abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 20:21:02 #26
85962 ioko
I Appear Missing
pi_87995265
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 10:10 schreef Azreal het volgende:
Nog een paar bullshit oplossingen:
- run de game als admin (properties => compatability => run as admin op de .exe file)
- zet steam in de offline mode
- open de console in het spel en type "ToggleEmotions" om de emotions van NPC's uit te zetten

Die laatste optie klinkt nog een beetje redelijk...
(1) Als admin wil hij hem niet uitvoeren.
(2) Offline helpt niet.
(3) Emotions uitzetten helpt deels, maar levert uiteindelijk geen speelbaar spel op.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 20:29:40 #27
85962 ioko
I Appear Missing
pi_87995668
Heb ook een update van Nvidia drivers gedaan (speciaal voor compatibileit met een aantal spellen: waaronder Fallout NV). Nu herkent hij mijn videokaart niet meer precies, en het werkt nog steeds niet.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  woensdag 27 oktober 2010 @ 15:42:38 #28
85962 ioko
I Appear Missing
pi_88025126
Kan het ook te maken hebben met de installatie vanuit Steam? Ik ga nu iig de installatie nogmaals doen, misschien helpt dat.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_88025360
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 15:42 schreef ioko het volgende:
Kan het ook te maken hebben met de installatie vanuit Steam? Ik ga nu iig de installatie nogmaals doen, misschien helpt dat.
Daar heb ik zelf nog nooit problemen mee gehad. Het probleem dat je hebt klinkt echt als iets dat in het spel zelf zit.

Is het niet zoiets als bij Doom 3 en Vampire The Masquerade Bloodlines destijds, waar het spel maximaal maar 64 MB geheugen toegewezen kreeg en het daar maar mee moest doen? Via een commandline optie in je snelkoppeling kon je dan zelf handmatig meer geheugen toewijzen, waardoor het spel opeens vloeiend liep.

Met andere woorden: het geheugen dat in gebruik is, is dat RAM of page file?
pi_88026454
http://www.tweakguides.com/Fallout3_10.html

Hier staat hoe je de hoeveelheid RAM die Fallout 3 (en ook New Vegas) beschikbaar krijgt kan aanpassen. Tevens kun je het aantal cores dat gebruikt moet worden aanpassen.

Wel even erop letten dat je bij New Vegas "Fallout_default.ini" aanpast, omdat de loader die Steam gebruikt "Fallout.ini" steeds overschrijft door een kopie van "Fallout_default.ini" te maken.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 16:23:03 #31
85962 ioko
I Appear Missing
pi_88026761
Thanks, ik ga dat meteen controleren als ik thuis ben. Ik denk dat het hier mee te maken zal hebben.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  woensdag 27 oktober 2010 @ 20:53:13 #32
85962 ioko
I Appear Missing
pi_88038871
Ik heb een nieuwe install gemaakt, het toegewezen geheugen via pagefile aangepast en de tweaks toegepast: het systeem blijft echter na 10 seconden 100% van de CPU gebruiken waardoor het spel niet loopt.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_88072101
Misschien een oplossing hiervoor als je op meerdere CPU zit.

Start het spel. CRTL ALT DEL en zoek Fallout NV in de lijst. Doe ''ga naar proces' en tik dan affiniteit instellen. Zo kun je bepalen hoeveel processors dit spel gebruikt. als je op quad of dual zit kun je hier een beetje mee rond kloten.
pi_88072392
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 16:59 schreef FreezePop het volgende:
Misschien een oplossing hiervoor als je op meerdere CPU zit.

Start het spel. CRTL ALT DEL en zoek Fallout NV in de lijst. Doe ''ga naar proces' en tik dan affiniteit instellen. Zo kun je bepalen hoeveel processors dit spel gebruikt. als je op quad of dual zit kun je hier een beetje mee rond kloten.
Dat kan ook al door fallout_default.ini aan te passen. Bovendien geeft ctrl-alt-del je in Windows Vista en 7 niet meer per definitie de task manager.
pi_88072568
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 17:07 schreef Azreal het volgende:

[..]

Dat kan ook al door fallout_default.ini aan te passen. Bovendien geeft ctrl-alt-del je in Windows Vista en 7 niet meer per definitie de task manager.
Hij begrijpt toch wel wat ik bedoel.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 19:46:23 #36
85962 ioko
I Appear Missing
pi_88077261
Heb via de ini file aanpassingen gedaan, maar dat werkt ook niet.

Ik heb het langzamerhand echt gehad, ik heb nog nooit zoiets meegemaakt. Ik heb het idee dat het echt iets specifieks voor mijn pc is, aangezien vrijwel niemand dit soort problemen heeft.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_88089364
Ik had hetzelfde probleem als jij had. Tot ik dit bestand vond:

http://www.newvegasnexus.com/downloads/file.php?id=34778

Nu loopt mijn game erg soepel.
  dinsdag 23 november 2010 @ 09:54:38 #38
85962 ioko
I Appear Missing
pi_89043696
Na de update van vorige week is het me gelukt om het spel voor het eerst te draaien zonder framedrop. Ik speel met de dll-file aan, HDR uit, setting op medium en alle watereffecten uit.

Na de introscenes bij de dokter kom ik nu buiten en draait het spel normaal (CPU belasting is van 98-99% naar 50% gegaan).

Mijn probleem is echter nog niet verholpen. Ik kan het spel saven en doorspelen, echter als ik het spel afsluit en opnieuw opstart krijg ik bij elke savegame weer hetzelfde framedrop probleem. Alleen de originele savegame (na de intro) kan ik 'normaal' spelen. Ik kan dus niet saven en vandaar doorspelen.

Iemand nog een tip hiervoor?
Coincidence
Makes sense
Only with you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')