Dankjewel
ik kwam achter de sites tijdens mijn maatschapppelijke stage (afdeling logopedie in een school voor speciaal onderwijs)
mengen van kralen staat ook in alle handleidingen (volgens mij bij hama in ieder boekje 3x)
bakpapier was hier géén succes. Hebben 2 platen en een paar uur werk geruïneerd. het gewone hama papier wat je los kunt kopen (heeft tenminste een beetje fatsoenlijke maat, die uit de pakjes met kralen erbij zijn zo klein) vind ik (en mijn moeder toendertijd) het fijnste.. Ik ben begonnen toen ik 6 was met zo'n hele set voor mijn verjaardag, en ik geloof dat we 1x nieuw papier hebben gekocht omdat we een 2e set voor bij oma wilden hebben. Ik heb nu die hele set van bij oma ook hier tussen mijn spullen liggen en allebei de sets strijkpapier doen het nog prima, die van mij van 10 jaar geleden en die van oma, van 8 jaar geleden. Zolang je ze plat bewaart(niet te zeer kreuken, dan kun je niet goed meer er doorheen kijken en scheuren ze) doen ze het goed, ook als ze enorm bruin worden. En even als informatie, ik heb in die tijd 3 mengpotten van 1500 en een enorme hoeveelheid aan 1000kralenzakjes er doorheen gejaagd, en niet echt voorzichtig gedaan (niet kreuken met strijkpapier hebben we uit ervaring geleerd)
misschien zo'n elastiekmap met al je geprintte/gekopieerde ((hamaboekjes vallen met intensief gebruik uit elkaar), met kopieën heb je ook nooit het probleem dat 2 kinderen van een andere bladzijde willen werken (dat was een grote ruzie tussen mij en het buurmeisje! heeft WE-KEN geduurd)) patronen, daar dan het strijkpapier netjes op leggen en de map dicht doen. Voor zover ik weet, is strijkpapier niet groter dan a4, anders 1x vouwen