quote:Waarom zou dat niet werken dan precies? En waar is het goedkoper te bestellen dan? Tweakers geeft vrijwel niets aan in pricewatch.Op zaterdag 23 oktober 2010 23:24 schreef Me. het volgende:
Non ECC gaat niet werken, maar er is wel goedkoper ram te bestellen bij een random hardware leverancier. Al gaat 9Gb extra ECC Reg ram wel wat geld kosten gok ik zo.
quote:Ik denk dat je al je RAM moet vervangen, weet niet hoeveel geheugenbankjes die Mac Pro heeft.Op zaterdag 23 oktober 2010 23:24 schreef Me. het volgende:
Non ECC gaat niet werken, maar er is wel goedkoper ram te bestellen bij een random hardware leverancier. Al gaat 9Gb extra ECC Reg ram wel wat geld kosten gok ik zo.
quote:waar zoek je dan op? tweakers geeft genoeg ECC geheugen voor een normale prijs.Op zaterdag 23 oktober 2010 23:27 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet werken dan precies? En waar is het goedkoper te bestellen dan? Tweakers geeft vrijwel niets aan in pricewatch.
quote:Dit is de enige optie die tweakers biedt; http://tweakers.net/price(...)y-%28fx699aa%29.htmlOp zaterdag 23 oktober 2010 23:32 schreef Adames het volgende:
[..]
waar zoek je dan op? tweakers geeft genoeg ECC geheugen voor een normale prijs.
quote:Don't know, Apple plaatst enkel ECC geheugen in de Mac Pro's. Vandaar dus ook de vraag of het een must is!
quote:ECC is voor servers man.Op zaterdag 23 oktober 2010 23:39 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
Don't know, Apple plaatst enkel ECC geheugen in de Mac Pro's. Vandaar dus ook de vraag of het een must is!
quote:Ik wel; mn X8DTH bordje heb ik aan de gang moeten slingeren (lees: BIOS update) met een 2GB non-ECC non-Reg DDR3 latje voordat ik die Westmeres en 2 ECC Reg latjes erop kon prikken. Dus uit eigen ervaring kan ik zeggen dat ECC Reg _geen_ must is. Weet niet hoe het precies bij Apple zit, dus bij deze disclaimer your mileage may vary.Op zaterdag 23 oktober 2010 23:55 schreef Adames het volgende:
[..]
heb je nog wat nuttigs toe te voegen?
Verder heb je voor zover ik weet geen FB-DIMM's meer nodig
Hiermee volstaat dit:
http://tweakers.net/price(...)3-4g.html#tab:prices
quote:Waarom het niet werkt, geen idee, maar heb er ervaring meeOp zaterdag 23 oktober 2010 23:27 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet werken dan precies? En waar is het goedkoper te bestellen dan? Tweakers geeft vrijwel niets aan in pricewatch.
quote:Een mac pro heeft xeons, dus verschilt niet veel van een server qua hardware.
quote:Een Mac Pro is een workstation.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |