling, mijn excuses daarvoor. Ik zal hier geen links plaatsen dus je zult moeten Googelen als je meer wilt weten over deze bijzondere gebeurtenis.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Farewell - Space Shuttle!

An era is ending.

De Space Shuttle gaat volgend jaar met pensioen. Op het moment van schrijven, zijn er nog twee vluchten gepland. Discovery vertrekt voor de laatste keer op 1 november en Endeavour vertrekt voor de laatste keer op 27 Februari 2011 en zal de allerlaatste vlucht zijn. Maar het kan zijn dat er nog een vlucht gepland staat. Die zal, als deze doorgaat, in Juni gelanceerd worden. Op dit moment is het nog niet zeker of deze vlucht daadwerkelijk gaat plaatsvinden, dus op dit moment is de lancering van Endeavour op 27 februari de laatst geplande vlucht. En om deze laatste historische vlucht gaat het.

Aangezien ik al een aantal jaar het space shuttle programma volg via nasa.gov, heb ik altijd al eens een lancering op locatie willen meemaken. En die kans is er dan nu eindelijk. Ik heb mij opgegeven voor de Space Shuttle Farewell Tour, georganiseerd door het Duitse Space Travellers.

Zijn er hier mensen die ook plannen hebben om bij de laatste lancering van de shuttle mee te maken maar verder nog een stappen hebben gezet wat betreft het boeken van de reis en de trip zelf?
pi_87958764
Een kennis van me is bij de vorige lancering geweest, schijnt écht de moeite waard te zijn :)
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:47:54 #3
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_87979336
Het blijft wel een gok toch zo'n tripje. Als ik mij niet vergis worden zulke vluchten regelmatig uitgesteld door het weer etc.
pi_88000123
Ik heb de vorige (?) toevallig meegemaakt toen ik voor anderhalve week in FL was met vakantie in november 2009. Zou eigenlijk eerder zijn geloof ik, maar is inderdaad uitgesteld en zodoende kon ik er bij (nouja, dichtbij) zijn.

Hoewel het eigenlijk maar heel even echt leuk is (ongeveer 10 minuten), was het toch wel cool om mee te maken. Wat misschien nog wel leuker was dan de shuttle zelf is alles eromheen, hoe die Amerikanen er mee omgaan. In een straal van 30 km rond de launch is het een soort van groot festival qua hoeveelheid mensen en wat ze doen. Ze maken er namelijk gewoon een dagje van en nemen de halve inboedel mee, BBQ's etc. waardoor het echt supergezellig is. Zeker iets om mee te maken als je kunt!

Mijn advies zou zijn: zorg dat je er een dag voor de geplande launch bent en maak er gewoon een vakantie van een week of 10 dagen van, dan zit je waarschijnlijk wel goed :) Verder de berichtgeving in de gaten houden, maar dat is allemaal goed geregeld daar.

Hier nog een fotootje om je lekker te maken;

(Wij stonden overigens niet op het eiland zelf bij de officiële plaats, maar gewoon ergens op de gok in de buurt aan de kust...daar zie je dus ook best veel en 't is gratis (nouja, $10 voor het parkeren dan van een of andere VOC-mentaliteitshuiseigenaar))
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 23:14:45 #5
154052 RobertVH
I am your father
pi_88004841
Ik zit op dit moment op 2 uur rijden van Cape Canaveral. :D

...Maar vlieg zondag weer verder... :{ }:| :'(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')