quote:020Op zaterdag 23 oktober 2010 22:20 schreef Raqualad het volgende:
[..]
Tof, waar woon je? Ik heb wel een fles malibu staan. (L)
quote:Je wordt aangerand en dan vind je die gast nog leuk?Op zaterdag 23 oktober 2010 22:18 schreef yeeeeni het volgende:
[..]
oke al deze stappen zijn herkenbaar,en zo is het ook gegaan,maar er is één ding wat het gewoon nog moeilijker maak,ik vind die jongen leuk,iets aan hem trekt mij aan en ik heb zo'n gevoel van ik wil hem niet zomaar op deze manier kwijt raken.
quote:Groepsdruk. Die gasten hebben ook een behoorlijk stukje verantwoordelijkheid die ze naast zich neer hebben gelegd. Niet geheel verwonderlijk, maar ook absoluut niet de bedoeling.Op zaterdag 23 oktober 2010 22:18 schreef fairytalessuck het volgende:
[..]
Ze heeft het toch zelf toe gelaten?
Er staat nergens in die hele OP dat ze zich verzet heeft toen hij het deed.
Mevrouw 'wist niet meer waar ze mee bezig was'.
Echt weer typisch zo'n geval van een 16-jarig kutje dat net mag drinken en niet weet waar haar grenzen liggen.
Ja, die jongen heeft haar gebruiikt.
Ja, dat is kut.
Maar had ze maar minder moeten zuipen, gebruikt worden is iets anders dan verkracht worden.
quote:...Op zaterdag 23 oktober 2010 22:21 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Je wordt aangerand en dan vind je die gast nog leuk?
En even voor die trieste eigen-schuld roepers: ik begrijp dus dat het okay is om een meisje te verkrachten, maar dan wel als ze dronken is want dan is het haar eigen schuld?
quote:daar komt het op neer ja, moeten ze maar niet zoveel drinkenOp zaterdag 23 oktober 2010 22:21 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
En even voor die trieste eigen-schuld roepers: ik begrijp dus dat het okay is om een meisje te verkrachten, maar dan wel als ze dronken is want dan is het haar eigen schuld?
quote:ouders haha,makkelijker gezegd dan gedaan.Op zaterdag 23 oktober 2010 22:22 schreef Lekiamh het volgende:
Ja, je bent een slet, maar hij had beter moeten weten aangezien hij meerderjarig is.
Biechten bij je ouders en aangifte doen!
quote:Uhh, nu ik die quote van haar zo lees heb ik een stuk minder medelijden hoor.Op zaterdag 23 oktober 2010 22:21 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
quote:Dat zal, maar zij spreekt met die jongens af.Op zaterdag 23 oktober 2010 22:21 schreef Ryon het volgende:
[..]
Groepsdruk. Die gasten hebben ook een behoorlijk stukje verantwoordelijkheid die ze naast zich neer hebben gelegd. Niet geheel verwonderlijk, maar ook absoluut niet de bedoeling.
quote:heb jij er geen last meer vanOp zaterdag 23 oktober 2010 22:24 schreef yeeeeni het volgende:
[..]
ouders haha,makkelijker gezegd dan gedaan.
mijn vader vermoord die jongens,en maakt het mij niet makkelijker
quote:Dat het niet verstandig is ben ik met je eens, maar dat een meisje dronken is geeft je nog niet het recht om haar te verkrachten. Korte rokjes lokken zeker ook uit?Op zaterdag 23 oktober 2010 22:22 schreef Chocolate-chick het volgende:
[..]
daar komt het op neer ja, moeten ze maar niet zoveel drinken
quote:nee dan ben je nog bij je volle verstand.Op zaterdag 23 oktober 2010 22:25 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dat het niet verstandig is ben ik met je eens, maar dat een meisje dronken is geeft je nog niet het recht om haar te verkrachten. Korte rokjes lokken zeker ook uit?
quote:Op zaterdag 23 oktober 2010 22:25 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dat het niet verstandig is ben ik met je eens, maar dat een meisje dronken is geeft je nog niet het recht om haar te verkrachten. Korte rokjes lokken zeker ook uit?
quote:Dat gevoel is nep.Op zaterdag 23 oktober 2010 22:18 schreef yeeeeni het volgende:
[..]
oke al deze stappen zijn herkenbaar,en zo is het ook gegaan,maar er is één ding wat het gewoon nog moeilijker maak,ik vind die jongen leuk,iets aan hem trekt mij aan en ik heb zo'n gevoel van ik wil hem niet zomaar op deze manier kwijt raken.
jullie kunnen nu wel zeggen van verbreek alsnog het contact,maar het is nog moeilijker als je iemand leuk vind,daardoor komt het nog 2x zo hard aan.
quote:Dat heet nu 'wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten'.Op zaterdag 23 oktober 2010 22:24 schreef yeeeeni het volgende:
[..]
ouders haha,makkelijker gezegd dan gedaan.
mijn vader vermoord die jongens,en maakt het mij niet makkelijker
quote:ja en morgen spreekt ze af met een FOK!ker voor een neukdateOp zaterdag 23 oktober 2010 22:27 schreef Lekiamh het volgende:
[..]
Dat heet nu 'wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten'.
En dan hoop ik voor jou dat je een lesje geleerd hebt.
quote:Dan heeft ze niets geleerd, en hoeft ze w.m.b. ook niet meer hier te komen voor sympathie of advies.Op zaterdag 23 oktober 2010 22:29 schreef Chocolate-chick het volgende:
[..]
ja en morgen spreekt ze af met een FOK!ker voor een neukdate
quote:oke het contact vebreken is een goeie,ik denk ook echt omdat te doen,en mijn vriendin is er al helemaal klaar mee. en die zegt dat ik hun nummers en msn moet verwijderen.Op zaterdag 23 oktober 2010 22:27 schreef FeestBoek het volgende:
[..]
Dat gevoel is nep.
Ik weet het, ik kan niet in jouw hoofd kijken om te zien wat jij voor hem voelt, maar geloof me, het gevoel dat jij hem leuk vind is waarschijnlijk door hem zelf in jouw hoofd geplaatst. Door middel van complimentjes e.d. geeft hij je meer zelfvertrouwen, voel je je positiever over jezelf, en wil je graag meer bij hem zijn. Het gevoel alsof je een prinsesje bent, de mooiste van de wereld.
Allemaal leuk en aardig, maar nu is de ware aard van het beestje bovengekomen. De jongens waren uit op seks. En het doel heiligt voor hun de middelen.
Dat hij zo met je om is gegaan zegt al voldoende over zijn karakter. Zoiets kan je niet oprecht leuk vinden.
Het gevoel van hem leuk vinden is het directe gevolg van die hunkering naar dat positieve, zelfverzekerde gevoel over jezelf. Dat vind je bij hem niet meer. Of je moet voor de tweede keer vallen voor z'n lieve, goed bedoelde woordjes.
De enige tip die ik dus nogmaals kan geven: Verbreek contact met deze boys. Ze vinden je niet mooi, lief, en aardig. Ze vinden je naief, geil, en makkelijk.
quote:Typisch..Brits onderzoek heeft uitgewezen dat veel jongens er geen enkel probleem mee hebben om meisjes dronken te voeren, zodat ze seks kunnen hebben. Uit het onderzoek, dat aan de universiteit van Sheffield werd uitgevoerd, is ook gebleken dat de beleving over het tot stand komen van seks bij jongens en meisjes tussen de 14 en 16 jaar totaal verschillend is.
Terwijl meisjes een heel romantisch beeld bij seks hebben is het voor jongens een wedstrijd. Meisjes willen volgens het Bitse onderzoek minstens gevoelens voor de jongen hebben. Volgens de meisjes hebben de jongens die seks willen ook gevoelens van liefde voor hen.
De jongens bekommeren zich tijdens het flirten echter totaal niet om het meisje en vinden hun mening niet belangrijk is uit het onderzoek naar voren gekomen. Zij zijn alleen bezig met het bereiken van hun grote doel: het hebben van seks. Het is voor veel van de jongens dan ook geen probleem om het meisje dronken te moeten voeren, zodat zij hun doel kunnen bereiken. De jongens zeggen zelf namelijk goed het verschil te weten tussen het meisje een beetje pushen of een meisje verkrachten.
quote:stel je niet aan, als jij geen contact meer wilt moet je dat doen.Op zaterdag 23 oktober 2010 22:31 schreef yeeeeni het volgende:
[..]
oke het contact vebreken is een goeie,ik denk ook echt omdat te doen,en mijn vriendin is er al helemaal klaar mee. en die zegt dat ik hun nummers en msn moet verwijderen.
Maar mijn 2e gevoel is dat ik 'hun er zo makkelijk mee weg laat komen'
quote:Daarom kun je dus beter proberen aangifte te doen, je hebt niks te verliezenOp zaterdag 23 oktober 2010 22:31 schreef yeeeeni het volgende:
[..]
quote:nee ik doe dit nooit meer afspreken met een jongen die ik niet goed ken.Op zaterdag 23 oktober 2010 22:32 schreef Chocolate-chick het volgende:
[..]
stel je niet aan, als jij geen contact meer wilt moet je dat doen.
en owee als je binnenkort een fokneukdate hebt
quote:fuckeduck?Op zaterdag 23 oktober 2010 22:36 schreef yeeeeni het volgende:
[..]
nee ik doe dit nooit meer afspreken met een jongen die ik niet goed ken.
weetje jullie hebben allemaal gelijk het is me eigen schuld,maaar dit voelt gewoon fuckedup
quote:Goedzo, luisteren naar die vriendin (en je verstand). Nummers en MSN in de prullenbak, en binnenkomende smsjes/telefoongesprekken wegdrukken/verwijderen/negeren.Op zaterdag 23 oktober 2010 22:31 schreef yeeeeni het volgende:
[..]
oke het contact vebreken is een goeie,ik denk ook echt omdat te doen,en mijn vriendin is er al helemaal klaar mee. en die zegt dat ik hun nummers en msn moet verwijderen.
quote:Artikel 243 Wetboek van Strafrecht.Op zaterdag 23 oktober 2010 22:29 schreef FeestBoek het volgende:
Oh, en wat aangifte betreft: Kan je doen, maar je staat waarschijnlijk binnen 5 minuten weer buiten.
Vanaf 16 jaar ben je wettelijk niet meer minderjarig, wat sexueel contact betreft. Van verkrachting is geen sprake, van misbruik heel misschien, maar dat wordt heel lastig te bewijzen, aangezien je zelf bent meegegaan en "van alles" gedaan hebt, zonder duidelijk aan te geven dat je het niet wil.
quote:Ik zou het wel aan mijn broer kunnen vertellen,en ik weet dat hij dan binnen 20 minuten voordat huis staat,maar het is ook weer de andere kant,mijn broer,ja hij verwacht niet dat zijn kleine zusje dit heeft gedaan ( en mijn broer en ik vertellen elkaar niks over zulke persoonlijke dingen). het is ergens ook gewoon een gevoel van falen of hoe je dat ook noemtOp zaterdag 23 oktober 2010 22:40 schreef FeestBoek het volgende:
[..]
Goedzo, luisteren naar die vriendin (en je verstand). Nummers en MSN in de prullenbak, en binnenkomende smsjes/telefoongesprekken wegdrukken/verwijderen/negeren.
Je gevoel dat ze er 'makkelijk vanaf komen' is begrijpelijk, maar ik ben bang dat er via de officiele weg weinig te doen valt. Aangifte is mogelijk, maar is het is (afgaande op je verhaal) bijna onmogelijk te bewijzen dat ze jouw gedwongen hebben of aangedaan hebben, terwijl jij aangaf dat je dat niet wilde.
Misschien als je een oudere broer / kennis / vriend hebt hem even je ervaring vertellen, of hij even met die jongens wil 'praten'. Ik weet het, eigen rechter spelen is niet goed, maar in dit soort gevallen wel de meest efficiente oplossing.
quote:Inderdaad. Kan 8 jaar cel opleveren.Op zaterdag 23 oktober 2010 22:40 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Artikel 243 Wetboek van Strafrecht.
quote:ik vind dat je sowieso nogal dom bezig bent geweest en dat je best op de blaren mag zitten, dus je hebt een keuze of vertel het aan je ouders of aan je broer, eerlijkheid duurt toch het langstOp zaterdag 23 oktober 2010 22:44 schreef yeeeeni het volgende:
[..]
Ik zou het wel aan mijn broer kunnen vertellen,en ik weet dat hij dan binnen 20 minuten voordat huis staat,maar het is ook weer de andere kant,mijn broer,ja hij verwacht niet dat zijn kleine zusje dit heeft gedaan ( en mijn broer en ik vertellen elkaar niks over zulke persoonlijke dingen). het is ergens ook gewoon een gevoel van falen of hoe je dat ook noemt
quote:Onze date dan? Ik kom helemaal uit 050 voor je met een fles malibu of wodka als je iets sterkers nodig hebt.Op zaterdag 23 oktober 2010 22:37 schreef Chocolate-chick het volgende:
[..]
fuckeduck?
onee fuckedup
wat is dus de wijze les van vandaag?
Niet meer afspreken met enge mensjes die je niet kent..![]()
quote:dat is iets andersOp zaterdag 23 oktober 2010 22:50 schreef Raqualad het volgende:
[..]
Onze date dan? Ik kom helemaal uit 050 voor je met een fles malibu of wodka als je iets sterkers nodig hebt.
quote:Komt goed. Welke wil je? Wodka of Malibu?Op zaterdag 23 oktober 2010 22:54 schreef Chocolate-chick het volgende:
[..]
dat is iets anders
kom jij maar uit 050 naar 020
quote:allebei ,Op zaterdag 23 oktober 2010 22:56 schreef Raqualad het volgende:
[..]
Komt goed. Welke wil je? Wodka of Malibu?
quote:Op zaterdag 23 oktober 2010 22:45 schreef Ryon het volgende:
[..]
Inderdaad. Kan 8 jaar cel opleveren.
quote:dat weet ik nietOp zaterdag 23 oktober 2010 22:58 schreef Raqualad het volgende:
Oew, kan je mij dan nog wel weerstaan?
quote:Op zaterdag 23 oktober 2010 22:40 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Artikel 243 Wetboek van Strafrecht.
quote:Kan je proberen. Maar voor een artikel 243 moet het slachtoffer bewusteloos zijn, in verregaande staat van verminderd bewustzijn, of beperkt verstandelijke vermogens.Op zaterdag 23 oktober 2010 22:45 schreef Ryon het volgende:
[..]
Inderdaad. Kan 8 jaar cel opleveren.
quote:Komt goed. Ik sta zo wel voor je deur. :$Op zaterdag 23 oktober 2010 22:59 schreef Chocolate-chick het volgende:
[..]
dat weet ik nietik denk dat ik morgen een topic open over afspreken onder invloed
quote:straks word ik aangeschotenOp zaterdag 23 oktober 2010 23:02 schreef Raqualad het volgende:
[..]
Komt goed. Ik sta zo wel voor je deur. :$
quote:Sterk verminderd beoordelingsvermogen (lees: zeer aangeschoten) is geen grond voor een aanklacht? Zou me wel logisch lijken als dat er ook onder valt... (maar ook ik ben geen jurist).Op zaterdag 23 oktober 2010 23:01 schreef FeestBoek het volgende:
[..]
[..]
Kan je proberen. Maar voor een artikel 243 moet het slachtoffer bewusteloos zijn, in verregaande staat van verminderd bewustzijn, of beperkt verstandelijke vermogens.
In het geval van 'aangeschoten' of 'flink aangeschoten' ben je nog niet in een staat van bewustzijn waarbij je niet meer de mogelijkheid hebt aan te geven handelingen niet te willen, of daartegen weerstand te bieden. Je kan namelijk nog best zeggen "dit wil ik niet", of iemand van je af duwen. Als dit niet gebeurd is is het heel erg moeilijk te bewijzen dat het tegen haar wil gebeurd is, ook al was ze onder invloed.
Artikel 243 is er eigenlijk voor mensen die zó onder invloed zijn (overmatig alcohol, drugs, medicijnen) zijn dat ze helemaal niets meer weten van die avond, bewusteloos waren, of voor mensen met een verstandelijke handicap.
Maar goed, ik ben geen jurist, dus je kan het altijd proberen. Maar dan kan je beter beginnen met het vertellen tegen je ouders, aangezien zij dit dan toch wel te weten komen. En dan kun je vanaf daar kijken welke stappen je verder wil ondernemen.
quote:Maakt niet uit, dan open je morgen dat topic alsnog. Dat een of andere jongen jouw bloemetje heeft afgenomen maar je nog wel veel voor hem voelt.Op zaterdag 23 oktober 2010 23:04 schreef Chocolate-chick het volgende:
[..]
straks word ik aangeschoten
quote:ja help me even onthouden, ik vind hem te leuk om te laten schieten maar eigenlijk is het een eikel dat ie me onder invloed neukt terwijl ik m niet kenOp zaterdag 23 oktober 2010 23:06 schreef Raqualad het volgende:
[..]
Maakt niet uit, dan open je morgen dat topic alsnog. Dat een of andere jongen jouw bloemetje heeft afgenomen maar je nog wel veel voor hem voelt.
quote:Tsja.. Dat is maar net de vraag. Het komt er hoogstwaarschijnlijk op neer op de vraag of je dan nog in staat bent om aan te geven dat je niet van bepaalde handelingen gedient bent, of om je hier tegen te verweren. Dat lijkt mij allebei toch zeker wel mogelijk.Op zaterdag 23 oktober 2010 23:05 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Sterk verminderd beoordelingsvermogen (lees: zeer aangeschoten) is geen grond voor een aanklacht? Zou me wel logisch lijken als dat er ook onder valt... (maar ook ik ben geen jurist).
quote:oke maar OTOp zaterdag 23 oktober 2010 23:10 schreef Raqualad het volgende:
Is goed. Morgen hoe laat? Ik zal wel drie flessen wodka meenemen, dan werk je nog beter mee.
quote:Artikel 243 gaat inderdaad alleen op als het bewezen is dat het slachtoffer in kwestie stomdronken is ipv aangeschoten. Maar wordt over het algemeen wel veel in dit soort zaken aangevoerd. Het komt dan ook behoorlijk vaak voor.Op zaterdag 23 oktober 2010 23:01 schreef FeestBoek het volgende:
[..]
[..]
Kan je proberen. Maar voor een artikel 243 moet het slachtoffer bewusteloos zijn, in verregaande staat van verminderd bewustzijn, of beperkt verstandelijke vermogens.
In het geval van 'aangeschoten' of 'flink aangeschoten' ben je nog niet in een staat van bewustzijn waarbij je niet meer de mogelijkheid hebt aan te geven handelingen niet te willen, of daartegen weerstand te bieden. Je kan namelijk nog best zeggen "dit wil ik niet", of iemand van je af duwen. Als dit niet gebeurd is is het heel erg moeilijk te bewijzen dat het tegen haar wil gebeurd is, ook al was ze onder invloed.
Artikel 243 is er eigenlijk voor mensen die zó onder invloed zijn (overmatig alcohol, drugs, medicijnen) zijn dat ze helemaal niets meer weten van die avond, bewusteloos waren, of voor mensen met een verstandelijke handicap.
Maar goed, ik ben geen jurist, dus je kan het altijd proberen. Maar dan kan je beter beginnen met het vertellen tegen je ouders, aangezien zij dit dan toch wel te weten komen. En dan kun je vanaf daar kijken welke stappen je verder wil ondernemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |