abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87909400
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 19:59 schreef DDM het volgende:
[..]
Genieten van het feit dat je omringt wordt door echte dokters met intelligentie.
Vervolgens kun je je als co-assistent troosten met de gedachte dat jij later een arts zult worden die de Nederlandse grammatica wel beheerst.

:6
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_87909892
Haha bedankt!

En ik kan vanaf morgen ook om 6u een c_/ posten. Yay! :P
pi_87909981
Welcome to the c_/ club! :D
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_87911134
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 20:20 schreef intoxicated het volgende:

[..]

Vervolgens kun je je als co-assistent troosten met de gedachte dat jij later een arts zult worden die de Nederlandse grammatica wel beheerst.

:6
Potverdomme!!!!!!!!!!!!!!!!!
  zondag 24 oktober 2010 @ 21:21:44 #30
208890 June.
Seriously?
pi_87913006
quote:
1.gif Op zondag 24 oktober 2010 20:31 schreef intoxicated het volgende:
Welcome to the c_/ club! :D
Nog een week en dan hoor ik er ook weer bij :P
Shine bright like a diamond.
pi_87918061
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 14:33 schreef dotKoen het volgende:
Bij wijze van TVP:
[..]

:')
Dat was vorige week (of die week ervoor) ook bij Greys Anatomy! Maar daar was het een meisje dat niks meer dan zoenen wilde voor het huwelijk, dus het leidde tot grote problemen in de relatie :P
pi_87925764
c_/ :9
pi_87925769
Dat valt toch nog tegen zo na het weekend. c_/
pi_87925778
True :+
pi_87931236
pi_87932417
Erg slordig. Maar goed, lijkt me meer een taak voor de verpleging, zorgen voor reservekleding?

Oh, wacht, die verwondingen zagen ze pas in tweede instantie? :') Wat een falers.

[ Bericht 26% gewijzigd door dotKoen op 25-10-2010 12:42:08 ]
  maandag 25 oktober 2010 @ 14:59:20 #37
208890 June.
Seriously?
pi_87937280
quote:
1.gif Op maandag 25 oktober 2010 12:37 schreef dotKoen het volgende:
Erg slordig. Maar goed, lijkt me meer een taak voor de verpleging, zorgen voor reservekleding?

Oh, wacht, die verwondingen zagen ze pas in tweede instantie? :') Wat een falers.
Nou ja, een gebroken rug hoef je niet per se te zien. Alleen moet je er natuurlijk wel naar vragen, helemaal na een val van 3 hoog :') .
Shine bright like a diamond.
pi_87937458
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 14:59 schreef June. het volgende:

[..]

Nou ja, een gebroken rug hoef je niet per se te zien. Alleen moet je er natuurlijk wel naar vragen, helemaal na een val van 3 hoog :') .
Ja, en dat lijkt me ook wel een reden voor wat beeldvorming, zo'n HET :)
pi_87938426
De professor traumatologie van het AZU kennende zal de betreffende arts-assistent inmiddels wel een paardenhoofd in zijn bed hebben gevonden. :')
  maandag 25 oktober 2010 @ 16:00:56 #40
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_87939970
Rugspier verrekt bij het overstappen :') ik kon nog net op tijd naar de trein strompelen
2x paracetamol en ibuprofen maar mij omdraaien in bed doet al pijn..
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
pi_87940883
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 16:00 schreef fusionfake het volgende:
Rugspier verrekt bij het overstappen :') ik kon nog net op tijd naar de trein strompelen
2x paracetamol en ibuprofen maar mij omdraaien in bed doet al pijn..
Op wat voor rare manier stap jij over dan? :D

Beterschap iig ;)
  maandag 25 oktober 2010 @ 16:50:15 #42
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_87942333
iets met haast en een zware koffer :@
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
pi_87944241
Rugpijn? Aansteller!
Ik zou je in je onderbroek van de SEH naar huis sturen :6

;)
  maandag 25 oktober 2010 @ 19:19:08 #44
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_87948217
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 15:27 schreef iofn het volgende:
De professor traumatologie van het AZU kennende zal de betreffende arts-assistent inmiddels wel een paardenhoofd in zijn bed hebben gevonden. :')
Leenen _O-
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_87958110
De co-assistent was weer ontroerend vandaag O+

:+
pi_87958214
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2010 22:26 schreef intoxicated het volgende:
De co-assistent was weer ontroerend vandaag O+

:+
Dat irritante kind met die achillespeesruptuur :')

En ook erg subtiele overgang naar Afrika ...
  maandag 25 oktober 2010 @ 22:43:20 #47
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_87958970
Kind achillespeesruptuur? Doping?!
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_87959083
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2010 22:43 schreef gohan16 het volgende:
Kind achillespeesruptuur? Doping?!
Infect behandeld met cipro? :P

Nee, ik weet het niet, volgens mij noemen ze in de aflevering geen reden.
pi_87959742
He, het UMC Utrecht reageert op die casus met een persbericht. Komt weinig voor, dat ziekenhuizen op individuele casus reageren.
quote:
Diverse media berichtten de afgelopen dagen over een man die door het UMC Utrecht ten onrechte naar huis zou zijn gestuurd. We betreuren het incident en we willen het medisch handelen nader toelichten.

De patiënt is bij ons binnengebracht en is vervolgens volgens protocol twee keer onderzocht. De arts heeft een uitgebreid lichamelijk en aanvullend onderzoek gedaan, waarbij hij is afgegaan op de pijnsignalen van de patiënt. Tijdens dit onderzoek is een tweetal breuken in de bovenarm geconstateerd. Omdat er op dat moment geen spoedeisende redenen waren om de patiënt direct op te nemen, is de arm vooralsnog behandeld met bovenarmsgips en kon de patiënt naar huis. Hem is verteld dat hij op korte termijn geopereerd diende te worden aan zijn bovenarm en dat hij daar een oproep voor zou krijgen. Daarbij is hem met nadruk aangegeven dat hij zich met toename van pijnklachten direct weer bij ons moest melden; het kan namelijk zijn dat bepaalde pijnklachten zo dominant zijn, dat andere pijnprikkels niet worden ervaren. Dat laatste lijkt het geval, aangezien de man twee dagen later opnieuw is binnengebracht. Naar aanleiding van zijn pijnsignalen is toen opnieuw onderzoek gedaan, waarna scheurtjes in het bekken en wervels zijn vastgesteld. De patiënt is vervolgens opgenomen en is inmiddels geopereerd aan zijn bovenarm. De verwondingen aan bekken en rug - hoewel zeer pijnlijk- behoeven vooralsnog geen aanvullende medische behandeling. De arts die de patiënt als eerste heeft gezien, heeft excuses gemaakt aan de patiënt voor de in eerste instantie gemiste letsels.

In de media circuleert dat de patiënt in zijn onderbroek naar huis is gestuurd. Het is inderdaad volgens protocol nodig om alle kleding los te knippen bij verdenking op meervoudig letsel. Wanneer het meevalt en de patiënt vervolgens naar huis mag, is het verzoek aan familie -wanneer deze in de buurt woont- om nieuwe kleding te brengen. Wanneer dat niet mogelijk is, bieden we een ziekenhuispyjama en deken aan. Navraag bij de betrokken verpleegkundige leert dat de patiënt een pyjamabroek heeft aangeboden gekregen en heeft aangedaan. Omdat de arm te pijnlijk was, is bovenkleding niet aangetrokken. Het spijt ons dat dit door de familie achteraf wellicht anders is ervaren.

Het UMC Utrecht ziet elk jaar ongeveer 25.000 mensen op de SEH, waarvan ongeveer 12.000 mensen na een ongeluk (trauma). Van deze trauma patiënten worden er 1200 acuut opgenomen, waarvan er 336 ernstig meervoudig gewond zijn (cijfers 2009).

http://www.umcutrecht.nl/(...)etreurt-incident.htm
Ook die boilerplate trouwens :')

Maar goed, bij een HET met duidelijke distracting injuries kun je toch niet zomaar een patient naar huis sturen?
pi_87965398
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 16:19 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Op wat voor rare manier stap jij over dan? :D

http://www.dumpert.nl/med(...)/oh_oh_kopstoot.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')