quote:Pas op he, achterkant van de blokjes met kopervet invetten, de kant van de zuiger dus, niet de frictiekant!Op zondag 24 oktober 2010 17:20 schreef Rarekwast_ het volgende:
Cylinders in je remklauwen kan je gewoon terug induwen met een (grote) waterpomptang.
Nieuwe remschijven ontvetten met remmenreiniger.
Als je remschijf niet los komt heb je vaak slagmoersleutel nodig. (geen idee of de schijven bij megane ook met 1 bout vastzit aan de naaf maar is bij golfjes vaak wel zo.)
Vergeet niet kopervet op de wielnaaf te smeren alvorens je de nieuwe schijf plaatst. En ook je remzadel schoonmaken en blokjes invetten.
Good luck!
quote:anders kan je ze net zo goed niet vervangen gheheOp zondag 24 oktober 2010 21:39 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Pas op he, achterkant van de blokjes met kopervet invetten, de kant van de zuiger dus, niet de frictiekant!
quote:Handrem op de voorwielen, dat was idd bij de auto waarbij het niet lukte! Ik snapte al niet waarom het bij de ene auto simpel was en bij de andere niet lukte. Net het stukje info dat ik vergeten was.Op zondag 24 oktober 2010 20:29 schreef FransDeens het volgende:
Bij Citroëns met de handrem op de voorwielen heb je inderdaad een sleutel nodig om de zuiger terug te draaien, maar bij alle andere auto's kan het inderdaad gewoon met een groet waterpomptang.
quote:Op zondag 24 oktober 2010 21:39 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Pas op he, achterkant van de blokjes met kopervet invetten, de kant van de zuiger dus, niet de frictiekant!
quote:Vooraf lak ik m'n nagels ter bescherming, zo worden ze minder vies en als ik ze beschadig, vangt de lak de eerste klap op. Dank voor het meedenken.Op zondag 24 oktober 2010 19:23 schreef Turquaz52 het volgende:
Jij bent een vrouw en wilt remmen vervangen? Pas op dat je je nageltjes niet breekt of je vingertjes vies maakt![]()
Grapje..![]()
Heb je ze al vervangen? Anders schrijf ik je wel een How To?
quote:zeker een ouwe Ami of een DS ofzoOp maandag 25 oktober 2010 01:00 schreef loveli het volgende:
[..]
Handrem op de voorwielen, dat was idd bij de auto waarbij het niet lukte! Ik snapte al niet waarom het bij de ene auto simpel was en bij de andere niet lukte. Net het stukje info dat ik vergeten was.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |