Ik heb de vorige (?) toevallig meegemaakt toen ik voor anderhalve week in FL was met vakantie in november 2009. Zou eigenlijk eerder zijn geloof ik, maar is inderdaad uitgesteld en zodoende kon ik er bij (nouja, dichtbij) zijn.
Hoewel het eigenlijk maar heel even echt leuk is (ongeveer 10 minuten), was het toch wel cool om mee te maken. Wat misschien nog wel leuker was dan de shuttle zelf is alles eromheen, hoe die Amerikanen er mee omgaan. In een straal van 30 km rond de launch is het een soort van groot festival qua hoeveelheid mensen en wat ze doen. Ze maken er namelijk gewoon een dagje van en nemen de halve inboedel mee, BBQ's etc. waardoor het echt supergezellig is. Zeker iets om mee te maken als je kunt!
Mijn advies zou zijn: zorg dat je er een dag voor de geplande launch bent en maak er gewoon een vakantie van een week of 10 dagen van, dan zit je waarschijnlijk wel goed

Verder de berichtgeving in de gaten houden, maar dat is allemaal goed geregeld daar.
Hier nog een fotootje om je lekker te maken;
![Florida2009-161.jpg]()
(Wij stonden overigens niet op het eiland zelf bij de officiële plaats, maar gewoon ergens op de gok in de buurt aan de kust...daar zie je dus ook best veel en 't is gratis (nouja, $10 voor het parkeren dan van een of andere VOC-mentaliteitshuiseigenaar))