abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 oktober 2010 @ 01:21:51 #76
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_87884708
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 01:19 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Idd, het zijn geen pubers die op 15 jarige leeftijd zwanger raken :{
Maar ook geen mensen die bewust een keuze hebben kunnen maken, het is heel belangrijk dat ze allebij voor 100% achter de keuze staan. Het lijkt me heel moeilijk om die te maken.
be nice or go away
pi_87884735
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 01:21 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Maar ook geen mensen die bewust een keuze hebben kunnen maken, het is heel belangrijk dat ze allebij voor 100% achter de keuze staan. Het lijkt me heel moeilijk om die te maken.
Ja, maar het is dus duidelijk dat ze niet voor 100 % achter een abortus staan, dus dan moet je het niet doen vind ik.
Noot noot.
  zondag 24 oktober 2010 @ 01:24:57 #78
145755 kahaarin
pi_87884775
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 01:22 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Ja, maar het is dus duidelijk dat ze niet voor 100 % achter een abortus staan, dus dan moet je het niet doen vind ik.
Daarom denk ik dat ze heel veel moeten praten en er voor moeten zorgen dat ze beide voor 100% achter de beslissing staan die ze nemen, ongeacht welke het is, ik heb wel een duidelijke mening maar die doet niet ter zake, zij moeten er met zijn tweeen uitkomen.
be nice or go away
pi_87884787
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 01:24 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Daarom denk ik dat ze heel veel moeten praten en er voor moeten zorgen dat ze beide voor 100% achter de beslissing staan die ze nemen, ongeacht welke het is, ik heb wel een duidelijke mening maar die doet niet ter zake, zij moeten er met zijn tweeen uitkomen.
Ja ik snap wat je bedoelt, maar als je vanaf het eerste moment al twijfelt, dan kom je denk ik niet tot
die 100% :)
Noot noot.
  zondag 24 oktober 2010 @ 01:28:31 #80
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_87884847
Ik denk dat ze welke beslissing ook maken er niet helemaal 100% achter zullen staan. In zo'n geval kan je het kind beter houden je hebt er de leeftijd voor en het ergste wat je dan is overkomen is dat je wat zuiniger aan moet doen voor het kind maar dat is toch geen ramp. En daarnaast mocht je het echt niet willen is daar altijd nog adoptie.
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
  zondag 24 oktober 2010 @ 01:29:04 #81
145755 kahaarin
pi_87884862
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 01:25 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Ja ik snap wat je bedoelt, maar als je vanaf het eerste moment al twijfelt, dan kom je denk ik niet tot
die 100% :)
Daarom dat praten en bekijken wat de beste oplossing is. :)
be nice or go away
pi_87884932
Hoe er ook gesproken wordt over "het" weg laten halen. :') Wat nu als we "het" vervangen voor jullie "zoon" of "dochter"? Wat dan?
Daarbij weet ik zeker dat je vriendin een grote kans op problemen oploopt als gevolg van het weghalen van jullie "het". Daar wel eens bij stil gestaan?
-edit- En sowieso is het de keuze van jouw vriendin, niet de jouwe, als zij jullie kind wil houden heb jij daar niets over te zeggen!! :)

[ Bericht 9% gewijzigd door Mercer op 24-10-2010 02:08:49 ]
pi_87884943
Een kind is iets heel bijzonders, een kind is verantwoording dragen je leven lang.
Natuurlijk heb je angsten, natuurlijk ben je bang.
Je bent al 28, ga je over 2 jaar zeggen ok nu is het wel tijd?
Of over 5 jaar?

Het feit ligt er...nu!
Een klein wezentje gaat mensje worden, door jullie twee, door jullie seksuele saamhorigheid.
:)
Ja...het begint met seks meestal,
als je nu niet kiest voor een kind, doe je dat wel over 2 jaar, en dan....denk je dan nooit terug denk je aan dit kind dat wilde komen bij jullie?
Misschien laat je het kind weg halen, en maakt dit jullie bewust van het ouderschap voor een volgend keer.
Omdat je er dus totaal niet mee bezig was in feite.
Maak een goede keus aub.
Voor jezelf, voor je vriendin.

En zorg keigoed voor je kinderen aub
It's me!!!! :-)
  zondag 24 oktober 2010 @ 01:34:46 #84
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_87884982
Ik denk dat we gewoon een oud spreekwoord uit de kast moeten halen voor dit geval. Kinderen NEEM je niet die KRIJG je.
C'est la vie
pi_87885554
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 01:28 schreef heloef het volgende:
Ik denk dat ze welke beslissing ook maken er niet helemaal 100% achter zullen staan. In zo'n geval kan je het kind beter houden je hebt er de leeftijd voor en het ergste wat je dan is overkomen is dat je wat zuiniger aan moet doen voor het kind maar dat is toch geen ramp. En daarnaast mocht je het echt niet willen is daar altijd nog adoptie.
Bij niet 100% achter een abortus kan je dus wel behoorlijke problemen krijgen achteraf, niet 100% zeker of je wel klaar bent voor een kind...ik zal toch niet de enige zijn die, ondanks dat we er heeel lang mee bezig waren, ineens aan mezelf begon te twijfelen toen ik daadwerkelijk zwanger was?
Kon ik wel moeder zijn, kon ik mijn kind wel geven wat het nodig heeft...en al die verantwoordelijkheden, jeetje. Maar dat ga je relativeren en al snel denk je, wat komt dat komt.
Ik ben het misschien niet eens met jou, en jij bent het misschien niet eens met mij. Maar laten we het daar dan over eens zijn.
  zondag 24 oktober 2010 @ 02:13:26 #86
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_87885740
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 02:02 schreef DDBtje het volgende:

[..]

Bij niet 100% achter een abortus kan je dus wel behoorlijke problemen krijgen achteraf, niet 100% zeker of je wel klaar bent voor een kind...ik zal toch niet de enige zijn die, ondanks dat we er heeel lang mee bezig waren, ineens aan mezelf begon te twijfelen toen ik daadwerkelijk zwanger was?
Kon ik wel moeder zijn, kon ik mijn kind wel geven wat het nodig heeft...en al die verantwoordelijkheden, jeetje. Maar dat ga je relativeren en al snel denk je, wat komt dat komt.
Precies de gevolgen van abortus zullen vele malen groter zijn dan de gevolgen als je het kind.
C'est la vie
pi_87885820
Ik vind materiele zaken wel een hele slechte reden voor een abortus. Vergeet niet dat je de rest van je leven met die beslissing moet leren leven. Je hebt dan toch een beginnend leven beeindigd.
pi_87885838
Wij hier in dit topic spelen gewoon een vrij grote rol in de beslissing over het wel of niet leven van het kind van TS. Bizar eigenlijk. Wellicht dat het ook een idee is een psycholoog/ psychiater om advies te vragen? Beter dat je dat nu doet, ipv straks.
  zondag 24 oktober 2010 @ 02:23:25 #89
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_87885869
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 02:20 schreef Mercer het volgende:
Wij hier in dit topic spelen gewoon een vrij grote rol in de beslissing over het wel of niet leven van het kind van TS. Bizar eigenlijk.
Ik mag toch hopen dat TS gewoon ze eigen weg volgt. En dat de vriendin van TS hetzelfde doet want die heeft een soortgelijk topic ergens ander geopend. Mocht het wel aan onze reacties laten afhangen is ie de weg flink kwijt.
C'est la vie
  zondag 24 oktober 2010 @ 02:40:33 #90
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_87886065
Een van mijn stelregels voor mijn leven is:

Bij twijfel.....niet doen.

(En nee, ik ben niet tegen abortus, maar als een kind ergens een goede kans heeft op een goed leven, dan is het wel bij jullie zo te lezen :) )
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
pi_87886077
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 02:40 schreef KarinJ. het volgende:
Een van mijn stelregels voor mijn leven is:

Bij twijfel.....niet doen.

(En nee, ik ben niet tegen abortus, maar als een kind ergens een goede kans heeft op een goed leven, dan is het wel bij jullie zo te lezen :) )
Ts moet zelf een keus maken.
Zeg daar ook niets over, maar gewoon enkele reminders...
tips?
  zondag 24 oktober 2010 @ 02:44:39 #92
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_87886109
Tip?
Luister naar je hart
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
pi_87886123
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 02:44 schreef KarinJ. het volgende:
Tip?
Luister naar je hart
Een hart is wel eens in de war...enzo
pi_87886153
Ts gefeliciteerd trouwens!!!!!!

Een baby!
WOW!

Ach tzt als het kind er is ben je mega verliefd op je kind en vraag je, je af waar je, je nu in vredesnaam toch zo druk over maakte........
geloof me! :* O+
  zondag 24 oktober 2010 @ 02:49:05 #95
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_87886162
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 02:45 schreef Twinsoulsister het volgende:

[..]

Een hart is wel eens in de war...enzo
Luister naar je hart? Luister eerder naar je verstand zou ik zeggen en stel jezelf deze vraag: Als we het kind krijgen kunnen we het dan een goede toekomst geven? En bij hun kan je er louter op enkele makkelijk oplosbare redenen na simpelweg geen nee zeggen.
C'est la vie
pi_87886246
Financiele redenen zou ik niet meteen naar kijken. Je hebt goed onderdak en een inrichting, het hoeft niet perfect te zijn. Als mijn ouders hadden gewacht tot ze alles perfect zouden hebben gehad dan zouden mijn broer en ik nooit geboren zijn. :') Het belangrijkste feit is of dit kindje welkom is bij jullie. Als je toch eigenlijk geen kind wil hebben is dat een reden om er mee te stoppen niet de financieen.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zondag 24 oktober 2010 @ 05:34:37 #97
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_87887498
ik zal een post van mijzelf uit een R&P topic even quoten:
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 05:04 schreef rechtsedirecte het volgende:
En zoals eerder gezegd spijt is een groot woord, wel vind ik het enorm jammer dat ik nooit vader heb mogen worden...als ik ooit andere beslissingen had genomen was dit misschien wel gebeurt.
Dit is iets waar ik elke dag wel even kort over na denk...niet dat ik niet tevreden ben met mijn leventje maar dit is voor mij het grote "maar wat als"
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_87887531
Ik weet dat 28 een mooie leeftijd is om voor een kind te kunnen gaan zorgen. Toch voel ik mij geen 28, het is dat ik het getal zie staan. 24 daarintegen is ook wel een mooie leeftijd daarvoor maar het zijn maar getallen! Met de studies tegenwoordig is het heel normaal om later pas kinderen te willen omdat de maatschappij/economie da zo min of meer bepaald.

Ik ben een erge laatbloeier zeg maar. Er zijn dingen in mijn verleden gebeurd waardoor ik een heel stuk jeugd niet heb mogen meemaken wat ik wel graag had gewild en misschien dat dat de reden is dat ik nu nog geen kinderen wil 'wou'.

Het willen is een groot woord!
Wij hebben allebei dingen mee gemaakt in ons verleden en zij vond mijn levensstijl prettig (rustig,vast,meer gestructueerd zeg maar enz. saai vond ik zelf) en ik vond haar inpulsief zijn erg aantrekkelijk samen met het druk zijn,altijd bezig zijn en alles behalve rustig thuis zitten.(het levenbeleven) We beseften allebei hoe het leven ook kan zijn 14 maanden terug. Daarom dat ik zeg dat ik nog veel wil doen! In mijn belevenis heb ik te weinig 'beleeft en geleeft' in mijn verleden.

Ik ben juist uit mijn vorige relatie gestapt omdat het allemaal erg dichtbij kwam en ik mijzelf niet als een lid van mijn eigen gezin zag! Ik heb mij altijd laten lijden (leiden) en nooit zelf'mijn eigen leven gelijd. Het gevoel dat ik 10 jaar heb stil gestaan. Beter kan ik het niet verwoorden.

Nu voelt het ineens dat ik 'verplicht' 'volwassen' moet worden. Niet dat ik mijn verantwoordelijkheid niet ken maar het is ineens erg serieus! Het leven heb ik niet echt heel erg serieus genomen en ook vind ik dat het leven op deze wereld wellicht 'nutteloos' is. Ik ga maar mee met de maatschappij. En wat de maatschappij wil van mij zeg maar. En daar was ik voor 14 maanden terug mee gestopt en dacht dat ik nu heb wat ik wil en ga doen wat ik echt wil. Mijn eigen keuzes maken en zo...

Het klinkt misschien raar allemaal en dat ik onzeker ben en niet weet wat ik wil maar ook dit is een probleem waarvoor ik enige tijd bij een psycholoog heb gezeten. Ik heb een stukje 'opvoeding' gemist en nu zou ik zelf een kind moeten opvoeden... Ik zie dat gewoon erg zwaar!

Het gaat zo snel!

Wel heb ik de instelling dat als ik ergens voor ga er ook 100% voor ga maar daarvoor moet er wel een keuze gemaakt worden. De meerderheid van de meningen van jullie zijn dat wij het moeten houden gezien onze situatie maar wat ik ook gelezen heb is dat wij zelf de keuze moeten maken en dat doen wij ook zeker wel! Het draagt wel een steentje bij om bewust te worden hoe het nu eigenlijk echt is!

Ons gevoel zegt dat wij het moeten houden maar is dat gebaseerd op het feit dat wij iets nieuws, iets groeiends vanuit de natuur niet willen verstoren? Inderdaad het gevoel hebben iets te doen tegen de natuur in! Maar ons verstand speelt met het gevoel! Moeten wij echt het gevoel laten lijden voor een keuze?

Daarover praten wij heel erg veel.
Als je nu zou vragen aan ons: willen jullie een kind? Dan zeggen wij allebij nee! En dat speeld een rol in onze keus. Wij willen niet! Ook al zeg ik dat ik een kind wilde maar misschien was het er nooit van gekomen! Ik wil niet dat wij hierdoor geforceerd moeten gaan leven! Daarom vind ik de ervaring ook erg belangrijk van mensen die eerst ook geen kind wilde en ik heb nog niet gehoord dat er mensen zijn die spijt hebben van een kind. Ik wil niet dat het kind daaronder te leiden heeft! En iets merkt van het feit dat wij eigenlijk geen kinderen wilden. 'nog niet' . En mijn vriendin helemaal niet.

Wat ik las is dat mijn vriendin de keuze moet maken? Dat ik weinig in te brengen heb of zij het wil houden of niet. Ik blijf ten aller tijden achter mijn vriendin staan wat voor keuze zij ook maakt maar wij moeten het samen doen!
Samen moeten wij een keuze maken! En inderdaad hoe langer ik jullie meningen lees en het met ons mee leeft (in haar buik) word het nog moeilijker om te denken het weg te laten halen.

Ik word niet direct beinvloed door jullie meningen maar wel indirect. Wij beslissen uiteindelijk wat wij zelf willen. Lastig blijft het wel. Ik hoop ook wanneer wij er voor kiezen het te houden dat het ouder zijn dan ook wel komt! Ik wil het lot niet in de weg staan maar dit is wel bepalend voor onze toekomst en dat van het eventuele kind.

Bedankt voor jullie meningen tot zo ver! Erg fijn dat jullie hier serieus op willen reageren!

Als het mini armpjes en beentjes krijgt word het (8 weken) nog lastiger!
Ik wil niet de keus af laten hangen omdat wij het zielig of raar vinden om het weg te laten halen! Maar dat is nu wel de gedachten. (om het daarom niet weg te laten halen.)

[ Bericht 0% gewijzigd door helpless28 op 24-10-2010 05:59:48 ]
  zondag 24 oktober 2010 @ 09:02:25 #99
292014 appelfan
Pleegmama <3
pi_87888019
Geloof me, iedere twintiger vindt het moeilijk om volwassen te worden. Ik zelf zou het niet weghalen, maar het beste wat je kan doen is je vriendin altijd steunen.
  zondag 24 oktober 2010 @ 09:06:45 #100
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_87888035
Moeilijk.

Wat ik wel weet is dat als jullie het laten 'weghalen' het je je hele leven zal achtervolgen op wat voor manier dan ook.

Doe je het niet, dan ook. :P

Ik wou nooit kinderen. Nu heb ik een zoontje en 't is het mooiste wat er is. Cliché maar waar.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')