abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 29 oktober 2010 @ 01:10:00 #26
88815 The_Emotion
98.3
pi_88092087
Ik ben in 2006 in Yellowstone geweest, overal zwaveldampen, geisers en pruttelende moddersoepjes.
Het is maar te hopen dat Yellowstone voorlopig even niet gaat knallen ;)

Verder heb ik in Peru de vulkanen rond Arequipa van dichtbij gezien (nog niet op geweest)
Het leuke is dat de stad is opgebouwd van het witte vulkaansteen.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:46:44 #27
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_88101819
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 00:41 schreef elcastel het volgende:

[..]

Zie je nou wel dat je gewoon een ordinaire vulkaantoerist bent ?
;).

Mijn bijdrage, de Bromo; de Nano vulkaan waar iedereen wel ooit langs komt :

[ afbeelding ]

Detailplaatje van je 'dal' waarlangs je omhoog loopt, om een idee te krijgen hoe groot een klein vulkaantje al is :

[ afbeelding ]
Mooi panorama! :)

Als er een (levende) vulkaan in de buurt is wil ik het wel zien ja, maar ga niet speciaal op reis voor vulkanen. Vooral in Midden-Amerika ontkom je er gewoon niet aan.

Wij hebben Merapi gekozen omdat Bromo veel drukker zou zijn. Bovenop Merapi waren wij (en de gids) de enige.

Plaatjes van Masaya in Nicaragua:

zwaveldampen

waarschuwing

Op de parkeerplaats staat bij elk vak "Park you car facing exit" :D
reset
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:59:19 #28
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_88102236
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 00:55 schreef El_Matador het volgende:
Inactieve vulkanen heb ik zat beklommen (Eifel, Griekenland, mijn oude veldwerkgebied en Spanje, mijn andere veldwerkgebied).

Maar de Teide en de Midden- en Zuid-Amerikaanse vulkanen staan nog hoog op de lijst.

Veel vulkanen ook gefotografeerd (Damavand, Iran, Ararat, Turkije (vanuit Armenie), moddervulkanen in Azerbeidzjan) en heb de enige Nederlandse vulkaan ook ooit nog es een beetje bestudeerd. :D
Foto's zijn altijd welkom natuurlijk.

Nog een dooie vulkaan - Lion's Head in Kaapstad:

reset
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:00:33 #29
67174 Dos37
Come on Twente
pi_88102288
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2010 21:58 schreef Veersesmurf het volgende:

[..]

zoiets? ;)

Godver wat gaaf zeg _O_
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  zondag 31 oktober 2010 @ 20:36:36 #30
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_88185331
Indonesie is actief op het moment zeg.

quote:
Krakatau erupts also
Indonesia's Anak Krakatau volcano in Sunda Strait, straddling East Java and Sumatra, has spewed ash and flaming rocks.

Officials raised alert levels to 'high' on Friday as the volcano showed signs of increased activity, producing 117 small eruptions.

Staff at the observation post in Pasauran, Banten Province are on a 24-hour watch. Residents in Pasauran have been told to stay at least two kilometres away from the volcano.

Anak Krakatau means 'Child of Krakatau', named so because it rose in the place of Krakatoa volcano after it blew itself apart in one of the most destructive eruptions in history in 1883. The area is a popular tourist site and many villagers farm on the slopes of nearby Ibu Krakatau (Mother of Krakatau) on the same island.

"Until now we are still on alert level but when we examined our equipment on October 27 and 28 we experienced tremors," said Anton Priambudi, a volcanologist observing Anak Krakatau.

Several volcanos in Indonesia increased their activities recently following Mount Merapi's eruption on Tuesday.

reset
pi_89699595
Crosspostje :

Prachtige plaatjes van kawa Ijen op Java. Geen activiteit, althans niet meer dan normaal.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')