quote:Maar ook geen mensen die bewust een keuze hebben kunnen maken, het is heel belangrijk dat ze allebij voor 100% achter de keuze staan. Het lijkt me heel moeilijk om die te maken.Op zondag 24 oktober 2010 01:19 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Idd, het zijn geen pubers die op 15 jarige leeftijd zwanger raken
quote:Ja, maar het is dus duidelijk dat ze niet voor 100 % achter een abortus staan, dus dan moet je het niet doen vind ik.Op zondag 24 oktober 2010 01:21 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Maar ook geen mensen die bewust een keuze hebben kunnen maken, het is heel belangrijk dat ze allebij voor 100% achter de keuze staan. Het lijkt me heel moeilijk om die te maken.
quote:Daarom denk ik dat ze heel veel moeten praten en er voor moeten zorgen dat ze beide voor 100% achter de beslissing staan die ze nemen, ongeacht welke het is, ik heb wel een duidelijke mening maar die doet niet ter zake, zij moeten er met zijn tweeen uitkomen.Op zondag 24 oktober 2010 01:22 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Ja, maar het is dus duidelijk dat ze niet voor 100 % achter een abortus staan, dus dan moet je het niet doen vind ik.
quote:Ja ik snap wat je bedoelt, maar als je vanaf het eerste moment al twijfelt, dan kom je denk ik niet totOp zondag 24 oktober 2010 01:24 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Daarom denk ik dat ze heel veel moeten praten en er voor moeten zorgen dat ze beide voor 100% achter de beslissing staan die ze nemen, ongeacht welke het is, ik heb wel een duidelijke mening maar die doet niet ter zake, zij moeten er met zijn tweeen uitkomen.
quote:Daarom dat praten en bekijken wat de beste oplossing is.Op zondag 24 oktober 2010 01:25 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Ja ik snap wat je bedoelt, maar als je vanaf het eerste moment al twijfelt, dan kom je denk ik niet tot
die 100%
quote:Bij niet 100% achter een abortus kan je dus wel behoorlijke problemen krijgen achteraf, niet 100% zeker of je wel klaar bent voor een kind...ik zal toch niet de enige zijn die, ondanks dat we er heeel lang mee bezig waren, ineens aan mezelf begon te twijfelen toen ik daadwerkelijk zwanger was?Op zondag 24 oktober 2010 01:28 schreef heloef het volgende:
Ik denk dat ze welke beslissing ook maken er niet helemaal 100% achter zullen staan. In zo'n geval kan je het kind beter houden je hebt er de leeftijd voor en het ergste wat je dan is overkomen is dat je wat zuiniger aan moet doen voor het kind maar dat is toch geen ramp. En daarnaast mocht je het echt niet willen is daar altijd nog adoptie.
quote:Precies de gevolgen van abortus zullen vele malen groter zijn dan de gevolgen als je het kind.Op zondag 24 oktober 2010 02:02 schreef DDBtje het volgende:
[..]
Bij niet 100% achter een abortus kan je dus wel behoorlijke problemen krijgen achteraf, niet 100% zeker of je wel klaar bent voor een kind...ik zal toch niet de enige zijn die, ondanks dat we er heeel lang mee bezig waren, ineens aan mezelf begon te twijfelen toen ik daadwerkelijk zwanger was?
Kon ik wel moeder zijn, kon ik mijn kind wel geven wat het nodig heeft...en al die verantwoordelijkheden, jeetje. Maar dat ga je relativeren en al snel denk je, wat komt dat komt.
quote:Ik mag toch hopen dat TS gewoon ze eigen weg volgt. En dat de vriendin van TS hetzelfde doet want die heeft een soortgelijk topic ergens ander geopend. Mocht het wel aan onze reacties laten afhangen is ie de weg flink kwijt.Op zondag 24 oktober 2010 02:20 schreef Mercer het volgende:
Wij hier in dit topic spelen gewoon een vrij grote rol in de beslissing over het wel of niet leven van het kind van TS. Bizar eigenlijk.
quote:Ts moet zelf een keus maken.Op zondag 24 oktober 2010 02:40 schreef KarinJ. het volgende:
Een van mijn stelregels voor mijn leven is:
Bij twijfel.....niet doen.
(En nee, ik ben niet tegen abortus, maar als een kind ergens een goede kans heeft op een goed leven, dan is het wel bij jullie zo te lezen)
quote:Luister naar je hart? Luister eerder naar je verstand zou ik zeggen en stel jezelf deze vraag: Als we het kind krijgen kunnen we het dan een goede toekomst geven? En bij hun kan je er louter op enkele makkelijk oplosbare redenen na simpelweg geen nee zeggen.Op zondag 24 oktober 2010 02:45 schreef Twinsoulsister het volgende:
[..]
Een hart is wel eens in de war...enzo
quote:Op zondag 24 oktober 2010 05:04 schreef rechtsedirecte het volgende:
En zoals eerder gezegd spijt is een groot woord, wel vind ik het enorm jammer dat ik nooit vader heb mogen worden...als ik ooit andere beslissingen had genomen was dit misschien wel gebeurt.
Dit is iets waar ik elke dag wel even kort over na denk...niet dat ik niet tevreden ben met mijn leventje maar dit is voor mij het grote "maar wat als"
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |